Оправдана ли е смяна маслени сегменти на M52B20
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- donpatrona
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 131
- Регистриран на: 5.11.2010
Оправдана ли е смяна маслени сегменти на M52B20
Изчетох доста във форума каквото е писано , но не можах да си обобщя за себе си - Оправдана ли е смяната на сегменти на М52Б20.
Някъде четох и за вариант-а да се смени блок-а с такъв от М50Б20, защото е чугунен... Но тези мотори читави са рядкост вече.
Та на въпроса - оправдана ли е интервенцията по смяна на маслени сегменти на М52Б20 с алуминиев блок. При положение, че е почти 100% сигурно че цилиндъра е вече елипса, новия сегмент ще се напасне ли по елипсата или ефекта ще е нулев и ще имаме 1500 лева на вятъра?
Някъде четох и за вариант-а да се смени блок-а с такъв от М50Б20, защото е чугунен... Но тези мотори читави са рядкост вече.
Та на въпроса - оправдана ли е интервенцията по смяна на маслени сегменти на М52Б20 с алуминиев блок. При положение, че е почти 100% сигурно че цилиндъра е вече елипса, новия сегмент ще се напасне ли по елипсата или ефекта ще е нулев и ще имаме 1500 лева на вятъра?
Re: Оправдана ли е смяна маслени сегменти на M52B20
Ти сам можеш да прецениш колко са за теб тези пари и дали са оправдани. Иначе ако не гори ужасно много масло и компресията не е много ниска, аз не виждам голям келепир да се отваря тоя мотор.
С добавки за сегменти пробвал ли си дали се променя нещо.
С добавки за сегменти пробвал ли си дали се променя нещо.
- donpatrona
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 131
- Регистриран на: 5.11.2010
Re: Оправдана ли е смяна маслени сегменти на M52B20
Пробвах.
Смених гумичките (без да се отваря мотора, не е голяма философия) после киснах 48 часа цилиндрите в антикокс добавка ... и нищо ...
Смених маслото и първите 2500км не го пипаше изобщо. И после щета то тук за 2000км нови - 1,5л масло. Тия дни ще меря компресия, но очаквам да е зле работата... На топъл мотор дебитомера показва 7,5кг/час... т.е. не може да засмуче въздух. Поне така си го обяснявам аз.
Смисъла на тази тема е - какъв ще е ефекта на този мотор смяна на сегменти ... все пак е алуминиев. Да не стане хвърлени пари за отваряне, смяна сегменти и биелни лагери, гарнитура глава, болтове глава и т.н. и накрая пак да гори масло.
Смених гумичките (без да се отваря мотора, не е голяма философия) после киснах 48 часа цилиндрите в антикокс добавка ... и нищо ...
Смених маслото и първите 2500км не го пипаше изобщо. И после щета то тук за 2000км нови - 1,5л масло. Тия дни ще меря компресия, но очаквам да е зле работата... На топъл мотор дебитомера показва 7,5кг/час... т.е. не може да засмуче въздух. Поне така си го обяснявам аз.
Смисъла на тази тема е - какъв ще е ефекта на този мотор смяна на сегменти ... все пак е алуминиев. Да не стане хвърлени пари за отваряне, смяна сегменти и биелни лагери, гарнитура глава, болтове глава и т.н. и накрая пак да гори масло.
- michev
- старши ентусиаст
- Мнения: 2040
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Оправдана ли е смяна маслени сегменти на M52B20
Ако 2500 км не ти е пипала масло, а след това е започнала, търси проблема другаде. Имам много изписано по форума. Компресията не е показател - ако клапаните са ти изправни, може да покаже отлични стойности, просто масларките уплътняват хлабината бутало-цилиндър, точно поради наличието на масло в цилиндъра.
only rear wheel drive
- donpatrona
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 131
- Регистриран на: 5.11.2010
Re: Оправдана ли е смяна маслени сегменти на M52B20
michev написа:Ако 2500 км не ти е пипала масло, а след това е започнала, търси проблема другаде. Имам много изписано по форума. Компресията не е показател - ако клапаните са ти изправни, може да покаже отлични стойности, просто масларките уплътняват хлабината бутало-цилиндър, точно поради наличието на масло в цилиндъра.
Да, знам. Изчетох всичко във форума за което се сетих и намерих с търсачката.
2 пъти го прави това с различно масло - 1-вия път с Кастрол Едж 5/40 и после с едно руско Luxe Gold 10/40 ... винаги едно и също - 2000-2500 км не го бара и после рязко консумация.
Смених клапан картерна вентилация. После реших че се е скапал , защото колектора беше пълен с масло ... поне там дето е датчика на входящия въздух и клапана картерна вентилация. Реших че клапана е скапан (оказа се здрав) и го изолирах ... Оправени са всички скъсани маркучи които видях за въздух ...
И вече се изчерпах. Остава високо подкартерно налягане, ниска компресия ... не знам какво друго да и търся на тая кошница ...
- KPETEH
- старши ентусиаст
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Оправдана ли е смяна маслени сегменти на M52B20
Ако ще я караш, ремонтирай, ако ти е през оная работа, сменяй купето... При 1.5 литра за 2000км, от смяна до смяна ще наливаш 7 литра отгоре, или иначе казано, 70 лева. 1500лв/70=21 пробега по 10000км. Това са над 200000км. Съмнявам се да я караш таа кола още толкова...
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- dbanchev
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: Оправдана ли е смяна маслени сегменти на M52B20
Търси си друг мотор 2.5 и нагоре.. Карай я 20ката докато издуха тотално и това е. Ако си правиш сам ремонта няма да е 1.5,а 700 800лв ама е изгърбване яко. За мен лично тоя мотор заслужава най-много гарнитура да му правиш и каране до сгъване....
Re: Оправдана ли е смяна маслени сегменти на M52B20
Тия масла сигурен ли си в тях, да не са от един и същ варел. Пробвай с друго масло, купено от друго място.
- donpatrona
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 131
- Регистриран на: 5.11.2010
Re: Оправдана ли е смяна маслени сегменти на M52B20
inspite написа:Тия масла сигурен ли си в тях, да не са от един и същ варел. Пробвай с друго масло, купено от друго място.
Не мисля, че е свързано с маслото. Като вторичен ефект се наблюдава и измерването на дебитомера. 10кг/час на студен мотор и постепенно намалява до 7,5 кг/час със загряването. (тук да вметна че е тествано с 4 дебитомера 1 от които нов). А мотора не трепва ... работи супер мазно и равномерно ... никакво претрисяне. Нищо.
- shlosera
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: Оправдана ли е смяна маслени сегменти на M52B20
Колега мини някое дълго спускане на висока предавка без да подаваш газ)(поне 2км гледай да е) накрая ако са маслени сигменти е много вероятно да пуши и да мирише като почнеш да да подаваш газ, ако не смени "дилъра" на масло. Тоя мотор ако е спекъл или хвърлил сигмент няма да работи мазно няма да пали като хората студен, ще тресе. Тоя разход на масло след 2500 км ме навява само на калпаво масло. Ако има проблем с компресията най-вероятно е на 6ти цилиндър, важно е разликата между цилиндрите да не е повече от 0.5 бара и да не са под 10,5.
Изпратено от моят G3311 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят G3311 с помощта на Tapatalk
- philip_vd
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 164
- Регистриран на: 1.01.2016
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530i
Re: Оправдана ли е смяна маслени сегменти на M52B20
Направи промивка на мотора с газ за светене. Ако не друго поне е евтино и можеш да разбереш състоянието на сегментите във всеки един цилиндър.
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани