530д Угасна в движение, и повече не запали!!!

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 879
Регистриран на: 6.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е39 М57Д30
Мечтае да кара: Е65

Re: 530д Угасна в движение, и повече не запали!!!

Мнение от pantzer3 » 21 Апр 2019, 2:48

Z3Ro* написа:Свали маркуча на обратната нафта на която и да е дюза, завърти на стартера и виж дали ще дойде гориво. Ако да, и ако си сигурен в датчика на рейла, виж дали маслото не мирише на нафта. Ако мирише, дюза тече вътре в цилиндъра. Обратната нафта без да свалиш дюзите няма как да я замериш, затова ги дай на стенд всичките - цените са от 15 до 30 лева за проверката. Дюзите на тази кола нямат кодове и не се кодират. На диагностика виж колко оборота отчита на двигателя докато въртиш на стартер - трябва да са 200-250. Ако ги видиш, датчика на коляновия вал е ок. Другия горе на разпределителния прави магарии на топъл мотор обикновено, но може лесно да го размениш с такъв от работеща кола за пробата. Каква грешка точно записва колата, след като не пали, щото при 0 бара в рейла все ще има грешка?


Проверих колега! Пак закачих инпа и няма записана грешка! Маслото не мирише на нафта! Свалих маркуча на обратната нафта - този който излиза от първата дюза, иии... даже и не успях да завъртя стартера - още при подаване на контакт, от него изби нафта с голямо налягане!!! Опитвайки се да търся логиката, всичко сочи към механичен проблем в гнп-то! Така мисля, понеже не записва грешка, и въпросният маркуч видях че е свързан с маркуча за обратната нафта на гнп-то! Та най-вероятно вътре в гнп-то, някой клапан или пружинка или нещо от тоя род, се е прецакало или е останало отворено или затворено, и входящата в гнп-то нафта(4бара) директно я засилва в обратната, и за това няма налягане в рейла и не иска да запали! Трябва да уточня, че не разбирам от двигатели, гнп-та и т.н.(волю не волю, тепърва се уча) и търся изцяло логиката на нещата! Колегите които разбират - кажете какво мислите, на прав път ли съм? :roll:
Изображение Изображение Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 25.04.2017
Местоположение: in the car
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
Мечтае да кара: BMW
Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS

Re: 530д Угасна в движение, и повече не запали!!!

Мнение от onewg » 21 Апр 2019, 11:54

Другите варианти са ГНП или скъсана верига на ГНП - то...

За целта трябва да свалиш ГНП за да установиш проблема..
:driving:
Изображение
Тиез коне искат да ядат.... :bowdown: :conf: :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 879
Регистриран на: 6.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е39 М57Д30
Мечтае да кара: Е65

Re: 530д Угасна в движение, и повече не запали!!!

Мнение от pantzer3 » 21 Апр 2019, 13:05

onewg написа:Другите варианти са ГНП или скъсана верига на ГНП - то...

За целта трябва да свалиш ГНП за да установиш проблема..


При скъсана верига, как ще хвърля налягане през маркуча за обратната нафта още при подаване на контакт? И няма ли да даде някаква грешка?
Изображение Изображение Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 25.04.2017
Местоположение: in the car
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
Мечтае да кара: BMW
Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS

Re: 530д Угасна в движение, и повече не запали!!!

Мнение от onewg » 21 Апр 2019, 13:27

То подкачващата помпа не е ли електрическа при теб :shock: като дадеш на контакт подкача, без да е нужно да въртиш.. :dunno:
:driving:
Изображение
Тиез коне искат да ядат.... :bowdown: :conf: :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 879
Регистриран на: 6.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е39 М57Д30
Мечтае да кара: Е65

Re: 530д Угасна в движение, и повече не запали!!!

Мнение от pantzer3 » 21 Апр 2019, 15:08

Точно!
Изображение Изображение Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 25.04.2017
Местоположение: in the car
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
Мечтае да кара: BMW
Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS

Re: 530д Угасна в движение, и повече не запали!!!

Мнение от onewg » 21 Апр 2019, 16:18

този двигател не ми е много познат но, за свалянето на помпата се довери по добре на доверен сервиз :D
:driving:
Изображение
Тиез коне искат да ядат.... :bowdown: :conf: :driving:

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: 530д Угасна в движение, и повече не запали!!!

Мнение от b00st » 22 Апр 2019, 13:01

pantzer3 написа:
b00st написа:Верига.


Коя верига имаш предвид?

Ангренажната :shock:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: 530д Угасна в движение, и повече не запали!!!

Мнение от Z3Ro* » 22 Апр 2019, 15:32

Ако си откачил маркуча от първи цилиндър към помпата за високото, от него не трябва да тече нафта на контакт - става дума за излишното гориво. Трябва да потече, когато се върти на стартера или моторът работи. Щом тече, значи е от клапана на някоя дюза - закачи колба на всеки цилиндър и дай на контакт - веднага ще видиш коя е дюзата...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: 530д Угасна в движение, и повече не запали!!!

Мнение от ares2 » 23 Апр 2019, 9:26

Z3Ro* написа:Ако си откачил маркуча от първи цилиндър към помпата за високото, от него не трябва да тече нафта на контакт - става дума за излишното гориво. Трябва да потече, когато се върти на стартера или моторът работи. Щом тече, значи е от клапана на някоя дюза - закачи колба на всеки цилиндър и дай на контакт - веднага ще видиш коя е дюзата...


това е добра идея
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 3.09.2013
Пол: Мъж

Re: 530д Угасна в движение, и повече не запали!!!

Мнение от barCa » 28 Апр 2019, 14:18

Намери ли прпблема

ентусиаст
Аватар
Мнения: 879
Регистриран на: 6.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е39 М57Д30
Мечтае да кара: Е65

Re: 530д Угасна в движение, и повече не запали!!!

Мнение от pantzer3 » 04 Май 2019, 11:18

Z3Ro* написа:Ако си откачил маркуча от първи цилиндър към помпата за високото, от него не трябва да тече нафта на контакт - става дума за излишното гориво. Трябва да потече, когато се върти на стартера или моторът работи. Щом тече, значи е от клапана на някоя дюза - закачи колба на всеки цилиндър и дай на контакт - веднага ще видиш коя е дюзата...


Маркуча го откачих не от помпата, а от дюзата!
Изображение Изображение Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 879
Регистриран на: 6.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е39 М57Д30
Мечтае да кара: Е65

Re: 530д Угасна в движение, и повече не запали!!!

Мнение от pantzer3 » 04 Май 2019, 11:23

Тея дни ако имам време, ще откача маркучите за обратна нафта на дюзите, и ще видя при въртене на стартер какво се случва!
Изображение Изображение Изображение

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: 530д Угасна в движение, и повече не запали!!!

Мнение от b00st » 04 Май 2019, 17:21

Имай предвид, че ако е скъсала верига всичките тия експерименти с въртене да запали после ще ти излезнат през носа :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 879
Регистриран на: 6.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е39 М57Д30
Мечтае да кара: Е65

Re: 530д Угасна в движение, и повече не запали!!!

Мнение от pantzer3 » 05 Май 2019, 10:31

b00st написа:Имай предвид, че ако е скъсала верига всичките тия експерименти с въртене да запали после ще ти излезнат през носа :yes:


Няма как да е верига! Върти си нормално, няма никакви притеснителни шумове, няма грешки за датчици на колянов или разпределителен вал!
Изображение Изображение Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 879
Регистриран на: 6.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е39 М57Д30
Мечтае да кара: Е65

Re: 530д Угасна в движение, и повече не запали!!!

Мнение от pantzer3 » 10 Май 2019, 11:49

15 секунди въртене, и дюзите пуснаха по няколко капки обратна нафта! Мисля че са добре!ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Изпратено от моят RNE-L21 с помощта на Tapatalk
Изображение Изображение Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook