Газова уретба с OBD по CAN линия?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?

Мнение от stony1 » 22 Юни 2018, 16:09

mihal написа:
stony1 написа:
kener написа:Като не разбирате защо изобщо пишете. В Е39 комуникацията не е по CAN, a по т.нар. К-Line (ISO9141), която е част от OBD2 стандарта.

По-темата: На пазара има ГИ-та, които могат да четат тримовете на бензиновият комп. и да корегират газовата смес така, че тримовете да бъдат около 0(или друга зададена стойнос). Тези ГИ-та ползват К-Line (за Е39).

Само за Фобос знам, че имаха проблем, когато колата е автомат. На някои версии работеше, на други не. Аз карам с фобос М54б30 и Obd2 потдръжката ми работи, но съм спрял донастройката, защото само ми качва разхода, а реална полза за този двигател не виждам.

П.П Бензиновия и автомат компютрите отговарят по K-line.


Ти като толкова ги разбираш ела да ти покажа в Е39 комуникация по CAN, че и в Е38 също! И си спести опраделенията относно разбирашите и неразбиращите!

Комуникацията по К линия е нещо съвсем друго. Повечето газови имат такава, но има и такива които използват CAN.


Сега е свързана по К- линия - работи си , но смятам че ще работи по добре ако я свържа по CAN.

По принцип е по-добре по CAN стига компа на газовото да има възможност за тази комуникация.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1528
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?

Мнение от ildivvy » 23 Юни 2018, 7:50

"Stony1" имах предвид точно това,което виждам на снимката! Може би съм се изразил малко неточно! Всички адресати са един след друг! Виждат се като "node 1"..node x"! В двата края на CАN-шината се виждат и терминиращите резистори! Това си е класическата схема! Просто се избягва (трябва да се избягва) свързването на два адресата на едно и също място (обозначеното с точка на схемата)! При липса на терминиращ резистор,някои адреси може да спрат да се виждат,сигнала да се зашуми и т.н.Не рядко има случаи и нищо да не стане,но тогава самата шина трябва да е много къса.Това само за информация! Терминиращия резистор си е задължителен,явно си е там,в ИКЕ-модула,който явно е и последен!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 18.01.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 530i E39

Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?

Мнение от kener » 25 Юни 2018, 16:31

И кой модул в Е39/38 видя да работи с CAN. И за да е по ясно кажи с кой от всички CAN интеррфейси(ISO15765) 11bit или 29bit, с какъв кабел с каква програма.
40653

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?

Мнение от PeReZ » 26 Юни 2018, 7:44

В зависимост от оборудването, различни модули ползват can-bus, за да си комуникират, но след определена дата, абсолютно всички Е39/Е38 ползват can-bus. Общо взето модулите, които ползват can-bus са описани и са: DME/DDE, табло, ASC/DSC, EGS.
Аз, например, чета кан с мой собствен модул и едно Putty, да речем, но може да бъде четен с каквото ти хареса.
Силно ти препоръчвам да отвориш WDS и да хвърлиш едно око на комуникациите в нашите коли, вместо да се спорим излишно, и то с неприятен тон тип "кажи това, кажи онова".

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?

Мнение от gentata » 29 Юни 2018, 20:17

Малко :OT: но някакви спорове се зараждат :mhihi:
Та Can e от балансираните комуникационни линии, т.е за да има правилна комуникация по такава линия, то трябва да е осигурен токов контур. В единия край на тези линии е винаги master-контролера (в случая таблото). В него има терминиращ резистор в края на драйверите за линията, иначе погледнато това е началото на линията. Накачените устройства по линията са slave, те магат да изпращат заявки към мастър контролера за обработка на информацията подавана от тях. В най-далечния край на линията е необходимо да има терминиращ резистор за да се осъществи контура на линията. А това само по себе си улеснява комуникацията на отдалечените модули с мастър контролера. В Slave-устройствата при драйверите на линията няма балансиращи резистори.
Това е относно хардуера и топологоията на тези линии в общия случай. А относно протокола чрез който става комуникацията, това вече е друг и доста обширен въпрос.
Извинявам се за Офф-а.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 18.01.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 530i E39

Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?

Мнение от kener » 06 Юли 2018, 9:34

PeReZ написа:В зависимост от оборудването, различни модули ползват can-bus, за да си комуникират, но след определена дата, абсолютно всички Е39/Е38 ползват can-bus. Общо взето модулите, които ползват can-bus са описани и са: DME/DDE, табло, ASC/DSC, EGS.
Аз, например, чета кан с мой собствен модул и едно Putty, да речем, но може да бъде четен с каквото ти хареса.
Силно ти препоръчвам да отвориш WDS и да хвърлиш едно око на комуникациите в нашите коли, вместо да се спорим излишно, и то с неприятен тон тип "кажи това, кажи онова".


Интересно! Този твой модул има CAN интерфейсен чип(http://www.ti.com/lit/ds/symlink/iso1050.pdf) или самия контролер има CAN. На първо вртеме кажи към колко/кои кабели се свързва.
С Putty можеш само да слушаш(сниффаш), какво върви по комуникационния канал. Не можеш да инициализираш комуниция(по CAN), с които и да било модул, и да му поискаш, например някакъв параметър да ти върне. Почти съм сигурен, че това за което говориш не е CAN a някои от другите интерфеиси K-line, I-bus и др.

DME/DDE ASC/DSC работят с K-line, I-bus. Аз WDS много добре го знам ама в случай не е много коретно написано.

Контролера, по който аз работих в предишната ми работа потдържаше всички интерфейси от OBD2. За CAN ползва горния чип, и без проблем можеше да иницира комуникация с други модули по шината, да им отправя запитвания и т.н. Въпросния контролер забоден в е39 открива устройства само на K-Line шината.

П.П Тона ми е такъв, защото се заблуждават другите колеги. Колегата пуснал темата тръгна да търси ГИ, което да се свързва с е39 му по CAN. Такова нама да намери, ама ще попадне на някой шарлатанин, да му вземе парите с празни обещания, без дори да знеа, че и сегашното му ГИ може да комуникира по CAN ама само с автомобили, който имат CAN(стандартизиран) за диагностична шина.
40653

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?

Мнение от mihal » 06 Юли 2018, 16:55

kener написа:...Колегата пуснал темата тръгна да търси ГИ, което да се свързва с е39 му по CAN. Такова нама да намери, ама ще попадне на някой шарлатанин, да му вземе парите с празни обещания, без дори да знеа, че и сегашното му ГИ може да комуникира по CAN ама само с автомобили, който имат CAN(стандартизиран) за диагностична шина.....

Колегата си има вече газов инжекцион , LPG-Tech 326 OBD и е свързан по диагностичната К-линия . Блазня се просто да го направя по добре :) И още не съм се престрашил, газаджията ми каза да не се занимавам че можело да се прецака "can шината".
Така че всичко е точно, приемам всякакви мнения.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 418
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?

Мнение от georgi_1986 » 06 Юли 2018, 17:19

8)
Последна промяна georgi_1986 на 11 Юли 2018, 9:23, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?

Мнение от PeReZ » 06 Юли 2018, 19:32

Kener, колега, явно не искаш да се възползваш от съвета ми, така че, като си толкова "почти сигурен" какво съм имал предвид, давай да връзваме един бас, че в Е39 има CANBUS фабрично.
По някаква случайност знам какво е ibus, kbus и правя разлика между тях и canbus.
Да, иначе модулът ми, който споменах, е с CAN интерфейс, скромен и семпъл с mcp2515. Ето какво ползвам за прочитането на canbus комуникация между моя модул и canbus-а на колата:
526E04EB2A2A44859AE13E341A50EC9E.jpg
.
Горепосоченият интерфейс е свързан към мой модул, в който има качена програма (моя си), която прави възможно четенето в каквато форма ми е удобно или потребно. Не виждам какво значение има това, че така настойчиво се интересуваш, вместо да се поинтересуваш къде са пропуските ти.
Обяснение къде и как съм го свързал нямаше да ти е нужно, ако наистина "знаеше WDS много добре", защото във WDS е описано на кои 2 пина на таблото (както и на всеки модул, ползващ canbus) е въпросната комуникация.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?

Мнение от stony1 » 09 Юли 2018, 23:23

kener написа:
PeReZ написа:В зависимост от оборудването, различни модули ползват can-bus, за да си комуникират, но след определена дата, абсолютно всички Е39/Е38 ползват can-bus. Общо взето модулите, които ползват can-bus са описани и са: DME/DDE, табло, ASC/DSC, EGS.
Аз, например, чета кан с мой собствен модул и едно Putty, да речем, но може да бъде четен с каквото ти хареса.
Силно ти препоръчвам да отвориш WDS и да хвърлиш едно око на комуникациите в нашите коли, вместо да се спорим излишно, и то с неприятен тон тип "кажи това, кажи онова".


Интересно! Този твой модул има CAN интерфейсен чип(http://www.ti.com/lit/ds/symlink/iso1050.pdf) или самия контролер има CAN. На първо вртеме кажи към колко/кои кабели се свързва.
С Putty можеш само да слушаш(сниффаш), какво върви по комуникационния канал. Не можеш да инициализираш комуниция(по CAN), с които и да било модул, и да му поискаш, например някакъв параметър да ти върне. Почти съм сигурен, че това за което говориш не е CAN a някои от другите интерфеиси K-line, I-bus и др.

DME/DDE ASC/DSC работят с K-line, I-bus. Аз WDS много добре го знам ама в случай не е много коретно написано.

Контролера, по който аз работих в предишната ми работа потдържаше всички интерфейси от OBD2. За CAN ползва горния чип, и без проблем можеше да иницира комуникация с други модули по шината, да им отправя запитвания и т.н. Въпросния контролер забоден в е39 открива устройства само на K-Line шината.

П.П Тона ми е такъв, защото се заблуждават другите колеги. Колегата пуснал темата тръгна да търси ГИ, което да се свързва с е39 му по CAN. Такова нама да намери, ама ще попадне на някой шарлатанин, да му вземе парите с празни обещания, без дори да знеа, че и сегашното му ГИ може да комуникира по CAN ама само с автомобили, който имат CAN(стандартизиран) за диагностична шина.

Интересне тон за човек, които търси решение само в диагностичната букса.
Относно темата на колегата, тя си предлно ясно дефинирана и никой никого не заблуждава. Въпросът е дали ГИ с CAN може да се свърже по CAN в Е39 и къде.
По-интересен обаче е въпросът каква точно комуникация инициализира ГИ в системата на колата, независимо по коя шина?
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?

Мнение от mihal » 11 Юли 2018, 8:25

stony1 написа:...........По-интересен обаче е въпросът каква точно комуникация инициализира ГИ в системата на колата, независимо по коя шина?

И дали може да се прецака нещо от интервенцията.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 18.01.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 530i E39

Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?

Мнение от kener » 11 Юли 2018, 9:56

1. @ PeReZ - Ок, щом с CAN трансивер осъществяваш някаква връзка м/у модулите и главно с таблото значи има някакъв CAN интерфейс, НО той не е стандартизирн по ISO 15765. Най-малкото защото стандарта влиза в сила 2003 г. някъде, съотъветно си остава един вътрешнофирмен интерфейс, който не се предполага да има връзка с външния свят. Направо се изненадах, че наистина е CAN шина, предвид, че всички останали са нкакви LIN интерфейси. За мен CAN в автомобилите е само този по iso15765,
останалото е свободно съчинение на производителя.

2.ГИ-тата се свързват към компютрите на колите, като се представят за диагностична апаратура т.е ГИ -то казва на моторния комп. аз съм диагностика дай ми параметър ламбда сонда и т.н. Затова, те са проектирани, да се свързват само със стандартизираните интерфейси за диагностика или по-кратко OBD2 интерфейсите като:
- iso9141 K-Line
- iso14230 K-Line
- iso15765 CAN

3. Е39 преди фейслифта(без ОБД букса в купето) не могат да се свързват по нищо с ГИ, то все пак търси някои от ОБД2 интерфейсите за да се свърже.

4. Наличие на поне един от OBD2 интерфейсите, с цел диагностика, е задължителен за всяка една кола произведена след 2001г в европа.
40653

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Газова уретба с OBD по CAN линия?

Мнение от PeReZ » 11 Юли 2018, 12:48

Не е свободно съчинение на производителя, но това и очаквах - да започнеш да шикалкавиш, вместо да кажеш "да, сгрешил съм и се напъвах излишно, моля да ме извините".
CAN-BUS не е измислен през 2003-та, че всичко преди 2003-та да е "свободно съчинение", но все пак се радвам, че успя да се изненадаш.
А това какво е CAN-BUS за теб, е съвсем отделен въпрос, който с удоволствие ще пропусна.
След като не знаеш какви комуникации има в тези автомобили, е малко неуместно да обясняваш как са проектирани.

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook