Проблем със студено палене

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 30.10.2015
Пол: Мъж
Кара: е39 520i touring/Mercedes CLK200

Проблем със студено палене

Мнение от R.Rafailov » 02 Фев 2018, 15:37

Здравейте колеги,
Имам проблем с автомобила, изчетох доста изписани неща, но като чели няма проблем идентичен с моя. А той е следния:
- Мотора е M52TUB20, двоен Ванос, '98 година, с ГИ Ланди.
- При палене сутрин или след дълъг престой моторът заработва нормално на около 1100-1200 оборота за около 2-5секунди, след което оборотите спадат, но се усеща неравномерна работа, след още няколко секунди оборотите падат драстично, двигателя се дави и загасва. Ако подавам газ започва да вдига много бавно оборотите, при повече подадена газ започва да се чува припукване и давене, но набере ли над 3000 оборота започва да работи номално, докато не отнема газта. Ако реша да потегля така - губи мощност и заглъхва ужасно. Това фиаско продължава докато не излезе от синия сектор. След това всичко е супер.
- Ако запаля аварийно на газ още докато е студена няма никакви проблеми и работи нормално.
Всичко това ме наведе на мисълта, че проблема е в горивната с-ма, за това смених рейката, дюзите и регулатора на налягането. Сменил съм също така ботушите от въздушния филтър до дросела, дросела (още ме боли сърцето), стъпковото моторче, чисто нови лули BOSCH, свещи BOSCH, уплътнение на DISA, тапичка на вакуума на входящия колектор.
Дайте моля акъл къде го боли? Не ми се мисли, че е Ваноса, защото на газ дори и студена работи добре, но пък знам ли?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1964
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Re: Проблем със студено палене

Мнение от barty » 02 Фев 2018, 17:01

А диагностика? Дебитомер, ламбда сонда?
:yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Проблем със студено палене

Мнение от bioz » 02 Фев 2018, 17:11

Ламбдите ги забрави те не се ползват при студен двигател. Може и да има проблем с вануса защото ако не се лъжа при м52 проблемен ванус се изразяваше с точно такъв проблем на студен мотор, докато при м54 проблема е "решен"/замаскиран предполагам софуерно. Разрови се във западните форуми.

Най-добре една диагностика при някой който знае какво прави.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем със студено палене

Мнение от zvetiko » 02 Фев 2018, 17:41

Мисля, че вече проблема трябва да се реши от този, който е слагал чисто нови лули BOSCH, свещи BOSCH и кой знае какво още, защото в противен случай трябва да се започне от начало, а това ще е икономически неизгодно за собственика на колата.

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 30.10.2015
Пол: Мъж
Кара: е39 520i touring/Mercedes CLK200

Re: Проблем със студено палене

Мнение от R.Rafailov » 02 Фев 2018, 18:45

zvetiko написа:Мисля, че вече проблема трябва да се реши от този, който е слагал чисто нови лули BOSCH, свещи BOSCH и кой знае какво още, защото в противен случай трябва да се започне от начало, а това ще е икономически неизгодно за собственика на колата.


Лулите и свещите съм купувал и сменявал лично аз. Състоянието на старите го изискваше. За ламбда сондите изключвам варианта тъй като при студен старт, до колкото ми е известно, сместа се регулира от ЕКУ-то без да взема предвид данните от тях. На всякъде по чуждите форуми посочват за главен виновник Ванос-а, но това, че работи добре на газ дори и при студен двигател ме кара да мисля, че не е дерта от там. За сега предположенията клонят към CCV или горивна помпа. Но ще изчакам да чуя още идеи, преди да се впускам в нови ремонти.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook