Замръзнали панти или механизъм за затваряне

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 274
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 911

Замръзнали панти или механизъм за затваряне

Мнение от TNT » 05 Дек 2019, 9:10

Хора, тая сутрин бая зор видях. Колата беше яко замръзнала, аз обаче спокоен - намазал съм уплътненията, имам размразители в багажника. Отворих си нормално вратата, запалих си колата, взех си размразителя за стъкла от багажника и започнах да пръскам смело стъклата. Всичко точно, тръгвам да потеглям... не мога да затворя вратата! Не се затваря. Палчето си се движеше, ама не заключваше. Отворих задната врата да видя там как изглежда, дали се движи по същия начин. Същото. И греда. Задната също не се затваря :bang: Останах си с две отворени врати, които не се затварят. Централното отключваше/заключваше, вратите обаче не се затваряха. Накрая след 20мин. се постопли колата и си затворих колата. Това обаче не искам да се повтаря.

В колата имах силиконов спрей - напръсках пантите. В ключалката пръснах и размразяващ за ключалки. Пантите да ги пръскам ли с още нещо ? Според мен нещо вътре в самата врата замръзва. Какво превантивно да направя, за да не вися пак 20мин сутрин :banghead:
Последна промяна TNT на 05 Дек 2019, 12:40, променена общо 1 път
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: Замръзнали панти

Мнение от немо » 05 Дек 2019, 12:01

Грешно ти е заглавието на темата,пантите са онова,което държи вратата за колонката,доколкото разбрах от описанието ти замръзнали са ти механизмите за затваряне и заключване.
Кардинално решение е изваждане на механизмите,накисване в бензин или разредител АМВ да се разтвори всичката гняс,промиване,продухване,подсушаване и смазване.
Възможно е да има някакво износване,което прави механизма чувствителен към замърсяване,ама това може да го разбереш след като го почистиш най-старателно (доколкото може де).
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 240
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525 TDS

Замръзнали панти или механизъм за затваряне

Мнение от ben_g » 05 Дек 2019, 12:58

И при мен се е случвало на шофьорската врата и решението бе да се стопли колата - тогава се оправи. Не съм почиствал заключващия механизъм още, но това което е описал колегата над мен звучи като най-логичното решение на проблема.


Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 274
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 911

Re: Замръзнали панти или механизъм за затваряне

Мнение от TNT » 05 Дек 2019, 14:12

До края на годината за съжаление много ми трябва колата и буквално няма кога да си я оставя за 1-2 дена. Работя извън града (няма с какво да отида на работа), а почивните дни са ми плътно до Коледа с някакви пътувания из страната. Ще пръскам с ВД40 докъдето стига и тва е, пък на следващото влизане в сервиза ще се разглобяват вратите.

Отворен съм и за решения от други колеги. Изглежда не е само при мен проблема. На колежката приятеля пак с Е39 - същия проблем сутринта.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 1.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW

Re: Замръзнали панти или механизъм за затваряне

Мнение от TheFreeRider » 05 Дек 2019, 14:25

Често срещан проблем при Е39 - не само на много студено, но и на много топло, ако колата я е пекло през лятото може да не иска да се отключи. Проблемът май е в механизмите за заключване, в които смазката се сгъстява прекалено при студ. Не съм се занимавал да ги разглобявам - пръскал съм каквото има под ръка, ефектът е до време.
Затова през зимата - заключваш централното и караш 5мин докато позагрее, после затваряш. През лятото - отключваш/заключваш докато се отвори и така.. Генералното решение изисква разглобяване и хубаво основно почистване и смазване.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 18.05.2017
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E-klasse, BlueTec, 2017

Re: Замръзнали панти или механизъм за затваряне

Мнение от E.5KOV » 05 Дек 2019, 14:26

При мен го правеше на Х5 и тя беше 3 годишна на 30 - 40 хил. км. Не съм предприемал нищо, защото рядко оставаше извън гаража и така си я продадох. Когато се случеше, потеглях и си държах вратата с ръка докато размръзне и щракне За жалост съм чувал от доста собственици на БМВ да страдат от проблема, като при друга марка автомобили никой не е споделял нещо подобно...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Re: Замръзнали панти или механизъм за затваряне

Мнение от dokie » 05 Дек 2019, 20:34

VAG групата страдат, особено голфовете :mhihi: ... на студ (особено като е измита преди това) - или не иска да се отвори (отключи) или после не иска да се затвори... или пък ако се затвори после отвътре не работи ръчката за отваряне и се сваля джама за отваряне отвън (ако не е замръзнал и той)... приключение, което оправях с WD40 преди всяка мивка на ръчката и на механизма на всяка врата... сега ползвам друг (по-вълшебен спрей) и правя процедурата по-рядко, ама не смея да спра...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 1.02.2019
Кара: на пост и молитви

Re: Замръзнали панти или механизъм за затваряне

Мнение от Вуйчо » 05 Дек 2019, 20:51

а
Последна промяна Вуйчо на 31 Май 2020, 11:14, променена общо 1 път
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Re: Замръзнали панти или механизъм за затваряне

Мнение от dokie » 06 Дек 2019, 1:33

Ако не става със спрей по механизма външно - махаш едни гумени тапички горе/долу на нивото на дръжките при отворена врата и се раздаваш вътре :mhihi:
Другото е вече със сваляне на кората...
ПС: тъй като не вярвам на WS Teleshop и др. подобни пиша какво се убедих със собствени очи и определено не карам никого да купува нищо... Преди година и половина започна да цвърчи перката на голфа (вкл се от жега и на климатик) - тъй като ме дразнеше да цвили взех от приятел прехвален спрей "за всичко" и пръснах колкото да влезе там с идеята да млъкне временно... Е до ден днешен и 10-15к км не се е обадила, а спрея си купих след това и си пръскам навсякъде...
Не взимам комисионна и не го казвам за реклама, ама ако някой го интересува марката - Политрон...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 274
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 911

Re: Замръзнали панти или механизъм за затваряне

Мнение от TNT » 06 Дек 2019, 9:33

От универсалните спрейове, най-добро е Wurth Multi. Драстично по-добро във всяко отношение от ВД40. Като ми свърши ВД-то, си взимам със сигурност. Тази сутрин пак не беше както нормално, но си се затвори вратата. Ще ги видя къде са тези тапички, макар че шофьорската врата ще се разглобява. Задните ел.стъкла не ми работят от шофьорската врата - от задните врати си бачкат. Сега ще се оправи всичко на един път. Само да стигна до майстора.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 1.02.2019
Кара: на пост и молитви

Re: Замръзнали панти или механизъм за затваряне

Мнение от Вуйчо » 06 Дек 2019, 20:43

а
Последна промяна Вуйчо на 31 Май 2020, 11:14, променена общо 1 път
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Замръзнали панти или механизъм за затваряне

Мнение от vladobate » 13 Дек 2019, 18:18

Не пръскайте с WD40 , кратковременно решение , което после става по-зле. По-добре Вюрт или нещо течна грес .

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook