Газова уретба с OBD по CAN линия?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
28 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?
mihal написа:stony1 написа:kener написа:Като не разбирате защо изобщо пишете. В Е39 комуникацията не е по CAN, a по т.нар. К-Line (ISO9141), която е част от OBD2 стандарта.
По-темата: На пазара има ГИ-та, които могат да четат тримовете на бензиновият комп. и да корегират газовата смес така, че тримовете да бъдат около 0(или друга зададена стойнос). Тези ГИ-та ползват К-Line (за Е39).
Само за Фобос знам, че имаха проблем, когато колата е автомат. На някои версии работеше, на други не. Аз карам с фобос М54б30 и Obd2 потдръжката ми работи, но съм спрял донастройката, защото само ми качва разхода, а реална полза за този двигател не виждам.
П.П Бензиновия и автомат компютрите отговарят по K-line.
Ти като толкова ги разбираш ела да ти покажа в Е39 комуникация по CAN, че и в Е38 също! И си спести опраделенията относно разбирашите и неразбиращите!
Комуникацията по К линия е нещо съвсем друго. Повечето газови имат такава, но има и такива които използват CAN.
Сега е свързана по К- линия - работи си , но смятам че ще работи по добре ако я свържа по CAN.
По принцип е по-добре по CAN стига компа на газовото да има възможност за тази комуникация.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1528
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?
"Stony1" имах предвид точно това,което виждам на снимката! Може би съм се изразил малко неточно! Всички адресати са един след друг! Виждат се като "node 1"..node x"! В двата края на CАN-шината се виждат и терминиращите резистори! Това си е класическата схема! Просто се избягва (трябва да се избягва) свързването на два адресата на едно и също място (обозначеното с точка на схемата)! При липса на терминиращ резистор,някои адреси може да спрат да се виждат,сигнала да се зашуми и т.н.Не рядко има случаи и нищо да не стане,но тогава самата шина трябва да е много къса.Това само за информация! Терминиращия резистор си е задължителен,явно си е там,в ИКЕ-модула,който явно е и последен!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- kener
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 183
- Регистриран на: 18.01.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530i E39
Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?
И кой модул в Е39/38 видя да работи с CAN. И за да е по ясно кажи с кой от всички CAN интеррфейси(ISO15765) 11bit или 29bit, с какъв кабел с каква програма.
Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?
В зависимост от оборудването, различни модули ползват can-bus, за да си комуникират, но след определена дата, абсолютно всички Е39/Е38 ползват can-bus. Общо взето модулите, които ползват can-bus са описани и са: DME/DDE, табло, ASC/DSC, EGS.
Аз, например, чета кан с мой собствен модул и едно Putty, да речем, но може да бъде четен с каквото ти хареса.
Силно ти препоръчвам да отвориш WDS и да хвърлиш едно око на комуникациите в нашите коли, вместо да се спорим излишно, и то с неприятен тон тип "кажи това, кажи онова".
Аз, например, чета кан с мой собствен модул и едно Putty, да речем, но може да бъде четен с каквото ти хареса.
Силно ти препоръчвам да отвориш WDS и да хвърлиш едно око на комуникациите в нашите коли, вместо да се спорим излишно, и то с неприятен тон тип "кажи това, кажи онова".
- gentata
- старши ентусиаст
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?
Малко но някакви спорове се зараждат
Та Can e от балансираните комуникационни линии, т.е за да има правилна комуникация по такава линия, то трябва да е осигурен токов контур. В единия край на тези линии е винаги master-контролера (в случая таблото). В него има терминиращ резистор в края на драйверите за линията, иначе погледнато това е началото на линията. Накачените устройства по линията са slave, те магат да изпращат заявки към мастър контролера за обработка на информацията подавана от тях. В най-далечния край на линията е необходимо да има терминиращ резистор за да се осъществи контура на линията. А това само по себе си улеснява комуникацията на отдалечените модули с мастър контролера. В Slave-устройствата при драйверите на линията няма балансиращи резистори.
Това е относно хардуера и топологоията на тези линии в общия случай. А относно протокола чрез който става комуникацията, това вече е друг и доста обширен въпрос.
Извинявам се за Офф-а.
Та Can e от балансираните комуникационни линии, т.е за да има правилна комуникация по такава линия, то трябва да е осигурен токов контур. В единия край на тези линии е винаги master-контролера (в случая таблото). В него има терминиращ резистор в края на драйверите за линията, иначе погледнато това е началото на линията. Накачените устройства по линията са slave, те магат да изпращат заявки към мастър контролера за обработка на информацията подавана от тях. В най-далечния край на линията е необходимо да има терминиращ резистор за да се осъществи контура на линията. А това само по себе си улеснява комуникацията на отдалечените модули с мастър контролера. В Slave-устройствата при драйверите на линията няма балансиращи резистори.
Това е относно хардуера и топологоията на тези линии в общия случай. А относно протокола чрез който става комуникацията, това вече е друг и доста обширен въпрос.
Извинявам се за Офф-а.
- kener
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 183
- Регистриран на: 18.01.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530i E39
Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?
PeReZ написа:В зависимост от оборудването, различни модули ползват can-bus, за да си комуникират, но след определена дата, абсолютно всички Е39/Е38 ползват can-bus. Общо взето модулите, които ползват can-bus са описани и са: DME/DDE, табло, ASC/DSC, EGS.
Аз, например, чета кан с мой собствен модул и едно Putty, да речем, но може да бъде четен с каквото ти хареса.
Силно ти препоръчвам да отвориш WDS и да хвърлиш едно око на комуникациите в нашите коли, вместо да се спорим излишно, и то с неприятен тон тип "кажи това, кажи онова".
Интересно! Този твой модул има CAN интерфейсен чип(http://www.ti.com/lit/ds/symlink/iso1050.pdf) или самия контролер има CAN. На първо вртеме кажи към колко/кои кабели се свързва.
С Putty можеш само да слушаш(сниффаш), какво върви по комуникационния канал. Не можеш да инициализираш комуниция(по CAN), с които и да било модул, и да му поискаш, например някакъв параметър да ти върне. Почти съм сигурен, че това за което говориш не е CAN a някои от другите интерфеиси K-line, I-bus и др.
DME/DDE ASC/DSC работят с K-line, I-bus. Аз WDS много добре го знам ама в случай не е много коретно написано.
Контролера, по който аз работих в предишната ми работа потдържаше всички интерфейси от OBD2. За CAN ползва горния чип, и без проблем можеше да иницира комуникация с други модули по шината, да им отправя запитвания и т.н. Въпросния контролер забоден в е39 открива устройства само на K-Line шината.
П.П Тона ми е такъв, защото се заблуждават другите колеги. Колегата пуснал темата тръгна да търси ГИ, което да се свързва с е39 му по CAN. Такова нама да намери, ама ще попадне на някой шарлатанин, да му вземе парите с празни обещания, без дори да знеа, че и сегашното му ГИ може да комуникира по CAN ама само с автомобили, който имат CAN(стандартизиран) за диагностична шина.
- mihal
- ентусиаст
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?
kener написа:...Колегата пуснал темата тръгна да търси ГИ, което да се свързва с е39 му по CAN. Такова нама да намери, ама ще попадне на някой шарлатанин, да му вземе парите с празни обещания, без дори да знеа, че и сегашното му ГИ може да комуникира по CAN ама само с автомобили, който имат CAN(стандартизиран) за диагностична шина.....
Колегата си има вече газов инжекцион , LPG-Tech 326 OBD и е свързан по диагностичната К-линия . Блазня се просто да го направя по добре И още не съм се престрашил, газаджията ми каза да не се занимавам че можело да се прецака "can шината".
Така че всичко е точно, приемам всякакви мнения.
- georgi_1986
- младши ентусиаст
- Мнения: 418
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?
Последна промяна georgi_1986 на 11 Юли 2018, 9:23, променена общо 1 път
Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?
Kener, колега, явно не искаш да се възползваш от съвета ми, така че, като си толкова "почти сигурен" какво съм имал предвид, давай да връзваме един бас, че в Е39 има CANBUS фабрично.
По някаква случайност знам какво е ibus, kbus и правя разлика между тях и canbus.
Да, иначе модулът ми, който споменах, е с CAN интерфейс, скромен и семпъл с mcp2515. Ето какво ползвам за прочитането на canbus комуникация между моя модул и canbus-а на колата:
.
Горепосоченият интерфейс е свързан към мой модул, в който има качена програма (моя си), която прави възможно четенето в каквато форма ми е удобно или потребно. Не виждам какво значение има това, че така настойчиво се интересуваш, вместо да се поинтересуваш къде са пропуските ти.
Обяснение къде и как съм го свързал нямаше да ти е нужно, ако наистина "знаеше WDS много добре", защото във WDS е описано на кои 2 пина на таблото (както и на всеки модул, ползващ canbus) е въпросната комуникация.
По някаква случайност знам какво е ibus, kbus и правя разлика между тях и canbus.
Да, иначе модулът ми, който споменах, е с CAN интерфейс, скромен и семпъл с mcp2515. Ето какво ползвам за прочитането на canbus комуникация между моя модул и canbus-а на колата:
.
Горепосоченият интерфейс е свързан към мой модул, в който има качена програма (моя си), която прави възможно четенето в каквато форма ми е удобно или потребно. Не виждам какво значение има това, че така настойчиво се интересуваш, вместо да се поинтересуваш къде са пропуските ти.
Обяснение къде и как съм го свързал нямаше да ти е нужно, ако наистина "знаеше WDS много добре", защото във WDS е описано на кои 2 пина на таблото (както и на всеки модул, ползващ canbus) е въпросната комуникация.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?
kener написа:PeReZ написа:В зависимост от оборудването, различни модули ползват can-bus, за да си комуникират, но след определена дата, абсолютно всички Е39/Е38 ползват can-bus. Общо взето модулите, които ползват can-bus са описани и са: DME/DDE, табло, ASC/DSC, EGS.
Аз, например, чета кан с мой собствен модул и едно Putty, да речем, но може да бъде четен с каквото ти хареса.
Силно ти препоръчвам да отвориш WDS и да хвърлиш едно око на комуникациите в нашите коли, вместо да се спорим излишно, и то с неприятен тон тип "кажи това, кажи онова".
Интересно! Този твой модул има CAN интерфейсен чип(http://www.ti.com/lit/ds/symlink/iso1050.pdf) или самия контролер има CAN. На първо вртеме кажи към колко/кои кабели се свързва.
С Putty можеш само да слушаш(сниффаш), какво върви по комуникационния канал. Не можеш да инициализираш комуниция(по CAN), с които и да било модул, и да му поискаш, например някакъв параметър да ти върне. Почти съм сигурен, че това за което говориш не е CAN a някои от другите интерфеиси K-line, I-bus и др.
DME/DDE ASC/DSC работят с K-line, I-bus. Аз WDS много добре го знам ама в случай не е много коретно написано.
Контролера, по който аз работих в предишната ми работа потдържаше всички интерфейси от OBD2. За CAN ползва горния чип, и без проблем можеше да иницира комуникация с други модули по шината, да им отправя запитвания и т.н. Въпросния контролер забоден в е39 открива устройства само на K-Line шината.
П.П Тона ми е такъв, защото се заблуждават другите колеги. Колегата пуснал темата тръгна да търси ГИ, което да се свързва с е39 му по CAN. Такова нама да намери, ама ще попадне на някой шарлатанин, да му вземе парите с празни обещания, без дори да знеа, че и сегашното му ГИ може да комуникира по CAN ама само с автомобили, който имат CAN(стандартизиран) за диагностична шина.
Интересне тон за човек, които търси решение само в диагностичната букса.
Относно темата на колегата, тя си предлно ясно дефинирана и никой никого не заблуждава. Въпросът е дали ГИ с CAN може да се свърже по CAN в Е39 и къде.
По-интересен обаче е въпросът каква точно комуникация инициализира ГИ в системата на колата, независимо по коя шина?
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- mihal
- ентусиаст
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?
stony1 написа:...........По-интересен обаче е въпросът каква точно комуникация инициализира ГИ в системата на колата, независимо по коя шина?
И дали може да се прецака нещо от интервенцията.
- kener
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 183
- Регистриран на: 18.01.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530i E39
Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?
1. @ PeReZ - Ок, щом с CAN трансивер осъществяваш някаква връзка м/у модулите и главно с таблото значи има някакъв CAN интерфейс, НО той не е стандартизирн по ISO 15765. Най-малкото защото стандарта влиза в сила 2003 г. някъде, съотъветно си остава един вътрешнофирмен интерфейс, който не се предполага да има връзка с външния свят. Направо се изненадах, че наистина е CAN шина, предвид, че всички останали са нкакви LIN интерфейси. За мен CAN в автомобилите е само този по iso15765,
останалото е свободно съчинение на производителя.
2.ГИ-тата се свързват към компютрите на колите, като се представят за диагностична апаратура т.е ГИ -то казва на моторния комп. аз съм диагностика дай ми параметър ламбда сонда и т.н. Затова, те са проектирани, да се свързват само със стандартизираните интерфейси за диагностика или по-кратко OBD2 интерфейсите като:
- iso9141 K-Line
- iso14230 K-Line
- iso15765 CAN
3. Е39 преди фейслифта(без ОБД букса в купето) не могат да се свързват по нищо с ГИ, то все пак търси някои от ОБД2 интерфейсите за да се свърже.
4. Наличие на поне един от OBD2 интерфейсите, с цел диагностика, е задължителен за всяка една кола произведена след 2001г в европа.
останалото е свободно съчинение на производителя.
2.ГИ-тата се свързват към компютрите на колите, като се представят за диагностична апаратура т.е ГИ -то казва на моторния комп. аз съм диагностика дай ми параметър ламбда сонда и т.н. Затова, те са проектирани, да се свързват само със стандартизираните интерфейси за диагностика или по-кратко OBD2 интерфейсите като:
- iso9141 K-Line
- iso14230 K-Line
- iso15765 CAN
3. Е39 преди фейслифта(без ОБД букса в купето) не могат да се свързват по нищо с ГИ, то все пак търси някои от ОБД2 интерфейсите за да се свърже.
4. Наличие на поне един от OBD2 интерфейсите, с цел диагностика, е задължителен за всяка една кола произведена след 2001г в европа.
Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?
Не е свободно съчинение на производителя, но това и очаквах - да започнеш да шикалкавиш, вместо да кажеш "да, сгрешил съм и се напъвах излишно, моля да ме извините".
CAN-BUS не е измислен през 2003-та, че всичко преди 2003-та да е "свободно съчинение", но все пак се радвам, че успя да се изненадаш.
А това какво е CAN-BUS за теб, е съвсем отделен въпрос, който с удоволствие ще пропусна.
След като не знаеш какви комуникации има в тези автомобили, е малко неуместно да обясняваш как са проектирани.
CAN-BUS не е измислен през 2003-та, че всичко преди 2003-та да е "свободно съчинение", но все пак се радвам, че успя да се изненадаш.
А това какво е CAN-BUS за теб, е съвсем отделен въпрос, който с удоволствие ще пропусна.
След като не знаеш какви комуникации има в тези автомобили, е малко неуместно да обясняваш как са проектирани.
28 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани