Дебитомер стойности
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- Vladocbr
- младши ентусиаст
- Мнения: 367
- Регистриран на: 12.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 TDS
Дебитомер стойности
Задравейте
Има много теми, които изчетох отново въпреки, че съм ги чел във времето, но ясен отговор няма.
Дебитомера на TDS, какви стойности трябва да отчита на празен ход и на високи обороти, какви са границите на добре работещ такъв?
Изпратено от моят RNE-L21 с помощта на Tapatalk
Има много теми, които изчетох отново въпреки, че съм ги чел във времето, но ясен отговор няма.
Дебитомера на TDS, какви стойности трябва да отчита на празен ход и на високи обороти, какви са границите на добре работещ такъв?
Изпратено от моят RNE-L21 с помощта на Tapatalk
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Дебитомер стойности
Аз не знам колко е на ТДС, но може да ти кажа как да си го сметнеш. ТДС 2.5 е 2498 куб. см., делено на 6 цилиндъра излиза 416 см3. на цилиндър. Турбото ако работи на 1 бар да речем, дебитомерът би трябвало при макс натоварване, демек при 1 бар на турбото, да отчита 416*2= около 950 милибара на такт. Минималното налягане би трябвало да се върти около тези 416, като може да е нагоре или надолу, в зависимост дали е изправен ЕГР - при изправен налягането е надолу на празен ход, при затапен е нагоре.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Дебитомер стойности
Z3Ro* написа:Аз не знам колко е на ТДС, но може да ти кажа как да си го сметнеш. ТДС 2.5 е 2498 куб. см., делено на 6 цилиндъра излиза 416 см3. на цилиндър. Турбото ако работи на 1 бар да речем, дебитомерът би трябвало при макс натоварване, демек при 1 бар на турбото, да отчита 416*2= около 950 милибара на такт. Минималното налягане би трябвало да се върти около тези 416, като може да е нагоре или надолу, в зависимост дали е изправен ЕГР - при изправен налягането е надолу на празен ход, при затапен е нагоре.
Я пак обясни дименциите, че нещо не схващам? Как делиш обем на положително цяло число, после умножаваш по друго положително цяло число и накрая получваш налягане?! Дори в твоя случай е подналягане?
Още един въпрос. Защо реши, че количеството въздух ще е два пъти повече, дали зависимостта е линейна?
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Дебитомер стойности
stony1 написа:Z3Ro* написа:Аз не знам колко е на ТДС, но може да ти кажа как да си го сметнеш. ТДС 2.5 е 2498 куб. см., делено на 6 цилиндъра излиза 416 см3. на цилиндър. Турбото ако работи на 1 бар да речем, дебитомерът би трябвало при макс натоварване, демек при 1 бар на турбото, да отчита 416*2= около 950 милибара на такт. Минималното налягане би трябвало да се върти около тези 416, като може да е нагоре или надолу, в зависимост дали е изправен ЕГР - при изправен налягането е надолу на празен ход, при затапен е нагоре.
Я пак обясни дименциите, че нещо не схващам? Как делиш обем на положително цяло число, после умножаваш по друго положително цяло число и накрая получваш налягане?! Дори в твоя случай е подналягане?
Още един въпрос. Защо реши, че количеството въздух ще е два пъти повече, дали зависимостта е линейна?
Въздухът ще е два пъти повече, защото налягането е два бара - един атмосферен и един над. Пише по-горе, че съм приел налягането на турбото 1 бар, без да знам дали на толкова работи при ТДС - на м57д30 в е39 е 1.15 бара заводско. На един бар налягане кубичните сантиметри на един цилиндър са масата въздух в милибара на такт мерена от дебитомера - може да се обърне и в килограма на час. На още един над атмосферното става по две.
И накрая, нищо не съм решил, а съм го прочел.
П.С. - милиграма на такт е стойността на дебитомера, а не милибара...
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Дебитомер стойности
Доообрее,
налягането на турбото със заводски настройки при М51 е 0,7 бара, т.е. с 0,7 над атмосферното. Това обаче е максималното налягане в системата. Ако го приемем за константа, то обемът на двигателя умножен по 1,7 и след това разделен на 6 се получава 707,77 кубически сантиметра, като това е максималния обем въздук, които може да постъпи в един цилиндър при идеални условия.
Понеже дебитомерът измерва количество въздух, преминало през него за единица време и отчетени стойности са килограм въздух за час. Това са си чисти аналогови данни.
Стойностите, показващи количетвото въздух на цилиндър са цифрови (калкулирани) и зависят от заложения в DDE алгоритъм, в който се включва и кривата "графиката", по която се изменя налягането в системата, оборотите, корекция спрямо отчетените от дебитомера стойности и др.
Накратко данните на дебитомера са аналогови и са показани в ИНПА като кг/ч, както е показано в таблицата. Съжалявам, че не успях да намеря другата, която е за дизелови двигатели, но при ня принципът е същия.
налягането на турбото със заводски настройки при М51 е 0,7 бара, т.е. с 0,7 над атмосферното. Това обаче е максималното налягане в системата. Ако го приемем за константа, то обемът на двигателя умножен по 1,7 и след това разделен на 6 се получава 707,77 кубически сантиметра, като това е максималния обем въздук, които може да постъпи в един цилиндър при идеални условия.
Понеже дебитомерът измерва количество въздух, преминало през него за единица време и отчетени стойности са килограм въздух за час. Това са си чисти аналогови данни.
Стойностите, показващи количетвото въздух на цилиндър са цифрови (калкулирани) и зависят от заложения в DDE алгоритъм, в който се включва и кривата "графиката", по която се изменя налягането в системата, оборотите, корекция спрямо отчетените от дебитомера стойности и др.
Накратко данните на дебитомера са аналогови и са показани в ИНПА като кг/ч, както е показано в таблицата. Съжалявам, че не успях да намеря другата, която е за дизелови двигатели, но при ня принципът е същия.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Дебитомер стойности
Не знам защо реши да разреждаш 1.7 бара на 6, след като за този момент налягането е такова и за шестте цилиндъра. Ако не е така, когато някой цилиндър се напълни, на диагностиката ще виждаш колебания в налягането и количеството, и то точно с толкова, колкото е обемът на дадения цилиндър. Никой не говори за константи, а колегата пита какви са макс и минималната стойност. Ясно е, че на празен ход налягането е пренебрежимо малко над атмосферното. Дали са аналогови данни или цифрови е без значение, защото се смятат както съм написал. Пак така се смята и впръскването на гориво, като се гони определена цел на съотношение. Килограма на час е стойност обикновено за бензинови двигатели в Инпа - при дизел не съм срещал такава, но и точно ТДС не съм чел. При дизелите е милиграма на такт - двете стойности са конвертируеми.
При един бар налягане един цилиндър поема обема си, при два бара поема два пъти обема си...
При един бар налягане един цилиндър поема обема си, при два бара поема два пъти обема си...
- Vladocbr
- младши ентусиаст
- Мнения: 367
- Регистриран на: 12.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 TDS
Re: Дебитомер стойности
Благодаря за информацията, доста е полезна, но аз нещо не успявам да сметна.
Гледам на ИНПА /знам, че не е от най меродавната/на празен ход покзва 48 с удивителна и достига 220 на 3000 оборота отново с удивителна.
Доста рових, но не намирам референтни стойности за да ги сравня.
Изпратено от моят RNE-L21 с помощта на Tapatalk
Гледам на ИНПА /знам, че не е от най меродавната/на празен ход покзва 48 с удивителна и достига 220 на 3000 оборота отново с удивителна.
Доста рових, но не намирам референтни стойности за да ги сравня.
Изпратено от моят RNE-L21 с помощта на Tapatalk
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Дебитомер стойности
Ако моторът работи грубо на 800 оборота на празен ход, това са 13.3 оборота в секунда, което е 6.6 такта. 48 килограма на час са 13333 милиграма на секунда, делено на 6.6 такта става 2020 милиграма на такт, делено на 6 цилиндъра, защото всеки прави по толкова такта, се получава около 337 милиграма на такт, което е напълно нормално за кола с работещ ЕГР ... Ако той се изолира, би трябвало стойността да се вдигне.
Това, че е с удивителен, да не те тормози - така, щото скалата е малка и стойността я надскача, но си е нормално за някои показатели в Инпа.
Това, че е с удивителен, да не те тормози - така, щото скалата е малка и стойността я надскача, но си е нормално за някои показатели в Инпа.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Дебитомер стойности
Колата има ли някакъв проблем? 220 килограма на час при товар в движение ли са или на място? Защото ако са при товар, на мен ми се струват малко - може и да бъркам, но като ги смятам излизат около 410 милиграма на такт, което ми се струва малко...
- Vladocbr
- младши ентусиаст
- Мнения: 367
- Регистриран на: 12.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 TDS
Re: Дебитомер стойности
Ами на място е 220.
Мисля как да вкарам тая букса вътре, че така при мотора е много неудобно за диагностика еле па в движение.
Изпратено от моят RNE-L21 с помощта на Tapatalk
Мисля как да вкарам тая букса вътре, че така при мотора е много неудобно за диагностика еле па в движение.
Изпратено от моят RNE-L21 с помощта на Tapatalk
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани