530d 193hp Автоматик. Проблем с изключване на турбото.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 25.06.2014
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW 530d E39 '01

530d 193hp Автоматик. Проблем с изключване на турбото.

Мнение от E60Power » 03 Фев 2018, 21:04

Здравейте колеги, отскоро ми се появи странен проблем. Първо да обясня за проблема. Турбото буквално се изключва само докато колата работи на оборот, актуатора на турбото пада (отваря се геометрията) и започва да ръмжи все едно съм с права тръба, колата става чист дизел и неще да върви изобщо. В обороти или в движение не го прави, само когато работи на място на оборот, а ако подавам газ или държа на някакви обороти въпреки, че е на място не се изключва. Също така го прави само, когато е по-топло времето, като е студено не го прави(поне така забелязах, но може и просто да е съвпадение). Докато не изгася и на запаля отново не се оправя. Първоначално го прави 2 дни след това се оправи без да правя нищо и кара около 2 седмици без проблем и тези дни отново взе да го прави, закачихме на диагностика и грешката беше Charge-air-pressure sensor (MAP сензора). Изчистих го нямаше никаква промяна. Взех друг втора ръка, почистих го и него преди да го сложа, и колата взе да върви много по-добре и взех да чувам турбото по-добре(да надува повече). Тъкмо се зарадвах, че проблема се оправи, спирам на място колата работи на оборот и пак се изключи турбото. :banghead: Не съм изтривал грешката като сложих втория сензор, възможно ли е затова да го прави? Прегледах вакуум маркучите до турбото, изглеждат нови, а и не намерих спукано или нагоряло.

Според вас от какво може да е колеги, четох доста теми, но не намерих такъв като моя.

Възможно ли е някой кабелче на буксата на сензора да е прекъснат или да не прави хубав контакт? Въпреки, че ако беше от някое кабелче нямаше да се налага да гася колата и пак да я паля, тъй като докато колата работеше вадех буксата на сензора, турбото се изключваше, вкарвах я и турбото пак се включваше, не се налагаше да гася и пак да паля колата... Не знам вече... помагайте колеги всякакви идеи да от полза. :bowdown:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: 530d 193hp Автоматик. Проблем с изключване на турбото.

Мнение от Z3Ro* » 03 Фев 2018, 21:34

Какво имаш предвид с това, че актуаторът пада? На празен ход лостът на геометрията е дръпнат почти докрай надолу, към асфалта... Твоят лост къде е?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: 530d 193hp Автоматик. Проблем с изключване на турбото.

Мнение от vladobate » 03 Фев 2018, 22:11

Колега , ама въобще не ти се разбра какво имаш предвид с това "на оборот". И как така в движение нямаш проблем пък виждаш уж някакъв проблем. Предполагам под включване на турбото имаш предвид геометрията. На място на празен ход тя не е задействана и актуатора е в начално положение като при загасена кола , отворени лопатки. При палене вакуума го дръпва (актуатора) и го пуска веднага , стига да останеш на празен ход. С каква програма четеш.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 25.06.2014
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW 530d E39 '01

Re: 530d 193hp Автоматик. Проблем с изключване на турбото.

Мнение от E60Power » 04 Фев 2018, 1:32

Явно не съм се изразил правилно. Под изключване на турбото имам впредвид все едно да изкараш вакуумчето на актуатора. И като казвам като работи на оборот означава като я запалиш на място и просто я оставиш да работи без да даваш газ. Току що пак я карах и установих друго, че като спирам някъде на светофар или друго и не пускам педала на газта, а държа на около 1000-1200 оборота, турбото не се изключва, в момента в който си махна крака от педала и оборотите паднат на 750 работи си нормално 10-15 сек. и хоп изключва се турбото. Започва да шуми от ауспуха, тъй като лопатките се отварят и изгорелите газове направо си излизат и шума е по-силен.

Колата в движение няма никакъв проблем, единствено като работи на оборот без да даваш газ. Колата я чете с ИНПА.

Колега Z3Ro* като запаля колата актуатора на турбото се прибира надолу към асфалта, а като се изключи турбото и почне да шуми, актуатора се дига нагоре към капака на колата все едно си дръпнал вакуумчето на актуатора. И интересното е, че докато не загася и не запаля отново не се оправя колкото и да карам така, остава си чист дизел с никаква мощност. Ей сега пробвах и с изваден дебитомер, но отново същото без промяна. И забравих да спомена прави го само на загрял двигател, като е студена и 30мин. да работи на място не се изключва турбото, само като загрее прави тази мизерия.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: 530d 193hp Автоматик. Проблем с изключване на турбото.

Мнение от choio » 04 Фев 2018, 8:16

Мен ми звучи,като загуба на вакум,вакумните маркучи минават и поднколектора,провери ли ги и там или не,ако не си ги сменял никога ...смени ги. Факта,че с вдигане на оборотите е по добре ми говори, че губиш вакум или вакум помоата е зле и не работи коректно,и вдигайки обороти да компенсира вече. Но почни от най лесното,вакумните пътища...успех.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: 530d 193hp Автоматик. Проблем с изключване на турбото.

Мнение от Z3Ro* » 04 Фев 2018, 10:03

Клапанът, който командва актуатора, се намира на доста топло място о понякога прави такива магарии, когато се нагрее. Размени го с този на ЕГР, ако ти е здрав той, и ще разбереш дали е от него. Също така си смени всички вакуумни маркучи, защото може този на турбото да е здрав, но да губи вакуум заради някой друг... През Инпа има тест на системата на актуатора - активира го на 50% и го държи така точно една минута. През меню activate се избира charge-air pressure control и се засича времето, докато се следи актуаторът. Може да се тестват компонентите и с вакуум помпа.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 25.06.2014
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW 530d E39 '01

Re: 530d 193hp Автоматик. Проблем с изключване на турбото.

Мнение от E60Power » 04 Фев 2018, 15:02

Колега choio може и да си прав, но ако беше така според мен нямаше да е нужно да гася и пак да паля, за да се включи турбото, а само щеше да е необходимо да дам газ отново да направи вакуум и трябваше да се включи турбото... знам ли...

Колега Z3Ro* първо ще пробваме с този тест за който казваш, но чак във вторник, че момчето е заето. Утре може да сменя вакуум маркучите, а клапана на ЕГР не е ли под всмукателните колекторите и да трябва те са се махнат ? А за теста който казваш в тази една минута докато колата работи трябва да следим дали актуатора си стои на 50% и ако се мести значи клапанчето на актуатора е развалено или ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: 530d 193hp Автоматик. Проблем с изключване на турбото.

Мнение от Z3Ro* » 04 Фев 2018, 16:41

Да, трябва да стои една минута активиран на 50% - около половин сантиметър нагоре, към капака. Ако мърда или не стои там, проблемът може да е в клапан, вакуум или актуатор...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: 530d 193hp Автоматик. Проблем с изключване на турбото.

Мнение от choio » 04 Фев 2018, 17:25

E60Power написа:Колега choio може и да си прав, но ако беше така според мен нямаше да е нужно да гася и пак да паля, за да се включи турбото, а само щеше да е необходимо да дам газ отново да направи вакуум и трябваше да се включи турбото... знам ли...

Колега Z3Ro* първо ще пробваме с този тест за който казваш, но чак във вторник, че момчето е заето. Утре може да сменя вакуум маркучите, а клапана на ЕГР не е ли под всмукателните колекторите и да трябва те са се махнат ? А за теста който казваш в тази една минута докато колата работи трябва да следим дали актуатора си стои на 50% и ако се мести значи клапанчето на актуатора е развалено или ?


Както ти каза колега забива ти грешка в мап сензора,т.е ниско или високо налягане в колектора. Следователно може би влиза в авариен рвжим, като гасиш и палиш просто рестартираш системата,поне аз така си го обеснявам и всичко работи до следващото регистриране на тази грешка...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: 530d 193hp Автоматик. Проблем с изключване на турбото.

Мнение от vladobate » 04 Фев 2018, 18:59

Колега и поради какво те кара да искаш турбото да "се включва" като си на място на празен ход ( така е термина не "на оборот" )? Както писах по-горе на празен ход геометрията е отворена демек вакуум не е подаден на актуатора . При подаване на газ софтуера дава команда за затваряне на геометрията , за да се рзвърти турбината с по-малкото изгорели газове в началото. Мисля описваш две различни неща. Първото е нормално поведение на геометрията като си на място на празен ход турбото не е включено - нормално. Второто е с невървене на колицата , което е вероятен проблем с вакумното управление на геометрията или по-скоро трудно подвижна такава поради замърсяване , често случващо се при турбини с променлива геометрия и си иска профилактика ( разглобяване и почистване). ПС : Като пуснеш педала на газта геометрията трябва веднага да се отвори , ако го прави след известно време както си писал е възможно да задържа и вероятно е замърсена .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: 530d 193hp Автоматик. Проблем с изключване на турбото.

Мнение от Z3Ro* » 04 Фев 2018, 19:18

Обратното е според мен - на празен ход вакуумът е почти на 100% от възможностите на системата и геометрията съответно е с по-тясно сечение, което в комбинация с по-малък дебит на газовете цели да има възможно най-спонтанна реакция при нужда. Колкото се увеличават оборотите, увеличава се дебитът изгорели газове, съответно за висока скорост на въртене не е необходимо малко сечение - дори напротив, за да може да се ползва ефективно целият дебит е необходимо по-голямо сечение. Малкото сечение компенсира ниската скорост и малкия дебит на изгорели газове, за да се ползва ефектът на завихряне...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 25.06.2014
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW 530d E39 '01

Re: 530d 193hp Автоматик. Проблем с изключване на турбото.

Мнение от E60Power » 04 Фев 2018, 19:52

Колега vladobate бъркаш се за положението на геометрията. Дори и на празен ход геометрията си стои затворена, вакуума служи само за разтоварване(като даваш газ и пуснеш или караш на високи обороти, товага геометрията се отваря разтоварва турбото и пак си се затваря ето https://www.youtube.com/watch?v=puJy99Iz3po). Така е и на един приятел като запали и работи на празен ход геометрията си стои затворена.(актуатора се прибира надолу към асфалта). И без да се заяждам, ако трябва да следвам твойта логика, че на празен ход геометрията е отворена, защо колата от както я имам не шуми :lol: А от както започна да се изключва турбото(геометрията да е отворена) започва да си шуми.


Колега choio точно така е. Записва няква грешка докато не загася и запаля отново. И точно от там идва проблема. Че на диагностика колата казва проблема ми е МАП сензора. Сменям го. Колата върви по-добре следователно сензора който съм сложил работи.(като сложих новия сензор не съм я закачал да видя дали пак има същата грешка, но щом колата върви по-добре отколкото със стария сензор значи няма как да е развален или греша?). И от там идва проблема, че колата казва, че едно я боли, а всъщност като го смениш тва не се оправя, аз на това се ядосвам.

Благодаря колега Z3Ro* ще пробвам и ще видим какво ще стане. А можеш ли да ми кажеш, ако си спомняш, от къде точно се влиза за този тест на актуатора.

Ще пиша, ако има развитие по темата колеги, все още съм отворен за всякакви идеи и предложения или, ако някой колега е имал такъв проблем да сподели ще бъда много благодарен. :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: 530d 193hp Автоматик. Проблем с изключване на турбото.

Мнение от Z3Ro* » 04 Фев 2018, 20:08

Влизаш в двигателя, после отиваш на activate и избираш charge-air pressure control - то ще ти изпише, че е активиран на 50%... Докато някой действа на компа, друг да гледа какво се случва и да засича времето.
Ти сигурен ли си, че грешката ти е била charge-air pressure sensor, а не charge-air pressure control?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 25.06.2014
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW 530d E39 '01

Re: 530d 193hp Автоматик. Проблем с изключване на турбото.

Мнение от E60Power » 05 Фев 2018, 3:54

Ясно благодаря колега. А иначе имам я снимана грешката е: 000235 DDE: Charge-air-pressure sensor.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook