Смяна на обикновен волан с М-ков
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
- misho286
- Потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 7.10.2018
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е39 ТУРИНГ
- Детайли за колата: 523
Смяна на обикновен волан с М-ков
Реших да ди сменя волана от обикновен четириъгълник с М-ков мултиволан, обаче буксите не пасват как става това прехвърляне
Re: Смяна на обикновен волан с М-ков
Здравей и добре дошъл във форума!
От гледна точка на механичен монтаж, в Е39 се срещат 2 различни типа волани, които не са взаимозаменяеми:
- такива с монтиран на тях лентов кабел - такива са воланите, произвеждани до 03/1999
- такива, при които лентовият кабел е монтиран на кормилния прът, вместо на волана - такива са воланите след 03/1999.
Ако колата ти е произведена преди 03/1999, то тя е със стария тип захват за волан и единствените 2 начина да монтираш волан с новия захват са тези:
1. Да смениш цялата кормилна конзола, заедно с окабеляването, лостчетата за мигачи и чистачки и т.н.
2. Да преправиш волана с новия захват така, че да стане със стария, т.е. да вградиш в него лентов кабел от волан преди 03/1999.
Повечето хора тук сме се спряли на вариант 2, понеже е доста по-лесен и изисква по-малко труд, знания и разправии.
Има подробна тема, където този вариант е описан и ако беше ползвал търсачката, със сигурност щеше да стигнеш до него: Смяна волан на е39 - преди `99-та
Общо взето процедурата представлява това да занесеш новия тип волан и един лентов кабел от стар волан при фрезист, който да изреже основата на новия волан така, че там да се монтира (с втулки, залепяне или както ти харесва) стария тип лентов кабел. Успех!
От гледна точка на механичен монтаж, в Е39 се срещат 2 различни типа волани, които не са взаимозаменяеми:
- такива с монтиран на тях лентов кабел - такива са воланите, произвеждани до 03/1999
- такива, при които лентовият кабел е монтиран на кормилния прът, вместо на волана - такива са воланите след 03/1999.
Ако колата ти е произведена преди 03/1999, то тя е със стария тип захват за волан и единствените 2 начина да монтираш волан с новия захват са тези:
1. Да смениш цялата кормилна конзола, заедно с окабеляването, лостчетата за мигачи и чистачки и т.н.
2. Да преправиш волана с новия захват така, че да стане със стария, т.е. да вградиш в него лентов кабел от волан преди 03/1999.
Повечето хора тук сме се спряли на вариант 2, понеже е доста по-лесен и изисква по-малко труд, знания и разправии.
Има подробна тема, където този вариант е описан и ако беше ползвал търсачката, със сигурност щеше да стигнеш до него: Смяна волан на е39 - преди `99-та
Общо взето процедурата представлява това да занесеш новия тип волан и един лентов кабел от стар волан при фрезист, който да изреже основата на новия волан така, че там да се монтира (с втулки, залепяне или както ти харесва) стария тип лентов кабел. Успех!
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Смяна на обикновен волан с М-ков
Правил съм вариант 2 за 40на минути с ъглошлаиф,дрелка,метчик, малко псувни.Стана,заработи изглежда ужасно просташко но всичко е закрепено добре,работи и все пак не се вижда .Връзванетоо е щрак-щрак.С еърбега нещата са следните...на предифейсовия бег кабелите са два.,на феисовия са четири (първа и втора степен на гърмене).Мисля че няма значение как ще ги вържеш аз все още не съм ги вързал,за това не мога да кажа нещо на 100 процента но логиката е че ако го вържеш на която и да е от двете степени лампичката ще угасне.Да каже колега който го е правил.
- Challenger
- младши ентусиаст
- Мнения: 254
- Регистриран на: 3.12.2009
- Местоположение: Пловдив
- Кара: atlantis blue
Re: Смяна на обикновен волан с М-ков
Не знам дали съм се вързал на 1ва или 2ра степен, но лампата си загасна. На фейсовия бег (говоря за мтех, който се слага и на преди фейса) имаше разлика в буксата за клаксона(просто вече са две кабелни обувки) и си прехвърлих от фейсовия буксата за бега.. защото преди фейсовата е леко различна и опира. Иначе другото е както каза Перез.
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: Смяна на обикновен волан с М-ков
A верно правих и резбичка за да хвана една масичка.4 мм мисля че беше.
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани