Проблем със студено палене 520и

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 920
Регистриран на: 3.05.2007
Местоположение: варна на морето
Пол: Мъж
Кара: BMW E60
Мечтае да кара: бмв М3,M5,X6
Детайли за колата: E60 530D 218коня

Проблем със студено палене 520и

Мнение от spens_82 » 20 Ное 2018, 14:50

Здравейте колеги,от вчера колата (520и един ванос 96г +газ) сутрин като я запаля претриса двигателя,ако тръгна да карам на бензин предърпва и забива муцуната,на газ няма проблем, ако натисна педала на газта,когато съм на бензин гасне а и се чува леко паткане от към двигателя.Прави го само студена на бензин,като загрее няма никакви симптоми че нещо не е добре.Малко пред история-преди две седмици предърпваше,оставих я в сервиз на елкон,имах съмнение за датчиците колянов или разпределителен-но след замерване и проверка бяха добре,бензинова помпа и филтри чисто нови(бензиновата я провериха за налягане-перфектна),бобините ,лулите, свещите-перфектни,ланди сондите и дебитомера-замерени проверени добре са,стъпково моторче и то се оказа добре,гофретата здрави към дебитомера.Оказа се за тогаващния проблем сцепен маркуч картерни(газове вентилация).Колеги сега се чудя дали вече някой от датчиците вече е заминал-приемам съвети и мнения всякакви.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Проблем със студено палене 520и

Мнение от cerberus » 20 Ное 2018, 15:32

Съвет - диагностика :yes: Да има някаква по-сериозна основа върху която да се стъпи за мислене, че може да е от един милион неща. Ако имаш INPA виж engine roughness на студен двигател. Аз лично залагам на пикаещи дюзи + студеното време, което прави бензина още по-малко изпарим, щом на газ работи добре. Но все пак - диагностика. :yes:
А как са замерени сонди, датчици и т.н. което сте мерили?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 15.01.2012
Пол: Мъж

Re: Проблем със студено палене 520и

Мнение от Benord » 20 Ное 2018, 16:56

Сложете си една добавка за почистване на дюзите и смятам,че проблемът ще го усетите сам къде е бил.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 920
Регистриран на: 3.05.2007
Местоположение: варна на морето
Пол: Мъж
Кара: BMW E60
Мечтае да кара: бмв М3,M5,X6
Детайли за колата: E60 530D 218коня

Re: Проблем със студено палене 520и

Мнение от spens_82 » 20 Ное 2018, 17:19

Сервиза е на много добро ниво,момчетата са професионалисти и се познаваме,закачаха я със три модела диагностика и всичко тогава си беше наред,но за сегашния проблем си мисля че вече е може би някой датчик.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Проблем със студено палене 520и

Мнение от The Heartlistener » 21 Ное 2018, 11:40

Проверете температурния датчик от който компа взема информация. При дефектирал такъв симптомите са точно на студен мотор и първо палене.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Проблем със студено палене 520и

Мнение от cerberus » 30 Ное 2018, 15:21

The Heartlistener написа:...

Не знам колегата spens_82, дали си е решил проблема, но аз смених при мен въпросния датчик и вече имам 8 поредни перфектни студени старта. :clap: Стария датчик уж си работеше добре. На диагностиката излизаше ок. На мерене, (доколкото мога да го измеря с мултицет), излизаше ок. Но колата от 10 студени старта, около 3-4 от тях си претрисаше, докато не излезе от синьото. Предвид, че съм ревизирал абсолютно всичко по горивоподаването, и смесообразуването по таз кола, вече се бях отчаял и не мислех, че някога ще реша тоз проблем със студеното претрисане. Явно е имал някакви минимални отклонения стария датчик, които бъркат сметките на компа, особено на студено, преди да заработят ламбдите :dunno:
В крайна сметка май успяхме да вдигнем "проклятитето на тресящия мотор" (както го беше описал колегата ares2 в една тема). :mhihi:
За пореден път благодарности колега The Heartlistener :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 380
Регистриран на: 19.12.2004
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 98' е39 520i
Мечтае да кара: V8

Re: Проблем със студено палене 520и

Мнение от ДаниД » 04 Дек 2018, 11:38

може ли малко инфо за този датчик ? Номер или поне къде е позициониран, и аз имам същия проблем, какво ли не съм сменил вече...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 233
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Проблем със студено палене 520и

Мнение от drifty » 04 Дек 2018, 23:03

cerberus написа:
The Heartlistener написа:...

Не знам колегата spens_82, дали си е решил проблема, но аз смених при мен въпросния датчик и вече имам 8 поредни перфектни студени старта. :clap: Стария датчик уж си работеше добре. На диагностиката излизаше ок. На мерене, (доколкото мога да го измеря с мултицет), излизаше ок. Но колата от 10 студени старта, около 3-4 от тях си претрисаше, докато не излезе от синьото. Предвид, че съм ревизирал абсолютно всичко по горивоподаването, и смесообразуването по таз кола, вече се бях отчаял и не мислех, че някога ще реша тоз проблем със студеното претрисане. Явно е имал някакви минимални отклонения стария датчик, които бъркат сметките на компа, особено на студено, преди да заработят ламбдите :dunno:
В крайна сметка май успяхме да вдигнем "проклятитето на тресящия мотор" (както го беше описал колегата ares2 в една тема). :mhihi:
За пореден път благодарности колега The Heartlistener :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bchug:



С кой мотор си и след студен старт колко бързо ти смъкваше оборотите на празен ход? При мен сега като е студено много бързо след паленето оборотите слизат близко до гези на загрял мотор и притриса. Докато още са около 1000 работи добре. Като мине синия сектор спира да го прави.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Проблем със студено палене 520и

Мнение от cerberus » 05 Дек 2018, 13:02

drifty написа:...

С M52B20 мотор съм колега. Сваляше оборотите, като напълни повдигачите (около минута-две след старта, в зависимост от студа на вън). И да, тресенето започваше след като напълни повдигачите, и го имаше до края на синия сектор на температурната стрелка. Не всеки път тресеше, но да кажем в около 30-40% от случаите. И някой път тресеше 5-6 минути, друг път претрисаше за около 30 секунди. Всеки път като тресеше отзад миришеше на неизгорял бензин.
P.S. Със стария датчик стрелката на температурата се движеше значително по-бързо, отколкото се движи с новия. Със стария стигаше на 12 часа за около 5-7 минути на място на празен ход, а с новия около 10-15 минути според студа на вън. За това си мисля, че стария е имал неверни показания с достатъчно малко, за да не излиза на диагностика и с достатъчно много, за да обърка смесообразуването :yes:

ДаниД написа:може ли малко инфо за този датчик ? Номер или поне къде е позициониран, и аз имам същия проблем, какво ли не съм сменил вече...

Номера на датчика за M52 двигател е 13621703993. Двоен датчик е (с 4 пина), едната двойка са за стрелката на таблото, другата - за сметките на бензиновия компютър. Намира се под всмукателния колектор. Горе-долу под тръбата на първи цилиндър (този откъм перката). На дълбок камък номр 22. Не се иска много разглабяне, аз лично махнах само капачката на масления филтър заедно с филтъра, че малко пречи на тресчотката. Намира се горе-долу на нивото на термостата и при развиване почти не изтича антифриз. :yes:

P.S. От смяната на датчика до сега, не е имало претрисане :bowdown:
На студено работи стабилно като на загряло, само на малко по-високи обороти, докато напълни повдигачите :yes: :lalala:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 682
Регистриран на: 28.01.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530iA Touring
Мечтае да кара: e3-е39
Детайли за колата: 2001

Re: Проблем със студено палене 520и

Мнение от dankata » 05 Дек 2018, 13:59

Излиза, че се вгражда във всички е39-ки и не само:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?q=13621703993

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook