проблем серво
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- idle_hands
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 85
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 M54B30
- Мечтае да кара: BMW X6 M Power
проблем серво
Здравейте колеги!
Става на въпрос за следния проблем: както се прибирах миналата седмица към нас и да тръгна да се паркирам и волана стана тежък доста. Изгасих и я запалих пак, волана се оправи, но докато не дадох на директна и всичко приключи отново. Става на въпрос за БМВ Е39 525д автоматик. Карах я днес на диагностика и изписва, че има късо съединиение серво клапан! Изчистиха грешката и докато беше на подемника колата няма проблем на директна и на задана волана се въртеше супер и нямаше ядове, но като я свалиха и реших да я изкарвам от сервиза пак същото, но дори и да не е на подемник на място, като я запаля и волана си е ок, но като тръгна и за една секунда се усеща как затяга. Някой да се е сблъсквал с този проблем?
Става на въпрос за следния проблем: както се прибирах миналата седмица към нас и да тръгна да се паркирам и волана стана тежък доста. Изгасих и я запалих пак, волана се оправи, но докато не дадох на директна и всичко приключи отново. Става на въпрос за БМВ Е39 525д автоматик. Карах я днес на диагностика и изписва, че има късо съединиение серво клапан! Изчистиха грешката и докато беше на подемника колата няма проблем на директна и на задана волана се въртеше супер и нямаше ядове, но като я свалиха и реших да я изкарвам от сервиза пак същото, но дори и да не е на подемник на място, като я запаля и волана си е ок, но като тръгна и за една секунда се усеща как затяга. Някой да се е сблъсквал с този проблем?
Re: проблем серво
Сервотроникът работи що-годе така:
GM модулът (зад жабката) следи скоростта на колата ти и колкото по-бързо се движи, толкова по-малко ток изпраща към клапана за сервотроника (в рейката или пък на кормилната кутия, зависи с какъв мотор си).
С 2 думи, възможните проблеми, поне така набързо, са:
1. Дефектирал GM модул. (при мен досега винаги е било това).
2. Дефектирал клапан на сервотроник.
3. Проблем с кабел от ГМ модул до сервотроник.
4. Проблем с кабел или датчик за АБС, но тогава шеле да свети АБС.
Според мен най-лесно е, след като измериш дали на 2-та кабела на сервотроника няма късо съединение, да пробваш с друг GM модул, който си сигурен, че е high и че работи отлично.
GM модулът (зад жабката) следи скоростта на колата ти и колкото по-бързо се движи, толкова по-малко ток изпраща към клапана за сервотроника (в рейката или пък на кормилната кутия, зависи с какъв мотор си).
С 2 думи, възможните проблеми, поне така набързо, са:
1. Дефектирал GM модул. (при мен досега винаги е било това).
2. Дефектирал клапан на сервотроник.
3. Проблем с кабел от ГМ модул до сервотроник.
4. Проблем с кабел или датчик за АБС, но тогава шеле да свети АБС.
Според мен най-лесно е, след като измериш дали на 2-та кабела на сервотроника няма късо съединение, да пробваш с друг GM модул, който си сигурен, че е high и че работи отлично.
- idle_hands
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 85
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 M54B30
- Мечтае да кара: BMW X6 M Power
Re: проблем серво
Ахааа ясно. Блгодаря много за насоката! Ще видя какви ще ги свърша тези дни, но направо ще пробвам с един друг GM модул. Благодаря отново
Re: проблем серво
Като извадя буксата от клапана на рейката ,премервам 10,45v и на място и във движение.Мислех ,че клапана не работи и затова не се втвърдява волана,но явно е GM модула.Само като дам на контакт за момент става 12v и веднага връща на 10,45v.Откакто карам колата не съм усетил да стане по тежък волана.Модула ми е GM III (high).Същия ли да търся или някой по-нов.
- dokie
- ентусиаст
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Re: проблем серво
Разбира се нито един от колегите с проблем по-горе не е написал как е разрешил казуса...
Не създавам нова тема, тъй като моят проблем е 1:1 с този на автора... Описвам докъде съм стигнал и дилемата:
- Всеки път след палене - воланът е лек и мек, премествам напред или назад с не-повече от 3-4км/ч и се втвърдява...след което си остава твърд... Случвало се е да олеква малко при скорост над 100км/ч, както и да става по-тежък от обичайното при градско каране. Лек става само след гасене и палене и така докато не поместя колата 1 метър (10 минути да седи на място, със без товар за алтернатор - все лек волан).
- Грешката също е късо съединение жици или клапан, но жиците проверих и визуално и с уред... - Клапанът си дава съпротивление (не помня точно колко, може да е по-малко от необходимото)
- Откачам буксата и веднага записва нова грешка - меря: 10 волта и половина.
- На експерт настройките са активни и са на 6-та линия и за скорост и ток... Променя ли нещо направо не се върти волана...
- Подавам 14 волта директно на клапана и започвам да въртя като на детска играчка.
- Откачих кабела за скорост към GM-a... Покарах 500м с мек волан и после стана умерено тежък и не се оправи докато не възстанових инсталацията...
- Намерих друг GMIII High модул (по-стар от моя), записах му директно файла от моя модул и проблемът си остана 1:1 както съм описал по-горе. (моят модул е 2.1 2.3, а този за теста 1.6 1.8, но единственото което не сработи бе дистанционното на алармата).
Чудя се:
1. Да мъча ли с друг модул (може да съм много голям късметлия с 2 различни, но с еднакъв проблем)
2. Да сложа ли реле и да пусна 14 волта директно на клапана и да си карам картинг (докато не се пребия от лекия волан)
3. Или да олекна с едни 400лв за нов клапан, че нещо не намирам втора ръка дори за тест и да се чувствам морално удовлетворен?
Приемам съвети и идеи ако мога да избегна 3та точка...
Не създавам нова тема, тъй като моят проблем е 1:1 с този на автора... Описвам докъде съм стигнал и дилемата:
- Всеки път след палене - воланът е лек и мек, премествам напред или назад с не-повече от 3-4км/ч и се втвърдява...след което си остава твърд... Случвало се е да олеква малко при скорост над 100км/ч, както и да става по-тежък от обичайното при градско каране. Лек става само след гасене и палене и така докато не поместя колата 1 метър (10 минути да седи на място, със без товар за алтернатор - все лек волан).
- Грешката също е късо съединение жици или клапан, но жиците проверих и визуално и с уред... - Клапанът си дава съпротивление (не помня точно колко, може да е по-малко от необходимото)
- Откачам буксата и веднага записва нова грешка - меря: 10 волта и половина.
- На експерт настройките са активни и са на 6-та линия и за скорост и ток... Променя ли нещо направо не се върти волана...
- Подавам 14 волта директно на клапана и започвам да въртя като на детска играчка.
- Откачих кабела за скорост към GM-a... Покарах 500м с мек волан и после стана умерено тежък и не се оправи докато не възстанових инсталацията...
- Намерих друг GMIII High модул (по-стар от моя), записах му директно файла от моя модул и проблемът си остана 1:1 както съм описал по-горе. (моят модул е 2.1 2.3, а този за теста 1.6 1.8, но единственото което не сработи бе дистанционното на алармата).
Чудя се:
1. Да мъча ли с друг модул (може да съм много голям късметлия с 2 различни, но с еднакъв проблем)
2. Да сложа ли реле и да пусна 14 волта директно на клапана и да си карам картинг (докато не се пребия от лекия волан)
3. Или да олекна с едни 400лв за нов клапан, че нещо не намирам втора ръка дори за тест и да се чувствам морално удовлетворен?
Приемам съвети и идеи ако мога да избегна 3та точка...
Последна промяна dokie на 01 Мар 2019, 0:52, променена общо 1 път
Re: проблем серво
Има начин да тестваш клапана с подаване на ток на буксата при подкалника. Тестът, в интернет пространството, е познат като "servotronic 9V battery test". Писали сме за този тест и в нашия форум, споделяли сме как сме решавали подобен проблем, но явно не си се сетил да потърсиш.
Имам поне 8 ГМ модула с прецакан триак за сервотроника и всичките съм ги купувал като 100% перфектни, ако това може да ти помогне да се ориентираш какви циркулират из пространството.
Успех!
Имам поне 8 ГМ модула с прецакан триак за сервотроника и всичките съм ги купувал като 100% перфектни, ако това може да ти помогне да се ориентираш какви циркулират из пространството.
Успех!
- dokie
- ентусиаст
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Re: проблем серво
За един месец прерових къде какво имаше в този форум (и не само) за сервотроника при е39... Някои от темите дори по 2-3 пъти. Не съм чак толкова навътре с електрониката, но дори гледах онзи резистор дето е почти половин ом - опитах и да го премеря (не зная дали е адекватно измерването без разпояване).. Даваше си съпротивление...
Ще взема батерия 9 волта да пробвам... Явно грешно съм преценил, че като пусна директно напрежение и ефекта ще е същия...
Ще взема и други модули да ги мъча... Странно ми е само - как един клапан не се намери... Всички ли дават фира или просто всички е39-ки в днешно време са вече със сервотроник...
Ще взема батерия 9 волта да пробвам... Явно грешно съм преценил, че като пусна директно напрежение и ефекта ще е същия...
Ще взема и други модули да ги мъча... Странно ми е само - как един клапан не се намери... Всички ли дават фира или просто всички е39-ки в днешно време са вече със сервотроник...
- vasilev123
- Потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 14.10.2018
- Пол: Мъж
Re: проблем серво
Включвам се и аз с подобен проблем.
Колата я вчех октомври и в началото беше с доста тежък волан в течение на времето волана ставаше по-лек .. по-тежък .. всеки път различно и това ме дразнеше доста, но нямах време да се занимавам тогава. Към момента волана според мен пак е тежък, но не нещо фрапиращо... предстои ми смяна на маслото на хидравликата да видим какъв ще е ефекта.
Колата я вчех октомври и в началото беше с доста тежък волан в течение на времето волана ставаше по-лек .. по-тежък .. всеки път различно и това ме дразнеше доста, но нямах време да се занимавам тогава. Към момента волана според мен пак е тежък, но не нещо фрапиращо... предстои ми смяна на маслото на хидравликата да видим какъв ще е ефекта.
- dokie
- ентусиаст
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Re: проблем серво
Пиша развитие по темата:
След тестове на 8 различни модула (по-стари, същите като моя и един по-нов без радиаторче) ефектът бе абсолютно един и същи... С прекодиране на старите и със/без на другите...
Успях да намеря клапан от е60 (става, само буксата е по-различна) - след закачането му воланът стана супер - върти се с малкото пръстче... И така покарах около километър, изчистих грешката от стария клапан и изгасих колата. 10 минути по-късно запалих, потеглих и всичко си бе по старо му - и пак същата грешка (късото съединение). Закачих друг модул - постоянно лек волан, чистя грешката - не се появява пак...
Голям съм късметлия - и клапан и модул прее*ани, ама не на 100% изгоряли...
Единствено ми направи впечатление, че не затяга при движение... Тествах няколко пъти с 2 различни (от моя и помежду им) модули - все си е еднакво лек... Чудя се дали има смисъл да променям линиите за ток и скорост или просто да се радвам на лекия волан докато го има
След тестове на 8 различни модула (по-стари, същите като моя и един по-нов без радиаторче) ефектът бе абсолютно един и същи... С прекодиране на старите и със/без на другите...
Успях да намеря клапан от е60 (става, само буксата е по-различна) - след закачането му воланът стана супер - върти се с малкото пръстче... И така покарах около километър, изчистих грешката от стария клапан и изгасих колата. 10 минути по-късно запалих, потеглих и всичко си бе по старо му - и пак същата грешка (късото съединение). Закачих друг модул - постоянно лек волан, чистя грешката - не се появява пак...
Голям съм късметлия - и клапан и модул прее*ани, ама не на 100% изгоряли...
Единствено ми направи впечатление, че не затяга при движение... Тествах няколко пъти с 2 различни (от моя и помежду им) модули - все си е еднакво лек... Чудя се дали има смисъл да променям линиите за ток и скорост или просто да се радвам на лекия волан докато го има
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: проблем серво
И в момента си с клапана от Е60 и един от 8-те модула и вече имаш работещ сервотроник ?
- dokie
- ентусиаст
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Re: проблем серво
Ненко Вранков написа:И в момента си с клапана от Е60 и един от 8-те модула и вече имаш работещ сервотроник ?
Имам много лек волан и абсолютно никакво затягане при потегляне и скорост до 150км/ч, така че серво - да, троник - по-скоро - не...
Този модул е HW 2.5 SW 3.2... И с него затягаше на предния клапан при потегляне и по-висока скорост и не отпускаше при спиране. Пробвах и един HW/SW 1.7 1.6, който прекодирах с данните от моя стария (2.1 2.3) - абсолютно същия резултат.
- idle_hands
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 85
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 M54B30
- Мечтае да кара: BMW X6 M Power
Re: проблем серво
Не съм писал решение на проблема, защото така и никой не разбра точно от къде идваше целия проблем! След като 2 седмици ходих по мъките( сервизи), колата сама реши да се оправи. До сега все още не се е показвал този проблем, а колата се кара постоянно.
- idle_hands
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 85
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 M54B30
- Мечтае да кара: BMW X6 M Power
Re: проблем серво
Проблема така и не се установи от къде е! Карах я 2 седмици така при хора, които казваха, че ще оправят проблема, но проблема се оправи сам и до сега не съм имал проблем. Така не с еразбра, защо стана така, но съм сигурен, че ще се появи отново, дано следващият път се намери проблема от къде е.
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани