Настройка на газов инжекцион на М52 двигател
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- mihal
- ентусиаст
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Настройка на газов инжекцион на М52 двигател
cerberus написа:Режима в който работи колата се гледа в таблицата от ром-райдера според оборотите и милисекундите в които работят двигателя и бензиновите дюзи. Няма предположение тук, респективно няма опция за грешка. Всичко останало е точно така
П.П. Малко сложно ми дойде това, че бензиновите дюзи имат 12 деления (милисекунди) а газовите 15, от там може да има под 1% неточност при интерполирането, но не мисля че е драма
Добре оборотите са ясни . но има и "LOAD" мг./такт Там къде сме
p.p. Няма нужда да попълваш корекции за останалите 3 )) копирай просто за 12-тата мс
Re: Настройка на газов инжекцион на М52 двигател
повече load - повече милиграми гориво за съответните обороти, респективно по други клетки в таблицата от ромрайдера... Ако правилно съм те разбрал...
Ако питаш за WOT корекциите - при работа на бензин, при рязко отваряне на дросела прави временно преобогатяване на сместа на бензин, за да може да "поеме" двигателя. Това няма как да го компенсирам на газ за съжаление...
Ако питаш за WOT корекциите - при работа на бензин, при рязко отваряне на дросела прави временно преобогатяване на сместа на бензин, за да може да "поеме" двигателя. Това няма как да го компенсирам на газ за съжаление...
- mihal
- ентусиаст
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Настройка на газов инжекцион на М52 двигател
cerberus написа:..........
Не ме разбра. Обясни коя клетка взимаш точно за празния ход от скрийн шота на ром райдер-а . И защо.
Re: Настройка на газов инжекцион на М52 двигател
за празен ход е между клетките на 125 и 175 мг и средно аритеметично между оборотите 640 и 920 по картата на ромрайдера. Бензиновите ми дюзи на празен ход са на приблизително 2,8мс на добре сгрял двигател и никакви консуматори.
Защото средната аритметика между въпросните клетки е 2,7775мс
Защото средната аритметика между въпросните клетки е 2,7775мс
- mihal
- ентусиаст
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Настройка на газов инжекцион на М52 двигател
cerberus написа:за празен ход е между клетките на 125 и 175 мг и средноаритеметично между оборотите 640 и 920 по картата на ромрайдера. Бензиновите ми дюзи на празен ход са на приблизително 2,8мс на добре сгрял двигател и никакви консуматори.
Защото средната аритметика между въпросните клетки е 2,7775мс
И вкрайна сметка това 2.8 от къде го видя?
Re: Настройка на газов инжекцион на М52 двигател
"Живи" данни от бензиновия компютър докато работи колата. Цялата проверка и настройка така ги гледам.
Re: Настройка на газов инжекцион на М52 двигател
Не претендирам за вярност, относно това което съм направил. Не съм инженер по двигатели, във съвсем друга сфера съм. Това което съм сторил върши работа при мен, струва ми се логично и съм си поел рисковете от това някъде да съм сгрешил. Ако някой реши да следва това, което съм направил, си носи сам рисковете
Ще съм щастлив, ако някой ми посочи по-верен метод. Този далеч не е съвършен, просто е в пъти по-добро от равните карти на газаджийте, които съм виждал.
П.П. Ето и екселския файл с повечето сметки, които съм правил може на някой да му е полезен, може и грешка да ми намери
Екселски файл
Ще съм щастлив, ако някой ми посочи по-верен метод. Този далеч не е съвършен, просто е в пъти по-добро от равните карти на газаджийте, които съм виждал.
П.П. Ето и екселския файл с повечето сметки, които съм правил може на някой да му е полезен, може и грешка да ми намери
Екселски файл
- izzzo
- младши ентусиаст
- Мнения: 368
- Регистриран на: 17.03.2005
- Пол: Мъж
- Кара: '04 330xi touring
Re: Настройка на газов инжекцион на М52 двигател
Колега mihal, освен да се следят адаптациите аз не виждам друг начин за коректна настройка. Ако знаеш по-добър начин ще се радвам да споделиш.
ПС:
"Софгаз" на Горубляне преди време ме убеждаваха, че настройката в движение е само за "проблемни" коли и автоматичната настройка е напълно достатъчна... Не мога да повярвам, че още са в бизнеса!
ПС:
"Софгаз" на Горубляне преди време ме убеждаваха, че настройката в движение е само за "проблемни" коли и автоматичната настройка е напълно достатъчна... Не мога да повярвам, че още са в бизнеса!
- mihal
- ентусиаст
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Настройка на газов инжекцион на М52 двигател
izzzo написа:Колега mihal, освен да се следят адаптациите аз не виждам друг начин за коректна настройка. Ако знаеш по-добър начин ще се радвам да споделиш.
Напълно съм съгласен с теб ! Нещо друго ли съм написал?
- izzzo
- младши ентусиаст
- Мнения: 368
- Регистриран на: 17.03.2005
- Пол: Мъж
- Кара: '04 330xi touring
Re: Настройка на газов инжекцион на М52 двигател
mihal написа:.. и от тримовете в ИНПА нищо не можеш да видиш
Защо не можеш да видиш нищо? Не съм имал много взимане-даване с инпа, само съм прочитал два-три пъти грешки и изтривал адаптации. Друг софт ли имаш предвид?
- mihal
- ентусиаст
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Настройка на газов инжекцион на М52 двигател
Дали не са различни тримовете в всички режими?
Нямам предвид по подходящ софт. Адаптаците се следят чрез газовата система. Там се гледа разликата директно. Да взимаме от една програма и да се мъчим да интерполираме показанията в друга е грешно.
Нямам предвид по подходящ софт. Адаптаците се следят чрез газовата система. Там се гледа разликата директно. Да взимаме от една програма и да се мъчим да интерполираме показанията в друга е грешно.
Re: Настройка на газов инжекцион на М52 двигател
mihal написа:Дали не са различни тримовете в всички режими?
Нямам предвид по подходящ софт. Адаптаците се следят чрез газовата система. Там се гледа разликата директно. Да взимаме от една програма и да се мъчим да интерполираме показанията в друга е грешно.
А дали може да покриеш абсолютно всички клетки в газовата таблица, с гледане на тримове в движение и на място? Може и да може, ама ще трябва месеци настройка, за да изкараш всичко на 0. Интерполацията дава къде колко се променя, спрямо дадена контролна точка, която се проверява в движение. От контролна точка до друга контролна точка, (които са с изравнени тримове), или го правиш "на око" по твоя метод, или ако вземеш инфо как го прави бензина, може да го получиш значително по-точно... Така си мисля аз
П.П. Всъщност най-точно би било, да се разкачи двигателя, да се закачи на стенд, на който може да се контролира натоварването и оборотите, и да се обходи цялата таблица, така ще стане уникално, но в движение... нещата се променят доста бързо, и 10 контролни точки, в които да съм сигурен, ми беше трудно да направя, камо ли да обхвана цялата графика...
П.П.2 И да, ако има възможност да се покрият всички клетки, и да се изравнят тримовете им, би било по-точно от моя метод
- dankata
- младши ентусиаст
- Мнения: 682
- Регистриран на: 28.01.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530iA Touring
- Мечтае да кара: e3-е39
- Детайли за колата: 2001
Re: Настройка на газов инжекцион на М52 двигател
На някой от газ-гурутата занимава ли му се с нагласяне на таблиците на Ловато на м54?
На Лс, да не разводняваме тук.
На Лс, да не разводняваме тук.
Re: Настройка на газов инжекцион на М52 двигател
Да напиша и разхода с таз настройка - Плевен - Черноморец - Плевен, 742 километра с постоянно включен климатик натоварено извънградско средна скорост 65км/ч, пълна като за море кола - около 9,5 литра газ на 100км., по кантар и по обемно тегло на газта. По колонка на лукойл 10,5 (успяха да заредят почти 34 литра газ в 35 литрова бутилка... ) Лъжат с около литър на всеки десет, което не е драма в сравнение с Шел Плевен, те успяха да ми сипят 40 литра при все, че в бутилката имах поне 5 литра...
Ами това е, аз съм доволен (от вървенето и горенето, не от газстанциите)
П.П. По борд компютър разхода на газ е 8.9, най вероятно заради по-богатите смеси. Не е верен, но радва
Ами това е, аз съм доволен (от вървенето и горенето, не от газстанциите)
П.П. По борд компютър разхода на газ е 8.9, най вероятно заради по-богатите смеси. Не е верен, но радва
- BeTaTesTeR
- Потребител
- Мнения: 12
- Регистриран на: 21.04.2017
- Пол: Мъж
Re: Настройка на газов инжекцион на М52 двигател
cerberus, най-искрени поздравления
Отдавна търсех нещо такова. И аз се мъча от доста време с настройката на моята E39-ка и все не е добре, дори и да тръгне горе долу добре след известно време се влошава. И аз мислех да направя нещо такова, отварях и аз разни такива файлове от бензиновите компютри обаче не ми стигнаха познанията и не можах да се ориентирам коя таблица за какво е и как да ползвам данните от тях.
Може да е малко нахално, но горещо те моля ако може да ми направиш една такава таблица и на мен. Плащам си колкото кажеш. При мен двигателя е M52B25TU с двойния ванос в 523i. Kомпютъра ми е Siemens MS42. Картата на газовия инжекцион ми е по-различна, 12х12 полета е, като в прикачения файл. Стойностите на ms и оборотите могат да се променят, но тези ми се струват най-подходящи затова така съм ги избрал. И на мен коефицентите ми се въртят около 1.40, аз ще си ги донаглася след това.
И да милисекундите от таблицата са всъщност времената на бензиновите инжектори. Когато бензиновия комп отвори инжектора например за 5 мс, газовия намира какво пише в клетката която се пада на 5 ms и конкретните обороти. И ако в нея пише да речем 1.40, умножава 5х1.40 и отваря газовия инжектор за 7 мс. Така работят всичките газови инжекциони.
Много ме зарадва тая тема и много ще съм благодарен ако ми помогнеш.
Отдавна търсех нещо такова. И аз се мъча от доста време с настройката на моята E39-ка и все не е добре, дори и да тръгне горе долу добре след известно време се влошава. И аз мислех да направя нещо такова, отварях и аз разни такива файлове от бензиновите компютри обаче не ми стигнаха познанията и не можах да се ориентирам коя таблица за какво е и как да ползвам данните от тях.
Може да е малко нахално, но горещо те моля ако може да ми направиш една такава таблица и на мен. Плащам си колкото кажеш. При мен двигателя е M52B25TU с двойния ванос в 523i. Kомпютъра ми е Siemens MS42. Картата на газовия инжекцион ми е по-различна, 12х12 полета е, като в прикачения файл. Стойностите на ms и оборотите могат да се променят, но тези ми се струват най-подходящи затова така съм ги избрал. И на мен коефицентите ми се въртят около 1.40, аз ще си ги донаглася след това.
И да милисекундите от таблицата са всъщност времената на бензиновите инжектори. Когато бензиновия комп отвори инжектора например за 5 мс, газовия намира какво пише в клетката която се пада на 5 ms и конкретните обороти. И ако в нея пише да речем 1.40, умножава 5х1.40 и отваря газовия инжектор за 7 мс. Така работят всичките газови инжекциони.
Много ме зарадва тая тема и много ще съм благодарен ако ми помогнеш.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани