БМВ 530Д е39 2003г. Проблеми.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 23.11.2018

БМВ 530Д е39 2003г. Проблеми.

Мнение от Mantis » 24 Ное 2018, 12:27

Здравейте колеги, имам няколко проблеми и питания за БМВ 530д е39 193 коня автомат комби излязло от завода 2003г средата но първа регистрация 2004(ако това изобщо има някакво значение). Това ми е първото БМВ. Нека започна с това, че не съм много наясно с автомобилите защото не ми е толкова на сърце. Ползвам ги от точка А до точка Б. Все пак не съм толкова бос, устройството ми е ясно(почти). С две думи знам стандартните неща и едно-две отгоре. Моля да не ме засипвате с термини и абревиатури(знам две на кръст), защото хептен ще се оплета. Да преминем към проблемите. От време на време ми светва abs придружен от един жълт удивителен знак точно до него и DSC-то. Предишния собственик каза, че му е давала грешка за преден ляв датчик на abs. Сменил го е но след време пак са му светнали лампите. Когато се случи това си светят известно време през което не работи abs-а и dsc-то. Гася колата за по-дълго време(един път след 30 мин почивка се оправя, друг път след 3 часа). Нямам идея как и дали изобщо мога да видя някъде дали пак дава същата грешка. Следващия проблем е в спирачките. Рядко(но се случва) на студен двигател в задръстване под наклон при много ниска скорост когато напусна педала, за да спра колата напълно има едно притрисане в предните колела съпътствано от звук наподобяващ задействал се abs. Реално не се е задействал. Прави го само на наклон след тръгване без газ(пускам спирачката и след половин метър пак я натискам). Нямам идея от къде идва проблема. Продължаваме с другите болежки. Настройката на волана работи само напред и назад. Нагоре и надолу не се случва нищо. Не се чува моторче не се чува и реле(ако има). Моторчето за регулиране едно и също ли е за всичките посоки? Ако е така предполагам, че има реле и то може да е дало фира, но нямам идея къде седят.) Предишния собственик каза, че дава грешка в захранването на антената и радиото спира от време на време. На мен не ми се е случвало да спре но четох, че антената има някакво отношение към евентуалното слагане на камера за задно виждане. Какво е нейното отношение към това? Предполагам, че ако колата няма фабрично камера значи няма да има окабеляване. В навигацията ли се включва камера? Предполагам трябва да мине през някакво реле вързано към светлината за задна скорост. Четох във форума но не ми стана много ясно.
Проблем с алартмата. с две думи цъкам копчето(ключа разбрах, че се нарича РОМБ) и нищо не се случва. Имам два ключа тип “ромб” и двата отказаха. Алармата работеше на 100% два дена преди да взема колата. Нещо след това е дало фира. Наплашиха ме, че ключовете са дали фира, но на мен не ми се вярва. освен бушоните къде може да е проблема(централното работи). Разбрах от форума, че с централното мога да си вдигам прозорците. Пробвах тази екстра и останах много доволен. на следващия ден тръгвам да ги вдигам с него и всички прозорци освен шофьорския се свалиха и само шофьорската врата остана отключена. проверих бушоните на централното, оказа се, че номер 29(по спомен) е изгорял - окей смених го. На следващия ден докато я заключвах завъртях ключа малко повече и пак се повтори филма със свалянето на прозорците и изгарянето на бушона. От къде ще ме насочите да започна?
Следващия казус е аудио системата. Фен съм на жанр музика които без хубав бас не става за слушане(техно). Четох за нещо наречено DSP(не ми стана много ясно какво е) прочетох, че в менюто трябва да има такава опция. Което ме води на там, че нямам такова нещо. Все пак това е кола на години и вече колоните си заминават, искам да ги сменя заедно с субуфера. Усилвателя вграден в буфера ли е или еотделен елемент? На субуфера пише, че е 2х 4ома. но не пише ватове което според мен значи, че има отделен усилвател. Въпроса е къде седи, за да видя каква мощност поддържа? Не искам да слагам туби-муби които да ми взимат от багажника(возя си кучетата и всеки един момент чакам една малка принцеска да дойде на този свят) и тем подобни. Искам да се огранича(склонен съм на компромис стига звука да си струва) в “леглата” на оригиналните колони но да постигна по-качествен звук. Знам,че по-добро от оригинала няма но в този случай трябва да е нещо малко по- силно. Някой слагал ли е говорител(10-12 инча) на мястото на оригиналния субуфер? Според мен няма да има достатъчно обем(поправете ме ако бъркам), за това приемам идеи за място, на което няма да пречи(варианта под седалките отпада). Някой слагал ли е някакъв плосък буфер над резервната гума? Как звучи?
Надявам се да съм бил максимално изчерпателен но не прекалено натрапчиво.
Посмейте ми се в коментарите на невежеството, нося на майтап.
Благодаря на всички отзовали се.
Ето и една снимка на колицата.Изображение






Sent from my iPhone using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: БМВ 530Д е39 2003г. Проблеми.

Мнение от racing_team_vidin » 24 Ное 2018, 14:44

Признавам си четох до ключа...
Обучи си ключовете, 90% ще тръгнат пак, има процедурата потърси я.
Инсталация за камера нямаш, но е супер проста и не е проблем да се направи.
Абс- го закачи на диагностика, вижте и живи данни, датчик абс или гривна се ебава.
П.п бъди по синтезиран във въпросите, защото така няма да ти помогне никой

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 23.11.2018

Re: БМВ 530Д е39 2003г. Проблеми.

Мнение от Mantis » 24 Ное 2018, 18:31

Благодаря за инфото.
Освен новак с БМВ, това ми е първия пост във форум.


Sent from my iPhone using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: БМВ 530Д е39 2003г. Проблеми.

Мнение от gentata » 24 Ное 2018, 19:04

По отношение на проблемите, има доста лесен но не и достатъчен метод за локализирането им, диагностика.
Антенния усилвател няма общо с камера за заден ход. За да се монтира такава и тя да може да се ползва е необходимо да има и TV-тунер, т.е. в менюто на монитора да има опцията за вкл. на телевизия.
За музиката.
Радиомодула е BM54, много е вероятно от наличието на влага да прави тези работи със спирането "от време на време" а не заради антения усилвател.
От изписаното (което не е малко) излиза че колата е с HiFi варианта на озвучаване. Усилвателя и всичко свързано с "мултимедията" е отзад в ляво и около резервната гума (това понеже е комби).
На кратко:
-Само със смяна на говорители нищо няма да се промени, поне в положителна посока.
-Суба е пасивен, има само един (за комби) говорител в него.
-На усилвателя няма надписи обозначаващи мощността му, но не е нещо колосално :mhihi: .
Ето тема в която се коментира някакъв ъпгрейд на звука. Но за да се получи нещо задоволително си е занимавка, и по отношение на работа и по отношение на финанси. Има и още теми в които се обсъжда това, а и не само, просто трябва да се потърсят.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 23.11.2018

Re: БМВ 530Д е39 2003г. Проблеми.

Мнение от Mantis » 24 Ное 2018, 22:46

gentata написа:По отношение на проблемите, има доста лесен но не и достатъчен метод за локализирането им, диагностика.
Антенния усилвател няма общо с камера за заден ход. За да се монтира такава и тя да може да се ползва е необходимо да има и TV-тунер, т.е. в менюто на монитора да има опцията за вкл. на телевизия.
За музиката.
Радиомодула е BM54, много е вероятно от наличието на влага да прави тези работи със спирането "от време на време" а не заради антения усилвател.
От изписаното (което не е малко) излиза че колата е с HiFi варианта на озвучаване. Усилвателя и всичко свързано с "мултимедията" е отзад в ляво и около резервната гума (това понеже е комби).
На кратко:
-Само със смяна на говорители нищо няма да се промени, поне в положителна посока.
-Суба е пасивен, има само един (за комби) говорител в него.
-На усилвателя няма надписи обозначаващи мощността му, но не е нещо колосално :mhihi: .
Ето тема в която се коментира някакъв ъпгрейд на звука. Но за да се получи нещо задоволително си е занимавка, и по отношение на работа и по отношение на финанси. Има и още теми в които се обсъжда това, а и не само, просто трябва да се потърсят.
Благодаря ти за насоките.
Взех си бележка за отварянето на теми.


Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 23.06.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e-36 вече и е39
Мечтае да кара: х6 ама има време

Re: БМВ 530Д е39 2003г. Проблеми.

Мнение от jorfii » 30 Ное 2018, 17:30

racing_team_vidin написа:Признавам си четох до ключа...
Обучи си ключовете, 90% ще тръгнат пак, има процедурата потърси я.
Инсталация за камера нямаш, но е супер проста и не е проблем да се направи.
Абс- го закачи на диагностика, вижте и живи данни, датчик абс или гривна се ебава.
П.п бъди по синтезиран във въпросите, защото така няма да ти помогне никой

За процедурата за обучаване на ключа мога да ти кажа, да не губиш време да я търсиш. Значи влизаш в колата, затваряш вратата. Даваш на контакт, натискаш и задържаш натиснат бутона за отключване на ключа. Държиш бутона натиснат и връщаш контакта, вадиш ключа без да пускаш бутона три пъти натискаш бутона за заключване, кръглия с емблемката, вече пускаш и бутона за отключване. Ако всичко е минало както трябва колата сама ще се заключи и отключи и готово ключа вече работи.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: БМВ 530Д е39 2003г. Проблеми.

Мнение от racing_team_vidin » 30 Ное 2018, 17:51

jorfii написа:
racing_team_vidin написа:Признавам си четох до ключа...
Обучи си ключовете, 90% ще тръгнат пак, има процедурата потърси я.
Инсталация за камера нямаш, но е супер проста и не е проблем да се направи.
Абс- го закачи на диагностика, вижте и живи данни, датчик абс или гривна се ебава.
П.п бъди по синтезиран във въпросите, защото така няма да ти помогне никой

За процедурата за обучаване на ключа мога да ти кажа, да не губиш време да я търсиш. Значи влизаш в колата, затваряш вратата. Даваш на контакт, натискаш и задържаш натиснат бутона за отключване на ключа. Държиш бутона натиснат и връщаш контакта, вадиш ключа без да пускаш бутона ...

Даваш на контакт, връщаш, вадиш и натискаш бутона

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 23.11.2018

Re: БМВ 530Д е39 2003г. Проблеми.

Мнение от Mantis » 30 Ное 2018, 23:52

Благодаря ви.
Ключа го обучих. Другите работи ще оставя в бъдеще, че памперсите са скъпи.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook