Теч на масло. M57D30 (Смяна на гарнитура на капак клапани)

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 23.06.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e-36 вече и е39
Мечтае да кара: х6 ама има време

Теч на масло. M57D30 (Смяна на гарнитура на капак клапани)

Мнение от jorfii » 12 Мар 2018, 20:46

Колеги трябва ми помощ. Появи се теч на масло. Мисля, че идва от капака на клапаните. Наскоро свалях всмукателния колектор. Знам че и от него може да омаслява, но си мисля, че би трябвало да е леко омасляване ако е от него. Гарнитурите на колектора не са стари сменял съм ги преди около година. А и теча при мен е по сериозен. Прави петна под колата, намирайки си път и през корите отдолу. Най важното, което ме интересува в момента е трябва ли да се свалят дюзите за да се смени гарнитурата на капака на клапаните? И въобще някакви насоки и съвети от някой, който го е правил. Помагайте моля?
Последна промяна jorfii на 16 Мар 2018, 22:19, променена общо 1 път
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Теч на масло. M57D30

Мнение от (bubsa) » 12 Мар 2018, 21:33

Купи си няколко спрея и изпръскай омасленото за да видиш от къде е.Аз използвам на ТРВ,мие супер.
Едва ли от тази гарнитура ще протече толкова много.По-скоро е от колектора!От коя страна на мотора е омаслено?Има ли пеперуди,тапи?
Иначе за да свалиш капака се свалят и дюзите.Лошото е,че е пласмасов :confused: А ако му провериш цената ще ти стане лошо...
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Теч на масло. M57D30

Мнение от Ivo_Borisov » 12 Мар 2018, 21:34

Махат се дюзите. Какви насоки други, разглобяване и това е. Нова гарнитура и те съветвам да смениш и всички болтове с втулките. Аз намазах и гарнитурата със силикон за гарнитури. Вече година и половина нямам течове.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Теч на масло. M57D30

Мнение от Z3Ro* » 12 Мар 2018, 21:39

Да, свалят се дюзите. Не е много приятна операция. Слага се силикон на определени места само, не по цялата гарнитура - от двете страни на вакуум помпата и по ръбчетата на полукруговете в предния и задния край. Стяга се с динамометричен ключ, защото този пластмасов капак лесно остава крив при неравномерно стягане. Стягането на болтовете и шпилките на дюзите е 10нм. Ето така изглеждат нещата, когато станеш готов за нова гарнитура:

WP_20170117_12_37_46_Rich.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 23.06.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e-36 вече и е39
Мечтае да кара: х6 ама има време

Re: Теч на масло. M57D30

Мнение от jorfii » 12 Мар 2018, 22:08

(bubsa) написа:Купи си няколко спрея и изпръскай омасленото за да видиш от къде е.Аз използвам на ТРВ,мие супер.
Едва ли от тази гарнитура ще протече толкова много.По-скоро е от колектора!От коя страна на мотора е омаслено?Има ли пеперуди,тапи?
Иначе за да свалиш капака се свалят и дюзите.Лошото е,че е пласмасов :confused: А ако му провериш цената ще ти стане лошо...

Теча е от задната страна на мотора. Някъде под бууст сензора така да се каже. Пеперудите са махнати и отворите запушени. Има леко омасляване около вакум помпата отпред, но от там не тече. Възможно ли е толкова масло да тече от колектора та нали от там минава най вече въздух. Аз за това реших, че проблема идва от гарнитурата на капака. Ще пробвам да сменя пак всички гарнитури на колектора да видим какво ще стане. Лошото е че ще мога да се занимая с това петък и събота. Ако не уцеля проблема ще трябва да чака още две седмици. Докато пак съм почивка а междувременно трябва да разчитам на колата всеки ден за да ходя на работа. Работното ми време е такова, че не мога да използвам градския транспорт.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Теч на масло. M57D30

Мнение от (bubsa) » 12 Мар 2018, 22:12

Махни маркуча преди ЕГР-а да видиш какво е положението и колко масло ще има там.Така ще прецениш и в колектора колко има.
ЕГР-а изолиран ли е?

Изпратено от моят SM-G920F с помощта на Tapatalk
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 23.06.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e-36 вече и е39
Мечтае да кара: х6 ама има време

Re: Теч на масло. M57D30

Мнение от jorfii » 12 Мар 2018, 22:46

Егр-а работи също е почистен наскоро макар че нямаше какво толкова да се чисти. В сравнение със снимките на колеги тук от форума, направо си беше цвете. Може би наистина проблема ще излезе в гарнитурата на капака. За съжаление се оправдаха най големите ми страхове, а именно, че ще трябва да се свалят дюзите. Явно ще се ходи в сервиз. Нямам необходимите инструменти за да се справя сам. Свалял съм една дюза досега и нямаше проблем, но като знам какъв филм е ако се заяде някоя, по добре да я закарам във сервиз да я оправят. Докато още върви, а не после с пътна помощ. За съжаление това явно не е проблем, който да оправя пред блока. Благодаря ви за помощта колеги. :banghead: :banghead: :banghead:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Теч на масло. M57D30

Мнение от Z3Ro* » 12 Мар 2018, 23:29

Моята кола беше на 270 хиляди и дюзите излязоха на ръка, без никакви инструменти. Опитай сам, ако искаш, а после лесно може да идеш на сервиз...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Теч на масло. M57D30

Мнение от FaceOff » 13 Мар 2018, 0:42

Колега, четейки първия ти пост оставам с впечатлението, че теча е отскоро и е голям.. Мисля че гарнитурата започва да се изпича и тече постепенно, при мен беше така. Като купих колата никъде нямаше и капка масло по мотора, но не защото беше мит, личеше си че не е, и след няколко месеца започна малко по малко да тече от гарнитурата, кажи речи отвсякъде. Съвсем сигурен ли си, че е масло?
Според мен е малко вероятно да не може да излезе някоя дюза, и това в повечето случаи е заради липсваща (или несменена дифтунга някой преден път) или липса на о-ринга. Нищо не ти пречи да пробваш, а и в сервиз да си, малко вероятно да имат правилния обратен чук, с който да ти извадят дюзата.. ти поне ще си по-внимателен, защото после наистина ще търсиш и капак, като знам какво се случва с колите ни, докато не сме там.. въртиш леко и дърпаш, може да подпреш леко и отверка, но върху някакво плоско парче дърво например, за да ляга с по-голяма площ върху капака. Двата по-специфични инструмента, които ти трябват са динамометричен ключ (който е хубаво да е точен, че после ще съжаляваш, че не си стягал на ръка) и райбер. Като свалиш дюзите може да използваш момента да си премериш компресията, да дадеш и дюзите на стенд, може да смениш и гарнитурите на изпускателния колектор, аз използвах момента да си сменя и турбото :mhihi: Измиваш хубаво и капака на клапаните (и затягаш винтчетата, които дъжат пластмасата под капачката на маслото), и събираш всичко по обратния ред, като задължително вземи нови дифтунги и о-пръстени за дюзите. Като затягаш може да понамалиш навсякъде с по 2-3Нм "от теб" , защото тоя момент е разчетен ако всичко е ново, а не 20 годишно. Да не правя реклама, но от магазина, където съм чел, че пазаруваш има всичко, което ти трябва като части. ;) Успех!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 23.06.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e-36 вече и е39
Мечтае да кара: х6 ама има време

Re: Теч на масло. M57D30

Мнение от jorfii » 13 Мар 2018, 20:52

Ами добре едвам ме навихте. Ще го разглабям. Динамометричен ключ намерих. Още търся райбер. В четвъртък или петък почвам. До сега съм свалял само една дюза при монтажа скъсах главичката на едната шпилка. Ама при мене е нормално аз ако се хвана да правя нещо ако не скъсам някой болт все едно нищо не съм правил.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

Re: Теч на масло. M57D30

Мнение от ivopicha » 14 Мар 2018, 8:26

Колега, ако беше някъде около моя град щях да ти дам райбер и обратен чук. Дори имам два чука-единия се навива на външната резба на дюзата, единия вътре в самото тяло. При мен 5-те дюзи излязоха на ръка а 6-та...две седмици блъскане с чука и пръскане с де какво има и нищо. Купих друг двигател с идеята да сменям моя и следобяд като се върнах с "новия" мотор дюзата излезе след 5 минутно чукане. Не знам колегите как ги въртят тези дюзи при вадене, това да не е Рено и да са открити... Тя ако не помръдва става само с бой нагоре.
Как да използвате щеката за масло на БМВ:
Вадите я и я забучвате в снега. Ако нивото на снега е над показанието МАХ, оставяте колата в гаража до пролетта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 23.06.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e-36 вече и е39
Мечтае да кара: х6 ама има време

Re: Теч на масло. M57D30

Мнение от jorfii » 14 Мар 2018, 9:14

ivopicha написа:Колега, ако беше някъде около моя град щях да ти дам райбер и обратен чук. Дори имам два чука-единия се навива на външната резба на дюзата, единия вътре в самото тяло. При мен 5-те дюзи излязоха на ръка а 6-та...две седмици блъскане с чука и пръскане с де какво има и нищо. Купих друг двигател с идеята да сменям моя и следобяд като се върнах с "новия" мотор дюзата излезе след 5 минутно чукане. Не знам колегите как ги въртят тези дюзи при вадене, това да не е Рено и да са открити... Тя ако не помръдва става само с бой нагоре.

Да чел съм я и твойта тема. За това не ми се захващаше много, ама ще пробвам. Ако се запъне много пътната помощ и в сервиза. Какво да се прави трябва да се оправи този теч.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Теч на масло. M57D30

Мнение от FaceOff » 14 Мар 2018, 10:48

ivopicha написа:Колега, ако беше някъде около моя град щях да ти дам райбер и обратен чук. Дори имам два чука-единия се навива на външната резба на дюзата, единия вътре в самото тяло. При мен 5-те дюзи излязоха на ръка а 6-та...две седмици блъскане с чука и пръскане с де какво има и нищо. Купих друг двигател с идеята да сменям моя и следобяд като се върнах с "новия" мотор дюзата излезе след 5 минутно чукане. Не знам колегите как ги въртят тези дюзи при вадене, това да не е Рено и да са открити... Тя ако не помръдва става само с бой нагоре.
Въртим ги ако НЕ са запекли.. Сам казваш, че 5 са ти излезли на ръка.. 6-тата не можа да я извадиш две седмици. А и твойте бяха без дифтунги и без о-пръстени, та добре че само една не можа да извадиш..


Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Теч на масло. M57D30

Мнение от Elesar74 » 14 Мар 2018, 10:54

Ох дюзи, ох кеф.... само като си помисля. Абе тръгнеш ли по тоя път, няма спиране. Филтъра за картерните газове, как е?
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Теч на масло. M57D30

Мнение от FaceOff » 14 Мар 2018, 11:09

То темата е за гарнитура на капак.. колегата го притеснява ваденето на дюзите

Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook