Нов собственик на Е39 (и на BMW) с много въпроси

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 1.12.2019
Пол: Мъж

Нов собственик на Е39 (и на BMW) с много въпроси

Мнение от theoldman » 03 Дек 2019, 15:12

От вчера съм собственик на 23 годишно (набор 1996-ти) BMW E39 520i и тепърва започвам да го разучавам. Досега съм нямал кола от тази марка така че термините и съкращенията са ми малко чужди... Е такова:
Изображение

Колата я взех "на сляпо", почти без оглеждане. Ясно ми е че има много неща за оправяне, и смятам да я върна в състояние в което да може да се кара без притеснение, но ще ми трябва помощ, която се надявам да получа тук.
Имам точно 4 км изминати с нея, така че нямам почти никакви впечатления. Досега съм карал коли 60 и 90 коня, така че тази определено "върви". Но днес в София заваля сняг, а колата е с 10 годишни тотално износени летни гуми, така че не си и помислям да я мърдам от паркинга, дори и до сервиза.
Така и така ще стои, ще се опитам да отстраня поне проблемите които зная, но за това ми трябва малко помощ.

И така, конкретно:
1. Заден ляв ел. джам се движи само на ръка. Буквално - хващаш го с длани отвън и отвътре и го вдигаш/сваляш :) Т.е. всеки може да го бутне и да отвори колата в момента. Така че това ми е приоритет. Проблема ми е че не ми е ясно какво точно е задвижването. Имам чувството, че са два варианта:

Изображение

Изображение

Мога ли да разбера кой от вариантите е в колата ми без да отварям кората на вратата (жал ми е за щипките и искам да го сменя с едно отваряне)? Или бъркам нещо в номенклатурата?

2. Акумулатора пада за една вечер. Разбрах че това е често срещан проблем, но вчера просто не ми остана време да вадя предпазители за да видя в коя верига е утечката. Забелязах че при изваден ключ (предполагам) малкото вентилаторче което (предполагам) върти въздух около сензорите на климатроника намиращо се на самия панел на климатроника продължава да върти. Но ме съмнява такова мъничко вентилаторче да събаря акумулатора... Иначе големия вентилатор на въздуха в купето не го чувам да се включва самоволно, но толкоз и слушах снощи... как и да е, преди да намеря проблем не мога да съм по-конкретен. Засега ще стои с откачен акумулатор.

3. Не мога да намеря книжка за колата. Намерих един 45 мегабайтов PDF дет има много неща за Е39, но той почва от 525 двигателя. Но ми направи впечатление, че там пише че се ползва минерално масло 15W40. Това вярно ли е? Изобщо ... какво масло да искам да ми сипят като отида да я обслужват?

4. Отляво двигателя е "лекичко" олят с масло. Ще търся проблема, но за тая цел трябва да поизмия двигателя, а за тая цел трябва поне да спре да вали сняг ... :) Така че и това остава за "по-после"

5. Какъв антифриз се ползва в тези двигатели? Признвам си, изобщо не погледнах какво има в разширителния съд (да не кажа че дори не съм съвсем сигурен къде е разширителния съд :) ), но искам да сипя поне литър концентрат, защото не знам дали в охл. система няма само вода и при тия студове да стане беля. Ясно е че при обслужването ще се сменя и антифриза, но въпроса е да стигна до обслужването.

И последно - майстора който ми поддържа колата ми заяви че "не посяга" към БМВ, така че ... се оказа че няма и кой да ми обслужи колата. Да ми препоръчате някой майстор в София около Онкологията? Че с това строителство кварталните сервизи рязко намаляха, а както казах - летни гуми, неясно състояние на колата като цяло ... не ми се пътува из София с нея.

Благодаря предварително за отделеното внимание и обещавам да ровя по-усърдно във форума за да се ориентирам кое къде е - предполагам че има писано много по въпросите.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 14.04.2017
Пол: Мъж
Кара: 2016 Range Rover SDV8 Autobiography

Re: Нов собственик на Е39 (и на BMW) с много въпроси

Мнение от santorini » 03 Дек 2019, 18:46

Виж ProSpeed, точно зад ГМ Димитров метростанцията, колега е много доволен от тях, пипат сериозно. Макар че не знам дали се занимават с толкова стари коли.

По принцип се кефя на такива ентусиасти, но 23г бмв без да го погледнеш, със 10г летни гуми ... каква е уловката, подариха ли ти го? ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1966
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Re: Нов собственик на Е39 (и на BMW) с много въпроси

Мнение от barty » 03 Дек 2019, 19:02

Колега със здраве да я караш, само масло и гуми да сменяш.
По точките:
1. Ако не се справиш сам, то препоръчвам Микрон Доцев в Княжево. Специализирани са в жила, стъкло и тн.
2. По принцип след гасене има различни консуматори на ток, които работят още няколко секунди. Но може да са много неща, като начало скапан акумулатор.
3. 5w30 или 5w40 ще са тамън.
4. Пас
5. Червения антифриз е ок, за зелен не съм убеден.
6. Аз лично ползвам Кольо срещу ИКЕА.
:yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 580
Регистриран на: 20.12.2011
Пол: Мъж
Детайли за колата: ARKTISSILBER METALLIC (309)

Re: Нов собственик на Е39 (и на BMW) с много въпроси

Мнение от red_bull92 » 03 Дек 2019, 19:45

Здравей, колега, добре дошъл във форума и честито нова придобивка! :bchug:
По твоите въпроси:
1. Аз карам абсолютно същата кола, стъклоповдигачът ти е този от първата снимка. Чупи им се водача, който е пластмасов. Продават се ремонтни комплекти, но са скъпи и е много занимавка. Аз имам задни стъклоповдигачи за продаване, ако искаш може да се разберем на Лс
2. Бас хващам, че алтернатора ти прави утечката. При мен мъчи колата 2 години, докато разберем проблема. Смених го с дръг втора употреба и вече всичко е наред. И 1 месец да не карам колата си пали от раз. Това да ти върти вентилаторчето на климатроника е при всички е39 и е нормално. Попринцип заводски го дават да заспят всички модули в колата до 15,16-та минута. :yes:
Кола с предно предаване е като жена с малки цици, върши работа, но не доставя удоволствие!
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725

Кръстникът
Аватар
Мнения: 547
Регистриран на: 7.03.2014
Местоположение: Вкъщи
Пол: Мъж
Кара: с турбо
Мечтае да кара: V10
Детайли за колата: стокови

Re: Нов собственик на Е39 (и на BMW) с много въпроси

Мнение от c04 » 03 Дек 2019, 20:32

Здравей, колега. Дано си уцелил с избора на екземпляр, с избора на марка и модел си. :yes:
1. Изяснено е
2. И аз бих започнал с това дали акумулатора го бива, замери зареждането.
3. 5w30 или 5w40, по каталог мисля го даваха 30, но може би в случая е за предпочитане 40.
4. -
5. Червен става или оригинален. /то цвета понякога лъже :mhihi: /

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 20.09.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39

Re: Нов собственик на Е39 (и на BMW) с много въпроси

Мнение от Dyakov » 03 Дек 2019, 21:06

Здравей,
4. От кое ляво :D
Най–вероятно от гарнитурата на капака на клапаните ако ти омазнява върху изпускателния колектор и пуши вътре в купето.

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 1.12.2019
Пол: Мъж

Re: Нов собственик на Е39 (и на BMW) с много въпроси

Мнение от theoldman » 03 Дек 2019, 21:35

1. От снощи колата е стояла с откачен акумулатор. Преди малко го закачих и я запалих. Няколко пъти угасна (разбрах че това май е нормално, щот компа си е забравил тримовете) след това я позадържах малко с педала на газта и за около минута влезе в норма.
Така че според мен акумулатора е малко или много читав - 24 часа след зареждането (то па едно зареждане - 4 км) успя да запали двигателя 4-5 пъти при температура под нулата. И въртеше бодро, плафоните и таблото не примигваха много. По думите на продавача преди е падал за една нощ след като е бил зареждан на зарядно "догоре". Докато двигателя работи фарове и плафони светят ярко, няма примигване при пропадане на оборотите или при подаване на газ, така че мисля че алтернатора зарежда сравнително нормално.
Да, ще отида да го "преслушат докторите", но само да стане възможно да се придвижа с летни гуми някак си.

2. Сипах 1 литър концентрат зимна течност за чистачки в едното бидонче и 1/2 литър концентрат антифриз в разширителния съд (намерих го :) ) с надеждата да ги предпазя от замръзване. Разширителния съд малко се препълни, на половина между отметката COLD и гърловината... но на предните ми коли това не е било проблем, надявам се и тук да не е. Просто искам да съм сигурен че вътре няма само вода.

3. Маслото - ясно, 5В30/40. Мерси.

4. Защо я купих ... ами колата не е за мен, а за сина ми, който след 2 месеца навършва 18 години. Малко недопустимо за мен като родител, но ... аз почвах с Рено Клио 60 коня преди 25 години и ... знам какво е да си младеж и да караш кола 60 коня ... Надявам се да не се пребие.
Колата беше на долния ценови минимум на който се предлагат на пазара. Да кажем че дадох под 3 хилки за нея. Взех я от човек, който се занимава с внос на коли и само с това. Колата идва и се продава във вида в който е взета. Течаща, с износени гуми - каквато е взета такава я получавате. Но за сметка на това колите му са с пълна сервизна история. Тази си има официална сервизна книжка до 2001-ва година и наръч документи за минат ГТП в Италия с написани километри и дати до 2018. Да, знам че и това се подправя но ... човека живее в моя вход, 2 етажа над мен :) Колата която карам в момента (Опел ) също е от него и имаше абсолютно пълна сервизна история защото австриеца я беше взел, обслужвал и оставил за продажба в едно и също представителство. В представителството на Опел в БГ по ВИН ми изкараха абсолютно всички ремонти до 2017 година, вкл смяна на акумулатор, нови гуми, накладки и "подмяна на фар и броня" - явно вследствие на някое дребно закачане на паркинг.
Така че тази кола със сигурност е на реалните 202 хиляди км и по нея нищо не е "магерено", поне не и в някой навес в България, не са наливани добавки за да се продаде, не са замазвани драскотини, не е боядисвано или изпъвано нищо.
Тая кола ще даде и незаменима техническа култура на сина ми. Ще има да лежи под нея, защото идеята ми е по-лесните ремонти да ги прави той лично. Примерно подмяната на стъклоповдигача е прекрасно начало да разбере, че притежаването на автомобил не е само въртене на геврека. Дори колата в КАТ е на негово име (няма да ви казвам колко е гражданската за водач на 18 години с 0 години стаж и с автомобил 150 коня в София... :) ) сега му остава да отиде лично в данъчното за да попълни първата в живота си данъчна декларация и да си плати данъка за неговата си кола с парите които изкара това лято докато беше на стаж.
Реално парите за колата не са чак толкова много, че да не мога да ги преживея ако вземе да я прасне някъде (дано не се случва). И поддръжката не е много скъпа в сравнение с други марки.
Уф, отплеснах се ...

5. Огледах малко по-обстойно мазното по двигателя. Самия блок горе при главата е чист, тече някъде от нещо, дет ми прилича на датчик за налягане на маслото, завит зад масления филтър. А може и да тече от задната част на кутията на масления филтър... или от черното нещо с подбна форма дет стои до масления филтър и нямам никаква представа какво е :) Е това под гедорето:
Изображение
Оттам надолу всичко е в масло и прах...

barty написа:1. Ако не се справиш сам, то препоръчвам Микрон Доцев в Княжево. Специализирани са в жила, стъкло и тн.

Кат се сетя за едно Рено Сценик дет беше мое по някое време какви пари ми искаха за ремонт на стъклоповдигача... по-добре да си взема втора употреба.

red_bull92 написа:2. Бас хващам, че алтернатора ти прави утечката. При мен мъчи колата 2 години, докато разберем проблема. Смених го с дръг втора употреба и вече всичко е наред.

Сега остава да измисля кои предпазители (по възможност минимален брой) да откача така, че да изключа ВСИЧКИ консуматори на колата. По спомен алтернатора не минава през предпазител. Това ще е една лесна и евтина проверка. Почвам да ровя по ел. схемите, долколкото има такива за да видя как да стане лесно.

П.С. А, да ... още нещо. Реших да видя дали вентилаторчето ще спре след тия 15-16 минути. Извадих ключа, отворих и затворих вратата, заключих я с ключа и останах да чакам вътре. На огледалото почна да мига червен диод. Кат се размърдах, диода почна да мига бързо и мигачите на колата се включиха. Т.е. тая кола има някаква аларма. Обаче сирена няма ... Дали е възможно проблема да е в тая аларма? Да се включва спонтанно, и ако сирената е скапана точно тя да скапва акумулатора? Доколкото разбрах колаат има фабрична аларма. Може ли в нея да е проблема и как да проверя тая си догадка?

Dyakov написа:Здравей,
4. От кое ляво :D
Най–вероятно от гарнитурата на капака на клапаните ако ти омазнява върху изпускателния колектор и пуши вътре в купето.

Колата има само едно ляво :)
Обясних по-горе какво съм забелязал днес, но ако е гарнитура на капак на клапани продполагам ремонта ще е лесен и ще стане при обслужването на колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Re: Нов собственик на Е39 (и на BMW) с много въпроси

Мнение от dokie » 05 Дек 2019, 0:29

Хайде честито и много безаварийни километри!
1. +1 за Микрон Доцев... Звънкаш, казваш проблема и модела на колата и ти казват колко пари... Вече 3бр рециклирани водача имам от там (за гоуфо :mhihi:) и не са мръднали... Но след 10 опита за настройка на единия (дето спестих 10лв за работа - сега като го мия на мивка и влизат капки през единственото стъкло, което не им дадох да направят там). Дават и 2г гаранция...
2. Провери си самия акумулатор първо и зареждането на колата, после утечки... За моята има модули, които заспиват сигурно половин час след заключване... Е34-ката й трябваха около 2мин...
3. Само не сипвай 15w40, че после едни повдигачи, едни добавки, едни филми... И си взимай масло в повече... Да имаш за доливане :mhihi:
4. Колегата Dyakov вероятно правилно се е ориентирал за лявото, което може би всъщност е дясно на самата кола... Детска болест при бмв - гарнитури... Текат ли текат... Сменяш 10-15к километра и пак... Слагаш уплътнители и силикони и ги правиш на 20-30к...
5. Е34-ката я карах със син, следващите модели ги даваха за зелен... Сегашната я карам пак със син... Червеният е за VAG групата... По-важното е да не си само с вода, че няма мазане, да не говорим за прегряване/замръзване и т.н.... И да се сменя периодично (дават го на 2г, ама нали сме в БГ ;) )
6. Добър майстор се намира трудно... Сервизи много, но не сме дорасли за тях в България... Нито доходите ни позволяват официалните, нито качеството съответства на парите в редица луксозни сервизи... Порови се във форума за мнения...
И не на последно място - вземи си хубави гуми и не прави експерименти със задното, че урока си го научих още с Е34-ката при запознанството с един бордюр на ниски температури и със стари гуми...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 367
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е36 318i
Мечтае да кара: На челна стойка.
Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.

Re: Нов собственик на Е39 (и на BMW) с много въпроси

Мнение от ceco_kd » 05 Дек 2019, 4:42

Честито колега! Ще съм абсолютно излишно мнение, но да си го "кажа".... Абсолютно съм впечатлен от колегата: използва препинателни знаци. Всичко е структурирано и подредено. Ако и с колата се отнасяш така имам усещането, че ще вкараш в "правия път" тази е39-ка.
Хайде, за да не съм напълно оффтопик: първо се заеми с антифриза, че...... лошо после.... Виж какъв го дават по спецификация. Цвета нищо не значи. G-то е важно. Ама наистина не отлагай! Това трябва да ти е първото, че температурите не са за вода вече.
Успех и със здраве колега!

Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
Карам бавно! Стигам Бързо!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 20.09.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39

Re: Нов собственик на Е39 (и на BMW) с много въпроси

Мнение от Dyakov » 05 Дек 2019, 14:16

Относно теча, това под дръжката на гидорията е казанчето за хидравликата, на всички е омазнено, но не тече да олива всичко, най–вероятно проблема ти е в гарнитурата на конзолата на масления филтър.

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 1.12.2019
Пол: Мъж

Re: Нов собственик на Е39 (и на BMW) с много въпроси

Мнение от theoldman » 05 Дек 2019, 16:16

Да се отчета: 500 кинта за 4 нови гуми. Така че вече мога да карам по-спокойно.

Мистерията с акумулатора се поизбистря. Вече няколко пъти я хващам да мига с аварийките - алармата се е задействала. Явно предният собственик е отнесъл няколко саксии от съседи и е резнал жиците на сирената, и сега само мига. Ако това го прави по нощите, като нищо акумулатора да пада. Има ли смисъл да сменям с втора ръка микровълновия приемник/предавател в купето (оная кутия на тавана) за да възстановя алармата или просто да я изключвам?

Май без да искам успях да скъсам и жилото на десния заден джам - докато си играх с левия, явно съм натиснал и десния, а стъклото е било замръзнало... или просто му е дошло времето.

Теча на масло - не знам къде точно е границата между блока и главата (много неща ми пречат да видя там), но според мен тече или от кутията на масления филтър, или от казанчето за течността за хидравликата, или от някакъв датчик дето е завит зад тях. Доколкото мога да видя от кабели и маркучи под капака на главата е чисто от край до край. Но това ще се види при обслужвнето.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Нов собственик на Е39 (и на BMW) с много въпроси

Мнение от drifty » 06 Дек 2019, 12:35

Също залагам на гарнитурата на масленото тяло - при мен тече и също е омаслен от ляво. От другата страна е сух.

Честито и безаварийно на синковеца! 39ките са страхотни машини, но си искат поддръжка. Аз на 18 посмъртно нямаше да мога да поддържам 39ка. Иначе гражданска 400лв :D
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 1.12.2019
Пол: Мъж

Re: Нов собственик на Е39 (и на BMW) с много въпроси

Мнение от theoldman » 08 Дек 2019, 18:28

В петък си купих ремонтен комплект за задните стъклоповдигачи - 30 лева. Срещу тях получавате жило, 2 пружини, металната шейна която върви по релсата и една пластмасова втулка която е под болта държащ стъклото. А, и ролката на която се навиват жилата на оста на мотора. Жилото е осезаемо по-тънко, шейната я продават както е излезнала от леярската матрица (необходимо е да се дообработи за да влезне както трябва), а също така липсва пластмасовата обвивка на шейната което е малко кофти, но се преживява.

Минах и през Микрон Доцев, ма там ми обадиха такава цена за ремонта че избегах с мръсна газ :)

Днес свалих кората. Както познаха някои колеги, водача е дал фира. Монтирах новия и почнаха мъките. Отне ми час докато разбера логиката при сглобяването, но накрая всичко си дойде на мястото.

А приблема поради който дават фира тия водачи (поне според мен) е повишеното триене на стъклото в гумените уплътнения отстрани. Като монтирах новия водач и го пробвах да го видя как работи, се вижда че пружините при моторчето се сгъват до край при усилието да се движи стъклото. Съвсем временното решение беше бутилката с течен сапун в гаража - налях малко в жлебовете в които се движи стъклото и усилието веднага рязко намаля. Ще го мисля как да достигна тоя ефект за по-дълго време, но предполагам че генерално решение няма - просто гумите и онова мъхнатото в което опира стъклото от времето са станали много твъдри и оказват много по-голямо съпротивление. Вероятно ще намажа с някаква грес вътре, и каквото излезе ще падне на автомивката. Или ще сипя от глицерина, с който мажа гумите на вратите да не замръзват зимата...

Другото което забелязах е че болта който крепи стъклото към шейната не трябва да се стяга. Ако той се стегне при движението на шейната по релсата се получава натоварване само в една точка, на едната опора... предполагам че е от неточна отливка. Когато оставих болта хлабав шейната се самонагажда по релсата и се движи значително по-лесно. За да избегна саморазвиване на хлабавия болт навих малко тънък меден проводник на резбата - нямах под ръка разни мазила на Локтайд, а за класическите кълчища или водопроводен тефлон се сетих чак като сглобих вратата :)

Леко открехнах кората и на другата врата - и там положението е идентично, обаче нямах втора шейна, така че я затворих обратно. Утре с бодра крачка отивам до магазина и си купувам само шейната (продава се отделно и е 10-15 лева).

П.С. двата вида механизми от първия пост НЕ СА ВЗАИМОЗАМЕНЯМИ. Правилният е първият - с по-дългите жила и изнесения настрани мотор. Има разлика в дължината от почти 1 см, а предполагам че и ъгъла на който ще застане неправилния ще пречи на шейната да се плъзга добре. Вероятно може да се измисли нещо с преходна планка в долния край, но просто не ми се играеше - все още времето позволява само 3-4 часа работа на топло и светло.

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 1.12.2019
Пол: Мъж

Re: Нов собственик на Е39 (и на BMW) с много въпроси

Мнение от theoldman » 16 Дек 2019, 14:02

Да се отчета и да продължа с въпросите...

Изсипах още една торба пари и окачването вече е горе-долу в ред. Останаха 1-2 амортесьора, ма тях като си продам левия бъбрек...

Акумулатора със сигурност пада от обемния датчик в купето. Отскубнах му кабелите и вече мога да я заключвам спокойно. Ще купя нов датчик и ще я оправя. Смених поне батериите на двата ключа и ги синхронизирах.

Нови дискове и нови накладки и ... свирят мама им стара. Да се надявам че ще спрат да свирят като улегнат.

Задните врати вече са с ремонтирани механизми и се затварят. С първата се борих 1/2 ден, втората я направих за 1/2 час.

И по въпросите:

1. От ауспуха пуши пара. Ама много. Вчера погледнах в разш. съд - антифриза е намалял. Много ми се иска да е било от недобро обезвъздушаване, ма едва ли ... Дано от бъбрека останат пари и за нова гарнитура на главата :( (и дано е само гарнитура). А мотора работи добре - няма прекъсвания, има си мощност ...

2. На таблото лампата "check engine" (или както там се нарича - оная за проблем в двигателя) НЕ СВЕТИ при никакви положения. Нито при тест на таблото, нито при подаване на контакт. Как са успели да я изключат и изобщо светва ли при тези процедури? Логиката ми подсказва, че трябва да светва... Къде да търся проблема, ако го има?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Нов собственик на Е39 (и на BMW) с много въпроси

Мнение от drifty » 16 Дек 2019, 20:25

Махаш крушката и лампата няма да светне повече.

Колата има ли газова уредба? Прегледах по-нагоре, но не открих инфо. Ако има такава, вероятно пушенето е от конденз. Не е изключено разбира се и гарнитурата да е заминала. Ако губи антифриз, не е задължително да го гори. Тези мотори имат проблеми с охладителната система - текат си. Моята от както я имам губи антифриз - минах през мисъл за гарнитура, гледах я 100 пъти, не виждам от къде тече. В един момент видях теч, смених го и след това наблюдавайки какво се случва, открих, че има мокро на място, което няма връзка с първия теч и така открих втори теч, който много вероятно е бил там още от както съм купил колата, но оставаше добре скрит, защото дори при работа на място и форсиране, не се проявява. Та можеш да огледаш добре връзките на водните маркучи и да видиш дали някой не изпуска. А за гарнитура - има някакви препарати и тестове, които в София 100% можеш да намериш и колегите тук ще те ориентират - могат да проверят дали няма изгорели газове в антифриза и да разбереш дали е духнала гарнитура. Моята също пуши сега в студения сезон - лятото няма нищо зад нея. Затова започнах с конденз като вариант. Моята няма газ, в движение отзад не се вижда нищо, само на светофари има пушек и то само в студения сезон. Но от известно време нивото на антифриза стои - явно е губила много от скрития теч.
Изображение

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook