капачка 1.4 бара до какви градуси държи

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1130
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

капачка 1.4 бара до какви градуси държи

Мнение от Hristo » 23 Сеп 2018, 23:00

Някой има ли инфо при какви градуси на антифриза ще се достигне налягане от 1.4бара и капачката ще почне да изпуска от клапана антифриз.
Идеята е да се ползва 1.4 капачка вместо 2.0 с цел при евентуално дигане на градуси да не цъфкат маркучи, а да се свали налягане през капачката.
До 110 градуса има ли риск да дигне 1,4 и да изпуне клапана на капачката

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: капачка 1.4 бара до какви градуси държи

Мнение от ildivvy » 23 Сеп 2018, 23:10

Няма пряка връзка между температурата на двигателя и това налягане! Ако има пробита гарнитура,примерно,налягането ще се вдигне преди да е загряла толкова! Според мен,при 110'С няма да има 1,4бара,ако всичко е нормално.Само предполагам,трябва да се смята за точен отговор...Ако всичко е наред по охладителната система,нормалната капачка си върши работата! Маркучите и скобите ще издържат и по-високо налягане,ако не са супер стари...
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: капачка 1.4 бара до какви градуси държи

Мнение от Jordana » 24 Сеп 2018, 9:19

Температурата на мотора е в пряка връзка със налягането на антифриза . При студен двигател в системата не трябва да има налягане , то трябва да е равно на атмосферното . При загрят до нормална работна температура двигател трябва да е по предписание 1..1.4 или 2 колкото е работното налягане на системата или малко по-малко . Ако изпусне част от налягането при изстиване си засмуква нужния въздух през обратния клапан в капачката и така изравнява с атмосферното . Така че системата е оразмерена като температурни капацитети примерно за 2 бара и тя ще се стреми да достигне температура при която налягането е 2 бара . Тоест ако се сложи на такава система капачка 1.4 бара то много вероятно е да достигне 1.4 бара и да изпуска . От друга страна антифриза 50/50 кипи при около 130 градуса , с повишаване на налягането тази температура е повисока затова и много автомобили имат такова високо работно налягане от 2 бара или повече за да може да достигне мотора високи температури без да кипи антифриза . Така при падане на налягането в такива температурно натоварени днигатели е възможно да се получи кипене при тия игри с капачките , става въпрос не за изхвърляне на антифриз а за кипене на антифриза вътре в мотора което е твърде вредно и води до прегряване .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: капачка 1.4 бара до какви градуси държи

Мнение от ivoaudi » 24 Сеп 2018, 13:35

Hristo написа:Идеята е да се ползва 1.4 капачка вместо 2.0 с цел при евентуално дигане на градуси да не цъфкат маркучи, а да се свали налягане през капачката.


Идеята ти теоретично и погледната повърхностно става, проблема е, че можеш да позапазиш маркучите от високото налягане, но пък рискуваш много да си окотиш мотора. Ти сам си прецени кое ти е по-ценно. Обсъждана е не веднъж тази налудничава идея със смяната на капачката. Високото налягане при високи градуси е НУЖНО, колегите са описали добре защо.


Ще добавя и нещо друго: Всъщност капачката с клапан с по-ниско налягане често го повишава неимоверно, при това ударно. Описвам как се случва:

Така както си работи нормално мотора при едно по-сериозно натоварване се повишава температурата някъде локално, най-често в главата. Следва локално завиране, което разбира се надига нивото на течността като цяло. Ако натоварването продължи достатъчно дълго се вдига течност до гърловината. Дотук да речем нищо. Клапана обаче в капачката е трудно пропусклив за флуида антифриз, не е проектиран изобщо за това. Пропуска трудно, бавно, почти никак, можем да го приемем за моментно запушен, буквлно. Следва бързо и неестествено повишаване на налягането. Гръм!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1130
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Re: капачка 1.4 бара до какви градуси държи

Мнение от Hristo » 24 Сеп 2018, 14:36

малко инфо от bimmerfest
ако е вярно излиза че поне до 110 градуса няма да има значение капачката каква е. налягането ще е все под 1.4
от там нагоре ще изпусне клапана
мисля доста хора карат м62 с дизелови капачки и никой не е изревал да си е повредил мотора

ето данните


40°C = 1.5 PSI = 0.10 bar
45°C = 2 PSI = 0.14 bar
50°C = 2.25 PSI = 0.16 bar
55°C = 2.5 PSI = 0.17 bar
60°C = 3.0 PSI = 0.21 bar
65°C = 3.25 PSI = 0.22 bar
70°C = 3.5 PSI = 0.24 bar
75°C = 4.0 PSI = 0.28 bar
80°C = 5 PSI = 0.35 bar
85°C = 6 PSI = 0.41 bar
90°C = 6.5 PSI = 0.45 bar
95°C = 7.5 PSI = 0.52 bar
100°C = 9.0 PSI = 0.62 bar
105°C = 16.5 PSI = 1.14 bar

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 418
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: капачка 1.4 бара до какви градуси държи

Мнение от georgi_1986 » 24 Сеп 2018, 15:13

:bchug:
Последна промяна georgi_1986 на 03 Ное 2022, 14:22, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: капачка 1.4 бара до какви градуси държи

Мнение от cerberus » 24 Сеп 2018, 15:32

Hristo написа:... ако е вярно излиза че поне до 110 градуса няма да има значение капачката каква е. налягането ще е все под 1.4...


Демек ако не планираш да вдигаш над 110 градуса, няма значение дали капачката е 1.4 или 2 бара. А ако вдигаш над 110 градуса и капачката от 1,4 бара изпусне въздушния буфер под нея, тогава какво ще се случи? :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 418
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: капачка 1.4 бара до какви градуси държи

Мнение от georgi_1986 » 24 Сеп 2018, 15:50

:yes:
Последна промяна georgi_1986 на 03 Ное 2022, 14:23, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: капачка 1.4 бара до какви градуси държи

Мнение от ivoaudi » 24 Сеп 2018, 16:42

Пак маса глупости. Конкретно за Христо, не четеш:
Ако някъде си из охладителната система е измерена температура да речем 110гр, това изобщо не значи, че тази температура е хомогенна, еднаква навсякъде в системата ти!:idea: Тази температура не е кой знае какъв реферанс, тя е силно ориентировъчна. По стените на ризите и около горивните камери температурите силно варират нагоре. А и cerberus гледам и той ти е дал идея над какво да помислиш.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 7.12.2016
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: E39 ALPINA B10

Re: капачка 1.4 бара до какви градуси държи

Мнение от Grozdanoff » 24 Сеп 2018, 18:06

От кадя накадя, инженерите от БМВ са изчислили, че на системата и трябва предпазен клапан на 2.0 бара! Аз така и не разбрах каква ще е ползата ако да кажем, че при 120 С (примерно) системата вдигне 1.4 бара и капачката почне да изпуска антифриз? Един колега много добре го беше казал, клапана на капачката е в случей влизането на изгорели газове в охлаждащата система!
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: капачка 1.4 бара до какви градуси държи

Мнение от vladobate » 24 Сеп 2018, 19:17

Това че клапана на капачката не пропуска течност не е вярно , поне практиката показва друго. Налягането на изпускане на клапана на капачката не е работното налягане на охл. система . И нещо друго нали не си мислите че до гореспоменатите температури на кипене охл. течност е все течност на 100% , не е баш така , превръщането не е мигновено . Тоест от всички данни и разсъждения излиза , че не би трябвало да има проблем с друга капачка , ако мотора поддържа нормална работна температура . Маркучите не се пукат от налягане ей така , а от старост и налягане , вече всеки си преценя какво що .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: капачка 1.4 бара до какви градуси държи

Мнение от cerberus » 24 Сеп 2018, 21:00

Преди време и аз мислех да си поразтоваря маркучите от налягане. Тогава стигнах до извода, че капачката е предпазна мярка, не регулатор (или ако е, е само авариен регулатор (поне когато става дума за работещ двигател)). И няма да има никакъв положителен ефект, само от капачка на по-ниско налягане, а двигателя да си се пържи над 100 градуса. Не знам на 8-ците какви са им работните температури, но на моя термостата е напълно отворен на 92 градуса, а виското почва да вее около 100. Сиреч само с капачка на по-ниско налягане, при по-продължително товарене (сгряване) на мотора, само доближавам момента, в който ще избие антифриз от капачката, ако приемем че тя го пропуска (не съм я тествал). Но ако не пропуска, не е ясно от къде ще избие и колко $$ ще е. Тогава реших да сменя термостата и виското с такива на по-ниска температура. Обаче като помислих реших, че ако падна мотора с 10-15 градуса, не е ясно какво ще се случи с характеристиките му, пък налягането на антифриза я падне с 2 десети, я не. И тогава се отказах от тез интервенции.
Следя темата с интерес иначе :yes:
П.П. Една друга тема е, какво се случва като се загаси добре сгрял мотор, с капачките на различно налягане... Но тоз проблем съм го решил като си гася колата като кола с турбо :mhihi: Ако вее виското, й задържам 1500-2000 оборота, докато охлади и изключи виското, и тогава я гася. :kuku: :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: капачка 1.4 бара до какви градуси държи

Мнение от ivoaudi » 25 Сеп 2018, 0:16

vladobate написа:Това че клапана на капачката не пропуска течност не е вярно , поне практиката показва друго.


Никой не твърди, че въпросния клапан не пропуска течност изобщо, а че пропускливостта му за течности е ниска. С други думи да ти го кажа, та белким ме разбереш: този клапан е с крайно недостатъчен дебит за течности. Дебитът на този клапан НЕ Е ПРЕДВИДЕН за работа с течности и от него НЕ СЕ очаква да успява да регулира налягането в системата, стигне ли антифриза до него! Та кипне ли около цилиндрите и стигне ли нивото горе в капачката нещата са вече неспасяеми. Не може да не ти се е случвало да забравиш котлона и като го чуеш да заври не сварваш да бягаш, а пристигайки при него само след секунда вече е късно. Същото е и около ризите в мотора ти, стигне ли се до кипване, процеса е буквално лавинообразен, налягането расте скоростно, а пропускливостта на въпросния клапан нищожна. Сам си отговори какво се следва от там нататък. Именно в такива моменти гърмят и маркучите - когато течността стигне гърловината, защото тя възпрепятства бързото освобождаване на налягането.

Аз поне не се сещам за една, едничка полза от смяна на капачката с такава с по-ниско налягане. Ако искате да се занимавате с нещо смислено, можете например да я обърнете на "как да охладя малко мотора и какви биха биле ползите от това". В този и вид е абсолютно безпредметна, че дори и вредна, току виж всички дружно се юрнали да си котят моторите....
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: капачка 1.4 бара до какви градуси държи

Мнение от cerberus » 25 Сеп 2018, 1:38

ivoaudi написа:...току виж всички дружно се юрнали да си котят моторите....

:mhihi: :mhihi: :mhihi: ...но пък с добрите намерения да спасим маркучите :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: капачка 1.4 бара до какви градуси държи

Мнение от ivoaudi » 25 Сеп 2018, 2:01

Именно. Ама то защо ли да е лесно, като може да е трудно..
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook