Температура охлаждаща течност m52

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 29.03.2008
Местоположение: София
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е60 М5

Температура охлаждаща течност m52

Мнение от ulra_power » 23 Фев 2018, 19:28

Колеги, изчетох всички съществуващи теми във форума по въпроса и така и не намерих единен отговор. Казусът на кратко е следния, блокирал отворен термостат, след смяната му с нов Behr на 92 градуса колата държеше до 95 градуса, след седмица вдигна да 100 и изби водно съединение. Смених пак термостат Behr на 88 градуса, виското (чисто ново, чува се като запала колата първите минути), водната помпа (чугунена на Mayle) и капачката на радиатора. Да предположим че е обезвъздушена като хората, радиаторът е купуван нов преди 2 години, както и е сменян антифризът тогава. Кара се с Hepu G12. В момента колата вдига температура до 98 грауса, на Тракия със 140км/ч варира между 94 и 98, при външна температура по-малка от 4 градуса. До Алеко отново загрява до 98 градуса, охлажда до 94 като я оставя на място и й подавам газ да циркулира антифриза. В сервиза казаха че според тях струята, бликаща от гърловината на казанчето при подаване на газ била много слаба. Маркучът който влиза в радиаторът (горния) след смяната на първия термостат беше бая врял и твърд, сега не съм обръшат внимание. Главата казаха че е наред.
Според вас каква е нормалната температура на антифриза, ако сега стига до 98 градуса то няма ли прегрее на +35 градуса с климатик, ако не са нормални тезиградуси къде да търся причината ?
Поздрави :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Температура охлаждаща течност m52

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 25 Фев 2018, 14:52

ulra_power написа:Колеги, изчетох всички съществуващи теми във форума по въпроса и така и не намерих единен отговор. Казусът на кратко е следния, блокирал отворен термостат, след смяната му с нов Behr на 92 градуса колата държеше до 95 градуса, след седмица вдигна да 100 и изби водно съединение. Смених пак термостат Behr на 88 градуса, виското (чисто ново, чува се като запала колата първите минути), водната помпа (чугунена на Mayle) и капачката на радиатора. Да предположим че е обезвъздушена като хората, радиаторът е купуван нов преди 2 години, както и е сменян антифризът тогава. Кара се с Hepu G12. В момента колата вдига температура до 98 грауса, на Тракия със 140км/ч варира между 94 и 98, при външна температура по-малка от 4 градуса. До Алеко отново загрява до 98 градуса, охлажда до 94 като я оставя на място и й подавам газ да циркулира антифриза. В сервиза казаха че според тях струята, бликаща от гърловината на казанчето при подаване на газ била много слаба. Маркучът който влиза в радиаторът (горния) след смяната на първия термостат беше бая врял и твърд, сега не съм обръшат внимание. Главата казаха че е наред.
Според вас каква е нормалната температура на антифриза, ако сега стига до 98 градуса то няма ли прегрее на +35 градуса с климатик, ако не са нормални тезиградуси къде да търся причината ?
Поздрави :bchug:


Смени си водната помпа с оригинална ,тези чугунените на Meyle не правят същия дебит както на оригиналната. За справка оригиналната е на Ina с пластмасови витла ;)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 825
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Re: Температура охлаждаща течност m52

Мнение от turbonetic » 25 Фев 2018, 20:20

За да прегрее трябва да мине на 110 градуса.Стрелката на температурата ти седи в средата до 117 градуса.Ако всичко ти е наред по-охладителната система тези 98 градуса са нищо..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 8.08.2017
Пол: Мъж

Re: Температура охлаждаща течност m52

Мнение от Hip-hopotam » 01 Мар 2018, 21:13

Мисля че всичко ти е наред просто на оня маркуч и му е дошло времето...аз карах цяло лято на 100-102 градуса и в най големите жеги и нагоре,щото не вярвах че високото ми е за смяна.Нищо не счупих и не взривиха маркуч.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3330
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Температура охлаждаща течност m52

Мнение от spacepl » 02 Мар 2018, 8:15

Дифузьора на радиатора там ли е?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Температура охлаждаща течност m52

Мнение от Dirty M5 driveR » 10 Мар 2018, 7:00

Моята е стигала лятото на климатик и работа на място към 102-103 и проблеми няма. Убеди се, че системата е обезъвздушена добре, нивото на течността е в норма и всички маркучи са ти здрави. Аз започнах когато демонтирам някой маркуч да го сменям с нов, защото там, където го стиска скобата вече е смачкан и като го стегнеш пак се случва да стане дупка и да шурне... Възможно е и помпата наистина да не прави дебит като оригиналната, но там нямам опит.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 7.12.2016
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: E39 ALPINA B10

Re: Температура охлаждаща течност m52

Мнение от Grozdanoff » 10 Мар 2018, 9:03

Dirty M5 driveR написа:Моята е стигала лятото на климатик и работа на място към 102-103 и проблеми няма. Убеди се, че системата е обезъвздушена добре, нивото на течността е в норма и всички маркучи са ти здрави. Аз започнах когато демонтирам някой маркуч да го сменям с нов, защото там, където го стиска скобата вече е смачкан и като го стегнеш пак се случва да стане дупка и да шурне... :mhihi: Възможно е и помпата наистина да не прави дебит като оригиналната, но там нямам опит.



НЕ! Помпата е с размери 1:1 с оригиналната, двг я върти със същите обороти, няма как да стане така, че да прави по-малък дебит...
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Температура охлаждаща течност m52

Мнение от vladobate » 10 Мар 2018, 11:53

Grozdanoff написа:
Dirty M5 driveR написа:Моята е стигала лятото на климатик и работа на място към 102-103 и проблеми няма. Убеди се, че системата е обезъвздушена добре, нивото на течността е в норма и всички маркучи са ти здрави. Аз започнах когато демонтирам някой маркуч да го сменям с нов, защото там, където го стиска скобата вече е смачкан и като го стегнеш пак се случва да стане дупка и да шурне... :mhihi: Възможно е и помпата наистина да не прави дебит като оригиналната, но там нямам опит.



НЕ! Помпата е с размери 1:1 с оригиналната, двг я върти със същите обороти, няма как да стане така, че да прави по-малък дебит...

Как и видя дължината на лопатките та го твърдиш ? За лятата чугунена питам .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 7.12.2016
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: E39 ALPINA B10

Re: Температура охлаждаща течност m52

Мнение от Grozdanoff » 10 Мар 2018, 21:59

vladobate написа:
Grozdanoff написа:
Dirty M5 driveR написа:Моята е стигала лятото на климатик и работа на място към 102-103 и проблеми няма. Убеди се, че системата е обезъвздушена добре, нивото на течността е в норма и всички маркучи са ти здрави. Аз започнах когато демонтирам някой маркуч да го сменям с нов, защото там, където го стиска скобата вече е смачкан и като го стегнеш пак се случва да стане дупка и да шурне... :mhihi: Възможно е и помпата наистина да не прави дебит като оригиналната, но там нямам опит.



НЕ! Помпата е с размери 1:1 с оригиналната, двг я върти със същите обороти, няма как да стане така, че да прави по-малък дебит...

Как и видя дължината на лопатките та го твърдиш ? За лятата чугунена питам .


е не съм я мерил, но силно се съмнявам, че размерите се различават от оригиналната. Помпата си е същата, просто не е от пластмаса, а от чугун, не виждам как точно ще дава по-малък дебит...
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Температура охлаждаща течност m52

Мнение от vladobate » 10 Мар 2018, 23:11

Grozdanoff написа:
vladobate написа:
Grozdanoff написа:
Dirty M5 driveR написа:Моята е стигала лятото на климатик и работа на място към 102-103 и проблеми няма. Убеди се, че системата е обезъвздушена добре, нивото на течността е в норма и всички маркучи са ти здрави. Аз започнах когато демонтирам някой маркуч да го сменям с нов, защото там, където го стиска скобата вече е смачкан и като го стегнеш пак се случва да стане дупка и да шурне... :mhihi: Възможно е и помпата наистина да не прави дебит като оригиналната, но там нямам опит.



НЕ! Помпата е с размери 1:1 с оригиналната, двг я върти със същите обороти, няма как да стане така, че да прави по-малък дебит...

Как и видя дължината на лопатките та го твърдиш ? За лятата чугунена питам .


е не съм я мерил, но силно се съмнявам, че размерите се различават от оригиналната. Помпата си е същата, просто не е от пластмаса, а от чугун, не виждам как точно ще дава по-малък дебит...

Не е същата ако лопатките са по-къси. А те са такива и съответно дебита ще е по-малък. Това е идеята. Аз съм с неработеща ел.перка и лятото градско в задръстване не е дигала повече от 101 гр. ,това с термостат а 97гр. Тъй че охладителната система си е изчислена добре , ни си иска правилните елементи. С тез измислени помпи не е хава . Монтирайте си пластмасови и ги сменяйте на 70-80000 км. , оригинална държи 100000км.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 7.12.2016
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: E39 ALPINA B10

Re: Температура охлаждаща течност m52

Мнение от Grozdanoff » 10 Мар 2018, 23:48

vladobate написа:
Grozdanoff написа:
vladobate написа:
Grozdanoff написа:
Dirty M5 driveR написа:Моята е стигала лятото на климатик и работа на място към 102-103 и проблеми няма. Убеди се, че системата е обезъвздушена добре, нивото на течността е в норма и всички маркучи са ти здрави. Аз започнах когато демонтирам някой маркуч да го сменям с нов, защото там, където го стиска скобата вече е смачкан и като го стегнеш пак се случва да стане дупка и да шурне... :mhihi: Възможно е и помпата наистина да не прави дебит като оригиналната, но там нямам опит.



НЕ! Помпата е с размери 1:1 с оригиналната, двг я върти със същите обороти, няма как да стане така, че да прави по-малък дебит...

Как и видя дължината на лопатките та го твърдиш ? За лятата чугунена питам .


е не съм я мерил, но силно се съмнявам, че размерите се различават от оригиналната. Помпата си е същата, просто не е от пластмаса, а от чугун, не виждам как точно ще дава по-малък дебит...

Не е същата ако лопатките са по-къси.


А ТИ мерил ли си лопатките колега? Кой смяташ, че ще направи помпа различна по размер от оригиналната? Просто материала е различен. Аз познавам един доста оборотен монтоьор във Варна(няма да правя реклама), който само такива помпи слага на БМВ, моята също е чугунена и не ми е загрявала колата... Кажи сега кой ти каза на тебе или по кое разбра, че чугунената помпа имала по-малък дебит?
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Температура охлаждаща течност m52

Мнение от vladobate » 11 Мар 2018, 0:15

Grozdanoff написа:
vladobate написа:
Grozdanoff написа:
vladobate написа:
Grozdanoff написа:
Dirty M5 driveR написа:Моята е стигала лятото на климатик и работа на място към 102-103 и проблеми няма. Убеди се, че системата е обезъвздушена добре, нивото на течността е в норма и всички маркучи са ти здрави. Аз започнах когато демонтирам някой маркуч да го сменям с нов, защото там, където го стиска скобата вече е смачкан и като го стегнеш пак се случва да стане дупка и да шурне... :mhihi: Възможно е и помпата наистина да не прави дебит като оригиналната, но там нямам опит.



НЕ! Помпата е с размери 1:1 с оригиналната, двг я върти със същите обороти, няма как да стане така, че да прави по-малък дебит...

Как и видя дължината на лопатките та го твърдиш ? За лятата чугунена питам .


е не съм я мерил, но силно се съмнявам, че размерите се различават от оригиналната. Помпата си е същата, просто не е от пластмаса, а от чугун, не виждам как точно ще дава по-малък дебит...

Не е същата ако лопатките са по-къси.


А ТИ мерил ли си лопатките колега? Кой смяташ, че ще направи помпа различна по размер от оригиналната? Просто материала е различен. Аз познавам един доста оборотен монтоьор във Варна(няма да правя реклама), който само такива помпи слага на БМВ, моята също е чугунена и не ми е загрявала колата... Кажи сега кой ти каза на тебе или по кое разбра, че чугунената помпа имала по-малък дебит?

Поред. Мерил съм ги , даже и снимка имам някой слънчев ден ще я постна ...пак. Ха и да точно от Варна ми беше предпоследното БМВ на което му изхвърлих точно тая помпа и си сложих оригинална пластмасова , що ли , щото дигаше градус магистрално , а си беше здрава пущината. Ми след 100000км сдаде багажа и си турих пак пластмасова ама евтинджос и още е жив тдс-а. Ти май тдс не си карал затова си толкоз смел с помпите :). Метална не могат я докарат на геометрия , затова са така не щот не искат. Не се харесват пластмасови щото превъртат след някой и друг хиляден километър пък бай Ганя не ще да се завтаря с нова смяна , що да дава още 50 кинта с отстъпката или пък ако е пич 200 пари за оригинална и да си свирка. Със здраве.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 7.12.2016
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: E39 ALPINA B10

Re: Температура охлаждаща течност m52

Мнение от Grozdanoff » 11 Мар 2018, 0:25

vladobate написа:
Grozdanoff написа:
vladobate написа:
Grozdanoff написа:
vladobate написа:
Grozdanoff написа:
Dirty M5 driveR написа:Моята е стигала лятото на климатик и работа на място към 102-103 и проблеми няма. Убеди се, че системата е обезъвздушена добре, нивото на течността е в норма и всички маркучи са ти здрави. Аз започнах когато демонтирам някой маркуч да го сменям с нов, защото там, където го стиска скобата вече е смачкан и като го стегнеш пак се случва да стане дупка и да шурне... :mhihi: Възможно е и помпата наистина да не прави дебит като оригиналната, но там нямам опит.



НЕ! Помпата е с размери 1:1 с оригиналната, двг я върти със същите обороти, няма как да стане така, че да прави по-малък дебит...

Как и видя дължината на лопатките та го твърдиш ? За лятата чугунена питам .


е не съм я мерил, но силно се съмнявам, че размерите се различават от оригиналната. Помпата си е същата, просто не е от пластмаса, а от чугун, не виждам как точно ще дава по-малък дебит...

Не е същата ако лопатките са по-къси.


А ТИ мерил ли си лопатките колега? Кой смяташ, че ще направи помпа различна по размер от оригиналната? Просто материала е различен. Аз познавам един доста оборотен монтоьор във Варна(няма да правя реклама), който само такива помпи слага на БМВ, моята също е чугунена и не ми е загрявала колата... Кажи сега кой ти каза на тебе или по кое разбра, че чугунената помпа имала по-малък дебит?

Поред. Мерил съм ги , даже и снимка имам някой слънчев ден ще я постна ...пак. Ха и да точно от Варна ми беше предпоследното БМВ на което му изхвърлих точно тая помпа и си сложих оригинална пластмасова , що ли , щото дигаше градус магистрално , а си беше здрава пущината. Ми след 100000км сдаде багажа и си турих пак пластмасова ама евтинджос и още е жив тдс-а. Ти май тдс не си карал затова си толкоз смел с помпите :). Метална не могат я докарат на геометрия , затова са така не щот не искат. Не се харесват пластмасови щото превъртат след някой и друг хиляден километър пък бай Ганя не ще да се завтаря с нова смяна , що да дава още 50 кинта с отстъпката или пък ако е пич 200 пари за оригинална и да си свирка. Със здраве.


Браво на теб колега, но пак съм убеден, че ми говориш глупости. Много ми е интересно как точно изчисли лопатките, защото дължината на лопатката не е единствения параметър за дебита, тия лопатки си имат и стъпка, и хората са го изчислили, ти как точно сметна дебита на помпата?!?
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Температура охлаждаща течност m52

Мнение от vladobate » 11 Мар 2018, 11:58

И защо термостата ти е на 88гр. като трябва да е на 97гр. ? В термостатното тяло им подгряващ елемент командван от ЕКУ и той определя кога и колко да отвори принудително термостата , ако има нужда. Тоз мотор нормално държи около 99гр. градско и ако си забелязал като го изръчкаш малко веднага му пада температурата на мотора поради принудителното отваряне и команди от ЕКУ. Скоро на 6гр. външна темп. магистрално и скорост 160км/ч ми държеше около 98гр. и така трябва да е . И лято беше така и зимата все е така , по-добре от това здраве.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Температура охлаждаща течност m52

Мнение от Dirty M5 driveR » 13 Мар 2018, 6:55

Аз ли само мисля, че става дума за м52 с единичен, а не с двоен ванос, където термостата не се командва принудително от ЕКУ? И е на 92гр.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook