Е39 - управление на климатична перка

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Е39 - управление на климатична перка

Мнение от Nickelback » 25 Дек 2019, 18:22

Налага се да се маха виското поради тунек нужди :ok: Съответно ще се маха и оригиналната климатична, и ще се слагат по-яки ел. перки. Съответно изниква въпросът как да се управляват, така че температурният режим на двигателя и климатика да остане най-близо до оригиналния. Съответно искам да разбера някои детайли по отношение на оригиналното управление, за да се направи подходящо управление по новия подход :yes:

Както знаем климатичната перка има основна функция да е охладител на климатичната система, но при по-високи температури се включва в допълнение към виското.
По отношение на първата ѝ функция - охладител на климатика - живо ме интересува:

1. Кой електронен модул задейства климатичната перка - DME-то (Engine Control Unit) или някой климатичен там (не съм ровил още да го търся кой е)?

2. При какви условия/прагове климатичната перка бива задействана на първа/втора/трета степен?
2.1. Температура и/или налягане на фреон ли се мерят?
2.2. От кои датчици взима сигнал за това?

Вероятно ще питам още неща, но нека тръгне дискусия :yes:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Е39 - управление на климатична перка

Мнение от drifty » 25 Дек 2019, 23:41

Аз имам усещането, че различните модификации на Е39 имат различна схема по отношение на тая перка и кога и защо сработва.

Може и да не ти е полезно, но при мен точно тази перка действа като основна за охлаждане на мотора, а работи и за климатика. Което мен ме насочва на мисълта, че управлението на мотора я пуска. Винаги тръгва на 96 градуса и до 97 е сменила степените. Ако колата продължи да загрява, виското зацепва /ново е/. И от други места съм чувал, че това не е проблем, а така е заложено в модулите на колата. Съответно при мен виското се пускат 10тина пъти годишно, в най-големите задръствания и жеги, но климатичната работи дори и сега, на 7-8 градуса температура. Пробвах да я разкача, виското зацепва долу горе по-същото време, при което по принцип тръгва климатичната, като на таблото градусите са едни и същи.

Иначе, щом един от най-грамотните хора в този форум пита, значи нещата са много сериозни! Тази кола искам да я видя на живо :bchug:

На мен лично ще ми е много интересно да науча нещо повече за работата на тази перка, защото честно казано, не мога да и хвана спатиите и защо при мен служи като основна, а не като бек ъп.
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Е39 - управление на климатична перка

Мнение от Lenco » 25 Дек 2019, 23:47

Не знам точно, но при е46 ДМЕ-то управлява охлаждането с датчик забит в долния маркуч.
При мен съм оставил ДМЕ-то от М43 да управлява охлаждането и да подава по КАН шината инфо на таблото. Мотора е м52б28 и работи без виско, зиме/лете 88/99 градуса с климатик и в задръстване.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Е39 - управление на климатична перка

Мнение от Z3Ro* » 25 Дек 2019, 23:50

Аз доколкото знам, когато работи климата и температурата на мотора е ок, компа следи налягането на фреона - над определено налягане тръгва и перката, защото в тая система налягането значи висока температура на клима радиатора, който е пред водния. Когато температурата на мотора е висока е ясно, че ел. перката се включва - на м57 е над 105 градуса. Това значи, че следи и температурата на антифриза от сензора на блока. Така че перката, поне 3-пиновата, се командва директно от компа чрез 5 волтов сигнал - затова и не трябва да се пробва без диагностична програма. Тази перка няма степени както 4-пиновата, а се регулира на проценти...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Е39 - управление на климатична перка

Мнение от Nickelback » 26 Дек 2019, 1:35

drifty написа:Аз имам усещането, че различните модификации на Е39 имат различна схема по отношение на тая перка и кога и защо сработва.

Съгласен съм, така е :)

drifty написа:...Което мен ме насочва на мисълта, че управлението на мотора я пуска.

Z3Ro* написа:Така че перката, поне 3-пиновата, се командва директно от компа чрез 5 волтов сигнал - затова и не трябва да се пробва без диагностична програма. Тази перка няма степени както 4-пиновата, а се регулира на проценти...

Подкарах си WDS-а на една виртуалка, че съм с Ubuntu и точно сега видях, че има аналогов сигнал от DME-то към крайното стъпало на перката (оказа се че е 3-пинова и при М5), който я управлява плавно :yes:

Изображение

drifty написа:Иначе, щом един от най-грамотните хора в този форум пита, значи нещата са много сериозни! Тази кола искам да я видя на живо :bchug:

Хах, трябва да се бута проектът малко по малко :) Тя колата е известна и вероятно сте я виждали вече :) Аз само помагам с каквото мога и се возя за багаж, че нямам смелост вече да я карам :ok: :mhihi:

Z3Ro* написа:...компа следи налягането на фреона - над определено налягане тръгва и перката, защото в тая система налягането значи висока температура на клима радиатора, който е пред водния.

Звучи правдоподобно, и аз натам клоня :bchug:

Изображение

Z3Ro* написа:Когато температурата на мотора е висока е ясно, че ел. перката се включва - на м57 е над 105 градуса. Това значи, че следи и температурата на антифриза от сензора на блока.

Да, точно. На S62 в assembly-то на термостата се монтира този сензор (№11), който всъщност е двоен. Единия термистор (NTC) в него се ползва за директно отчитане на температурата в DME-то, а другия термистор отива към уреда за температурата на инструменталния клъстер :yes:

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=11_2666

Изображение

Изображение

Отделно си има сензор (№21), който мери температурата на антифриза при радиатора:

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=11_2667

Изображение
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Е39 - управление на климатична перка

Мнение от Nickelback » 26 Дек 2019, 1:50

Нарочно го пиша в отделен пост, да се обособи.
В процеса на търсене попаднах нещо интересно, за Е38 е, но е важна идеята - обяснен е до голяма степен температурният профил (Characteristic Map Cooling) и са дадени разни прагове на сработване:

https://www.meeknet.co.uk/e38/E38_Map_Thermostat.pdf
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Е39 - управление на климатична перка

Мнение от Jordana » 26 Дек 2019, 21:33

Нямам представа как е реализирано в е 39 . Перките на климатика се управляват доста сложно в тия по новите с DME модул , има и различни варианти според комплектацията от оборудване . Но основните принципи са управление на перката на климатика според пуск стоп на компресора , аварийно налягане на фреона - сигнала е аналогов просто on или off от пресостатите . Температура на мотора , ако се повиши температурата може да изключи и климатика за да не прегрява . Следи и температурата на изпарителя в купето вероятно . Ако е с плавно регулиране в електромотора на вентилатора има платка за управление и вероятно ще я търси . Та за такъв тунинг според мен най добре е да се запази климатичната перка и да се сложи втора само за радиатора от вътрешната страна на мястото на виското . Но трябва да се подбере подходяща перка от мотор с един вентилатор , климатичните не са подходящи за тая работа . Управлението на тая перка може да се направи независимо съвсем просто с един термостат на тройник и отделна верига . Практически тая перка почти не работи , напълно независима от климатика е най добре .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Е39 - управление на климатична перка

Мнение от Nickelback » 26 Дек 2019, 21:55

Jordana написа:Нямам представа как е реализирано в е 39 . Перките на климатика се управляват доста сложно в тия по новите с DME модул , има и различни варианти според комплектацията от оборудване . Но основните принципи са управление на перката на климатика според пуск стоп на компресора , аварийно налягане на фреона - сигнала е аналогов просто on или off от пресостатите . Температура на мотора , ако се повиши температурата може да изключи и климатика за да не прегрява . Следи и температурата на изпарителя в купето вероятно . Ако е с плавно регулиране в електромотора на вентилатора има платка за управление и вероятно ще я търси .

:yes:

Jordana написа:Та за такъв тунинг според мен най добре е да се запази климатичната перка и да се сложи втора само за радиатора от вътрешната страна на мястото на виското . Но трябва да се подбере подходяща перка от мотор с един вентилатор , климатичните не са подходящи за тая работа .

Лошото е, че не можем да запазим оригиналната климатична, че няма място за тунек елементите, ако ме разбираш :ok: Та ще се маха. На мястото на виското ще има две по-яки перки, които ще духат и за климатичната.

Оказа се, че брат ми вече е накупил нещата по охлаждането :ok: :mhihi:

Изображение

Jordana написа:Управлението на тая перка може да се направи независимо съвсем просто с един термостат на тройник и отделна верига . Практически тая перка почти не работи , напълно независима от климатика е най добре .

Тоочно :yes:

Схемата е проста, без електроника, ами с някакъв електро-термостат, да го наречем.

Изображение

Остава да измислим, когато климатика понагрее и DME-то иска да вдига оборотите на климатичната перка (дето вече няма да я има), всъщност да включва за малко новите перки. Тъпото е, че както се видя от DME-то идва аналогов сигнал и ще трябва да се конвертира при определени прагове на включ/изключ на реле. За по-лесно мисля да опаралеля основното реле (това дето се управлява от електро-термостата) с още едно, което ще се управлява отделно от контролерче, което ще взима за вход аналоговия изход на DME-то. А може и вместо реле да търся някой готов PWM модул, за да се управляват плавно :dunno:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Е39 - управление на климатична перка

Мнение от stony1 » 30 Дек 2019, 21:58

Това с релето ми се струва доста недомислено. Нямам идея кой е изобретателят, но определено си е нямал идея от температурния профил на двигателя, за който е монтирал ел. перка. Мисля, че един елементарен контролер лесно може да следи температурата на двигателя и посредством MOS транзистори успешно ще управлява колкото ел. перки мислите да натикате в двигателния отсек. Аналоговия сигнал от ДМЕ лесно може да се преобраязува в цифров. Софтуерът на контролера не вярвам да ти представлява някякъв проблем.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Е39 - управление на климатична перка

Мнение от Nickelback » 30 Дек 2019, 22:47

stony1 написа:Това с релето ми се струва доста недомислено. Нямам идея кой е изобретателят, но определено си е нямал идея от температурния профил на двигателя, за който е монтирал ел. перка.

Да, така е, този сетъп не е мислен точно за S62 или някой друг конкретен. Стандартен изпитан по писти ретрофит кит си е, за минаване към ел. перка. Разликите от двигател до двигател са в температурните прагове на включване/изключване, които с купения електро-термостат са подбрани да паснат най-близо на S62. Със сигурност нямаме плавното управление, както при виско и/или оригинална климатична перка. Но и не смятам, че е от някакво кой знае какво значение това... Може и да бъркам - и аз самият нямам представа как изглежда идеалният температурен профил точно на S62 графично :dunno:

stony1 написа:Мисля, че един елементарен контролер лесно може да следи температурата на двигателя и посредством MOS транзистори успешно ще управлява колкото ел. перки мислите да натикате в двигателния отсек. Аналоговия сигнал от ДМЕ лесно може да се преобраязува в цифров. Софтуерът на контролера не вярвам да ти представлява някякъв проблем.

Несъмнено е така, но тук идва въпросът с надежността :) Аз лично не се наемам да си правя опити точно с охладителната система и да експериментирам. Помислих си изцяло да я управлявам с PWM (елиминираме релето) - да гледам от една страна температурата на двигателя (от оригиналния му датчик, да речем), от друга - аналоговия сигнал от DME-то за управление на климатичната перка. Тръгнах да търся automotive grade контролери, и т.н готови надеждни PWM стъпала, но се отказах. Допълнителен кабелаж не ми се прекарва също. За failsafe режими и аларми/диагностика също трябва да се помисли. Отиваме вече на системно ниво да се решава проблема - не е само електроника и софтуер. Става дълга и широка... :roll:
Просто не се наемам да си правя от нулата подобни модули. Първо - щото не ми се експериметира точно с тая кола ($$$$$) :ok: , и второ - нито имам време, нито пък условия в момента да градя електроника от нулата за нея :roll: Затова за момента се залага на просто и надеждно електро-механично решение :) Не че релето е безсмъртно, ама нали... :ok:

Все пак, ако можеш да препоръчаш някое готово надеждно стъпало (като за жегата, температурните амплитуди, вибрациите, конденза, и като цяло, "живота" под капака) за 230W+ общо са перките, ще ми е полезно. Automotive grade (-40/+125degC) намерих. Не съм го отписал варианта на 100% :yes:

А другия вариант е да прекарам кабелаж и да помисля къде да сместя тая цялата електроника само и само да не е под капака :dunno:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Е39 - управление на климатична перка

Мнение от Jordana » 31 Дек 2019, 0:57

Единственото правилно решение в тоя случай е махане на виското и тоя кит който си взел . Ще се чудиш защо не си го направил това по рано , само не знам как ще се оправиш с ел мотора на климатика . Управлява се с PWM и не съм убеден че ще стане просто с махане на мотора са се излъже модула че е ок .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Е39 - управление на климатична перка

Мнение от Nickelback » 31 Дек 2019, 1:57

Jordana написа:Единственото правилно решение в тоя случай е махане на виското и тоя кит който си взел .

За момента и аз натам клоня :yes:

Jordana написа:Ще се чудиш защо не си го направил това по рано

Не е било на дневен ред, ама ей го че назря момента :ok:

Jordana написа:само не знам как ще се оправиш с ел мотора на климатика . Управлява се с PWM и не съм убеден че ще стане просто с махане на мотора са се излъже модула че е ок .

Не съм мерил, но доколкото гледах схеми (а и както каза колегата @Z3Ro*), единствения сигнал (директен) от DME-то е аналогов (0-5V - @Z3Ro*).

Изображение

"Конверсията" към PWM става вероятно вътре в MOSFET "стъпалото" на перката. Силовата част е изнесена изцяло в стъпалото на перката. Най-много да е управление "по ток", ако не е прав @Z3Ro*. Останалите два пина на климатичната перка са захранване и маса. Като захранване е през някой доооста дебел предпазител, щото преди време се чудехме кой смуче едни 100мА в заспало положение, и не можахме от да го открием чрез сваляне на малките бушони един по един. А то се оказа утечка в стъпалото на шибана китайска перка инсталирана от предния собственик :banghead:
Та не мисля, че има обратна връзка или каквато и да било sense верига, DME-то да си търси перката.
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Е39 - управление на климатична перка

Мнение от PeReZ » 02 Яну 2020, 17:44

Реших да се включа в темата няколко причини:
бих искал да помогна с нещо, ако в даден момент има с какво... За момента с търсенето на схеми и осигуряването на действащ WDS явно закъснях;
да изкажа едно предположение, че ДМЕ-то все пак проверява дали перката е там и работи по сходен начин, както LCM проверява дали крушките ни са здрави и светят, без да има допълнителен кабел за комуникация. Не съм чел и не съм разглеждал принципа на работа, затова само предполагам, че е възможно да е така; Когато перката се изключи, дали записва грешка в ДМЕ;
да пожелая успех с проекта. Та, успех!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Е39 - управление на климатична перка

Мнение от Nickelback » 02 Яну 2020, 18:09

PeReZ написа:Реших да се включа в темата няколко причини:
бих искал да помогна с нещо, ако в даден момент има с какво...

Благодаря за отзивчивостта, ще се радвам! :)

PeReZ написа:да изкажа едно предположение, че ДМЕ-то все пак проверява дали перката е там и работи по сходен начин, както LCM проверява дали крушките ни са здрави и светят, без да има допълнителен кабел за комуникация. Не съм чел и не съм разглеждал принципа на работа, затова само предполагам, че е възможно да е така; Когато перката се изключи, дали записва грешка в ДМЕ;
да пожелая успех с проекта.

Не изключвам да си прав, просто за момента се осланям на каквото сподели @Z3R0*, че имаме аналогов изход (0-5V) към аналогов вход на перката.
При крушките и LCM е по-различно, тъй като там те са вързани директно към крайните стъпала на LCM, който могат да работят в режим "генератор на ток" с различни стойности на тока, чрез което LCM проверява има или няма крушка при палене. Ако тока не може да стигне някакъв номинален, то крушката е изгоряла. Ако тока стига някакъв номинален (20mA да речем), то жичката на крушката е здрава. Късо също може да диагностицира.
При перката мотора и е вързан към нейното си крайно стъпало, и ако има диагностика, то тя е имплементирана в това стъпало. В последствие не е изключено да има и някакъв протокол на комуникация към DME по тая аналоговата жица, не изключвам варианта.

Иначе гледам разни PWM контролери за офроуд машини, уж надеждни.
Може релето с електротермостата да остане като failsafe fallback механизъм, ще видим :)
Ще има ъпдейти, че ей ги къде са пролетта и лятото, идат си и трябва да сме готови :ok:

PeReZ написа:Та, успех!

Благодаря!
:bchug:

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Е39 - управление на климатична перка

Мнение от Jordana » 02 Яну 2020, 18:37

Ето тука е описана по модули как работи отоплителната охладителна система .
https://www.slideshare.net/fajarisnanto ... nditioning
При не включен климатик може и да няма проблеми с откачения мотор на вентилатора , но при работа DME следи всички датчици по климатика през IHKA модула и ако реши че някоя температура по системата е извън параметри е твърде вероятно да почне да пищи за проблем . А това ще се получи без съмнение ако вентилатора не се управлява от DMEто с PWM , пише че е от 10 - 100 hrz . Трябва да се разгледа конкретно какво е имплеменирано в управляващия модул и да се вземе тогава някакво решение . :dunno:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook