BMW E39 M57 525d 2001 теч на антифриз

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 10.12.2018
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 Touring 2005 M57 525D
Мечтае да кара: Каквото господ даде, нямам претенции :)
Детайли за колата: Немски кошер ;)

BMW E39 M57 525d 2001 теч на антифриз

Мнение от denisvelev » 10 Дек 2018, 12:39

Здравейте колеги! От седмица имам този автомобил, проблема ми е че тече антифриз. Предният собственик е сменял водна помпа и ми каза че на някакви тръби оплътненията били за смяна и от там прокапва. Прокава е меко казано, за седмица каране кило антифриз замина. Докато сменях маслото, ме намокри тоя теч. Нямам инструмента за да махна виското, чудя се има ли в София майстор който може да ми реши проблема на народни цени. Парите в момента са ми кът и затова се обръщам към форума. Предполагам теча е от Оринг на някой от маркучите на пластмосовия държач на термостата.

Намерих схема на охладителната система :

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: BMW E39 M57 525d 2001 теч на антифриз

Мнение от Z3Ro* » 10 Дек 2018, 16:24

За махане на виското ти трябват два гаечни ключа 32. Виското е с обратна резба. С единия ключ държиш контра на водната помпа, с другия отвиваш надясно. Този с контрата го пъхаш отстрани под ботуша на дебитомера, да влезе хоризонтално един вид. С другия отвиваш отгоре, откъм дифузьора. Течът трябва да се види откъде е, щото може да е от много места - някой маркуч, тялото на термостата, водната помпа... Най-добре си вземи два ключа и сам си го провери.

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 10.12.2018
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 Touring 2005 M57 525D
Мечтае да кара: Каквото господ даде, нямам претенции :)
Детайли за колата: Немски кошер ;)

Re: BMW E39 M57 525d 2001 теч на антифриз

Мнение от denisvelev » 10 Дек 2018, 17:22

Благодаря ти колега, утре ще потърся 2 броя 32 :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: BMW E39 M57 525d 2001 теч на антифриз

Мнение от Elesar74 » 22 Дек 2018, 16:29

Няма смисъл от два ключа и един върши работа. Резбата обикновено е законтрена, така че като сложиш ключа, да стърчи над дифузьора, бой с чук или нещо по тежко и гайката ще тръгне. Аз така си свалям виското вече за не знам кой път и 32 ми стои в багажника. Колкото до самия теч, просто избърши тръбите със суха салфетка покрай съединенията и ще видиш. Щом тече в такова количество, значи е видимо.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 12.07.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e39 525dA
Мечтае да кара: M-Power

Re: BMW E39 M57 525d 2001 теч на антифриз

Мнение от FireFoXa » 22 Дек 2018, 18:31

Няма да е лошо като ще проверяваш, да погледнеш и този воден маркуч в какво състояние е:
№7 от схемата, партиден номер 11 53 7 802 629 Снимка:
Изображение
http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-S ... #7802629_7
Вижда се като свалиш корите на двигателя, и ти препоръчвам да караш известно време без тях, докато локализираш теча. Въпросния маркуч го намерих само оригинален за около 110лв. Може да тече от пробката за обезвъздушаване, и от всеки един О-Ринг на края на маркуча (разгледай схемата). При мен губеше подобно количество антифриз за малко повече време. Мислех си първо че е само от пробката, но се наложи цялостна смяна на маркуча. След смяната на маркуча и всички О-рингове теча изчезна.

Успех!

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 10.12.2018
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 Touring 2005 M57 525D
Мечтае да кара: Каквото господ даде, нямам претенции :)
Детайли за колата: Немски кошер ;)

Re: BMW E39 M57 525d 2001 теч на антифриз

Мнение от denisvelev » 20 Мар 2019, 15:42

Колеги, теча се оказа от водната помпа. "Майсторите бяха сложили 1 тон силикон" Сменена + нов термостат и проблема се реши.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook