Придърпване и гаснене след прехвърляне на Газ

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 12.06.2019
Пол: Мъж

Придърпване и гаснене след прехвърляне на Газ

Мнение от Elgibor » 13 Юни 2019, 12:06

Колата е БМВ Е39 520i 150к.с, единичен ванос, на Газ.

Проблемът е следния: при загрят двигател като запаля колата,след като прехвърли на газ,започва да придърпва,тресе,дави се,играят й оборотите и гасне. Симптомите се появяват непосредствено след паленето на колата и прехвърлянето на газ,тоест когато тези процеси са протекли нормално,мога да си карам докато свърши газта,без колата да направи проблем.При студен двигател тези проблеми не се забелязват.
На бензин симптомите не се проявяват.
Понякога пали трудно.

Преди няколко месеца се появи този проблем по колата за първи път, като в началото беше спорадичен( на две три седмици го прави един път).
Постепенно проявата на проблема започна да зачестява и накрая се стигна до там,че всеки ден, след като позагрее двигателя при всяко палене и прехвърляне на газ,симптомите се появяваха.

Естествено,реших,че проблема трябва да се търси някъде по газовата система,тъй като на бензин колата видимо няма тези симптоми.Заведох я на газаджия и след направена цялостна ревизия (смяна на изпарител,почистване на дюзи,преглед на маркучи ,филтри и проба с друг компютър на ГИ,но всичко без резултат), стигнахме до извода,че проблема не идва от газта.
Това,което откри газаджията е ,че когато се разкачи дебитомера,колата си върви нормално на газ и проблемът не се проявява.Последва проба с друг работещ дебитомер от друго БМВ 520i,но без резултат.
След това оставих колата в друг сервиз,за да бъде направена диагностика.На диагностиката показа датчик разпределителен вал. Направихме проба (в рамките на 2 дни),като взехме работещ датчик от друго БМВ 520i и го сложихме на моята кола.Резултатът беше следния- нито при студен двигател,нито при загрят двигател се връщаше проблема и на диагностика вече не излизаше датчика.Изглежда проблема е решен.
Последва смяна на датчик разпределителен вал с (Hoffer).
Така за около 2 седмици колата нямаше проблеми, като в този период ми се наложи да пътувам на дълго(300км), но и на бензин, и на газ колата си вървеше нормално.
Обаче при друго пътуване (100км на магистрала), след кратък престой за 15мин. колата запали доста трудно и отново същия проблем,когато си прехвърли на газ. Помислих си,че новия датчик е заминал.
След седмица пътувах и до София (още не бях сменил новия датчик). При пристигането си спрях да заредя колата и там тя отказа да пали.Чак след 30мин. колата запали.
При което отново я водя на сервиз,на диагностика този път показва и двата датчика(разпределителен и колянов вал). Смених ги с датчици на Hoffer и я качих на магистралата за проба,върнах се в сервиза и на диагностиката не показа грешка.Качвам се аз в колата доволен,паля я и айдеее,отново трудно запали и като прехвърли на газ същите филми.

Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем,ще се радвам да изкаже мнение.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Придърпване и гаснене след прехвърляне на Газ

Мнение от zvetiko » 14 Юни 2019, 15:57

Колега, след като си разбрал, че датчиците на Hoffer издържат по две седмици, мисля, че не трябва да продължаваш да упорстваш с тях. Има и още един момент- от един не работещ датчик, по-лош вариант е един работещ, но некоректно. Ако искаш да нямаш проблеми се слагат само оригинални датчици.

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 12.06.2019
Пол: Мъж

Re: Придърпване и гаснене след прехвърляне на Газ

Мнение от Elgibor » 14 Юни 2019, 19:12

Да уточня ,че когато купих колата,тя беше със датчик на разпределителен вал ЕРА, а на колянов със оригиналния.За период от 2 години не съм имал проблем с датчиците.Когато,при първата смяна на датчика,проблема се върна след 2 седмици,си помислих,че просто се е скапал.Обаче останах озадачен след втората смяна,тъй като веднага след теста на магистралата закачихме колата на диагностика и не показа нищо.След това паля колата и хоп-гадното проблемче. Тоест,втория датчик на Хофер трябва изначално да е неработещ.Е,толкова ли са фалшиви тези датчици,при положение че 2 години си карам с ЕРА без проблем.
Таа,има неща,които не разбирам относно симптоматиката на проблема и ще се радвам да ми ги обясните.

1. Има ли възможност по колата да има друг проблем,който да води до повреда на датчиците?
2. Ако датчиците не работят, не трябва ли и на бензин да има подобни симптоми?
3. Защо,ако веднага след прехвърлянето на газ,не се появят описаните симптоми, в движение колата никога не прави проблема.При неработещ(или некоректно работещ) датчик не следва ли и в по-късен етап (в движение) да се появяват симптомите,а не винаги непосредствено след палене и прехвърляне на газ?
4. Защо с разкачен дебитомер,колата на газ си върви нормално?
5. Ако датчиците не работят,защо при студен или изстинал двигател симптомите не се появяват?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Re: Придърпване и гаснене след прехвърляне на Газ

Мнение от dokie » 18 Юни 2019, 22:55

Ще си позволя да разкажа за своя проблем и надявам се да си отговориш на някои от въпросите...
Е39 M54B30 зимата се случи 2-3 пъти да светне чека, но сам си гаснеше и си мислех, че причината е газта/газов инжекцион. Когато затопли времето проблемът започна да се появява по-често. Преди 2 седмици ми направиха впечатление няколко неща:
1. На студено няма проблем, загрее ли се появява, изстине ли пак се оправя.
2. Светне ли чека колата няма мощност, губи 100-тина коня, особено в ниските обороти, гасне на светофар.
3. Скенера показа датчик разпределителен вал (всмукателен).
4. Колата пали много трудно когато е горещ двигателя.
5. На бензин върви по-добре, но пак няма мощност.
6. Като откача датчика работи една идея по-добре, но не знам колко харчи... При светещ чек (implausible signal) определено харчи повече.
Проверих датчика (оригинален, най-вероятно заводския), кабелите без изолация... Разплетох, разделих, изолирах... Светва чека веднага щом се загрее самия датчик... Сега съм поръчал нов оригинален - никак не е евтин, но не смятам да се вкарвам във този филм отново... Даже ще му облека една гофрирана тръба на кабела... Да го пази от жегата...
ПС: трудно до невъзможно палене при топъл двигател и гаснене по светофарите беше и проблема при една А4-ка... Решен с датчик разпределителен вал.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 14.09.2009
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Bmw

Re: Придърпване и гаснене след прехвърляне на Газ

Мнение от hustla » 05 Авг 2019, 18:23

В същия филм съм колега! Реве ми се! Взех нов датчик разпределителен вал с него не става, взех втора ръка датчик не става . Почистих дебитомер,стъпково моторче и дросел и пак нищо. На диагностика показа преди време датчик разпределителен вал. Не знам какво да гледам вече.
Leave one wolf alive and the sheep are never safe!


Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 8.08.2017
Пол: Мъж

Re: Придърпване и гаснене след прехвърляне на Газ

Мнение от Hip-hopotam » 06 Авг 2019, 5:49

Колеги,докато не дадох 220 лева за оригинален датчик и на мене ми се ревеше.Не вярвах че китаиците не карат ама се уверих,дори не заработваха за минута.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook