Дебитомер стойности

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 367
Регистриран на: 12.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 TDS

Дебитомер стойности

Мнение от Vladocbr » 28 Апр 2020, 9:15

Задравейте
Има много теми, които изчетох отново въпреки, че съм ги чел във времето, но ясен отговор няма.
Дебитомера на TDS, какви стойности трябва да отчита на празен ход и на високи обороти, какви са границите на добре работещ такъв?

Изпратено от моят RNE-L21 с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Дебитомер стойности

Мнение от Z3Ro* » 28 Апр 2020, 11:39

Аз не знам колко е на ТДС, но може да ти кажа как да си го сметнеш. ТДС 2.5 е 2498 куб. см., делено на 6 цилиндъра излиза 416 см3. на цилиндър. Турбото ако работи на 1 бар да речем, дебитомерът би трябвало при макс натоварване, демек при 1 бар на турбото, да отчита 416*2= около 950 милибара на такт. Минималното налягане би трябвало да се върти около тези 416, като може да е нагоре или надолу, в зависимост дали е изправен ЕГР - при изправен налягането е надолу на празен ход, при затапен е нагоре.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Дебитомер стойности

Мнение от stony1 » 28 Апр 2020, 11:59

Z3Ro* написа:Аз не знам колко е на ТДС, но може да ти кажа как да си го сметнеш. ТДС 2.5 е 2498 куб. см., делено на 6 цилиндъра излиза 416 см3. на цилиндър. Турбото ако работи на 1 бар да речем, дебитомерът би трябвало при макс натоварване, демек при 1 бар на турбото, да отчита 416*2= около 950 милибара на такт. Минималното налягане би трябвало да се върти около тези 416, като може да е нагоре или надолу, в зависимост дали е изправен ЕГР - при изправен налягането е надолу на празен ход, при затапен е нагоре.

Я пак обясни дименциите, че нещо не схващам? Как делиш обем на положително цяло число, после умножаваш по друго положително цяло число и накрая получваш налягане?! Дори в твоя случай е подналягане?
Още един въпрос. Защо реши, че количеството въздух ще е два пъти повече, дали зависимостта е линейна?
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Дебитомер стойности

Мнение от Z3Ro* » 28 Апр 2020, 12:49

stony1 написа:
Z3Ro* написа:Аз не знам колко е на ТДС, но може да ти кажа как да си го сметнеш. ТДС 2.5 е 2498 куб. см., делено на 6 цилиндъра излиза 416 см3. на цилиндър. Турбото ако работи на 1 бар да речем, дебитомерът би трябвало при макс натоварване, демек при 1 бар на турбото, да отчита 416*2= около 950 милибара на такт. Минималното налягане би трябвало да се върти около тези 416, като може да е нагоре или надолу, в зависимост дали е изправен ЕГР - при изправен налягането е надолу на празен ход, при затапен е нагоре.

Я пак обясни дименциите, че нещо не схващам? Как делиш обем на положително цяло число, после умножаваш по друго положително цяло число и накрая получваш налягане?! Дори в твоя случай е подналягане?
Още един въпрос. Защо реши, че количеството въздух ще е два пъти повече, дали зависимостта е линейна?

Въздухът ще е два пъти повече, защото налягането е два бара - един атмосферен и един над. Пише по-горе, че съм приел налягането на турбото 1 бар, без да знам дали на толкова работи при ТДС - на м57д30 в е39 е 1.15 бара заводско. На един бар налягане кубичните сантиметри на един цилиндър са масата въздух в милибара на такт мерена от дебитомера - може да се обърне и в килограма на час. На още един над атмосферното става по две.
И накрая, нищо не съм решил, а съм го прочел.
П.С. - милиграма на такт е стойността на дебитомера, а не милибара...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Дебитомер стойности

Мнение от stony1 » 28 Апр 2020, 21:35

Доообрее,
налягането на турбото със заводски настройки при М51 е 0,7 бара, т.е. с 0,7 над атмосферното. Това обаче е максималното налягане в системата. Ако го приемем за константа, то обемът на двигателя умножен по 1,7 и след това разделен на 6 се получава 707,77 кубически сантиметра, като това е максималния обем въздук, които може да постъпи в един цилиндър при идеални условия.
Понеже дебитомерът измерва количество въздух, преминало през него за единица време и отчетени стойности са килограм въздух за час. Това са си чисти аналогови данни.
Стойностите, показващи количетвото въздух на цилиндър са цифрови (калкулирани) и зависят от заложения в DDE алгоритъм, в който се включва и кривата "графиката", по която се изменя налягането в системата, оборотите, корекция спрямо отчетените от дебитомера стойности и др.
Накратко данните на дебитомера са аналогови и са показани в ИНПА като кг/ч, както е показано в таблицата. Съжалявам, че не успях да намеря другата, която е за дизелови двигатели, но при ня принципът е същия.
Table.PNG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Дебитомер стойности

Мнение от Z3Ro* » 29 Апр 2020, 0:05

Не знам защо реши да разреждаш 1.7 бара на 6, след като за този момент налягането е такова и за шестте цилиндъра. Ако не е така, когато някой цилиндър се напълни, на диагностиката ще виждаш колебания в налягането и количеството, и то точно с толкова, колкото е обемът на дадения цилиндър. Никой не говори за константи, а колегата пита какви са макс и минималната стойност. Ясно е, че на празен ход налягането е пренебрежимо малко над атмосферното. Дали са аналогови данни или цифрови е без значение, защото се смятат както съм написал. Пак така се смята и впръскването на гориво, като се гони определена цел на съотношение. Килограма на час е стойност обикновено за бензинови двигатели в Инпа - при дизел не съм срещал такава, но и точно ТДС не съм чел. При дизелите е милиграма на такт - двете стойности са конвертируеми.
При един бар налягане един цилиндър поема обема си, при два бара поема два пъти обема си...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 367
Регистриран на: 12.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 TDS

Re: Дебитомер стойности

Мнение от Vladocbr » 29 Апр 2020, 20:35

Благодаря за информацията, доста е полезна, но аз нещо не успявам да сметна.
Гледам на ИНПА /знам, че не е от най меродавната/на празен ход покзва 48 с удивителна и достига 220 на 3000 оборота отново с удивителна.
Доста рових, но не намирам референтни стойности за да ги сравня.

Изпратено от моят RNE-L21 с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Дебитомер стойности

Мнение от Z3Ro* » 29 Апр 2020, 23:20

Ако моторът работи грубо на 800 оборота на празен ход, това са 13.3 оборота в секунда, което е 6.6 такта. 48 килограма на час са 13333 милиграма на секунда, делено на 6.6 такта става 2020 милиграма на такт, делено на 6 цилиндъра, защото всеки прави по толкова такта, се получава около 337 милиграма на такт, което е напълно нормално за кола с работещ ЕГР ... Ако той се изолира, би трябвало стойността да се вдигне.
Това, че е с удивителен, да не те тормози - така, щото скалата е малка и стойността я надскача, но си е нормално за някои показатели в Инпа.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Дебитомер стойности

Мнение от Z3Ro* » 02 Май 2020, 8:55

Колата има ли някакъв проблем? 220 килограма на час при товар в движение ли са или на място? Защото ако са при товар, на мен ми се струват малко - може и да бъркам, но като ги смятам излизат около 410 милиграма на такт, което ми се струва малко...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 367
Регистриран на: 12.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 TDS

Re: Дебитомер стойности

Мнение от Vladocbr » 02 Май 2020, 17:19

Ами на място е 220.
Мисля как да вкарам тая букса вътре, че така при мотора е много неудобно за диагностика еле па в движение.

Изпратено от моят RNE-L21 с помощта на Tapatalk

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook