Малко болежки с Е39
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- madafaka_donkele
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 12.09.2015
- Местоположение: София
Малко болежки с Е39
Колата е 523 бенДзин без газ, маз, метан и т.н. Ръчка, 2000-та, М52.
Проблем 1-ви: губи антифриз. Не пуши, капачката за масло няма каймак, теч не се вижда...поне не и с просто око, но и вдигната пак е сухо отпред. Червеното топче на върха на пластмасовото нещо за мерене на нивото е потънало при напълно студен двигател. Долях 100-на мл. преварена вода и топчето е на ръба на гърловината т.е. на макса. Тва го правя за 2-и път. Предния път беше зимата, декемви януари накъде. Меренето освен на студен двигател го правя и винаги на леееек наклон надясно. Ако застана пред колата, така, че двигателя да е пред мен, дясната страна на двигателя е лееееко килната надясно. Паркинга е под лек наклон просто, няма как да го видя на напълно равно.
Проблем 1.5: мисля, че е свързано с 1-вия проблем. Като заседя повече на 1 място или в задръстване се чува едно като завихряне откъм двигателя. Едно като виене такова. Перката май започва да върти на макс, защото ускорението става осезаемо по-бавно и шумно. В по-топло време даже се включва AUX перката на климотроника Стрелката за температурата не мърда, пипах маркучите, твърди няма. Ако застана пред колата, така, че радиатора да е точно пред мен маркуча вдясно е и горещ. Голямата перка на изгасен двигател и завъртяна на ръка спира почти веднага. Така гледах се тествало дали ти е заминало виското. Ако се въртяло свободно си бил за нов, ако спирало веднага било ОК.
Проблем 2: Преди 2-3 месеца правих рейка и съответно ми смениха и маслото за хидравликата. По думите на майстора нямало значение марка и вид на маслото, та с 300 зора го накарах да вземе атф декстрон 3 и уж такова бил сложил. Да, ама волана стана по-тежък още като я взех и все още си е така. Гледам я червена иначе, точно по средата между минимума и максимума, обаче в багажника случайно намерих бутилка фукс декстрон 2, която нямам спомен да съм я виждал преди та се чудя дали майсторчето не е минало метър с някой и друг лев и не ме нашил с декстрон 2-ка? ГледАх по тубата пичовете източват колкото могат от казанчето отгоре, сипват новото, пълно ляво, пълно дясно, доливане до макса, караш 15 мин и пак същата процедура 2-3 пъти, докато се изчисти старата хидр. течност. Хабят се 2-3 литра, но за хора с ограничени познания, като мен ми се струва ОК Мисля да взема 3л. течност и да пробвам? От нета намерих, че трябва да отговаря на стандарта BMW: LT 71141
Проблем 3: има някакъв теч на масло...или си мисля, че е масло. В предната горна част на двигателя, в частта до перката на радиатора точно. И само там. Нататък, да кажем от 1-ви цилиндър навътре към купето е сухо. Надолу също е сух целия двигател. Меря маслото при достигната работна температура и 5 мин. след, като съм загасил колата, както си е по книжка. Грам не гори маслото. Най-омаслен мисля е точно термостата, ако не го бъркам, та имам някаква моя си теория, че омасляването всъщност е антифризяване и оттам ми се губи и самия антифриз, но не съм сигурен дали е точно тва омаслената част.
Оградената с червено област е най-омаслена.
Проблем 4: друсаща/тропаща предница. Тва беше главната причина да ида на майстор преди 2-3 месеца. Аз мислех носачи, тампони нещо, но майстора отсече рейка. Та рециклирах рейката уж и за луфт и за тропане, смени ми и 1 тампон на двигателя, но си остана същото. Просто като минаваш по неравности се чува едно глухо туп-туп/луп-луп....баси как го обяснявам Мислех да запиша едно клипче, но няма да се чуе достатъчно добре. При преминаване през определени легнали полицаи се разклаща и извибрира целия волан за части от секундата. Според 3 различни майстора всичко по окачването е ОК, няма разбити елементи и тампони, направен е реглаж пак преди 2-3 месеца.
Проблем 4.5: вибриращ волан. Абсолютно по същия начин, като първите 1-2 секунди от този клип:
Може би една идея по-малко, но държи пътя, не сее като в клипа. Тъпото е, че не винаги го прави и естествено при по-ниски скорости го няма тва вибриране. Тук май ще трябва да ходя при кадърен гумаджия да види дали не са криви гуми и/или джанти?
Проблем 5: шумно превключване на скорости. Най-отчетливо се чува, като изгася колата и включа на 1-ва. Металически звук, като метал в метал. При запалена кола и вкарване на задна се чува едно туп откъм дифа и едва доловимо разтърсване на цялата кола, като все едно се опитва да тръгне един вид. Според всички майстори досега всичко е било ОК, скоростите са били наред Последния майстор, с който правихме предницата каза номер 3 и 7 от тази схема https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=25_0009
Давайте идеи кое от какво може да е и най-вече как и дали може да се смени/оправи в "полеви условия", че ми е писнало вече от всякакви "майстори"
Проблем 1-ви: губи антифриз. Не пуши, капачката за масло няма каймак, теч не се вижда...поне не и с просто око, но и вдигната пак е сухо отпред. Червеното топче на върха на пластмасовото нещо за мерене на нивото е потънало при напълно студен двигател. Долях 100-на мл. преварена вода и топчето е на ръба на гърловината т.е. на макса. Тва го правя за 2-и път. Предния път беше зимата, декемви януари накъде. Меренето освен на студен двигател го правя и винаги на леееек наклон надясно. Ако застана пред колата, така, че двигателя да е пред мен, дясната страна на двигателя е лееееко килната надясно. Паркинга е под лек наклон просто, няма как да го видя на напълно равно.
Проблем 1.5: мисля, че е свързано с 1-вия проблем. Като заседя повече на 1 място или в задръстване се чува едно като завихряне откъм двигателя. Едно като виене такова. Перката май започва да върти на макс, защото ускорението става осезаемо по-бавно и шумно. В по-топло време даже се включва AUX перката на климотроника Стрелката за температурата не мърда, пипах маркучите, твърди няма. Ако застана пред колата, така, че радиатора да е точно пред мен маркуча вдясно е и горещ. Голямата перка на изгасен двигател и завъртяна на ръка спира почти веднага. Така гледах се тествало дали ти е заминало виското. Ако се въртяло свободно си бил за нов, ако спирало веднага било ОК.
Проблем 2: Преди 2-3 месеца правих рейка и съответно ми смениха и маслото за хидравликата. По думите на майстора нямало значение марка и вид на маслото, та с 300 зора го накарах да вземе атф декстрон 3 и уж такова бил сложил. Да, ама волана стана по-тежък още като я взех и все още си е така. Гледам я червена иначе, точно по средата между минимума и максимума, обаче в багажника случайно намерих бутилка фукс декстрон 2, която нямам спомен да съм я виждал преди та се чудя дали майсторчето не е минало метър с някой и друг лев и не ме нашил с декстрон 2-ка? ГледАх по тубата пичовете източват колкото могат от казанчето отгоре, сипват новото, пълно ляво, пълно дясно, доливане до макса, караш 15 мин и пак същата процедура 2-3 пъти, докато се изчисти старата хидр. течност. Хабят се 2-3 литра, но за хора с ограничени познания, като мен ми се струва ОК Мисля да взема 3л. течност и да пробвам? От нета намерих, че трябва да отговаря на стандарта BMW: LT 71141
Проблем 3: има някакъв теч на масло...или си мисля, че е масло. В предната горна част на двигателя, в частта до перката на радиатора точно. И само там. Нататък, да кажем от 1-ви цилиндър навътре към купето е сухо. Надолу също е сух целия двигател. Меря маслото при достигната работна температура и 5 мин. след, като съм загасил колата, както си е по книжка. Грам не гори маслото. Най-омаслен мисля е точно термостата, ако не го бъркам, та имам някаква моя си теория, че омасляването всъщност е антифризяване и оттам ми се губи и самия антифриз, но не съм сигурен дали е точно тва омаслената част.
Оградената с червено област е най-омаслена.
Проблем 4: друсаща/тропаща предница. Тва беше главната причина да ида на майстор преди 2-3 месеца. Аз мислех носачи, тампони нещо, но майстора отсече рейка. Та рециклирах рейката уж и за луфт и за тропане, смени ми и 1 тампон на двигателя, но си остана същото. Просто като минаваш по неравности се чува едно глухо туп-туп/луп-луп....баси как го обяснявам Мислех да запиша едно клипче, но няма да се чуе достатъчно добре. При преминаване през определени легнали полицаи се разклаща и извибрира целия волан за части от секундата. Според 3 различни майстора всичко по окачването е ОК, няма разбити елементи и тампони, направен е реглаж пак преди 2-3 месеца.
Проблем 4.5: вибриращ волан. Абсолютно по същия начин, като първите 1-2 секунди от този клип:
Може би една идея по-малко, но държи пътя, не сее като в клипа. Тъпото е, че не винаги го прави и естествено при по-ниски скорости го няма тва вибриране. Тук май ще трябва да ходя при кадърен гумаджия да види дали не са криви гуми и/или джанти?
Проблем 5: шумно превключване на скорости. Най-отчетливо се чува, като изгася колата и включа на 1-ва. Металически звук, като метал в метал. При запалена кола и вкарване на задна се чува едно туп откъм дифа и едва доловимо разтърсване на цялата кола, като все едно се опитва да тръгне един вид. Според всички майстори досега всичко е било ОК, скоростите са били наред Последния майстор, с който правихме предницата каза номер 3 и 7 от тази схема https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=25_0009
Давайте идеи кое от какво може да е и най-вече как и дали може да се смени/оправи в "полеви условия", че ми е писнало вече от всякакви "майстори"
Re: Малко болежки с Е39
За начало, май не си попаднал на майстори.
1: Загубата на такова минимално количество антифриз не трябва да те трогва. Моята губи по 50мл. на 2 месеца, на дъното на разширителния съд има пробка, наскоро видях, че е леко мазна, оставам го така, че да не стана за смяна на съд.
1.5: Да не би да зацепва виското в този момент?
2: Долей масло до максимума по спецификация. И 100мл. да събре, може да се променят нещата. Ако не вярваш на майсторите, завърти маслото, както си описал с правилното по каталог.
3: При мен си изпуска мнооого леко от дихтунгата на маслената магистрала на ванос соленоида. Гледал съм доста м52ту, все лекичко просълзява. Смених дихтунгата, като рециклирах ваносите и спря. Обезмасли и виж от къде точно тече и какво е (антифриза е сладък).
4: Щом рейката и накрайниците (?) са наред, погледни кормилното каре, при мен е от там, много е досадно, сякаш има нещо разбито (каренцето си е разбито де). Сменя се не особенно трудно.
4.5: Първо при гумаджия за преглед на криви джанти/гуми. Ако има зимни на джанти, слагай да видиш от там ли е. Следващата ми идея е крива главина.
5: Звука е от избирателния механизъм вероятно. Има пластмасови втулчици, които се разбиват с годините (доста са на схемата). Тупкането е в повечето случаи от задния тампон на диференциала, чест проблем. Да се прегледат всички.
Не съм професионалист, правя си само моята кола. Надявам се да съм бил полезен.
Изпратено от моят MI 8 Lite с помощта на Tapatalk
1: Загубата на такова минимално количество антифриз не трябва да те трогва. Моята губи по 50мл. на 2 месеца, на дъното на разширителния съд има пробка, наскоро видях, че е леко мазна, оставам го така, че да не стана за смяна на съд.
1.5: Да не би да зацепва виското в този момент?
2: Долей масло до максимума по спецификация. И 100мл. да събре, може да се променят нещата. Ако не вярваш на майсторите, завърти маслото, както си описал с правилното по каталог.
3: При мен си изпуска мнооого леко от дихтунгата на маслената магистрала на ванос соленоида. Гледал съм доста м52ту, все лекичко просълзява. Смених дихтунгата, като рециклирах ваносите и спря. Обезмасли и виж от къде точно тече и какво е (антифриза е сладък).
4: Щом рейката и накрайниците (?) са наред, погледни кормилното каре, при мен е от там, много е досадно, сякаш има нещо разбито (каренцето си е разбито де). Сменя се не особенно трудно.
4.5: Първо при гумаджия за преглед на криви джанти/гуми. Ако има зимни на джанти, слагай да видиш от там ли е. Следващата ми идея е крива главина.
5: Звука е от избирателния механизъм вероятно. Има пластмасови втулчици, които се разбиват с годините (доста са на схемата). Тупкането е в повечето случаи от задния тампон на диференциала, чест проблем. Да се прегледат всички.
Не съм професионалист, правя си само моята кола. Надявам се да съм бил полезен.
Изпратено от моят MI 8 Lite с помощта на Tapatalk
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Малко болежки с Е39
Проблем 1 и 3 са свързани - не е масло а антифриз.
Проблем 1.5 - задейства ти се силиконовата перка
Проблем 2: не е от маслото, вероятно ремонтът е причинил това.
Проблем 4 и 4.5 са свързани - като оправиш предницата ще ти изчезне тресенето на волана.
Проблем 5: вероятно DMF. Но може да е и кутия, тампони и т.н.
Проблем 1.5 - задейства ти се силиконовата перка
Проблем 2: не е от маслото, вероятно ремонтът е причинил това.
Проблем 4 и 4.5 са свързани - като оправиш предницата ще ти изчезне тресенето на волана.
Проблем 5: вероятно DMF. Но може да е и кутия, тампони и т.н.
Последна промяна SpeedyMan на 14 Юни 2020, 20:49, променена общо 1 път
Re: Малко болежки с Е39
5 не е от маховика гаранция, може да е тампон на дифа. Останалите не можах да дочета.
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
- Radrick
- Потребител
- Мнения: 13
- Регистриран на: 17.11.2019
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i
- Детайли за колата: M54B30 Ръчка
Re: Малко болежки с Е39
Ако не си сменял маслото на кутията го смени при мен веднага се усети разлика след смяната, скоростите започнаха да влизат по-мазно.
- madafaka_donkele
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 12.09.2015
- Местоположение: София
Re: Малко болежки с Е39
Забравих още нещо за хидравликата. Аз хубаво мисля да взема АТФ LT 71141, обаче се сетих, че на капачката на казанчето си пише CHS 11 only. И в тубата бях гледал един да сипва точно такова, зелено на цвят. Загледах, пише ОЕМ-ско такова се сипвало
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Малко болежки с Е39
1 и 2 - гледам си с м52ТУ, виж си перката на климатика дали ти работи - най-вероятно не - прегрява и изхвърля от капачката. Ако ти бачка добре перката, виското почти не се чува, няма и да губи течност.
Виж си темепературата на мотора през скритото меню. Ходи ли над 94-95 100% не ти бачка перката. Ако всичко си работи не качва над 91 никога
Виж си темепературата на мотора през скритото меню. Ходи ли над 94-95 100% не ти бачка перката. Ако всичко си работи не качва над 91 никога
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- madafaka_donkele
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 12.09.2015
- Местоположение: София
Re: Малко болежки с Е39
Работи си перката на климатика.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Малко болежки с Е39
Муахаха на моето E39 M52TU на хидравликата пишеше ATF ONLY.
С ATF на Castrol го карах
С ATF на Castrol го карах
- madafaka_donkele
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 12.09.2015
- Местоположение: София
Re: Малко болежки с Е39
Тъпото е, че на различни М52-та можело да пише различно. А още по-тъпото е, че преди година и половина сменях казанчето-филтър + 2-та маркуча и не знам дали капачката е от старото казанче или новото
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
- madafaka_donkele
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 12.09.2015
- Местоположение: София
Re: Малко болежки с Е39
SpeedyMan написа:Провери в сайта на CASTROL дали има разлики
Изкара 3 ATF-а - dexron II, III и VI И нито един CHF...
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Малко болежки с Е39
Аз до колкото знам се слага ATF, винаги става за рейки. Дори е по-добре от CHF, според някои запознати.
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани