Обороти празен ход когато е студена М54Б25

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 525i

Обороти празен ход когато е студена М54Б25

Мнение от ivo86 » 06 Мар 2018, 15:43

Здравейте колеги,
Искам да попитам, хората с М54 моторите дали когато запалят сутрин се вдигат оборотите (1000-1400) ?
Питам защото на мойта кола, колкотои да е студено не дига оборотите и сутрин пали и гасне пали и гасне и на 3-тият път държи оборотите на 650 или 730 (автомат е ) няма никакви грешки в компютъра, всичките гофрета са здрави от дросела до дебитомера. Дисата не дава грешки и работи. Като запали самата кола има леко неравномерно тресене. Стъпоковото моторче го раздвижих но не се оправиха нещата, мисля да тръгна към свещи и бобини, като загрее няма никакви проблеми.

Някакви идеи и насоки ?

Поздрави.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Обороти празен ход когато е студена М54Б25

Мнение от vladobate » 06 Мар 2018, 18:50

Същата ситуация с тази разлика , че понякога ги вдига но доста бързо падат до нормални за топъл двг и се случва описаното. Скоро случайно забелязах , че датчик темп. охлаждаща течност ми се ебава и мени температурата с големи скокове . Това го четох с Инпа и то на някво забутано меню , само там показва как играе и си мисля , че компа се шашка и затова и тези проблеми с обороти и т.н. Той е двоен датчика , едната верига дава показания на борда ( там ги кове градусите и не мърдат от реалните ) другата на еку и играе съществена роля в смесообразуването и празния ход в зависимост от темп. Та има и друг вариант от изброените от теб , при мен с чистене на стъпковото имах промяна положителна за ден-два и пак старата песен . От свещи и бобини оборотите няма да са така при студен двг.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 525i

Re: Обороти празен ход когато е студена М54Б25

Мнение от ivo86 » 08 Мар 2018, 9:49

Заиграх се доста тези дни,
Не мога да открия причина за това леко тресене и заради това,че не иска да дига оборотите.
Направи ми силно впечатление няколко неща:
На първата снимка ясно се вижда,че колата е загряла (15км в задръстване из София). Двете температури едната на мотора почти 100 градуса и другата на изхода от радиятора е 42 градуса. Това нормално ли е 50 градуса разлика ?? Мъркучите от едната страна не могат да се пипат а от другата си държа спокойно ръката ( при напълно загрят мотор). Колата няма проблеми със загравянето винаги е на 12ч и не вдига повече от 101 градуса.

На втората снимка колата седи в гараж температурата е 12 градуса на въздуха, температурата на мотора е 22 градуса без да съм я палил на изхода на радиатора е 17 градуса, колата не е палена повече от 12 часа. Колата пали без проблем и без тресене и тн (просто и е топло).
Направи ми силно впечатление,че 15 секунди работа на мотора стигна 40 градуса на мотора не е ли много бързо ???
Данните от ламбдите са в границите дюзите също?

п.с Сега като се замисля първият ми въпрос е малко Тъп, нали все пак това е идеята на радиатора :))) имам 50% охлаждане което е много добре.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Обороти празен ход когато е студена М54Б25

Мнение от vladobate » 08 Мар 2018, 21:26

50% охлаждане няма как да имаш . За 15 секунди невероятно да дигне 23гр. Пиша щото лично съм ги гледал и аз така данните. Ниска изходна темп. може би показва неотворен голям кръг охлаждане. При толкова скорострелно загряване еку получава инфо за топъл ДВГ и смисъл да дига обороти няма. Високото включва ли ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 525i

Re: Обороти празен ход когато е студена М54Б25

Мнение от ivo86 » 09 Мар 2018, 9:29

Виското работи когато колата е гореща. Може и термостата да не отваря до край, но колата няма никакви проблеми със загравяне и тн нито зимата нито лятото винаги е м/у 95-100 градуса, което е уж нормално за този мотор. Но определено и мен ми е интересно с тези температури. Освен да сменя термостата да видя дали ще има подобрение.

Някой може ли да пусне едни данни от неговата м54-ка на тези температури при загрят мотор и при студен мотор( не палена). Странно ми е,че при над 12 часа на 12 градуса всичките температури са приблизително еднакви (мотор, изход радиатор и температура на въздуха), което изключва да са прецакани и 3-те термометъра и то те са над 17 градуса.
Последна промяна ivo86 на 09 Мар 2018, 9:43, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 525i

Re: Обороти празен ход когато е студена М54Б25

Мнение от ivo86 » 09 Мар 2018, 9:35

vladobate написа:50% охлаждане няма как да имаш . За 15 секунди невероятно да дигне 23гр. Пиша щото лично съм ги гледал и аз така данните. Ниска изходна темп. може би показва неотворен голям кръг охлаждане. При толкова скорострелно загряване еку получава инфо за топъл ДВГ и смисъл да дига обороти няма. Високото включва ли ?



Значи има вероятност и да не работи датчика за температура на главата, до колкото разбрах има два сигнала единият е за Екуто и единият е за таблото.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Обороти празен ход когато е студена М54Б25

Мнение от vladobate » 11 Мар 2018, 12:06

Мдаа , умни машинки. Гледах данни и наистина при нормално каране и особено от студена изходната темп. седи ниска и то с голяма разлика. Промяна обаче се вижда рязка при настъпване при което за 200 метра темп. на мотора падна с 6-7гр. , а изходната скочи с поне 15гр. Падането на темп. саъм го забелязал отдавна и се обяснява с това ,ч е термостата се командва от ЕКУ кога и колко да отвори дори и принудително чрез подгряваш елемент в термостатното тяло. Съответно отворен термостат увеличава дебита през радиатора и горещата теност в началото му преминава и през изходния темп. датчик затова и се покачва така рязко стойността. След последващо нормализиране на карането изходната темп. пада , а тази на мотора отново се вдига. Лятото на икачване или ускорения ми беше странно че темп. на мотора пада , а при спускане ( и слабо натоварен двг )се вдига. Та май си е всичко нормално при теб. ЕКУ държи нарочно мотора топъл и го охлажда принудително при натоварване , превантивно и доста бързо .

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook