M52TU Цялостно Профилактиране Охладителна с-ма Въпрос
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- zenthel
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 205
- Регистриран на: 20.11.2010
- Местоположение: с. Гъзибарово
- Пол: Мъж
- Кара: 528i
- Мечтае да кара: Самолетоносач
M52TU Цялостно Профилактиране Охладителна с-ма Въпрос
Колата: 1999 BMW e39 523i 170к.с FACELIFT M52TU ( с Газов Инжекцион LPG AGIS GAS)
Проблемът: Нагревателя в термостата не работеше (замерих с мултиметър - безкрайно съпротивление, т.е изгорял).
Карам я от 10 години и реших да й обърна малко внимание.
СМЕНЕНО:
- Нови водни (бързи връзки) маркучи,
- Ново Виско SACHS
- Нови Ремъци и Ролки
- Нова циркулационна помпа
- Нов цял термостат с електроника BEHR
- Нов разширителен съд
- Нова водна помпа с чугунено витло MEYLE
- Антифриз HEPU -60
...
и 100% Изцяло алуминиев воден радиатор с близо 2л повече обем.
Резултат:
Колата държи нормални температури градско, НО на магистралата 140км/ч - 160км/ч температурата пада до 79 градуса.
Това нормално ли е според вас?
Проблемът: Нагревателя в термостата не работеше (замерих с мултиметър - безкрайно съпротивление, т.е изгорял).
Карам я от 10 години и реших да й обърна малко внимание.
СМЕНЕНО:
- Нови водни (бързи връзки) маркучи,
- Ново Виско SACHS
- Нови Ремъци и Ролки
- Нова циркулационна помпа
- Нов цял термостат с електроника BEHR
- Нов разширителен съд
- Нова водна помпа с чугунено витло MEYLE
- Антифриз HEPU -60
...
и 100% Изцяло алуминиев воден радиатор с близо 2л повече обем.
Резултат:
Колата държи нормални температури градско, НО на магистралата 140км/ч - 160км/ч температурата пада до 79 градуса.
Това нормално ли е според вас?
Последна промяна zenthel на 26 Дек 2019, 17:37, променена общо 4 пъти
- Gari
- младши ентусиаст
- Мнения: 316
- Регистриран на: 15.12.2009
- Местоположение: Stuttgart, Германия
- Пол: Мъж
- Кара: Е60, 2006
- Мечтае да кара: Formula
- Детайли за колата: N52B25
Re: M52TU Цялостно Профилактиране Охладителна с-ма Въпрос
Не колега. Не е нормално. Ако охладителната система е в добро здраве, то е39-ката трябва да държи постоянна температура и стелката да не мърда от средата на часовника нито милиметър, нито наляво, нито надясно. Защо сложи по-голям радиатор? Все пак е с по-голяма площ и се обдухва повече извънградско. Все пак с два литра по-голям... Може от това да идва проблема ти. Другото, което се сещам е термостата.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Не искам много, искам всичко!
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: M52TU Цялостно Профилактиране Охладителна с-ма Въпрос
По-скоро термостата- ако работи коректно, няма значение колко е голям радиатора. По принцип се слага само оригинален. Водната помпа е по-добре да е с турбина от неръждаема стомана, защото чугунените имат по-малка работна повърхност. Поне според мен от водна помпа MAHLE може да очакваш проблеми.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: M52TU Цялостно Профилактиране Охладителна с-ма Въпрос
zvetiko написа:По-скоро термостата- ако работи коректно, няма значение колко е голям радиатора. По принцип се слага само оригинален. Водната помпа е по-добре да е с турбина от неръждаема стомана, защото чугунените имат по-малка работна повърхност. Поне според мен от водна помпа MAHLE може да очакваш проблеми.
В последната 1.5 година няма част mahle, която да съм купил, и която да е паснала... Върнал съм поне 4 термостата за различни БМВ-та - фланците им бяха хлабави с по половин милиметър, че и с повече...
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: M52TU Цялостно Профилактиране Охладителна с-ма Въпрос
Не е нормално.
Сложи си стария радиатор, ако не тече и я замери пак.
Другият вариант е дефектен термостат, но според мен проблемът е от по-големия радиатор. Едно аверче на друга марка сложи по-малък мотор на колата си, че такъв имаше като счупи неговия, но остави радиатора от големия - резултатът беше, че зимата караше навлечен, щото не може да стопли колата.
Аз съм подменил повечето неща, които ти си сменил - извън града 93-96 градуса, при по-високи скорости /веднъж карах по-бързо по магистралата/ е падала до 90. При рязко настъпване също пада под 90, но това до колкото ми е известно е така заложено в управлението на термостата. При нормално каране под 90 не ми е падала сякаш, дори Шипка съм спускал зимата и пак поддържа над 90.
Сложи си стария радиатор, ако не тече и я замери пак.
Другият вариант е дефектен термостат, но според мен проблемът е от по-големия радиатор. Едно аверче на друга марка сложи по-малък мотор на колата си, че такъв имаше като счупи неговия, но остави радиатора от големия - резултатът беше, че зимата караше навлечен, щото не може да стопли колата.
Аз съм подменил повечето неща, които ти си сменил - извън града 93-96 градуса, при по-високи скорости /веднъж карах по-бързо по магистралата/ е падала до 90. При рязко настъпване също пада под 90, но това до колкото ми е известно е така заложено в управлението на термостата. При нормално каране под 90 не ми е падала сякаш, дори Шипка съм спускал зимата и пак поддържа над 90.
- philip_vd
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 163
- Регистриран на: 1.01.2016
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530i
Re: M52TU Цялостно Профилактиране Охладителна с-ма Въпрос
Залагам че проблема ти е в термостата. Ако радиатора не е в ред колата ще ти загрява. Подобен филм го играх това лято и смених 2 термостата до като се нормализираха нещата.
- zenthel
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 205
- Регистриран на: 20.11.2010
- Местоположение: с. Гъзибарово
- Пол: Мъж
- Кара: 528i
- Мечтае да кара: Самолетоносач
Re: M52TU Цялостно Профилактиране Охладителна с-ма Въпрос
Забравих да уточня - температурата пада РЯЗКО при високи скорости - 140-160 и нагоре. Колкото по-бързо карам, толкова по-надолу се търколи.
Намаля ли скоростта - качва 10-15градуса.
Вчера на АМ Струма засякох 175км/ч - температура 79 градуса. Парно включено, Газов инжекцион работещ идеално.
Стрелката на борда си стои на 90 еректирана, Данните ги взимам от OBDII
Намаля ли скоростта - качва 10-15градуса.
Вчера на АМ Струма засякох 175км/ч - температура 79 градуса. Парно включено, Газов инжекцион работещ идеално.
Стрелката на борда си стои на 90 еректирана, Данните ги взимам от OBDII
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: M52TU Цялостно Профилактиране Охладителна с-ма Въпрос
Проблемът ти е в това , с което си започнал: нагревателят на термостата
При тази скорост термостата принудително се отваря , благодарение на вече работещия нагревател
и температурата рязко пада
При тази скорост термостата принудително се отваря , благодарение на вече работещия нагревател
и температурата рязко пада
- zenthel
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 205
- Регистриран на: 20.11.2010
- Местоположение: с. Гъзибарово
- Пол: Мъж
- Кара: 528i
- Мечтае да кара: Самолетоносач
Re: M52TU Цялостно Профилактиране Охладителна с-ма Въпрос
С по-големия радиатор мислите ли, че ще гори повече колата?
(събира 2.5литра повече от фабричния)
(събира 2.5литра повече от фабричния)
- philip_vd
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 163
- Регистриран на: 1.01.2016
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530i
Re: M52TU Цялостно Профилактиране Охладителна с-ма Въпрос
И радиатор от Краз да сложиш няма да ти гори повече. Ако ти пада температурата по време на движение означава, че радиатора ти е в ред и има капацитет да охлади мотора(което особено в жегите си е важно). Причината би могла да бъде преди всичко термостата или датчици на температурата. Предишната ми кола не загряваше от такъв датчик и след като го смених колата започна да държи 90 градуса и започна да гори с 1/100 по-малко.
- zenthel
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 205
- Регистриран на: 20.11.2010
- Местоположение: с. Гъзибарово
- Пол: Мъж
- Кара: 528i
- Мечтае да кара: Самолетоносач
Re: M52TU Цялостно Профилактиране Охладителна с-ма Въпрос
philip_vd написа:И радиатор от Краз да сложиш няма да ти гори повече. Ако ти пада температурата по време на движение означава, че радиатора ти е в ред и има капацитет да охлади мотора(което особено в жегите си е важно). Причината би могла да бъде преди всичко термостата или датчици на температурата. Предишната ми кола не загряваше от такъв датчик и след като го смених колата започна да държи 90 градуса и започна да гори с 1/100 по-малко.
Констатирах същото, колега.
до Пловдив и обратно
700км
Разход 9л/100км ГАЗ
Скорост: 120-160км/ч
с 15" зимни вози като лодка и разхода ми падна с 2л средно.
- philip_vd
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 163
- Регистриран на: 1.01.2016
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530i
Re: M52TU Цялостно Профилактиране Охладителна с-ма Въпрос
Значи всичко ти е в ред и си карай колата спокойно. Спри да гледаш температурата на двигателя в скритото меню(или където я гледаш) до като караш. Щом стрелката на таблото не ти мърда от 12 часа, не се вкарвай във излишни филми. А и с този разход няма какво повече да се коментира.
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани