Е39 проблем с охладителната система..?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
Е39 проблем с охладителната система..?
Здравейте на всички колеги, ще започна с малко предистория.
Собственик съм на Е39 520i, оказа се че радиатора има едва доловима шупла и колата губи вода. Останових проблема след като веднъж дигна за момент температура ( не е влизала в червената зона ), последва смяна на раиатор, водна помпа, термостат и антифриз. Дотук всичко наред, колата работи перфектно, но започнах да карам доста километри на ден и се принудих да сложа газ. Впоследствие се оказа че от единия маркуч на испарителя губи едва доловимо вода и проблема с покачването на температурата се повтори наскоро ( отново не е стигала червения сектор, дори не го е доближавала).
И ето проблема, обезвадушавам както си му е реда, с пуснато парно с отворени контролни пробки наливам течност докато излезне от всякаде. Паля и започвам да карам в продължение на 20-30 километра с скорос 90-150, вдигам капака маркучите корави като долния ( срещу колата от ляво ) и той е корав но студен, а дясния корав и горещ. На байр като я натисна 2-ра 3-та да я вкарам в червеното термостата отваря, стопля и двата маркуча и омекват. С отворена капачка се вижда водата как цирколира, парно има та не се трае. Притеснява ме това че при нормално каране този термостат нещо май не се държи коректно или има въздух който не успявам да извадя. Колата не загрява повече от 90 градуса или иначе казано "12 часа", без значение от начина на шофиране, и дали е в града или извън него. Вода през капачката не хвърля, с отворен разширителен съд несе забелязват мехурчета в водата...
Притеснява ме това че при нормално каране маркучите остават корави и си мисля че термостата би трябвало по-лесно да отвори, а не да трябва да ръчкам колата до 7к оборота за да се случи това...
Ще се радвам да чуя и вашите мнения и савети. Весели празници на всички
Собственик съм на Е39 520i, оказа се че радиатора има едва доловима шупла и колата губи вода. Останових проблема след като веднъж дигна за момент температура ( не е влизала в червената зона ), последва смяна на раиатор, водна помпа, термостат и антифриз. Дотук всичко наред, колата работи перфектно, но започнах да карам доста километри на ден и се принудих да сложа газ. Впоследствие се оказа че от единия маркуч на испарителя губи едва доловимо вода и проблема с покачването на температурата се повтори наскоро ( отново не е стигала червения сектор, дори не го е доближавала).
И ето проблема, обезвадушавам както си му е реда, с пуснато парно с отворени контролни пробки наливам течност докато излезне от всякаде. Паля и започвам да карам в продължение на 20-30 километра с скорос 90-150, вдигам капака маркучите корави като долния ( срещу колата от ляво ) и той е корав но студен, а дясния корав и горещ. На байр като я натисна 2-ра 3-та да я вкарам в червеното термостата отваря, стопля и двата маркуча и омекват. С отворена капачка се вижда водата как цирколира, парно има та не се трае. Притеснява ме това че при нормално каране този термостат нещо май не се държи коректно или има въздух който не успявам да извадя. Колата не загрява повече от 90 градуса или иначе казано "12 часа", без значение от начина на шофиране, и дали е в града или извън него. Вода през капачката не хвърля, с отворен разширителен съд несе забелязват мехурчета в водата...
Притеснява ме това че при нормално каране маркучите остават корави и си мисля че термостата би трябвало по-лесно да отвори, а не да трябва да ръчкам колата до 7к оборота за да се случи това...
Ще се радвам да чуя и вашите мнения и савети. Весели празници на всички
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1528
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Е39 проблем с охладителната система..?
Това,което описваш е доста странно! Смени термостата за начало...Когато всичко е наред,маркучите не се втвърдяват преди да е отворил термостата,защото и температурата на течноста още е ниска. Да не би и да не е обезвъздушена добре и затова термостата да не работи нормално..?
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Re: Е39 проблем с охладителната система..?
След поредния опит да обезваздушаване ( излезна още малко въздух ) и маркучите престанаха да стават твърди, сега термостата работи коректно.
Забелязах обаче нещо друго което намирам за странно. В момента в който стрелката се изправи на "12" часа, очаквам колата да е загряла нормално, но по борд показва 75 градуса Незнам дали е нормално или не, при достигане на температура 92 градуса маркучите омекват но перката на виското успявам да я спра с лекота. При работа само на място колата достига 100 градуса и несе охлажда ако не тръгна в движение, което ме навежда на мисълта че виското е пътник или вече го няма.
Забелязах обаче нещо друго което намирам за странно. В момента в който стрелката се изправи на "12" часа, очаквам колата да е загряла нормално, но по борд показва 75 градуса Незнам дали е нормално или не, при достигане на температура 92 градуса маркучите омекват но перката на виското успявам да я спра с лекота. При работа само на място колата достига 100 градуса и несе охлажда ако не тръгна в движение, което ме навежда на мисълта че виското е пътник или вече го няма.
- turbonetic
- ентусиаст
- Мнения: 824
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: Е39 проблем с охладителната система..?
Стрелката застава по-средата още на 75° и седи права до 117° .Този новия термостат на какви градуси отваря? И каква марка е?
Re: Е39 проблем с охладителната система..?
По-спомен, термостата е Бер, но несъм сигурен за градусите... Мисля че беше 92
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1528
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Е39 проблем с охладителната система..?
kodinov написа:Не знам дали е нормално или не,но при достигане на температура от 92 градуса, маркучите омекват, но перката на виското успявам да я спра с лекота. При работа само на място колата достига 100 градуса и не се охлажда ако не тръгна в движение, което ме навежда на мисълта, че виското е пътник или вече го няма.
Така,както го описваш,не е добре! Пробвай с друго виско,но според мен,направо го сменяй! Климатичната перка не се ли пуска по някое време? 'Струпала' ти се е сметка по охлаждането,но поне всичко ще е наред за дълго време напред! Стрелката наистина стои на '12 без 5' в доста широк диапазон от градуси (почти 40).
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- Dimitar_VN
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 127
- Регистриран на: 17.09.2013
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: е39 525д
Re: Е39 проблем с охладителната система..?
Аз имах друг проблем със същия мотор.Прегряваше,сменихме термостата и се оправиха нещата ,също така се виждаше как водата циркулира през отвора на капачката.След 1 седмица същата работа грее яко в червеното, отварям капачката никаква вода не циркулира,а нивото на водата нормално няма надуване няма фонтани просто влиза в червеното.От ауспуха няма пара,маслото няма вода не го беше смесила.Пробвах няколко пъти да я оправя ,но не можах.Също искам да отбележа че взехме още един термостат и нова помпа и нищо не се промени.В момента свалям главата искам да видя какво се случва с тая кола.Изобщо никаква циркулация на охладителна течност,дори и с нова помпа.Ще пиша като сваля главата,но най вероятно ще е духнала всичко.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1528
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Е39 проблем с охладителната система..?
Не сте ли прибързали малко? Трябваше да я пробвате с един маркуч,дали има циркулация на вода,преди това...Как ще се запуши до толкова,че да няма циркулация..?
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- Dimitar_VN
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 127
- Регистриран на: 17.09.2013
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: е39 525д
Re: Е39 проблем с охладителната система..?
Ами на работещ двигател надувах с уста,и като се отдръпвах църкаше през дупчицата и после спира.Така доста пъти като същевременно наливах и вода.
Re: Е39 проблем с охладителната система..?
Смених и виското и всичко вече заспа. Перката на климатика несъм я чувал но несъм оставял колата да преминава 100 градуса с старото виско.
- philip_vd
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 164
- Регистриран на: 1.01.2016
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530i
Re: Е39 проблем с охладителната система..?
За да не отварям нова тема искам да попитам тук.
Нормално ли е в тези жеги температурата по борд да стига до 100 градуса на градско с включен климатик. Колата е бмв е39 523 и всичко си работи по нея. Като изключа климатика за около километър пада на 94 градуса.
Нормално ли е в тези жеги температурата по борд да стига до 100 градуса на градско с включен климатик. Колата е бмв е39 523 и всичко си работи по нея. Като изключа климатика за около километър пада на 94 градуса.
- turbonetic
- ентусиаст
- Мнения: 824
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: Е39 проблем с охладителната система..?
Напълно е нормално!
- philip_vd
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 164
- Регистриран на: 1.01.2016
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530i
Re: Е39 проблем с охладителната система..?
И аз си мислех, че е нормално, защото преди 2 месеца смених всичко по охладителната система заради протекла водна помпа и в тая връзка редовно се заглеждам в температурата на двигателя. Лично аз извърших манипулациите бавно и съгласно указанията тук във форума и от приятели и си мислех дали не съм сбъркал някъде. Благодаря за бързия отговор колега.
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани