Теч на масло. M57D30 (Смяна на гарнитура на капак клапани)

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

Re: Теч на масло. M57D30

Мнение от ivopicha » 14 Мар 2018, 17:43

FaceOff написа:
ivopicha написа:Колега, ако беше някъде около моя град щях да ти дам райбер и обратен чук. Дори имам два чука-единия се навива на външната резба на дюзата, единия вътре в самото тяло. При мен 5-те дюзи излязоха на ръка а 6-та...две седмици блъскане с чука и пръскане с де какво има и нищо. Купих друг двигател с идеята да сменям моя и следобяд като се върнах с "новия" мотор дюзата излезе след 5 минутно чукане. Не знам колегите как ги въртят тези дюзи при вадене, това да не е Рено и да са открити... Тя ако не помръдва става само с бой нагоре.
Въртим ги ако НЕ са запекли.. Сам казваш, че 5 са ти излезли на ръка.. 6-тата не можа да я извадиш две седмици. А и твойте бяха без дифтунги и без о-пръстени, та добре че само една не можа да извадиш..


Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk

Колега, и шестте дюзи бяха с дифтунги, извадих ги с една отверка. Да, добре че само едната се заинати :lol: Между другото този майстор от Севлиево ми даде една паста да намажа дюзите и каза, че и след 100к км. дюзите ще се извадят лесно.
Как да използвате щеката за масло на БМВ:
Вадите я и я забучвате в снега. Ако нивото на снега е над показанието МАХ, оставяте колата в гаража до пролетта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 23.06.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e-36 вече и е39
Мечтае да кара: х6 ама има време

Re: Теч на масло. M57D30

Мнение от jorfii » 14 Мар 2018, 19:09

Elesar74 написа:Ох дюзи, ох кеф.... само като си помисля. Абе тръгнеш ли по тоя път, няма спиране. Филтъра за картерните газове, как е?

На няма и петнайсет хиляди е филтъра. Днес сложих един картон под колата да проверя какво се случва, че в тия дъждове не се вижда много добре и отново прави петна от долу. Защо обаче ми мирише и на нафта това масло? Нафта не изпуска от никъде. Утре като се прибера от работа започвам с разглабянето. За да мога ако успея да извадя дюзите в петък да ги закарам до НН сервиза да ги проверят. Още не съм намерил обратен чук и райбер, ама ще видя какво ще правя.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 23.06.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e-36 вече и е39
Мечтае да кара: х6 ама има време

Re: Теч на масло. M57D30

Мнение от jorfii » 15 Мар 2018, 19:53

Има развитие по темата. Днес започнах да разглабям около 16:45 часа и до 19:00 вече всичко е разглобено. Всички дюзи излязоха лесно, на ръка с развъртане и леко помощ с отверката. Не съм счупил нищо до тук, което е добре. Всички дюзи, обаче гайките им, които ги стягат едната беше стегната а другата хлабава. Почти всичките дюзи бяха мокри от нафта в часта си под опръстена. Явно за това ми мирише на нафта това масло, което тече отдолу.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

Re: Теч на масло. M57D30

Мнение от ivopicha » 15 Мар 2018, 20:43

Сега като каза, и аз се сетих, че и при мен беше така. Едната гайка беше стегната, а другата почти на ръка се развиваше. Иначе това с нафтата по долната част на дюзите явно е нормално. Успех с ремонта!
Как да използвате щеката за масло на БМВ:
Вадите я и я забучвате в снега. Ако нивото на снега е над показанието МАХ, оставяте колата в гаража до пролетта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 23.06.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e-36 вече и е39
Мечтае да кара: х6 ама има време

Re: Теч на масло. M57D30

Мнение от jorfii » 15 Мар 2018, 20:59

ivopicha написа:Сега като каза, и аз се сетих, че и при мен беше така. Едната гайка беше стегната, а другата почти на ръка се развиваше. Иначе това с нафтата по долната част на дюзите явно е нормално. Успех с ремонта!

А нормално нека и другите се изкажат ама според мен не би трябвало да има нищо над дифтунга.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 23.06.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e-36 вече и е39
Мечтае да кара: х6 ама има време

Re: Теч на масло. M57D30

Мнение от jorfii » 15 Мар 2018, 21:53

Колеги до сега се бях съсредоточил в разглабянето, но сега идва ред на сглабянето, и изникват някои въпроси. Стягането на болтовете и шпилките на дюзите на 10 нм. Как е по добре да се стяга капака на кръст ли или от средата към краищата за да легне по добре. Друго, което се сещам е че сега всичко е разглобено в смисъл дюзи, тръбичките на рейла, прави ли се някакво обезвъздушаване на системата после или просто сглабяш, въртиш и палиш?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

Re: Теч на масло. M57D30

Мнение от ivopicha » 15 Мар 2018, 22:34

Не се прсви нищо, сглабяш, въртиш и пали. Е, може да ти се наложи да повъртиш малко по-вечко, примерно 5-6 секунди. Преди да завъртиш дай 2-3 пъти на контакт без да палиш и докато спре помпата да нагнетява. За затягането почваш от средата двете средни и продължаваш на кръст.
Как да използвате щеката за масло на БМВ:
Вадите я и я забучвате в снега. Ако нивото на снега е над показанието МАХ, оставяте колата в гаража до пролетта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Теч на масло. M57D30

Мнение от FaceOff » 15 Мар 2018, 23:04

jorfii написа:
ivopicha написа:Сега като каза, и аз се сетих, че и при мен беше така. Едната гайка беше стегната, а другата почти на ръка се развиваше. Иначе това с нафтата по долната част на дюзите явно е нормално. Успех с ремонта!

А нормално нека и другите се изкажат ама според мен не би трябвало да има нищо над дифтунга.


Естествено, че не е нормално..
Почисти ли хубаво леглата на дюзите, защото ако не си, новите дифтунги няма да уплътнят хубаво. Смени и о-пръстените дори и да ти изглеждат читави, смешни пари са и двете, а са важни.
Аз обезвъздушавах от тръбичките

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 23.06.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e-36 вече и е39
Мечтае да кара: х6 ама има време

Re: Теч на масло. M57D30

Мнение от jorfii » 15 Мар 2018, 23:16

FaceOff написа:
jorfii написа:
ivopicha написа:Сега като каза, и аз се сетих, че и при мен беше така. Едната гайка беше стегната, а другата почти на ръка се развиваше. Иначе това с нафтата по долната част на дюзите явно е нормално. Успех с ремонта!

А нормално нека и другите се изкажат ама според мен не би трябвало да има нищо над дифтунга.


Естествено, че не е нормално..
Почисти ли хубаво леглата на дюзите, защото ако не си, новите дифтунги няма да уплътнят хубаво. Смени и о-пръстените дори и да ти изглеждат читави, смешни пари са и двете, а са важни.
Аз обезвъздушавах от тръбичките

Не съм чистил още нищо, днес само разглабях. Утре дюзите отиват на проверка и после започвам със сглабянето. Понеже не намерих райбер днес поръчах един по интернет увериха ме че ще пристигне утре, но съм притеснен, защото нямам мейл от еконт нещо да ми е изпратено ама ще видим утре. Дифтунги и опръстени съм купил нови разбира се.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Теч на масло. M57D30

Мнение от FaceOff » 15 Мар 2018, 23:19

Успех, дано дюзите са наред!

Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 23.06.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e-36 вече и е39
Мечтае да кара: х6 ама има време

Re: Теч на масло. M57D30

Мнение от jorfii » 15 Мар 2018, 23:31

По принцип нямам проблем с работата на мотора бих казал че работи перфектно. Слагам му отгоре върху гумените капаци на колектора изправена монета от един лев и си стои права. Много гладко и спокойно работи мотора. Ама стенда ще каже ,не вярвам да има някакъв сериозен проблем с дюзите. Сега се сещам и за друг проблем, който още не съм разрешил. Опръстените на тези малки щуцери отгоре върху дюзите за обратната нафта.Моите са се сплескали тотално, размазали бих казал. Някой сменял ли ги е и от къде ги е купувал. Или просто със щуцера в магазина и който пасне горе долу. В дару продават цялата система отгоре на цена около 100 лева.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Теч на масло. M57D30

Мнение от FaceOff » 15 Мар 2018, 23:36

70лв беше рейката за обратна нафта, иначе може да пробваш това с о-пръстените, съответно да си смениш и тръбичките

Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

Re: Теч на масло. M57D30

Мнение от ivopicha » 16 Мар 2018, 3:49

FaceOff написа:70лв беше рейката за обратна нафта, иначе може да пробваш това с о-пръстените, съответно да си смениш и тръбичките

Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk

Е тука вече се заигравате ненужно. При мен едната скобичка, която държи щуцера към дюзата фръкна и по вече не я видях. Карах така без скоба може би 2 седмици и нямаше никакъв проблем. Колегата не пише, че му тече нафта от там, а че само са смазани. И вие да сте притиснати 500к и вие ще сте смазани :D
Как да използвате щеката за масло на БМВ:
Вадите я и я забучвате в снега. Ако нивото на снега е над показанието МАХ, оставяте колата в гаража до пролетта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 23.06.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e-36 вече и е39
Мечтае да кара: х6 ама има време

Re: Теч на масло. M57D30

Мнение от jorfii » 16 Мар 2018, 22:13

Да обобщя. Днес закарах дюзите за проверка в НН сервиза на гара искър. Казаха ми, че ще могат да ги погледнат в понеделник, но след кратко пазарене кандисаха да се опитат да ги вместят за днес. От там си купих и опръстени за щуцерите на обратната нафта. По два лева броя някой ако търси да знае, къде ги има. От там нататък сглобяване. Отне ми почти цял ден. И времето беше лошо. Към 13:00 часа се обадиха от сервиза, че дюзите са готови. Всички дюзи били добре, както и очаквах, но все пак за да съм сигурен трябваше да ги прежаля тия 150 лева. Продължих със сглабянето. Силикон на гарнитурата сложих само по ъглите на извивките в предния и задния край. Сега за стягането. Намерих динамометричен ключ от един приятел, но колко е верен не знам. Затегнах всичко на 10 нм, ама нещо ми се видя хлабаво та ги повторих на 11 нм. Мисля след около месец пак да свалям колектора да проверя, колко са стегнати дюзите. Иначе за сега всичко работи. В понеделник като ида на работа ще взема пак от тези големите картони от палета където са за да мога да подложа под колата и да видя дали тече нещо, защото в тези дъждове и кал не мога да видя. От горе нищо не се вижда. Ами това е. Благодаря ви за помощта. Мисля малко да променя и заглавието на темата за да може и други колеги в нужда по лесно да се ориентират и да намерят решение за проблема си.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 23.06.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e-36 вече и е39
Мечтае да кара: х6 ама има време

Re: Теч на масло. M57D30 (Смяна на гарнитура на капак клапан

Мнение от jorfii » 16 Мар 2018, 22:34

Забравих да кажа, че въпреки замяната на опръстените на малките щуцери за обратната нафта върху дюзите протече отгоре на четвърти цилиндър. Като го натисна с пръст надолу щуцера мърда повече отколкото на другите дюзи. Накрая взех едно тънко кръгче останало от старите разплескани опръстени и го сложих и него до новият опръстен да уплътни за сега е добре, не тече. За момента не съм слагал средния (сивият) капак на мотора за да мога поне няколко дни да наблюдавам какво се случва там около дюзите. И пак искам да благодаря на колегите, които ме окуражиха да се опитам да реша проблема сам а не в сервиз. То и така не беше много ефтино а ако бях плащал и за труд не знам.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook