ЕГР термостат при отстранен ЕГР
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
ЕГР термостат при отстранен ЕГР
Колеги, отстраних ЕГР-а с кит за премахване (права тръба на мястото на ЕГР-а и тапа на изпускателния колектор), но остана охладителя и термостата на него. Има два варианта като махна охладителя с термостата - да затапя маркучите на охладителната течност, или да ги свържа с тръбичка. Всъщност има и трети - да си оставя охладителя с термостата на него, но рано или късно термостата ще е за смяна. Всъщност питането ми е има ли смисъл от този термостат в момента? И ако не, то да оставя ли нещата така, и като си замине термостата да не го сменям?
Re: ЕГР термостат при отстранен ЕГР
Ако ги свържеш с тръбичка колата ти ще загрява по-бавно, както и ако се развали термостата. Аз го премахнах и затапих маркучите с тапите от комплекта.
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: ЕГР термостат при отстранен ЕГР
Да, може би е по-добре да са затапени, отколкото байпасирани, но винаги ми е било интересно какъв кръг отваря малкия термостат, и ако са затапени перманентно, няма ли пък това да влияе негативно на работната температура на колата (да се повиши)? Или то цялата система (охладителя на ЕГР-а) е направена само за да охлажда малко изгорелите газове, и затапването няма да влияе на работната температура..
- cmdkick
- младши ентусиаст
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Re: ЕГР термостат при отстранен ЕГР
Като затапиш ЕГР-а, вече изгорелите газове нито загряват антифриза, нито се охлаждат, те изобщо ги няма - всичките отиват да бутат турбото. Така че дали ще затапиш охладителя от двете страни (както съм аз), дори и да не го затапиш то няма голям смисъл от затапването, или ще махнеш охладителя и термостата и ще съединиш маркучите с тръбичка или ще ги затапиш и тях от двете страни, ефекта върху колата е един и същ.
Tires are evil - destroy them all ...
Re: ЕГР термостат при отстранен ЕГР
FaceOff написа:Да, може би е по-добре да са затапени, отколкото байпасирани, но винаги ми е било интересно какъв кръг отваря малкия термостат, и ако са затапени перманентно, няма ли пък това да влияе негативно на работната температура на колата (да се повиши)? Или то цялата система (охладителя на ЕГР-а) е направена само за да охлажда малко изгорелите газове, и затапването няма да влияе на работната температура..
Никаква разлика няма в работната температура.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: ЕГР термостат при отстранен ЕГР
Само не слагай тръбичка на мястото на агр термостата, че в движение няма да видиш температурата да излиза от синия сектор. По добре затапване или си набави частите от кола която е без агр, мисля бяха двете съединения от които тръгват маркучите за агр.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6206
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: ЕГР термостат при отстранен ЕГР
cmdkick написа:Като затапиш ЕГР-а, вече изгорелите газове нито загряват антифриза, нито се охлаждат, те изобщо ги няма - всичките отиват да бутат турбото. Така че дали ще затапиш охладителя от двете страни (както съм аз), дори и да не го затапиш то няма голям смисъл от затапването, или ще махнеш охладителя и термостата и ще съединиш маркучите с тръбичка или ще ги затапиш и тях от двете страни, ефекта върху колата е един и същ.
Както колегата вече е казал- решението с тръбичка е напълно неприемливо. С тръбичката се извършва байпас на основния термостат и двигателя не работи при оптимален температурен режим. Да кажем доста е писано колко DPF- фа са унищожени заради малкият термостат, защото поради ниска температура на антифриза, DPF не се вкарва в режим на регенерация.
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: ЕГР термостат при отстранен ЕГР
Ivo_Borisov написа:Само не слагай тръбичка на мястото на агр термостата, че в движение няма да видиш температурата да излиза от синия сектор. По добре затапване или си набави частите от кола която е без агр, мисля бяха двете съединения от които тръгват маркучите за агр.
Да, преди време малкия термостат ми беше за смяна и температурата не достигаше оптималната, поне на дълъг път си спомням, че мърдаше стрелката надолу, значи е падала под 75.
Това май е схемата без ЕГР - https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DP01-EUR-03-2001-E39-BMW-525d&diagId=11_2331
А това със - https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DP01-EUR-03-2001-E39-BMW-525d&diagId=11_2843
Така като гледам, дали ще сменям водните съединения от кола без егр, или ще затапя двата маркуча е едно и също (и това е правилното решение на въпросът), така че ще взема да ги затапя, поне на първо време.
Благодаря на всички!
- laviatan
- старши ентусиаст
- Мнения: 3197
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: ЕГР термостат при отстранен ЕГР
cmdkick написа:Като затапиш ЕГР-а, вече изгорелите газове нито загряват антифриза, нито се охлаждат, те изобщо ги няма - всичките отиват да бутат турбото. Така че дали ще затапиш охладителя от двете страни (както съм аз), дори и да не го затапиш то няма голям смисъл от затапването, или ще махнеш охладителя и термостата и ще съединиш маркучите с тръбичка или ще ги затапиш и тях от двете страни, ефекта върху колата е един и същ.
Наистина не е ли същото ? Физическото премахване на охладител и термостат или затапването на охладителя от двете страни ?
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: ЕГР термостат при отстранен ЕГР
Преди да го премахна физически му беше затапен/премахнат само вакума, и пак не връщаше никакви газове в смукателния колектор. Единствения минус със затапен вакум, е че дава грешка за ЕГР-а, но дали е със затапен вакум, затапен охладител, или изцяло премахнат (клапан, охладител и тн.).. резултата е все един. При затапен охладител обаче съм виждал клипчета в тубата как след време ламаринката (ако е по-тънка) може да се пробие, и не знам дали има възможност да влезе през колектора в мотора..
Иначе колегата не е прав за едно - ако се премахва охладителя, термостата не трябва да се байпасира с тръбичка, а да се затапят маркучите.
Иначе колегата не е прав за едно - ако се премахва охладителя, термостата не трябва да се байпасира с тръбичка, а да се затапят маркучите.
Re: ЕГР термостат при отстранен ЕГР
При затапване на двата маркуч а има ли нужда от обезвъдушаване на охладителната система?
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: ЕГР термостат при отстранен ЕГР
Изтича около 1.0-1.5 литра, няма как да не се обезвъздуши после. Пълниш, затваряш капачката, като отвори термостата проверяваш нивото, ако трябва доливаш. На другата сутрин проверяваш преди да запалиш, и ако се налага доливаш.
- radik
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 175
- Регистриран на: 20.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e60 3.0 218 hp
Re: ЕГР термостат при отстранен ЕГР
С какво затапвате двата маркуча, когато махнете егр и термостат, цялата карантия за него.
В моя кит, който сложих, нямаше тапи за маркучите..
Предполагам някакви винтове и отгоре скоба?
Изпратено от моят EML-L29 с помощта на Tapatalk
В моя кит, който сложих, нямаше тапи за маркучите..
Предполагам някакви винтове и отгоре скоба?
Изпратено от моят EML-L29 с помощта на Tapatalk
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: ЕГР термостат при отстранен ЕГР
Ако в комплекта си нямал, то се продават и само тапи и то културно направени - с пробка на тях, както имаш оригинално на термостатчето...
АКо ли не... правиш побългаряването...
АКо ли не... правиш побългаряването...
- radik
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 175
- Регистриран на: 20.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e60 3.0 218 hp
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани