Проблем с обороти и още

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 13.12.2018
Пол: Мъж

Проблем с обороти и още

Мнение от aaleksandrovg » 13 Дек 2018, 18:22

Здравейте колеги!
От почти година съм собственик на BMW 5 E39 525i 192 коня, 2002г, M54 B25 (без АГУ). От както се захлади започнаха да ми правят вчепатление разни неща по колата, които ме дразнят
и които биж желал да отстраня ако въобще са проблеми. На кратко това е първото ми BMW, преди това съм карал golf 3 и не съм карал друго bmw до сега
за да направя сравнение с моето. Та общо взето ето нещата, които ме дразнят, и за които се чудя дали са в следсвие на някакъв проблем или
просто тази кола така си се държи:

1. Педала на газта е много муден. При опит да я изфорсирам натискам педала и има около половин секунда замисляне и чак след това мотора започва да вдига обороти.
Винаги е така, няма значение топла/студена.

2. По някога оборотите на празен ход започват да играят прикачвам клипче (на 15-та секунда подавам малко газ и задържам, след отпускане на газта оборотите спират да играят). Не съм сигурен дали започна да го прави като застудя времето или сега взех да му
обръщам внимание, но го прави абсолютно произволно. По някога като включа подгрева на задното стъкло, по някога като маневрирам/паркирам, по някога като спра на светофар
и изключа от скорост оборотите се заиграват за около 5-10 секунди и се нормализират след това.


3. Трудно влизат скоростите. Още като я взех скоростите си влизаха трудничко, особено първа/втора. Един познат майстор ми каза, че било хубаво да се смени маслото
на кутията и го сменихме (мога да кажа какво е точно, но след като проверя в гаража - още си пазя тубата), но подобрение почти не се усети. Докато загрее маслото влизат една идея по-трудно отколкото като е загряло, но общо взето е гадно и бих желал да отсраня този проблем.

4. При превключване от първа на втора или от втора на трета скорост леко забива муцуна за около секунда и след това започва да ускорява. В началото си мислех, че аз нещо не мога да я карам тази кола, но четох в една тема, за подобен проблем, но в крайна сметка не разбрах дали колегата го е оправил и от какво се е оказал проблема.

Решил съм да ида на диагностика (от русе съм) някъде, набелязал съм един сервиз (АТ Бацалов) понеже ми е близо до работа и предлагат уж тази услуга, но бих се радвал ако препоръчате някой добър човек/сервиз от Русе, който се занимава с даигностика.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 823
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Re: Проблем с обороти и още

Мнение от turbonetic » 15 Дек 2018, 15:04

За оборотите гледай най-вече диса клапата ,ваносите клапана на картерните газове,и дали ,не смуче въздух!

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 13.12.2018
Пол: Мъж

Re: Проблем с обороти и още

Мнение от aaleksandrovg » 09 Мар 2019, 15:11

Здравейте, малко ще посъживя темата.
Ходих при двама майстори, единия направил и диагностика и нещо ми каза, че на единия цилиндър нямало добро запалване, та реши да смени свещите и това беше. Държанието на колата малко се подобри, но не и както ми се искаше. Другия майстор каза, че това съскане било нормално за тоя мотор, мудния педал на газта също бил нормален "така са тея bmw-та".

Реших да послушам колегата и проверих Дисата. Изглеждаше така:
1552135241258.JPEG

Предният собсвеник се е постарал да не подлежи по никакъв начин на ремот и си купих нова Диса. В ниските живна, но си остана пак едно съскане при подаване на газ, заиграване на оборотите понякога и муден педал.

Вчера направих smoke test за vacuum leaks и се разтече масло от о пръстена на щеката, губеше ми по 1л/1000км силно се надявам само това да е бил проблема. Днес я извадих да го сменя и тръбичката дето отива към клапана за картерните газове беше запушена с такава гняз:
1552135195339.JPEG
1552135195696.JPEG

Почистих и събрах всичко на обратно и вече не течеше масло, работата на мотора стана една идея по-плавна и по-добра, но си остана съскащия звук откъм всмукателния колектор.


Съскането се чува от ей тази зона, но при smoke test-a не се видя никакъв пушек:
Изображение

Ето и клип как звучи:
https://youtu.be/N0bg43d48NI
Натискам педала, и в този момент се чува съскащия звук а чак след 1 секунда оборотите се вдигат.
Идната седмица съм се разбрал с познат, който работи в серивз в Русе да му я закарам да я погледне и той, пишете ако имате някаква идея или сте в настроение за хвърляне на боб. :lol:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 19.02.2018
Пол: Мъж

Re: Проблем с обороти и още

Мнение от aaleksandrov » 25 Мар 2019, 21:39

Здравейте колеги, тази тема взе да става малко като монолог, но все пак се надявам, че като реша проблема ще е полезна на някой след мен. Ходих при познат майстор и той я гледал, слушал, пръскал със спрей за карбуратори и общо взето каза, че не смуче въздух от никъде и съм склонен да му вярвам. Каза, че са гледали живите данни и му е направило впечатление че дебитомера и ламбда сондите давали странни стойности и каза, че можем да започнем да сменяме на сляпо или да продължа да карам докато запише някаква грешка. Общо взето мисля и това да направя, няма смисъл да давам пари на сляпо, но си мисля, че ако е дебитомер и го разкача ще влезе в сервизен режим и ако евентуално проблема е в него ще се "решат" проблемите. Пробвал съм да го разкачам и ефект почти няма, оборотите пак си играят в ниските и забива муцуна при превключване на предваките преди да започне да ускорява. За сондите има логика ако не работят както трябва, да лъжат компютъра и да се бърка сместа.
Има ли опция да ги изключа, всичките или някоя от тях и да ги тествам по някакъв начин?

Ето малко реални данни от миналия четвъртък преди да я оставя на майстора:
Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

Мисля си да пробвам да почистя дросел клапата ( throttle body) и моторчето за празен ход (idle control valve) да видя дали ще има ефект някакъв и евентуално може да се пробвам сам да си сменя и клапана на картерните газове (CCV valve).
Моля споделете ако имате някакви други идеи.
Благодаря!

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook