Теч на масло. M57D30 (Смяна на гарнитура на капак клапани)
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
35 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- jorfii
- младши ентусиаст
- Мнения: 329
- Регистриран на: 23.06.2008
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e-36 вече и е39
- Мечтае да кара: х6 ама има време
Теч на масло. M57D30 (Смяна на гарнитура на капак клапани)
Колеги трябва ми помощ. Появи се теч на масло. Мисля, че идва от капака на клапаните. Наскоро свалях всмукателния колектор. Знам че и от него може да омаслява, но си мисля, че би трябвало да е леко омасляване ако е от него. Гарнитурите на колектора не са стари сменял съм ги преди около година. А и теча при мен е по сериозен. Прави петна под колата, намирайки си път и през корите отдолу. Най важното, което ме интересува в момента е трябва ли да се свалят дюзите за да се смени гарнитурата на капака на клапаните? И въобще някакви насоки и съвети от някой, който го е правил. Помагайте моля?
Последна промяна jorfii на 16 Мар 2018, 22:19, променена общо 1 път
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Теч на масло. M57D30
Купи си няколко спрея и изпръскай омасленото за да видиш от къде е.Аз използвам на ТРВ,мие супер.
Едва ли от тази гарнитура ще протече толкова много.По-скоро е от колектора!От коя страна на мотора е омаслено?Има ли пеперуди,тапи?
Иначе за да свалиш капака се свалят и дюзите.Лошото е,че е пласмасов А ако му провериш цената ще ти стане лошо...
Едва ли от тази гарнитура ще протече толкова много.По-скоро е от колектора!От коя страна на мотора е омаслено?Има ли пеперуди,тапи?
Иначе за да свалиш капака се свалят и дюзите.Лошото е,че е пласмасов А ако му провериш цената ще ти стане лошо...
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Теч на масло. M57D30
Махат се дюзите. Какви насоки други, разглобяване и това е. Нова гарнитура и те съветвам да смениш и всички болтове с втулките. Аз намазах и гарнитурата със силикон за гарнитури. Вече година и половина нямам течове.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Теч на масло. M57D30
Да, свалят се дюзите. Не е много приятна операция. Слага се силикон на определени места само, не по цялата гарнитура - от двете страни на вакуум помпата и по ръбчетата на полукруговете в предния и задния край. Стяга се с динамометричен ключ, защото този пластмасов капак лесно остава крив при неравномерно стягане. Стягането на болтовете и шпилките на дюзите е 10нм. Ето така изглеждат нещата, когато станеш готов за нова гарнитура:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- jorfii
- младши ентусиаст
- Мнения: 329
- Регистриран на: 23.06.2008
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e-36 вече и е39
- Мечтае да кара: х6 ама има време
Re: Теч на масло. M57D30
(bubsa) написа:Купи си няколко спрея и изпръскай омасленото за да видиш от къде е.Аз използвам на ТРВ,мие супер.
Едва ли от тази гарнитура ще протече толкова много.По-скоро е от колектора!От коя страна на мотора е омаслено?Има ли пеперуди,тапи?
Иначе за да свалиш капака се свалят и дюзите.Лошото е,че е пласмасов А ако му провериш цената ще ти стане лошо...
Теча е от задната страна на мотора. Някъде под бууст сензора така да се каже. Пеперудите са махнати и отворите запушени. Има леко омасляване около вакум помпата отпред, но от там не тече. Възможно ли е толкова масло да тече от колектора та нали от там минава най вече въздух. Аз за това реших, че проблема идва от гарнитурата на капака. Ще пробвам да сменя пак всички гарнитури на колектора да видим какво ще стане. Лошото е че ще мога да се занимая с това петък и събота. Ако не уцеля проблема ще трябва да чака още две седмици. Докато пак съм почивка а междувременно трябва да разчитам на колата всеки ден за да ходя на работа. Работното ми време е такова, че не мога да използвам градския транспорт.
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Теч на масло. M57D30
Махни маркуча преди ЕГР-а да видиш какво е положението и колко масло ще има там.Така ще прецениш и в колектора колко има.
ЕГР-а изолиран ли е?
Изпратено от моят SM-G920F с помощта на Tapatalk
ЕГР-а изолиран ли е?
Изпратено от моят SM-G920F с помощта на Tapatalk
- jorfii
- младши ентусиаст
- Мнения: 329
- Регистриран на: 23.06.2008
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e-36 вече и е39
- Мечтае да кара: х6 ама има време
Re: Теч на масло. M57D30
Егр-а работи също е почистен наскоро макар че нямаше какво толкова да се чисти. В сравнение със снимките на колеги тук от форума, направо си беше цвете. Може би наистина проблема ще излезе в гарнитурата на капака. За съжаление се оправдаха най големите ми страхове, а именно, че ще трябва да се свалят дюзите. Явно ще се ходи в сервиз. Нямам необходимите инструменти за да се справя сам. Свалял съм една дюза досега и нямаше проблем, но като знам какъв филм е ако се заяде някоя, по добре да я закарам във сервиз да я оправят. Докато още върви, а не после с пътна помощ. За съжаление това явно не е проблем, който да оправя пред блока. Благодаря ви за помощта колеги.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Теч на масло. M57D30
Моята кола беше на 270 хиляди и дюзите излязоха на ръка, без никакви инструменти. Опитай сам, ако искаш, а после лесно може да идеш на сервиз...
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Теч на масло. M57D30
Колега, четейки първия ти пост оставам с впечатлението, че теча е отскоро и е голям.. Мисля че гарнитурата започва да се изпича и тече постепенно, при мен беше така. Като купих колата никъде нямаше и капка масло по мотора, но не защото беше мит, личеше си че не е, и след няколко месеца започна малко по малко да тече от гарнитурата, кажи речи отвсякъде. Съвсем сигурен ли си, че е масло?
Според мен е малко вероятно да не може да излезе някоя дюза, и това в повечето случаи е заради липсваща (или несменена дифтунга някой преден път) или липса на о-ринга. Нищо не ти пречи да пробваш, а и в сервиз да си, малко вероятно да имат правилния обратен чук, с който да ти извадят дюзата.. ти поне ще си по-внимателен, защото после наистина ще търсиш и капак, като знам какво се случва с колите ни, докато не сме там.. въртиш леко и дърпаш, може да подпреш леко и отверка, но върху някакво плоско парче дърво например, за да ляга с по-голяма площ върху капака. Двата по-специфични инструмента, които ти трябват са динамометричен ключ (който е хубаво да е точен, че после ще съжаляваш, че не си стягал на ръка) и райбер. Като свалиш дюзите може да използваш момента да си премериш компресията, да дадеш и дюзите на стенд, може да смениш и гарнитурите на изпускателния колектор, аз използвах момента да си сменя и турбото Измиваш хубаво и капака на клапаните (и затягаш винтчетата, които дъжат пластмасата под капачката на маслото), и събираш всичко по обратния ред, като задължително вземи нови дифтунги и о-пръстени за дюзите. Като затягаш може да понамалиш навсякъде с по 2-3Нм "от теб" , защото тоя момент е разчетен ако всичко е ново, а не 20 годишно. Да не правя реклама, но от магазина, където съм чел, че пазаруваш има всичко, което ти трябва като части. Успех!
Според мен е малко вероятно да не може да излезе някоя дюза, и това в повечето случаи е заради липсваща (или несменена дифтунга някой преден път) или липса на о-ринга. Нищо не ти пречи да пробваш, а и в сервиз да си, малко вероятно да имат правилния обратен чук, с който да ти извадят дюзата.. ти поне ще си по-внимателен, защото после наистина ще търсиш и капак, като знам какво се случва с колите ни, докато не сме там.. въртиш леко и дърпаш, може да подпреш леко и отверка, но върху някакво плоско парче дърво например, за да ляга с по-голяма площ върху капака. Двата по-специфични инструмента, които ти трябват са динамометричен ключ (който е хубаво да е точен, че после ще съжаляваш, че не си стягал на ръка) и райбер. Като свалиш дюзите може да използваш момента да си премериш компресията, да дадеш и дюзите на стенд, може да смениш и гарнитурите на изпускателния колектор, аз използвах момента да си сменя и турбото Измиваш хубаво и капака на клапаните (и затягаш винтчетата, които дъжат пластмасата под капачката на маслото), и събираш всичко по обратния ред, като задължително вземи нови дифтунги и о-пръстени за дюзите. Като затягаш може да понамалиш навсякъде с по 2-3Нм "от теб" , защото тоя момент е разчетен ако всичко е ново, а не 20 годишно. Да не правя реклама, но от магазина, където съм чел, че пазаруваш има всичко, което ти трябва като части. Успех!
- jorfii
- младши ентусиаст
- Мнения: 329
- Регистриран на: 23.06.2008
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e-36 вече и е39
- Мечтае да кара: х6 ама има време
Re: Теч на масло. M57D30
Ами добре едвам ме навихте. Ще го разглабям. Динамометричен ключ намерих. Още търся райбер. В четвъртък или петък почвам. До сега съм свалял само една дюза при монтажа скъсах главичката на едната шпилка. Ама при мене е нормално аз ако се хвана да правя нещо ако не скъсам някой болт все едно нищо не съм правил.
- ivopicha
- ентусиаст
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Теч на масло. M57D30
Колега, ако беше някъде около моя град щях да ти дам райбер и обратен чук. Дори имам два чука-единия се навива на външната резба на дюзата, единия вътре в самото тяло. При мен 5-те дюзи излязоха на ръка а 6-та...две седмици блъскане с чука и пръскане с де какво има и нищо. Купих друг двигател с идеята да сменям моя и следобяд като се върнах с "новия" мотор дюзата излезе след 5 минутно чукане. Не знам колегите как ги въртят тези дюзи при вадене, това да не е Рено и да са открити... Тя ако не помръдва става само с бой нагоре.
- jorfii
- младши ентусиаст
- Мнения: 329
- Регистриран на: 23.06.2008
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e-36 вече и е39
- Мечтае да кара: х6 ама има време
Re: Теч на масло. M57D30
ivopicha написа:Колега, ако беше някъде около моя град щях да ти дам райбер и обратен чук. Дори имам два чука-единия се навива на външната резба на дюзата, единия вътре в самото тяло. При мен 5-те дюзи излязоха на ръка а 6-та...две седмици блъскане с чука и пръскане с де какво има и нищо. Купих друг двигател с идеята да сменям моя и следобяд като се върнах с "новия" мотор дюзата излезе след 5 минутно чукане. Не знам колегите как ги въртят тези дюзи при вадене, това да не е Рено и да са открити... Тя ако не помръдва става само с бой нагоре.
Да чел съм я и твойта тема. За това не ми се захващаше много, ама ще пробвам. Ако се запъне много пътната помощ и в сервиза. Какво да се прави трябва да се оправи този теч.
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Теч на масло. M57D30
Въртим ги ако НЕ са запекли.. Сам казваш, че 5 са ти излезли на ръка.. 6-тата не можа да я извадиш две седмици. А и твойте бяха без дифтунги и без о-пръстени, та добре че само една не можа да извадиш..ivopicha написа:Колега, ако беше някъде около моя град щях да ти дам райбер и обратен чук. Дори имам два чука-единия се навива на външната резба на дюзата, единия вътре в самото тяло. При мен 5-те дюзи излязоха на ръка а 6-та...две седмици блъскане с чука и пръскане с де какво има и нищо. Купих друг двигател с идеята да сменям моя и следобяд като се върнах с "новия" мотор дюзата излезе след 5 минутно чукане. Не знам колегите как ги въртят тези дюзи при вадене, това да не е Рено и да са открити... Тя ако не помръдва става само с бой нагоре.
Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Теч на масло. M57D30
Ох дюзи, ох кеф.... само като си помисля. Абе тръгнеш ли по тоя път, няма спиране. Филтъра за картерните газове, как е?
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Теч на масло. M57D30
То темата е за гарнитура на капак.. колегата го притеснява ваденето на дюзите
Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk
35 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани