Динамични паркинг линии на андроид мултимедия.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 2.11.2019
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i E39 1998
Мечтае да кара: Audi A5

Динамични паркинг линии на андроид мултимедия.

Мнение от nukeproof » 18 Фев 2020, 10:13

Така, както вече съм споменал в други мои теми ако сте ги чели съм оборудвал е39 ката с андроид мултимедия, камера и в момента е със статични паркинг линии, идеята ми е да монтирам датчик за завиване на кормилната колона (в момента нямам такъв, колата няма DSC), да сменя камерата с такава с динамични линии и да ползвам тази екстра, въпросът ми е какви проблеми мога да очаквам ако монтирам сензор на волана без да имам DSC, или просто мога да насяда датчика да го калибрирам и по i-bus-а вече да протече и този сигнал или жестоко се лъжа, на по-новите коли този сигнал тече по CAN, затова мисля, че може и да не стане. Моля дайте коментари за да си направя сметка дали е възможно, за да не наливам излишни средства!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Динамични паркинг линии на андроид мултимедия.

Мнение от PeReZ » 19 Мар 2020, 19:48

Странно, пропуснал съм тази тема.
Има едни евтини камери с динамични линии, които се предлагат, но те не ползват информация от CAN-BUS комуникацията за това накъде завиваш, а по преместването на следващия кадър преценяват накъде си се насочил и изключително смотаняшко ти чертае предполагаема, но напълно недостоверна траектория. Тях не ги слагаме в уравнението, не са нищо, което да си струва, поне според мен.

Да, датчикът за положение на волана (дори не при по-новите, а при Е39) дава информация именно по CAN-BUS, така че това е някаква бегла светлина в тунела.
Преди някоя друга година се бях амбицирал да си напиша приложение за Андроид, което да чете canbus комуникацията от датчика за положението на волана (колите с ДСЦ имат такъв, твоята засега няма, моята също нямаше) и да рисува реална траектория. За съжаление стигнах само до написването на частта, която рисува, добавя и изкривява/мести траекторията и купуването + прочитането на датчика за положение на волана, но така и не го монтирах в колата ми и проектът си остана един от многото недовършени:

Линиите се чертаят доста по-трудно, отколкото предполагах. Не е особено невъзможно да се добави и функцията, която чете сензорите за парктроника (по IBUS) и от своя страна рисува и мести правоъгълници (зелени, когато са далеч, жълти, когато са по-близо и червени, когато са най-близо). Виждат се във видеото.

2 години по-късно попадам на това видео и направо онемях.
Човекът си е написал приложение, което ползва видеото от камерата за заден ход, запаметява последните кадри, после ги наслагва и доста успешно имитира BIRD VIEW (surround view, top view):


Ето я темата му в xda-developers: https://forum.xda-developers.com/androi ... w-t3882740

Друго, голяма част от Андроид навигациите (при моделите за VW) чертаят траектория, т.е. вграденото приложение, което вади картината от камерата за заден ход при VW чертае траектория, така че може би ако свържеш CAN-BUS сензор от VW (защото не вярвам съобщенията, които генерират, да са същита като при BMW) можеш да накараш Андроида да ти чертае траектория. Далеч е като функционалност (или може би по-скоро като красота) от тази на БМВ, но ще свърши работа.
Последно, от годината ми с F-серия се уверих, че от траектория има смисъл само и единствено, ако камерата за заден ход е много широкоъгълна. Тези масовите, които струват под 300лв., са с по-тесен ъгъл, въпреки че навсякъде ги пишат 170 градуса. Ако камерата не е с достатъчно широк ъгъл, че да обхваща встрани от колата, няма никакъв смисъл от траектория, само ще ти мърда нещо на екрана, но ще е безполезно.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook