Нов собственик на Е39 (и на BMW) с много въпроси

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 1.12.2019
Пол: Мъж

Re: Нов собственик на Е39 (и на BMW) с много въпроси

Мнение от theoldman » 16 Дек 2019, 21:29

Не, колата няма газова. А и ... газовете отзад миришат много странно, непривично. Направо ми става лошо дори като стоя до багажника.
Да, не е проблем, ще направя тест за газове, но странното е че по-скоро антифриза влиза в цилндрите, не толкова газове влизат в антифриза. По принцип знам че това на практика е невъзможно - налягането на антифриза е 2 бара, в цилиндрите е 80-100... трябва да има дупка като пръст за да влиза в цилнидрите :)

А за лампата ... доколкото гледах индикациите а таблото са със SMD светодиоди. Голяма играчка е да се махне. Вероятно ще трябва да сваля таблото и да видя дали няма някоя срязана жичка или писта ... Но от друга страна чета в нета че има модели, където тая лампа не свети при чек... Най-накрая ще отскубна някой кабел от сензорите на мотора и ако и тогава не светне вече нещата ще са ясни.

Имам и нова "придобивка"... светнаха ми предупреждения за изгорели крушки отзад. Първо само едната, днес вече са две. А крушките са здрави, ватовете са им колкото трябва. Едната изгасна след като натиснах спирачката и пуснах габаритите, другата не ще да се оправи. Предполагам че е хлабава фасунга или проблем с масата ... и това ще се изследва, но ми трябва повече време, а ме налегна работа предколедно ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Re: Нов собственик на Е39 (и на BMW) с много въпроси

Мнение от dokie » 16 Дек 2019, 23:12

Ако си сигурен за обемния датчик - супер, че при мен проблем правеше бутона за предния капак, който е на лявата филтърна кутия... Докато не го изчистих хубаво и повдигнах достатъчно - все се включваше спонтанно...
Свират ли спирачките сега - малко вероятно е да спрат... АТЕ + АТЕ; Zimmermann + Textar различни варианти на различни коли... Едните свирят, другите - не.
За стъклата дано по-евтиното не излезе по-скъпо... При мен стана така с голфа... Не зная колко са искали за е39ката...
На студеното пуши и моята - в бяло... И на газ и на бензин (май само печките не пушат бяло)... А не губи никакъв антифриз. Когато тръгвам на светофара колата отзад потъва в пара :mhihi: . А и ако е заминала гарнитурата и вкарва антифриз в цилиндрите - не е задължително да вкарва газове в антифриза... Или поне не да е нещо видимо... За 20 километра изхарчих около 10 литра (да се прибера) и грам не бълбукаше...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Нов собственик на Е39 (и на BMW) с много въпроси

Мнение от drifty » 17 Дек 2019, 8:22

dokie написа:Ако си сигурен за обемния датчик - супер, че при мен проблем правеше бутона за предния капак, който е на лявата филтърна кутия... Докато не го изчистих хубаво и повдигнах достатъчно - все се включваше спонтанно...
Свират ли спирачките сега - малко вероятно е да спрат... АТЕ + АТЕ; Zimmermann + Textar различни варианти на различни коли... Едните свирят, другите - не.
За стъклата дано по-евтиното не излезе по-скъпо... При мен стана така с голфа... Не зная колко са искали за е39ката...
На студеното пуши и моята - в бяло... И на газ и на бензин (май само печките не пушат бяло)... А не губи никакъв антифриз. Когато тръгвам на светофара колата отзад потъва в пара :mhihi: . А и ако е заминала гарнитурата и вкарва антифриз в цилиндрите - не е задължително да вкарва газове в антифриза... Или поне не да е нещо видимо... За 20 километра изхарчих около 10 литра (да се прибера) и грам не бълбукаше...


10 литра бензин/газ или антифриз? И имаш ли си гръмнала гарнитура? Пушенето е нормално при газифицирани - образува се повече конденз.

theoldman - погледни третия стоп дали свети относно индикацията за изгоряла крушка.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Нов собственик на Е39 (и на BMW) с много въпроси

Мнение от cerberus » 17 Дек 2019, 8:32

theoldman написа:Не, колата няма газова. А и ... газовете отзад миришат много странно, непривично. Направо ми става лошо дори като стоя до багажника.


Да няма катализатор, който е "сдал багажа"? Или изобщо да няма катализатор?
Моята няма, и на бензин отзад направо люти на очите... :oops:

За чека май и при мен не свети на контакт... И никога не ми е светил за нещо. Гледам че и на тоз момък от клипа го няма при тест на таблото... А съм разглабял табото, няма закрити лампи, или рязани пътечки по него...



Може да не светва на конткат. Днес ще проверя моя и ще пиша. Колата ми е 520 няколко месеца след твоята :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 23.04.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530I M sport
Мечтае да кара: //M5
Детайли за колата: Saloon Manual Transmission

Re: Нов собственик на Е39 (и на BMW) с много въпроси

Мнение от g_dobreff » 17 Дек 2019, 10:31

cerberus написа:
theoldman написа:Не, колата няма газова. А и ... газовете отзад миришат много странно, непривично. Направо ми става лошо дори като стоя до багажника.


Да няма катализатор, който е "сдал багажа"? Или изобщо да няма катализатор?
Моята няма, и на бензин отзад направо люти на очите... :oops:

За чека май и при мен не свети на контакт... И никога не ми е светил за нещо. Гледам че и на тоз момък от клипа го няма при тест на таблото... А съм разглабял табото, няма закрити лампи, или рязани пътечки по него...



Може да не светва на конткат. Днес ще проверя моя и ще пиша. Колата ми е 520 няколко месеца след твоята :yes:


При чека на таблото трябва да светне.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Re: Нов собственик на Е39 (и на BMW) с много въпроси

Мнение от dokie » 17 Дек 2019, 19:22

drifty написа:10 литра бензин/газ или антифриз? И имаш ли си гръмнала гарнитура? Пушенето е нормално при газифицирани - образува се повече конденз.

Първите 2 литра бяха антифриз - после купих туба с вода колкото да се прибера...
И на газ и на бензин ми изпарява еднакво - при нормална гарнитура.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Нов собственик на Е39 (и на BMW) с много въпроси

Мнение от drifty » 18 Дек 2019, 11:31

dokie написа:
drifty написа:10 литра бензин/газ или антифриз? И имаш ли си гръмнала гарнитура? Пушенето е нормално при газифицирани - образува се повече конденз.

Първите 2 литра бяха антифриз - после купих туба с вода колкото да се прибера...
И на газ и на бензин ми изпарява еднакво - при нормална гарнитура.


Мисълта ми беше, че колите с газови уредби си пушат, защото се образува конденз по ауспуховата система - и на газ и на бензин все ще пуши.

А при теб освен гарнитура какво друго прави, че 10 литра охладител за нула време в цилиндрите си е доста, че може и други поразии да направи.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 1.12.2019
Пол: Мъж

Re: Нов собственик на Е39 (и на BMW) с много въпроси

Мнение от theoldman » 18 Дек 2019, 20:29

Днес успях да открадна малко време и минах през една диагностика. От една страна новините са лоши, от друга - не толкова :)

1. Няма комуникация с модула за светлините. Нямам идея какво значи това, но светлините си работят. Ще чета да видя какво може да ми докара.
2. И двете ламбда сонди не подават данни. Или и двете са заминали, или от катализатора е останала само корубата.
3. Ще трябва да видя защо лампичката за грешка в двигателя на таблото не свети. Трябвало да свети. Или ще търся друго табло, или ще чупя моето.
4. Някакъв сензор за нивото на маслото също не показвал. Не знаех че имам такова нещо, да не говорим да знам къде е. (/off на кой Ханс или Гюнтер му е хрумнало да ползва кафява пластмаса на края на пръчката за измерване на маслото? Ми то нищо не се вижда... да беше метал или поне бяла пластмаса...)
5. Поне знам кой точно пали лампичката за еърбега - патрона за донатягане на пасажерския колан. След нулиране лампичката вече не свети, но не е ясно докога. Ще се рови да видя дали няма някаква оксилена връзка.
6. Имаше още камара грешки, но момчето ми каза че най-вероятно са регистирани когато съм се опитал да паля колата с паднал акумулатор или от това че съм откачал акумулатора.

Добрите новини:
1. Обемния сензор на алармата не ми трябвал. Създавал повече проблеми отколкото вършел някаква реална работа. Донякъде съм съгласен - дори и да счупят стъклото пак не могат да отворят вратата, а ако отворят двигателния отсек или багажника колата ще писне (когато си възстановя сирената :) ). От друга страна ... щом Ханс е решил да има значи е имал нещо пред вид. Пред дилема съм, ще го мисля.

2. Няма пробив на гарнитурата на главата, няма пропуски в запалването по цилиндрите. Аз като Тома Неверни минах през моя майстор дет не посяга на БМВ и след заплахи и подкупи го принудих да си извади стъклениците с вълшебно променящи цвета си бъркочи, които потвърдиха че в разширителния съд няма изгорели газове.

3. А сервиза в който ми правиха диагностиката се оказа на по-малко от 500 метра от къщи. Момчето май си разбира от работата, щое повече че също кара БМВ :) Така че проблема със липсата на сервиз май го реших.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Re: Нов собственик на Е39 (и на BMW) с много въпроси

Мнение от dokie » 19 Дек 2019, 8:48

drifty написа:А при теб освен гарнитура какво друго прави, че 10 литра охладител за нула време в цилиндрите си е доста, че може и други поразии да направи.


Това бе на кола, която е разпродадена на части и издадена за желязо преди години... Първо чезнеше антифриза... Усетих накъде отиват нещата.... Даже сипвах от тези добавки против течове - ефект 0. В един хубав ден видях, че оставям инверсионна следа :mhihi: започнах да доливам стабилно в момента в който стрелката отиваше все по на изток... И ми стана ясно, че трябва или към вкъщи или към пункт за желязо :) ... Та тогава видях какво значи да излиза пара и не го пожелавам на никого...
ПС: вчера сутринта при температура около 0 градуса, все още на бензин и по време на движение със скорост 50-100км/ч даже ми се наложи да пусна задната чистачка да махне облака от стъклото, който се образува от изпаренията при завихрянето (нали съм варел)...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 18.06.2012
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: Две Е39ки -BMW 520, BMW 540 Touring

Re: Нов собственик на Е39 (и на BMW) с много въпроси

Мнение от Ivo.Ganchew » 19 Дек 2019, 10:33

Относно Чек лампата:

Не всички Е39-ки я имат, особенно по-старите и по-посните от към оборудване я нямат! Имам 20-ка 96-та година и не е светвала никога тая лампа, а съм сменил 3 различни табла! Та не си играй да търсиш защо не светва, просто не е предвидена такава "екстра".

Поздравления за мерака, с който стягаш колата! Ама почвай да се приготвяш психически, че щом се подкара колата в перфектно състояние, се почва с глезотийките по нея - М брони и други елементи, джанти и т.н. Особено щом собственикът е млад 18г. младеж :) :mhihi: Пък, да се стяга и той финансово, де! :D
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Нов собственик на Е39 (и на BMW) с много въпроси

Мнение от cerberus » 20 Дек 2019, 17:34

g_dobreff написа:При чека на таблото трябва да светне.


:yes: Така е. Проверих го. При тест на таблото от скритото меню, "check engine" светва.

Ivo.Ganchew написа:...20-ка 96-та година и не е светвала никога тая лампа...


На контакт обаче "check engine" изобщо не светва.
П.П. Колата е двулитрова, автомат, с малкия борд, 97-ма година.

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 1.12.2019
Пол: Мъж

Re: Нов собственик на Е39 (и на BMW) с много въпроси

Мнение от theoldman » 03 Яну 2020, 3:13

Отдавна не съм писал, да се отчета...
Днес беше мъничко по-топло и:
1. Две нови амортесьорчета за багажника (по 18 лева) и вече багажника не ми пада на главата :)
2. Демонтиран панел на климатроника и почистено вентилаторче. Каква гняс беше вътре... не е истина. Сега изобщо не се чува и климатроника реагира значително по-бързо, променяйки оборотите на вентилатора на парното.
3. Сменени 2 крушки отзад (на габаритите ако не се лъжа) с чисто нови Осрам и предупрежденията на таблото изчезнаха. Опитах първо с едни евтини ... на единия не се получи.

Остана да свети предупреждението за еърбега... може ли да се ресетне без диагностичен софтуер и кабел? Че ще се рови - ще се рови, ма май лампата няма да изгасне дори и да няма грешка...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Нов собственик на Е39 (и на BMW) с много въпроси

Мнение от cerberus » 04 Яну 2020, 2:03

Ако няма грешка (записана) за еърбега, лампата би трябвало да угасне, и да светва само на контакт за малко. Ако всички проблеми по еърбег системата са отстранени, но грешка има записана, ще свети, независимо че всичко по системата работи :yes: Без компютътр, няма начин да се изтрие записана грешка по еърбег-а... или поне аз не знам такъв :roll:

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 1.12.2019
Пол: Мъж

Re: Нов собственик на Е39 (и на BMW) с много въпроси

Мнение от theoldman » 25 Яну 2020, 21:53

Все още нямам 10 поста, така че не знам дали това ще види бял свят ... :)

Оня ден ми дойде кабела от Алиекспрес. Ей такъв:
Изображение

Изрових от килера един отдавна прежален стар лаптоп, купих си зарядно което позволява лаптопа да се захранва от запалката в колата (щот на лаптопа естествено батерията му хич я няма)., и се заех да качвам win 98 и някаква Инпа. Учудващо нещата се получиха от първия път. С'я... колко се получиха не знам, но компа се свърза с колата и почна да ми показва живи данни. Засега само от двигателя, не ми остана време да пробвам нищо друго.

А живите дании показзаха двете ламбда сонди на +4.95 волта и бензинови тримове в небесата на плюс. Викам си "момчето в сервиза ще вземе да се окаже право...", и продължих да гледам отчаяно показанията на другите сензори. Така в тъга минаха 2-3 минути, сондите се постоплиха, обаче не откинват от 5 волта. "Абе я да си поиграя аз малко с педала на газта" си викам... и ... о, чудо - сондите оживяха! И двете! Пускам газта, мотора отива на 750 оборота и сондите пак изпадат в делириум. Почвам да се замислям... ами ако отнякъде смуче въздух, какво ли ще е поведението? Ми точно такова ще е поведението!
Бегом при двигателя, отвивам капачката за маслото - не мога да я отлепя от отвора, смуче като труженичка на Околовъстното.

Ра'отата мяй е ясна - спукана мембрана на регулатора на картерната вентилация. От една страна ми олекна - 2 содни са си цифра. От друга кат гледам къде е заврян клапана ми се реве. А и той не е без пари, казват че "заместващото производство" от типа на Феби не е добра идея и препоръчват само оригиналдЪ...

Все пак ако мога да чуя и вашите мнения - правилно ли се ориентирам към проблема, или си правя свобдни съчинения? И "момчето от сервиза" дали пък не го похвалих малко предварително...

И така между другото, за да ми е пълно щастието, предна дясна врата отказа да се отключва. Пънчето не се повдига ни от бутона на ключа, ни от бутона в купето. Дърпам лостчето за отваряне отвътре - повдига се, обаче вратата не се отваря. Пусна ли лоста - прибора се обратно. Гледах видеа в нет, четох по форуми... в тоззи форум нищо няма писано за решение, в другите нещата варират между флекс и боркорона за стомана... като най-щадящ вариант е нова кора за вратата :) Обаче аз си имам едно ендоскопче пак от китайците:
Изображение
и ако остане време ще се правя на гинеколог през дупката където е дръжката за отваряне. Надявам се да мога да запиша едно видео, което да е от полза на някого. А ако някой има know-how по въпроса (повтарям, става въпрос за ПРЕДНА врата, задната май е по-безболезнена) - ще съм много благодаарен да сподели как точно се процедира.

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 1.12.2019
Пол: Мъж

Re: Нов собственик на Е39 (и на BMW) с много въпроси

Мнение от theoldman » 08 Фев 2020, 12:53

Ха, след 2 седмици са ми одобрили мнението :)
Вратата вече е отворена, видео няма щото... абе щото след 3 часа борба се оказа че точно в сюблимния момент в който ключалката изщрака програмата не е била пусната на запис ...
Но накратко - сваля се само вътрешната дръжка на вратата и малко се откача кората отгоре при пънчето (става без да се отваря вратата, а тя явно не може да се отвори, иначе нямаше да си играя :) ). Отгоре се пъха ендоскопа, през отвора за дръжката се пъха твърда тел. Вероятно би могло да се направи и само през дръжката на вратата, ма ендоскопа постоянно се отклоняваше от курса...
Много ми помогна ето това видео: https://youtu.be/ik4DBLBTn2I

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook