Смяна на обикновен волан с М-ков

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 7.10.2018
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е39 ТУРИНГ
Детайли за колата: 523

Смяна на обикновен волан с М-ков

Мнение от misho286 » 08 Окт 2018, 19:06

Реших да ди сменя волана от обикновен четириъгълник с М-ков мултиволан, обаче буксите не пасват как става това прехвърляне

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Смяна на обикновен волан с М-ков

Мнение от PeReZ » 10 Окт 2018, 11:23

Здравей и добре дошъл във форума!
От гледна точка на механичен монтаж, в Е39 се срещат 2 различни типа волани, които не са взаимозаменяеми:
- такива с монтиран на тях лентов кабел - такива са воланите, произвеждани до 03/1999
- такива, при които лентовият кабел е монтиран на кормилния прът, вместо на волана - такива са воланите след 03/1999.

Ако колата ти е произведена преди 03/1999, то тя е със стария тип захват за волан и единствените 2 начина да монтираш волан с новия захват са тези:
1. Да смениш цялата кормилна конзола, заедно с окабеляването, лостчетата за мигачи и чистачки и т.н.
2. Да преправиш волана с новия захват така, че да стане със стария, т.е. да вградиш в него лентов кабел от волан преди 03/1999.

Повечето хора тук сме се спряли на вариант 2, понеже е доста по-лесен и изисква по-малко труд, знания и разправии.
Има подробна тема, където този вариант е описан и ако беше ползвал търсачката, със сигурност щеше да стигнеш до него: Смяна волан на е39 - преди `99-та

Общо взето процедурата представлява това да занесеш новия тип волан и един лентов кабел от стар волан при фрезист, който да изреже основата на новия волан така, че там да се монтира (с втулки, залепяне или както ти харесва) стария тип лентов кабел. Успех!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 8.08.2017
Пол: Мъж

Re: Смяна на обикновен волан с М-ков

Мнение от Hip-hopotam » 10 Окт 2018, 20:28

Правил съм вариант 2 за 40на минути с ъглошлаиф,дрелка,метчик, малко псувни.Стана,заработи изглежда ужасно просташко но всичко е закрепено добре,работи и все пак не се вижда ;) .Връзванетоо е щрак-щрак.С еърбега нещата са следните...на предифейсовия бег кабелите са два.,на феисовия са четири (първа и втора степен на гърмене).Мисля че няма значение как ще ги вържеш аз все още не съм ги вързал,за това не мога да кажа нещо на 100 процента но логиката е че ако го вържеш на която и да е от двете степени лампичката ще угасне.Да каже колега който го е правил.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 254
Регистриран на: 3.12.2009
Местоположение: Пловдив
Кара: atlantis blue

Re: Смяна на обикновен волан с М-ков

Мнение от Challenger » 12 Окт 2018, 20:24

Не знам дали съм се вързал на 1ва или 2ра степен, но лампата си загасна. На фейсовия бег (говоря за мтех, който се слага и на преди фейса) имаше разлика в буксата за клаксона(просто вече са две кабелни обувки) и си прехвърлих от фейсовия буксата за бега.. защото преди фейсовата е леко различна и опира. Иначе другото е както каза Перез.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 8.08.2017
Пол: Мъж

Re: Смяна на обикновен волан с М-ков

Мнение от Hip-hopotam » 12 Окт 2018, 20:40

A верно правих и резбичка за да хвана една масичка.4 мм мисля че беше.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook