Проблем с климатроника

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 2.11.2019
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i E39 1998
Мечтае да кара: Audi A5

Проблем с климатроника

Мнение от nukeproof » 29 Май 2020, 17:29

Здравейте колеги, колата е е39 1998 г преди фейса. До вчера климатроника работеше перфектно, днес тръгнах с колата пуснах го и ми направи впечатление, че не духа студено, след известно време започна да духа студено, изключих го от снежинката и при повторен опит пак да го включа вече не се включи компресора, бутона снежинка светва но съвдинителя на компресора не реагира и вентилатора не тръгва на първа степен. Подадох директно плюс на съединителя и той се включи, вътре започна да духа студено, с което изключих евентуална повреда на компресора и съединителя, а и донякъде на количеството на фреона. Направих и диагностика, грешки нямаше с изключение на една в DME в shadow менюто:”Pulse width modulated signal for input air condition compressor”, но мисля че и преди това сия имаше тази грешка.Въпроса ми е:
1. Възможно ли е пресостата за ниско налягане да не включва заради малко количество на фреона, въпреки че при директно подаване на плюс към компресора духа студено?
2. Някаква повреда в управлението?
3. Проблем с пресостата за високо налягане (направи ми впечатление, че при подаване на директен плюс малко след това електрическата перка се включи на втора степен, което е показател че налягането в система е достигнало около 27 атмосфери”, странно за толкова малко работа на компресора?!

Оттук насетне сте вие! Благодаря предварително! Постарах се да бъда максимално подробен, моля ви да пишат хора, които наистина разбират, или могат да помогнат! прочетох всички теми в нета свързани с проблема

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 418
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: Проблем с климатроника

Мнение от georgi_1986 » 30 Май 2020, 9:12

Колега, според мен първо пробвай с друго управление, ако е същото иди да ти замерят фреона. Пресостат за ниско налягане не знам дали в е39 има, мисля, че не, но може да греша. Иначе на пресостата за високо налягане, може да замериш дали идват съответния сигнал към него и как реагира той дали пуска сигнал към компресора (долу има схема)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 2.11.2019
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i E39 1998
Мечтае да кара: Audi A5

Re: Проблем с климатроника

Мнение от nukeproof » 01 Юни 2020, 18:21

Така, проблема го реших! Излезе проблем в управлението, но ще бъда малко по-подробен за да може темата да е полезна за следващия който изпадне в подобна неприятна ситуация. Всичко което ще напиша е за BMW E39 520i, 1998 г. преди фейслифта, с обикновенна ел. перка на радиатора с 4-ри пина и с пресостат с 4-ри пина, схемата, която е публикувал колегата в постта си над мен (да е жив и здав!) е актулна за този автомобил.
При отваряне на управлението видимо няма никакви проблеми, като (студени спойки, гръмнали чипове и т.н.), при диагностика с БМВ Скенер 1.4 грешки нямаше никакви. Според мен без да съм експерт в тази област, по някакъв начин определени чиповете се разпрограмират или си губят част от паметта, незнам поради каква причина. При мен това което забелязах, след като управлението престана да включва компресора и ел. перка на 1-ва степен, е че на режим AUTO на вентилатора за движение на въздуха в купето, индикатора за степента на екранчето стоеше празен триъгълник без да изобразява сигментите за силата на духане, при ръчен режим сигментите се появяваха коректно, но след няколко опита за увеличаване и намаляване вентилатора се държеше странно (на най висока степен духаше силно, при намялаване с един сигмент започваше да духа все едно съм на минимум). При подмяна на управлението всичко си дойде на място, ел.перка пред радиатора се включи на 1-ва степен и съединителя на компресора зацепи.
Ако изпаднете в подобна ситуация, и започнете да търсите управление, задължително търсете такова на което номера да съвпада и да е от вашия тип двигател, преди това пробвах няколко управления с които дори и вентилатора в купето не ми тръгваше.
Как стигнах до извода, че проблема е в управлението:
1. Дадох директен + на съединителя на компресора, при което в купето започна да духа студено. Така изключих проблем с компресиора и съединителя.
2. Извадих буксата на пресостата (намира се зад пасажерския фар, на капачката на дехидратора) и с един кламер направих мост м/у 1-ви и 4-ти пин. Така изключих проблем с пресостата и недостатъчно количество на фреона.
3. Проверих с мултицет на 1-ви пин на буксата на пресостата спрямо маса какво напрежение идва. При мен независимо дали е натиснато копчето снежинка или не даваше някакви 9 волта.
4. Проверих с мултицет целостта на кабелите:
- средния пин на трипиновата букса на управлението до 1-ви пин на буксата на пресостата;
- от 4-ти пин на буксата на пресостата до буксата на компресора.
Аз съм вече щастлив, пожелавам на всички вас да нямате никога този проблем, но ако все пак изпаднете в такава ситуация дано тази тема ви помогне! Към настоящия момент, запазено управление е на цена 40 лв, така че не позволявайте някой некоректен моргаджия да "забогатява" на ваш гръб!

Успех!

п.п. При ровенето си в интернет, за да си реша проблема, намерих едни пичове в UK, които ремонтират управления, но излиза малко дебело, в BG не намерих човеци, които да се занимават с това. Прилагам линк:
http://www.clusterrepairsuk.co.uk/repai ... ir-service

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook