M52TU Цялостно Профилактиране Охладителна с-ма Въпрос

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 205
Регистриран на: 20.11.2010
Местоположение: с. Гъзибарово
Пол: Мъж
Кара: 528i
Мечтае да кара: Самолетоносач

M52TU Цялостно Профилактиране Охладителна с-ма Въпрос

Мнение от zenthel » 14 Дек 2019, 10:17

Колата: 1999 BMW e39 523i 170к.с FACELIFT M52TU ( с Газов Инжекцион LPG AGIS GAS)

Проблемът: Нагревателя в термостата не работеше (замерих с мултиметър - безкрайно съпротивление, т.е изгорял).

Карам я от 10 години и реших да й обърна малко внимание.

СМЕНЕНО:
- Нови водни (бързи връзки) маркучи,
- Ново Виско SACHS
- Нови Ремъци и Ролки
- Нова циркулационна помпа
- Нов цял термостат с електроника BEHR
- Нов разширителен съд
- Нова водна помпа с чугунено витло MEYLE
- Антифриз HEPU -60
...
и 100% Изцяло алуминиев воден радиатор с близо 2л повече обем.


Резултат:
Колата държи нормални температури градско, НО на магистралата 140км/ч - 160км/ч температурата пада до 79 градуса.

Това нормално ли е според вас?




Изображение
Последна промяна zenthel на 26 Дек 2019, 17:37, променена общо 4 пъти
:wave:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 316
Регистриран на: 15.12.2009
Местоположение: Stuttgart, Германия
Пол: Мъж
Кара: Е60, 2006
Мечтае да кара: Formula
Детайли за колата: N52B25

Re: M52TU Цялостно Профилактиране Охладителна с-ма Въпрос

Мнение от Gari » 14 Дек 2019, 12:33

Не колега. Не е нормално. Ако охладителната система е в добро здраве, то е39-ката трябва да държи постоянна температура и стелката да не мърда от средата на часовника нито милиметър, нито наляво, нито надясно. Защо сложи по-голям радиатор? Все пак е с по-голяма площ и се обдухва повече извънградско. Все пак с два литра по-голям... Може от това да идва проблема ти. Другото, което се сещам е термостата.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Не искам много, искам всичко!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: M52TU Цялостно Профилактиране Охладителна с-ма Въпрос

Мнение от zvetiko » 14 Дек 2019, 13:21

По-скоро термостата- ако работи коректно, няма значение колко е голям радиатора. По принцип се слага само оригинален. Водната помпа е по-добре да е с турбина от неръждаема стомана, защото чугунените имат по-малка работна повърхност. Поне според мен от водна помпа MAHLE може да очакваш проблеми.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: M52TU Цялостно Профилактиране Охладителна с-ма Въпрос

Мнение от Z3Ro* » 15 Дек 2019, 19:42

zvetiko написа:По-скоро термостата- ако работи коректно, няма значение колко е голям радиатора. По принцип се слага само оригинален. Водната помпа е по-добре да е с турбина от неръждаема стомана, защото чугунените имат по-малка работна повърхност. Поне според мен от водна помпа MAHLE може да очакваш проблеми.

В последната 1.5 година няма част mahle, която да съм купил, и която да е паснала... Върнал съм поне 4 термостата за различни БМВ-та - фланците им бяха хлабави с по половин милиметър, че и с повече...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: M52TU Цялостно Профилактиране Охладителна с-ма Въпрос

Мнение от drifty » 15 Дек 2019, 20:56

Не е нормално.

Сложи си стария радиатор, ако не тече и я замери пак.

Другият вариант е дефектен термостат, но според мен проблемът е от по-големия радиатор. Едно аверче на друга марка сложи по-малък мотор на колата си, че такъв имаше като счупи неговия, но остави радиатора от големия - резултатът беше, че зимата караше навлечен, щото не може да стопли колата.

Аз съм подменил повечето неща, които ти си сменил - извън града 93-96 градуса, при по-високи скорости /веднъж карах по-бързо по магистралата/ е падала до 90. При рязко настъпване също пада под 90, но това до колкото ми е известно е така заложено в управлението на термостата. При нормално каране под 90 не ми е падала сякаш, дори Шипка съм спускал зимата и пак поддържа над 90.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 163
Регистриран на: 1.01.2016
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: е60 530i

Re: M52TU Цялостно Профилактиране Охладителна с-ма Въпрос

Мнение от philip_vd » 15 Дек 2019, 22:17

Залагам че проблема ти е в термостата. Ако радиатора не е в ред колата ще ти загрява. Подобен филм го играх това лято и смених 2 термостата до като се нормализираха нещата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 205
Регистриран на: 20.11.2010
Местоположение: с. Гъзибарово
Пол: Мъж
Кара: 528i
Мечтае да кара: Самолетоносач

Re: M52TU Цялостно Профилактиране Охладителна с-ма Въпрос

Мнение от zenthel » 18 Дек 2019, 23:08

Забравих да уточня - температурата пада РЯЗКО при високи скорости - 140-160 и нагоре. Колкото по-бързо карам, толкова по-надолу се търколи.
Намаля ли скоростта - качва 10-15градуса.
Вчера на АМ Струма засякох 175км/ч - температура 79 градуса. Парно включено, Газов инжекцион работещ идеално.
Стрелката на борда си стои на 90 еректирана, Данните ги взимам от OBDII
:wave:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: M52TU Цялостно Профилактиране Охладителна с-ма Въпрос

Мнение от dr.peshev » 19 Дек 2019, 7:13

Проблемът ти е в това , с което си започнал: нагревателят на термостата
При тази скорост термостата принудително се отваря , благодарение на вече работещия нагревател
и температурата рязко пада
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 205
Регистриран на: 20.11.2010
Местоположение: с. Гъзибарово
Пол: Мъж
Кара: 528i
Мечтае да кара: Самолетоносач

Re: M52TU Цялостно Профилактиране Охладителна с-ма Въпрос

Мнение от zenthel » 26 Дек 2019, 17:33

С по-големия радиатор мислите ли, че ще гори повече колата?
(събира 2.5литра повече от фабричния)
:wave:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 163
Регистриран на: 1.01.2016
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: е60 530i

Re: M52TU Цялостно Профилактиране Охладителна с-ма Въпрос

Мнение от philip_vd » 26 Дек 2019, 19:04

И радиатор от Краз да сложиш няма да ти гори повече. Ако ти пада температурата по време на движение означава, че радиатора ти е в ред и има капацитет да охлади мотора(което особено в жегите си е важно). Причината би могла да бъде преди всичко термостата или датчици на температурата. Предишната ми кола не загряваше от такъв датчик и след като го смених колата започна да държи 90 градуса и започна да гори с 1/100 по-малко.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 205
Регистриран на: 20.11.2010
Местоположение: с. Гъзибарово
Пол: Мъж
Кара: 528i
Мечтае да кара: Самолетоносач

Re: M52TU Цялостно Профилактиране Охладителна с-ма Въпрос

Мнение от zenthel » 26 Дек 2019, 21:01

philip_vd написа:И радиатор от Краз да сложиш няма да ти гори повече. Ако ти пада температурата по време на движение означава, че радиатора ти е в ред и има капацитет да охлади мотора(което особено в жегите си е важно). Причината би могла да бъде преди всичко термостата или датчици на температурата. Предишната ми кола не загряваше от такъв датчик и след като го смених колата започна да държи 90 градуса и започна да гори с 1/100 по-малко.



Констатирах същото, колега.

до Пловдив и обратно
700км
Разход 9л/100км ГАЗ
Скорост: 120-160км/ч
с 15" зимни вози като лодка и разхода ми падна с 2л средно.
:wave:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 163
Регистриран на: 1.01.2016
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: е60 530i

Re: M52TU Цялостно Профилактиране Охладителна с-ма Въпрос

Мнение от philip_vd » 27 Дек 2019, 0:54

Значи всичко ти е в ред и си карай колата спокойно. Спри да гледаш температурата на двигателя в скритото меню(или където я гледаш) до като караш. :D Щом стрелката на таблото не ти мърда от 12 часа, не се вкарвай във излишни филми. А и с този разход няма какво повече да се коментира. :mhihi:

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook