Проблем със студено палене 520и
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- spens_82
- ентусиаст
- Мнения: 920
- Регистриран на: 3.05.2007
- Местоположение: варна на морето
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60
- Мечтае да кара: бмв М3,M5,X6
- Детайли за колата: E60 530D 218коня
Проблем със студено палене 520и
Здравейте колеги,от вчера колата (520и един ванос 96г +газ) сутрин като я запаля претриса двигателя,ако тръгна да карам на бензин предърпва и забива муцуната,на газ няма проблем, ако натисна педала на газта,когато съм на бензин гасне а и се чува леко паткане от към двигателя.Прави го само студена на бензин,като загрее няма никакви симптоми че нещо не е добре.Малко пред история-преди две седмици предърпваше,оставих я в сервиз на елкон,имах съмнение за датчиците колянов или разпределителен-но след замерване и проверка бяха добре,бензинова помпа и филтри чисто нови(бензиновата я провериха за налягане-перфектна),бобините ,лулите, свещите-перфектни,ланди сондите и дебитомера-замерени проверени добре са,стъпково моторче и то се оказа добре,гофретата здрави към дебитомера.Оказа се за тогаващния проблем сцепен маркуч картерни(газове вентилация).Колеги сега се чудя дали вече някой от датчиците вече е заминал-приемам съвети и мнения всякакви.
Re: Проблем със студено палене 520и
Съвет - диагностика Да има някаква по-сериозна основа върху която да се стъпи за мислене, че може да е от един милион неща. Ако имаш INPA виж engine roughness на студен двигател. Аз лично залагам на пикаещи дюзи + студеното време, което прави бензина още по-малко изпарим, щом на газ работи добре. Но все пак - диагностика.
А как са замерени сонди, датчици и т.н. което сте мерили?
А как са замерени сонди, датчици и т.н. което сте мерили?
Re: Проблем със студено палене 520и
Сложете си една добавка за почистване на дюзите и смятам,че проблемът ще го усетите сам къде е бил.
- spens_82
- ентусиаст
- Мнения: 920
- Регистриран на: 3.05.2007
- Местоположение: варна на морето
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60
- Мечтае да кара: бмв М3,M5,X6
- Детайли за колата: E60 530D 218коня
Re: Проблем със студено палене 520и
Сервиза е на много добро ниво,момчетата са професионалисти и се познаваме,закачаха я със три модела диагностика и всичко тогава си беше наред,но за сегашния проблем си мисля че вече е може би някой датчик.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1081
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Проблем със студено палене 520и
Проверете температурния датчик от който компа взема информация. При дефектирал такъв симптомите са точно на студен мотор и първо палене.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
Re: Проблем със студено палене 520и
The Heartlistener написа:...
Не знам колегата spens_82, дали си е решил проблема, но аз смених при мен въпросния датчик и вече имам 8 поредни перфектни студени старта. Стария датчик уж си работеше добре. На диагностиката излизаше ок. На мерене, (доколкото мога да го измеря с мултицет), излизаше ок. Но колата от 10 студени старта, около 3-4 от тях си претрисаше, докато не излезе от синьото. Предвид, че съм ревизирал абсолютно всичко по горивоподаването, и смесообразуването по таз кола, вече се бях отчаял и не мислех, че някога ще реша тоз проблем със студеното претрисане. Явно е имал някакви минимални отклонения стария датчик, които бъркат сметките на компа, особено на студено, преди да заработят ламбдите
В крайна сметка май успяхме да вдигнем "проклятитето на тресящия мотор" (както го беше описал колегата ares2 в една тема).
За пореден път благодарности колега The Heartlistener
- ДаниД
- младши ентусиаст
- Мнения: 380
- Регистриран на: 19.12.2004
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 98' е39 520i
- Мечтае да кара: V8
Re: Проблем със студено палене 520и
може ли малко инфо за този датчик ? Номер или поне къде е позициониран, и аз имам същия проблем, какво ли не съм сменил вече...
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 233
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Проблем със студено палене 520и
cerberus написа:The Heartlistener написа:...
Не знам колегата spens_82, дали си е решил проблема, но аз смених при мен въпросния датчик и вече имам 8 поредни перфектни студени старта. Стария датчик уж си работеше добре. На диагностиката излизаше ок. На мерене, (доколкото мога да го измеря с мултицет), излизаше ок. Но колата от 10 студени старта, около 3-4 от тях си претрисаше, докато не излезе от синьото. Предвид, че съм ревизирал абсолютно всичко по горивоподаването, и смесообразуването по таз кола, вече се бях отчаял и не мислех, че някога ще реша тоз проблем със студеното претрисане. Явно е имал някакви минимални отклонения стария датчик, които бъркат сметките на компа, особено на студено, преди да заработят ламбдите
В крайна сметка май успяхме да вдигнем "проклятитето на тресящия мотор" (както го беше описал колегата ares2 в една тема).
За пореден път благодарности колега The Heartlistener
С кой мотор си и след студен старт колко бързо ти смъкваше оборотите на празен ход? При мен сега като е студено много бързо след паленето оборотите слизат близко до гези на загрял мотор и притриса. Докато още са около 1000 работи добре. Като мине синия сектор спира да го прави.
Re: Проблем със студено палене 520и
drifty написа:...
С M52B20 мотор съм колега. Сваляше оборотите, като напълни повдигачите (около минута-две след старта, в зависимост от студа на вън). И да, тресенето започваше след като напълни повдигачите, и го имаше до края на синия сектор на температурната стрелка. Не всеки път тресеше, но да кажем в около 30-40% от случаите. И някой път тресеше 5-6 минути, друг път претрисаше за около 30 секунди. Всеки път като тресеше отзад миришеше на неизгорял бензин.
P.S. Със стария датчик стрелката на температурата се движеше значително по-бързо, отколкото се движи с новия. Със стария стигаше на 12 часа за около 5-7 минути на място на празен ход, а с новия около 10-15 минути според студа на вън. За това си мисля, че стария е имал неверни показания с достатъчно малко, за да не излиза на диагностика и с достатъчно много, за да обърка смесообразуването
ДаниД написа:може ли малко инфо за този датчик ? Номер или поне къде е позициониран, и аз имам същия проблем, какво ли не съм сменил вече...
Номера на датчика за M52 двигател е 13621703993. Двоен датчик е (с 4 пина), едната двойка са за стрелката на таблото, другата - за сметките на бензиновия компютър. Намира се под всмукателния колектор. Горе-долу под тръбата на първи цилиндър (този откъм перката). На дълбок камък номр 22. Не се иска много разглабяне, аз лично махнах само капачката на масления филтър заедно с филтъра, че малко пречи на тресчотката. Намира се горе-долу на нивото на термостата и при развиване почти не изтича антифриз.
P.S. От смяната на датчика до сега, не е имало претрисане
На студено работи стабилно като на загряло, само на малко по-високи обороти, докато напълни повдигачите
- dankata
- младши ентусиаст
- Мнения: 682
- Регистриран на: 28.01.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530iA Touring
- Мечтае да кара: e3-е39
- Детайли за колата: 2001
Re: Проблем със студено палене 520и
Излиза, че се вгражда във всички е39-ки и не само:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?q=13621703993
https://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?q=13621703993
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани