SA номер
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: SA номер
Здравейте. Някой гледал ли е това видео и какво показват от 12:35 до 12:40? При мен в момента само волана се вдига и слиза. Обаче тук гледам, че има движение напред/назад, също и седалката.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- mihal
- ентусиаст
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: SA номер
Elesar74 написа:Сега следва ъпдейт на софтуера на кутията, само да разбера кой й е компютъра от всички в списъка.
И аз я направих тази манипулация, малко се уплашиш че се прецака, но просто се е рестартирала и е трябвало да поизчакам малко повече. Номер на ъпдейта се намира в сайта
https://www.bmwcats.com/ Като видиш последните 7 цифри на твоята актуална версия (от INPA) я пишеш в "Поиск детали по номеру" , от там ще ти излезе информация със кои номера отговаря от новите версии в "истории замен" ,взимаш последните 7 цифри на най новата версия и я пишеш в WinKFP-to. Моята беше няколко варианта преди най новата и не съм сигурен дали има някаква разлика сега след ъпдейта.
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: SA номер
Аз я свърших вече и с кутията, но разлика не долавям някаква. Само дето след ъпдейтите разни, по борд, разхода ми градско не пада под 13.6-7.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- mihal
- ентусиаст
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: SA номер
Ами чел съм че при дизела е малко по тънка процедурата с ъпдейта, съобразявал се и с дебитомера. А реалния ти разход как е?
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: SA номер
Не знам, не съм го засичал. Само знам, че преди показваше 9-10, след ъпдейта стана 13 и нагоре.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: SA номер
Само гледайте какво става тук(не става по-точно). Смених аз SA номера и гледайте в ISTA положението. Ужас, нищо не се засича и чете както трябва
Ето номерa в DIS
Ето пoложението в ISTA
И малко в страни, коя според вас е активната настройка на седалките?
Ето номерa в DIS
Ето пoложението в ISTA
И малко в страни, коя според вас е активната настройка на седалките?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: SA номер
Май ще се срещаме на по бира да я оправим тази каша
Нещо има сбъркано при ретрофита и последващото кодиране на модулите. Прави ми впечатлрние, че някои от модулите, с които колата е излязла от завода също са в сиво, което повече ме притеснява отколкото тези, които са добавени като рертофит.
Нещо има сбъркано при ретрофита и последващото кодиране на модулите. Прави ми впечатлрние, че някои от модулите, с които колата е излязла от завода също са в сиво, което повече ме притеснява отколкото тези, които са добавени като рертофит.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: SA номер
Ами... чакам те.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: SA номер
Да изтупам малко темата от прахоляка.
Ето как стоят нещата с кодирането и добавянето на екстри към автомобила - при правилно добавяне и кодиране, всеки един кодул излиза в правоъгълник, в който е изписано името на модула, а при някакъв пропуск в кодирането освен името на модула в правоъгълникът се изписва и един шеснадесетичен код. Няма никакво значение как е излязла колата от завода, ИСТА чете настоящата конфигурация и показва нея! Правоъгълниците в сиво показват модули, които в момента не са налични в автомобила, но информация за тях е налична в "Central Coding Key" или такива, които не са кодирани или са кодирани грешно. На конкретната снимка, сивите правоъгълници показват модулите, които съм демонтирал от автомобила има само едно изключение. То е свързано със EHC2 модула, както се вижда при него има допълнителен щеснадесетичен код _0хАС. На практика колата ми няма такъв модул и никога не е имала "Self levelling suspension", но има допълнителен модул, правен от мен, за iDrive контролерът и диагностиката го разпознава като неправилно кодиран EHC2 модул. Само ще отбележа, че колата е излязла от завода без мулти-волан, без навигация, без DSP, без сензор за дъжд и без блутут. Няма да коментирам сивите правоъгълници, но в близко бъдеще и те ще придобият зелен цвят.
Ето как стоят нещата с кодирането и добавянето на екстри към автомобила - при правилно добавяне и кодиране, всеки един кодул излиза в правоъгълник, в който е изписано името на модула, а при някакъв пропуск в кодирането освен името на модула в правоъгълникът се изписва и един шеснадесетичен код. Няма никакво значение как е излязла колата от завода, ИСТА чете настоящата конфигурация и показва нея! Правоъгълниците в сиво показват модули, които в момента не са налични в автомобила, но информация за тях е налична в "Central Coding Key" или такива, които не са кодирани или са кодирани грешно. На конкретната снимка, сивите правоъгълници показват модулите, които съм демонтирал от автомобила има само едно изключение. То е свързано със EHC2 модула, както се вижда при него има допълнителен щеснадесетичен код _0хАС. На практика колата ми няма такъв модул и никога не е имала "Self levelling suspension", но има допълнителен модул, правен от мен, за iDrive контролерът и диагностиката го разпознава като неправилно кодиран EHC2 модул. Само ще отбележа, че колата е излязла от завода без мулти-волан, без навигация, без DSP, без сензор за дъжд и без блутут. Няма да коментирам сивите правоъгълници, но в близко бъдеще и те ще придобият зелен цвят.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Dyakov
- младши ентусиаст
- Мнения: 258
- Регистриран на: 20.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
Re: SA номер
Здравейте колеги,
Преди време някъде бях чел, че при промяна на FA (VO) и ZCS в настройките на профила за NCS, отметката “FWS/PSW-Manipulate with FSW_PSW.MAN” трябва да се премахне, за да не се чете MAN файла. Някой знае ли със сигурност дали това е така и защо?
Поздрави!
Преди време някъде бях чел, че при промяна на FA (VO) и ZCS в настройките на профила за NCS, отметката “FWS/PSW-Manipulate with FSW_PSW.MAN” трябва да се премахне, за да не се чете MAN файла. Някой знае ли със сигурност дали това е така и защо?
Поздрави!
Re: SA номер
Абсолютно винаги, когато не ползваш кодиране през .MAN файл, той трябва да е празен или да липсва, за да се избегне възможността от грешка.
Шансът за грешка е минимален, но след като задаваш този въпрос, по-скоро те съветвам да спазваш стриктно това правило.
Шансът за грешка е минимален, но след като задаваш този въпрос, по-скоро те съветвам да спазваш стриктно това правило.
- Dyakov
- младши ентусиаст
- Мнения: 258
- Регистриран на: 20.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
Re: SA номер
Благодаря за отгвора. Предполагах, че е така, но не бях сигурен. МАН файла винаги го изпразвам след като правя нещо, но колебанието ми беше по-скоро празния файл дали би могъл да обърка процеса.
И още един въпрос свързан с ZCS и по-точно с VN компонента от него. GM и SA компонентите са ми ясни, както и как се променят с информацията от Е39ZSТ.000.
Въпросът ми е обаче е следния, в случаи като моя, колата ми е април 96 г., а ретрофитвам модули след 01, 03 итн. В VN се съдържа инфорамция за моделната година, софтуерните и хардуерните версии на модулите, съвместимостта между тях итн. (само че към блока от модули вграждани към този момент, примерно блок серия 03/96). В началото на Е39ZSТ.000 файла има редове с актуализации само на VN шестнадесетичния код (10-те цифри, битове) за версиите на част от блока модули по години и месеци - примерно МАРТ/96 с кратки описания на немски.
Как точно и за какво се използват тези въпросни VN редове? Аз си ги обяснявам като кодове, които трябва да се добавят към по-стари версии VN, като моята, за да имат оперативна съместимост новите и старите модули в колата (примерно единия ред е за LCM IV). В правилна посока ли разсъждавам, разбира се има и ZEKO за смятане на целия ZCS при ретрофитване на модули, но ми се иска да разбера логиката.
И още един въпрос свързан с ZCS и по-точно с VN компонента от него. GM и SA компонентите са ми ясни, както и как се променят с информацията от Е39ZSТ.000.
Въпросът ми е обаче е следния, в случаи като моя, колата ми е април 96 г., а ретрофитвам модули след 01, 03 итн. В VN се съдържа инфорамция за моделната година, софтуерните и хардуерните версии на модулите, съвместимостта между тях итн. (само че към блока от модули вграждани към този момент, примерно блок серия 03/96). В началото на Е39ZSТ.000 файла има редове с актуализации само на VN шестнадесетичния код (10-те цифри, битове) за версиите на част от блока модули по години и месеци - примерно МАРТ/96 с кратки описания на немски.
Как точно и за какво се използват тези въпросни VN редове? Аз си ги обяснявам като кодове, които трябва да се добавят към по-стари версии VN, като моята, за да имат оперативна съместимост новите и старите модули в колата (примерно единия ред е за LCM IV). В правилна посока ли разсъждавам, разбира се има и ZEKO за смятане на целия ZCS при ретрофитване на модули, но ми се иска да разбера логиката.
Re: SA номер
Според мен мислиш напълно правилно. Аз, например, в моята кола, която също беше ранна година, не можех да кодирам LCM4, преди да "кача" годината през ZCS.
- Dyakov
- младши ентусиаст
- Мнения: 258
- Регистриран на: 20.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
Re: SA номер
Точно това възнамерявам да направя и аз (ретрофит на RLS, LCM IVB и автоматични фарове), но си мисля, че ако не пипна битовете които обозначават ЛЦМ 4 в VN, няма да се получи. Само трябва да намеря правилната комбинация, защото в датен файла има няколко варианта:
B SALA //Neue Bereichskennung für ZEKO!!
********************************* Vergebene VN-Bits *************************
!Folgende Recycle-Bits sind nicht als rückwirkende (vor PU00) SA verwendbar!!
!! diese Bits möglichst als Maßnahmen-Bits verwenden!!
LCM4 1000008000 LCM_IV //Recycle-Bit (war PU96)
Мисля, че това е което ми е нужно, но така и не научих немския, когато трябваше в училище и не мога напълно да се ориентирам.
B SALA //Neue Bereichskennung für ZEKO!!
********************************* Vergebene VN-Bits *************************
!Folgende Recycle-Bits sind nicht als rückwirkende (vor PU00) SA verwendbar!!
!! diese Bits möglichst als Maßnahmen-Bits verwenden!!
LCM4 1000008000 LCM_IV //Recycle-Bit (war PU96)
Мисля, че това е което ми е нужно, но така и не научих немския, когато трябваше в училище и не мога напълно да се ориентирам.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: SA номер
Dyakov написа:Точно това възнамерявам да направя и аз (ретрофит на RLS, LCM IVB и автоматични фарове), но си мисля, че ако не пипна битовете които обозначават ЛЦМ 4 в VN, няма да се получи. Само трябва да намеря правилната комбинация, защото в датен файла има няколко варианта:
B SALA //Neue Bereichskennung für ZEKO!!
********************************* Vergebene VN-Bits *************************
!Folgende Recycle-Bits sind nicht als rückwirkende (vor PU00) SA verwendbar!!
!! diese Bits möglichst als Maßnahmen-Bits verwenden!!
LCM4 1000008000 LCM_IV //Recycle-Bit (war PU96)
Мисля, че това е което ми е нужно, но така и не научих немския, когато трябваше в училище и не мога напълно да се ориентирам.
Я сподели коя година е колата, защото аз минах по този път, но единственото нещо, което направих с NCS Expert е да променя отметката за автоматично включване на фаровете при смрачаване. Като цяло кодирането може да се направи с ДИС или ИСТА, но има вероятност точно функцията за автоматично включване на фаровете да не работи, което е поправимо с два - три клика в NCS Expert.
Аз линчно разполахах с два модула, LCM III-B и LCM IV-B. Реших да кодирам по подразбиране за колата първо единия, а след това другия. Това е най-лесния начин за кодиране на модул към колата и уеднаквяване на ВИН, километри и всяккави настройки, характерни за автомобила. За целта използвах ДИС и от чисто любопитсвто ИСТА. Резултатът беше абсолютно един и същ, но както отбелязах по-горе, автоматичното включване на фаровете при смрачаване не заработи. Тогава с NCS Expert промених единствено отметката за автоматично включване на фаровете при смрачаване от положение "не активно" в положение "активно" и всичко си дойде на мястото. Сега всичко е ОК.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани