Газова уретба с OBD по CAN линия?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- mihal
- ентусиаст
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Газова уретба с OBD по CAN линия?
Има ли начин да се свърже по CAN?
Въпросната кола е 520i автомат ,2001г. 8-ми месец.(по VIN) m54b22
Въпросната кола е 520i автомат ,2001г. 8-ми месец.(по VIN) m54b22
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?
Има.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- mihal
- ентусиаст
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?
Към табло, към кутия? Странични ефекти?
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?
mihal написа:Към табло, към кутия? Странични ефекти?
Дай да обобщим какво точно те интересува, че като ти отговоря "Нито към таблото, нито към кутията" ще питаш нещо друго, после друго и т.н.
Та на въпроса: Може да се свърже и се използва CAN линията, която е на диагностичната букса. Pin6 - CAN High, Pin14 - CAN Low, ако ги няма тези сигнали на тази букса, тогава може и да не се получат нещата. Таблото и скоростната кутия ползват друга информация по друга различна CAN линия.
Като странични ефекти нямам наблюдения.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- mihal
- ентусиаст
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?
Моя грешка че не зададох по подробно въпроса
Няма ги на тази букса, за това се чудя дали може да се вземат от другаде.
Няма ги на тази букса, за това се чудя дали може да се вземат от другаде.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?
Странно, довечера ще прегледам малко схеми и записки на личния лаптоп и пиша какво може да се направи.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?
Разгледах си записките и това, което откривам е следното:
Има две CAN линии, като едната е между компа на двигателя и скоростната кутия. Тя е малко по-специфична и няма да свърши работа.
Втората CAN линия е между компа на двигателя и останалите модули в колат аизползващи CAN комуникация. По тази линия върви информация за почти всичко.
Въпросът е компа на газовата уредба каква точно информация използва и дали ще е само консуматор на данни от CAN линията. Ако е само консуматор на данни, то няма да има никакви странични ефекти.
Ето схемата и местата на свързване:
Има две CAN линии, като едната е между компа на двигателя и скоростната кутия. Тя е малко по-специфична и няма да свърши работа.
Втората CAN линия е между компа на двигателя и останалите модули в колат аизползващи CAN комуникация. По тази линия върви информация за почти всичко.
Въпросът е компа на газовата уредба каква точно информация използва и дали ще е само консуматор на данни от CAN линията. Ако е само консуматор на данни, то няма да има никакви странични ефекти.
Ето схемата и местата на свързване:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- mihal
- ентусиаст
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?
Благодаря , като тествам ще споделя резултата.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1527
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?
Малко "странно" свързване на CAN-мрежа! Принципно,всичко по КАН е навързано едно след друго,а в края има терминиращ резистор! Поне всичко в индустрията е така! Тук в една точка са свързани повече устройства,а в края е сложен проводник,вместо терминиращ резистор! Има ли някаква блок схема с топология на всички модули свързани с КАН-мрежата в колата или нещо подобно? Просто ми е интересно да я видя!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- mihal
- ентусиаст
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?
ildivvy написа:...а в края е сложен проводник,вместо терминиращ резистор!.
Това между пин 9 и 24 на IKE не е ли резистор
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?
mihal написа:ildivvy написа:...а в края е сложен проводник,вместо терминиращ резистор!.
Това между пин 9 и 24 на IKE не е ли резистор
Най-обикновен кабел е и го има само на таблата с CAN комуникация.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- kener
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 183
- Регистриран на: 18.01.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530i E39
Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?
Като не разбирате защо изобщо пишете. В Е39 комуникацията не е по CAN, a по т.нар. К-Line (ISO9141), която е част от OBD2 стандарта.
По-темата: На пазара има ГИ-та, които могат да четат тримовете на бензиновият комп. и да корегират газовата смес така, че тримовете да бъдат около 0(или друга зададена стойнос). Тези ГИ-та ползват К-Line (за Е39).
Само за Фобос знам, че имаха проблем, когато колата е автомат. На някои версии работеше, на други не. Аз карам с фобос М54б30 и Obd2 потдръжката ми работи, но съм спрял донастройката, защото само ми качва разхода, а реална полза за този двигател не виждам.
П.П Бензиновия и автомат компютрите отговарят по K-line.
По-темата: На пазара има ГИ-та, които могат да четат тримовете на бензиновият комп. и да корегират газовата смес така, че тримовете да бъдат около 0(или друга зададена стойнос). Тези ГИ-та ползват К-Line (за Е39).
Само за Фобос знам, че имаха проблем, когато колата е автомат. На някои версии работеше, на други не. Аз карам с фобос М54б30 и Obd2 потдръжката ми работи, но съм спрял донастройката, защото само ми качва разхода, а реална полза за този двигател не виждам.
П.П Бензиновия и автомат компютрите отговарят по K-line.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?
kener написа:Като не разбирате защо изобщо пишете. В Е39 комуникацията не е по CAN, a по т.нар. К-Line (ISO9141), която е част от OBD2 стандарта.
По-темата: На пазара има ГИ-та, които могат да четат тримовете на бензиновият комп. и да корегират газовата смес така, че тримовете да бъдат около 0(или друга зададена стойнос). Тези ГИ-та ползват К-Line (за Е39).
Само за Фобос знам, че имаха проблем, когато колата е автомат. На някои версии работеше, на други не. Аз карам с фобос М54б30 и Obd2 потдръжката ми работи, но съм спрял донастройката, защото само ми качва разхода, а реална полза за този двигател не виждам.
П.П Бензиновия и автомат компютрите отговарят по K-line.
Ти като толкова ги разбираш ела да ти покажа в Е39 комуникация по CAN, че и в Е38 също! И си спести опраделенията относно разбирашите и неразбиращите!
Комуникацията по К линия е нещо съвсем друго. Повечето газови имат такава, но има и такива които използват CAN.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?
ildivvy написа:Малко "странно" свързване на CAN-мрежа! Принципно,всичко по КАН е навързано едно след друго,а в края има терминиращ резистор! Поне всичко в индустрията е така! Тук в една точка са свързани повече устройства,а в края е сложен проводник,вместо терминиращ резистор! Има ли някаква блок схема с топология на всички модули свързани с КАН-мрежата в колата или нещо подобно? Просто ми е интересно да я видя!
Изобщо не е навързано едно след друго. CAN мрежата е свързване в паралел. Термиращият резистор си го има в IKE, а проводникът, който е на схемата се използва с цел конфигурация. Ако се махне, таблото разбира, че на кола без CAN интерфейс.
Ето ти един бърз поглед върху интерфейса:
Нямам идея къде си прочел или видял последователно свързване при CAN интерфейс и ако е така я се замисли къде точно и в кой край се намира въпросния терминиращ резистор?!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- mihal
- ентусиаст
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?
stony1 написа:kener написа:Като не разбирате защо изобщо пишете. В Е39 комуникацията не е по CAN, a по т.нар. К-Line (ISO9141), която е част от OBD2 стандарта.
По-темата: На пазара има ГИ-та, които могат да четат тримовете на бензиновият комп. и да корегират газовата смес така, че тримовете да бъдат около 0(или друга зададена стойнос). Тези ГИ-та ползват К-Line (за Е39).
Само за Фобос знам, че имаха проблем, когато колата е автомат. На някои версии работеше, на други не. Аз карам с фобос М54б30 и Obd2 потдръжката ми работи, но съм спрял донастройката, защото само ми качва разхода, а реална полза за този двигател не виждам.
П.П Бензиновия и автомат компютрите отговарят по K-line.
Ти като толкова ги разбираш ела да ти покажа в Е39 комуникация по CAN, че и в Е38 също! И си спести опраделенията относно разбирашите и неразбиращите!
Комуникацията по К линия е нещо съвсем друго. Повечето газови имат такава, но има и такива които използват CAN.
Сега е свързана по К- линия - работи си , но смятам че ще работи по добре ако я свържа по CAN.
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани