Колеблив вървеж 528iA
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Колеблив вървеж 528iA
Мотора е М52Б28 един ванос автомат.
Колата е от две години с датчик колянов вал на ЕРА и пали без проблеми.След известно време се получи едно неравномерно вървене между 2400-3000 оборота което в момента е доста повече.Колата продължава да пали и работи без проблеми.Забелязвам голям спад в мощността в жегите,сутрин по хладно примерно върви доста по-добре,за пуснат климатик да не говорим.Пробвах с други бобини от кола без проблеми,,няма разлика.На диагностика не показва грешки.Пробвах с откачен дебитомер и разлика не усетих във вървежа никаква и колебанието при ускорение пак си го имаше.На газ е по осезаемо,на бензин е по-слабо.Пробвах със зануляване на адаптациите и каране само на бензин но разлика няма.Остава ми само варианта да са датчици колянов/разпределителен вал.
Някой имал ли е подобен проблем?
Забравих да спомена мотора е ревизиран бивша 25ца вече е 28ца ,нов комплект вериги,лагери, сегменти,уплътнения на ваноса и т.н. проблема го имаше и преси интервенцията сега обаче е по-осезаемо даже дразнещо.
Колата е от две години с датчик колянов вал на ЕРА и пали без проблеми.След известно време се получи едно неравномерно вървене между 2400-3000 оборота което в момента е доста повече.Колата продължава да пали и работи без проблеми.Забелязвам голям спад в мощността в жегите,сутрин по хладно примерно върви доста по-добре,за пуснат климатик да не говорим.Пробвах с други бобини от кола без проблеми,,няма разлика.На диагностика не показва грешки.Пробвах с откачен дебитомер и разлика не усетих във вървежа никаква и колебанието при ускорение пак си го имаше.На газ е по осезаемо,на бензин е по-слабо.Пробвах със зануляване на адаптациите и каране само на бензин но разлика няма.Остава ми само варианта да са датчици колянов/разпределителен вал.
Някой имал ли е подобен проблем?
Забравих да спомена мотора е ревизиран бивша 25ца вече е 28ца ,нов комплект вериги,лагери, сегменти,уплътнения на ваноса и т.н. проблема го имаше и преси интервенцията сега обаче е по-осезаемо даже дразнещо.
- amd
- клавиатурен мунингист
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Re: Колеблив вървеж 528iA
Дебитомера ли би ли трябвало да дава голяма разлика откачен/закачен? Макар, че би трябвало да дава и грешка ако не е наред. Опитай да го почистиш поне със спрей. Ако пък има и друг за проба, както с бубините. Разхода на гориво как е? Да не са сонди?
BMW only!
Re: Колеблив вървеж 528iA
А луфт в чашката на ваноса има ли? При пуснат климатик се чува едно... между почукване и стържене от към ваноса?
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Колеблив вървеж 528iA
Дебитомера преди две години изгоря, смених го с втора употреба и тогава и сега все си върви еднакво,стоиности показва,грешка няма.Разхода винаги е бил 20градско 10-11 извънградско което е нормално според мен.Сондите си работят,клатят си постоянно между 0.5 и 5волта.
Ваноса го правих преди 2 год.Нови гумички и антиратъл шайба.Сега преди два месеца заради едни странни шумове на празен ход взех друг ванос втора употреба и го сглобих с нови гумички но има луфт във чашката му и корпуса на ваноса,това е луфт който не се пбира от анти ратъл кита.След сглобяването нищо в шума не се промени.Имам едни петна и задирания в отворите на повдигачите и имам съмнения че там се появява този шум защото повдигачите потракват в отворите си,явлението е само при загрял мотор и се чува в главата посредата.
Може ли всичко да идва от датчици колянов/разпределителен вал.
Ваноса го правих преди 2 год.Нови гумички и антиратъл шайба.Сега преди два месеца заради едни странни шумове на празен ход взех друг ванос втора употреба и го сглобих с нови гумички но има луфт във чашката му и корпуса на ваноса,това е луфт който не се пбира от анти ратъл кита.След сглобяването нищо в шума не се промени.Имам едни петна и задирания в отворите на повдигачите и имам съмнения че там се появява този шум защото повдигачите потракват в отворите си,явлението е само при загрял мотор и се чува в главата посредата.
Може ли всичко да идва от датчици колянов/разпределителен вал.
Re: Колеблив вървеж 528iA
Датчика за температура какво показва на диагностика?Че при подобни симптоми брах ядове заради него-но на друг автомобил.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Колеблив вървеж 528iA
Колега, датчици колянов/разпределителен вал- само оригинални.
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Колеблив вървеж 528iA
Dino написа:Датчика за температура какво показва на диагностика?Че при подобни симптоми брах ядове заради него-но на друг автомобил.
И в сервизното меню и на диагностика еднакви градуси,температурата на въздуха също е адекватна.
Re: Колеблив вървеж 528iA
Ще си позволя да поумувам малко... ако датчик колянов вал пропуска в броенето на зъбите на шайбата, то би трябвало да го има проблема по всички обороти не само в описаните. Ако датчика на разпределителния вал бърка позицията на вала, е възможно в тези обороти да се усеща най-много. Обаче пък трябва да го има проблема и на студено, а пишеш че на студено върви ок... Ако се окаже, че не е от датчиците на валовете, при всичкото което си направил за този двигател, започвам да се чудя дали проблема изобщо е в двигателя...
Последна промяна cerberus на 24 Юни 2019, 14:27, променена общо 2 пъти
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Колеблив вървеж 528iA
На студено е може би едва доловимо.Май ще стрелям с два датчика ВДО да видим дано не са напразно дадени 200лв
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Колеблив вървеж 528iA
Разликата студено/топло може да идва от самото загряване на датчика - същото е и при модула на АБС... Когато се загряват тези сензори понякога спират да работят коректно, като причината е прекъсване на фини проводници вътре в сензора, които са чувствителни на температурни амплитуди - на практика се получава ефектът на биметална пластина в реле. Има много случаи на дефектирали сензори, които загрети спират да работят, съответно колата гасне. След охлаждане на сензора стартирането на мотора е отново възможно... Най-лесно е да се пробва с датчик от работеща нормално кола.
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Колеблив вървеж 528iA
Точно за това си мисля че са датчиците.Вече положението е такова че между 2500-3000оборота при повечко товар на мотора все едно давам газ и пускам почти до 0процента а педала на газта е в едно положение. След 3000оборота колата върви на поразия.
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Колеблив вървеж 528iA
Току що я покарах с разкачен Ванос и отново ги има заглъхванията,но странното е че почти не усетих разлика с разкачен ванос.
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Колеблив вървеж 528iA
Датчика ми на разпределителния вал е с оголени кабели и окъсил.Меря го и ми дава на трите пина че е окъсил грешка не набива.Взех едно Валео сложих го и не заработи,всех Делфи сложих го и не заработи,меря ги и тях с мултицета и ми показва че има верига на трите пина,това нормално ли е?Трябва ли този датчик да има верига на трите пина?
Re: Колеблив вървеж 528iA
Трябва да има верига между всичките пинове, да.
Ето това може да помогне по случая.
https://www.drive2.ru/l/4961780/
"между пинове 1 и 2 трябва да е около 12.2Ом — 12.6 Ом, между 2 и 3 - 0.39Ом — 0.41Ом"
П.П. не съм сигурен дали стойностите са адекватни, но верига трябва да има.
П.П.2 А как разбра, че двата нови датчика не са заработили?
Ето това може да помогне по случая.
https://www.drive2.ru/l/4961780/
"между пинове 1 и 2 трябва да е около 12.2Ом — 12.6 Ом, между 2 и 3 - 0.39Ом — 0.41Ом"
П.П. не съм сигурен дали стойностите са адекватни, но верига трябва да има.
П.П.2 А как разбра, че двата нови датчика не са заработили?
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Колеблив вървеж 528iA
Монтирам датчика,паля и колата почва да мени обороти на празен ход и да работи ужасно.Закачам диагностика и вече ми вади датчик разпределителен вал на грешка,а на живи данни е забил на 59 градуса.
Втория същата работа.Върнах си моя поизолирах колкото мога жичките,запалих и с него взе да вади грешка и 59 градуса....разглобявах под колектора мерих от компа до датчика,всичко наред.Отново поизолирах тоз път по старателно,сглобих,запалих и грешка няма на празен ход съм 0градуса като изфорсирам ходи до 24-25.Поръчах си оригинален 212 лева и ще го чакам.Исках VDO но никъде няма за разпр.вал само тук там за колянов вал на 100 и няколко лева.
Много ми е трудно са повярвам че нито един китайски датчик не тръгна поне за 5мин ама явно може.Вдругиден като дойде датчика ще пиша какво става.
Втория същата работа.Върнах си моя поизолирах колкото мога жичките,запалих и с него взе да вади грешка и 59 градуса....разглобявах под колектора мерих от компа до датчика,всичко наред.Отново поизолирах тоз път по старателно,сглобих,запалих и грешка няма на празен ход съм 0градуса като изфорсирам ходи до 24-25.Поръчах си оригинален 212 лева и ще го чакам.Исках VDO но никъде няма за разпр.вал само тук там за колянов вал на 100 и няколко лева.
Много ми е трудно са повярвам че нито един китайски датчик не тръгна поне за 5мин ама явно може.Вдругиден като дойде датчика ще пиша какво става.
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани