Ретрофит на ел. седалки в Е39. Как се свързва подгрев
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Ретрофит на ел. седалки в Е39. Как се свързва подгрев
Приятел ме помоли да му изпратя някакви инструкции, понеже се захваща с тази процедура и докато свалях от WDS различните схеми, си представих как само ще се обърка, понеже ако не си ползвал WDS достатъчно съсредоточено и дълго, то схемите ти приличат на едни йероглифи.
Тогава си спомних за тази доста подробна тема на Raymond от UK форума: http://forum.bmw5.co.uk/topic/54775-e39 ... pic-heavy/
обаче бяха изчезнали. Затова се захванах да копирам темата, да извадя снимките, да преведа набързо описанието (което най-вероятно е пълно с грешки, така че всякаква корекция ще е от полза).
Темата е далеч от това да я наречем подробна, но би могла да помогне като някаква начало на хората, които тръгват към ел седалки.
Иначе най-правилно би било или да се обучите да ползвате BMW WDS схемите, които са налични тук: http://www.bmw-planet.net/diagrams/release/us/ (този линк вече е неактивен, имам WDS на работещ хостинг, само че го давам само на ЛС, за да си остане работещ),
или да отидете при някой, който знае как точно да ви ги монтира, защото една грешка, когато става дума за електроника, и то автомобилна, може да причини големи проблеми!
Главната цел на темата е да споделя тези снимки и английското описание, защото в нашия форум такава отправна тема липсваше.
Ако ви интересува как се свързва подгряването на седалките, може да прескочите частта от английския форум и да преминете към моето обяснение тук: ЦЪК
Започваме:
1. В темата става дума за седалки с черни букси, а не с жълти. Самата процедура е същата и при жълтите букси, но пиновете и като цяло схемата е различна.
Това са инструкции за това как да си ретрофитнете ел. седалки на кола, която е излязла с механични седалки.
Ако следвате тези инструкции, cut-off системата, която е предвидена от БМВ ще си остане работеща.
Apart from tools you'll need the following:
Нужни са ви следните неща"
1. Е39
2. Комплект ел. седалки
3. Окабеляване за шофьорска врата от кола с памет на седалките.
4. Реле K72 (партномер: 61358365960).
5. Държачи за оригинални предпазители (бушони).
6. Бутон за памет, който стои на кората на шоф. врата.
Това е реле К72:
То има 5 пина, които са свързани към:
2. Маса
4. Предпазител F13
5. Pin19 от X254 на GM модула.
6. 50A +ve захранване (80A на колите след септември 1998-ма).
8. IGN (12V след контакт).
Така изглежда окабеляването за шофьорска врата при кола с памет:
Тук виждаме отчупена част от бушониера, от която ще си вземем "пинове" за предпазителите, които ще монтираме в нашата бушониера.
Бутонът за паметта:
Първо: разкачаме акумулатора.
Второ: инсталираме окабеляването за шофьорска врата. Белият конектор е за паметта, жълтият е за самозатъмняващо се огледало, ако колата ни има такива.
Забележете, че P-bus кабелът (най-тънкият от всички тук) трябва да го свържете към P-BUS шината на колата, каквато можете да намерите при GM модула зад жабката.
Трябва ви достъп до:
задната и странична страна на бушониерата в жабката;
главната бушониера под дясната седалка седалка;
място, където да свържете към маса;
релетата под волана.
След няколко часа колата Ви ще изглежда така:
Ще започнем с пасажерската седалка, тъй като тя се нуждае само от 2 кабела, за да заработи: 12волта и маса. Ако колата Ви фабрично има подгрев, то тук ще имате нужда единствено от 12V, тъй като маса си имате.
Трябва да свържете 12V към пин номер6 и маса към пин номер1 от буксата на пасажерската седалка.
Кабелът за маса не ни трябва да е кой знае колко дълъг, понеже точката, от която ще вземете маса е под пасажерската седалка.
Вие виждате откъде да се вземе масата, надявам се.
Всички кабели ги прекарвате през пластмасовата кутия за кабели.
12V взимаме от предпазител номер10 в жабката.
Запоявате си кабел към пина, който ще монтирате на бушон10, след което монтирате пина. Не е най-лесното нещо на света, но щом сте се хванали, значи това би трябвало да ви се стори песен.
Тук вече бушон10 е налице, така че ни остава само кабела към седалката.
Пасажерската седалка е готова. Сега отиваме към шофьорската седалка.
Шофьорската седалка се нуждае от 3 кабела:
12V
Маса
P-BUS
Трябва да добавите 12V на пин 6,
маса към пин 1,
P-bus към пин4
от буксата на шофьорската седалка.
P-bus кабелът трябва да се свърже към P-bus от колата, т.е. онзи P-bus, който сега е включен във вашия GM модул. Ще се ориентирате по цвета, а може и да проверя кой точно пин ви трябва и да го добавя тук след малко. Просто оголвате 2 сантиметра от P-BUS кабела, който влиза в GM модула ви и свързвате този от седалката към оголеното място.
Най-правилно е да се запои и да се изолира.
Свържете маса към съединението за масите под шофьорската седалка и към pin2 от реле K72.
Прекарайте кабел от резервния 50А бушон под седалката към pin6 на реле К72. Прекарайте плюсът от седалката към бушон13 в жабката.
Продължаваме с релето К72:
Пин 8 от К72 трябва да бъде свързан към 12 волта след контакт, които ще вземем от бушон19.
Също така пин 4 от релето свързваме към бушон13.
Остава ни един последен кабел, който трябва да свържем, а именно този от pin5 на реле K72.
Него го свързваме към pin19 от X254 буксата на GM модула (черната 20 пинова букса).
Вече и 5-те кабела на релето са свързани.
В тази точка аз бих тествал дали всички работи, но авторът на описанието продължава със следното:
сглобявата всичко и накрая монтирате:
един предпазител 30А за бушон10;
един предпазител 30А за бушон13;
един предпазител 5А за бушон19.
Свързвате си акумулатора. След това е добре да се промени SA кода на колата, за да разберат всички модули, че вече имаме ел. седалки с памет.
Тук пичът обяснява, че не бил доволен от жълтите шлаухи и поставянето на самото реле:
Сега седалките са като фабрично инсталирани, без мандахерзащи се кабели:
Тогава си спомних за тази доста подробна тема на Raymond от UK форума: http://forum.bmw5.co.uk/topic/54775-e39 ... pic-heavy/
обаче бяха изчезнали. Затова се захванах да копирам темата, да извадя снимките, да преведа набързо описанието (което най-вероятно е пълно с грешки, така че всякаква корекция ще е от полза).
Темата е далеч от това да я наречем подробна, но би могла да помогне като някаква начало на хората, които тръгват към ел седалки.
Иначе най-правилно би било или да се обучите да ползвате BMW WDS схемите, които са налични тук: http://www.bmw-planet.net/diagrams/release/us/ (този линк вече е неактивен, имам WDS на работещ хостинг, само че го давам само на ЛС, за да си остане работещ),
или да отидете при някой, който знае как точно да ви ги монтира, защото една грешка, когато става дума за електроника, и то автомобилна, може да причини големи проблеми!
Главната цел на темата е да споделя тези снимки и английското описание, защото в нашия форум такава отправна тема липсваше.
Ако ви интересува как се свързва подгряването на седалките, може да прескочите частта от английския форум и да преминете към моето обяснение тук: ЦЪК
Започваме:
1. В темата става дума за седалки с черни букси, а не с жълти. Самата процедура е същата и при жълтите букси, но пиновете и като цяло схемата е различна.
Това са инструкции за това как да си ретрофитнете ел. седалки на кола, която е излязла с механични седалки.
Ако следвате тези инструкции, cut-off системата, която е предвидена от БМВ ще си остане работеща.
Apart from tools you'll need the following:
Нужни са ви следните неща"
1. Е39
2. Комплект ел. седалки
3. Окабеляване за шофьорска врата от кола с памет на седалките.
4. Реле K72 (партномер: 61358365960).
5. Държачи за оригинални предпазители (бушони).
6. Бутон за памет, който стои на кората на шоф. врата.
Това е реле К72:
То има 5 пина, които са свързани към:
2. Маса
4. Предпазител F13
5. Pin19 от X254 на GM модула.
6. 50A +ve захранване (80A на колите след септември 1998-ма).
8. IGN (12V след контакт).
Така изглежда окабеляването за шофьорска врата при кола с памет:
Тук виждаме отчупена част от бушониера, от която ще си вземем "пинове" за предпазителите, които ще монтираме в нашата бушониера.
Бутонът за паметта:
Първо: разкачаме акумулатора.
Второ: инсталираме окабеляването за шофьорска врата. Белият конектор е за паметта, жълтият е за самозатъмняващо се огледало, ако колата ни има такива.
Забележете, че P-bus кабелът (най-тънкият от всички тук) трябва да го свържете към P-BUS шината на колата, каквато можете да намерите при GM модула зад жабката.
Трябва ви достъп до:
задната и странична страна на бушониерата в жабката;
главната бушониера под дясната седалка седалка;
място, където да свържете към маса;
релетата под волана.
След няколко часа колата Ви ще изглежда така:
Ще започнем с пасажерската седалка, тъй като тя се нуждае само от 2 кабела, за да заработи: 12волта и маса. Ако колата Ви фабрично има подгрев, то тук ще имате нужда единствено от 12V, тъй като маса си имате.
Трябва да свържете 12V към пин номер6 и маса към пин номер1 от буксата на пасажерската седалка.
Кабелът за маса не ни трябва да е кой знае колко дълъг, понеже точката, от която ще вземете маса е под пасажерската седалка.
Вие виждате откъде да се вземе масата, надявам се.
Всички кабели ги прекарвате през пластмасовата кутия за кабели.
12V взимаме от предпазител номер10 в жабката.
Запоявате си кабел към пина, който ще монтирате на бушон10, след което монтирате пина. Не е най-лесното нещо на света, но щом сте се хванали, значи това би трябвало да ви се стори песен.
Тук вече бушон10 е налице, така че ни остава само кабела към седалката.
Пасажерската седалка е готова. Сега отиваме към шофьорската седалка.
Шофьорската седалка се нуждае от 3 кабела:
12V
Маса
P-BUS
Трябва да добавите 12V на пин 6,
маса към пин 1,
P-bus към пин4
от буксата на шофьорската седалка.
P-bus кабелът трябва да се свърже към P-bus от колата, т.е. онзи P-bus, който сега е включен във вашия GM модул. Ще се ориентирате по цвета, а може и да проверя кой точно пин ви трябва и да го добавя тук след малко. Просто оголвате 2 сантиметра от P-BUS кабела, който влиза в GM модула ви и свързвате този от седалката към оголеното място.
Най-правилно е да се запои и да се изолира.
Свържете маса към съединението за масите под шофьорската седалка и към pin2 от реле K72.
Прекарайте кабел от резервния 50А бушон под седалката към pin6 на реле К72. Прекарайте плюсът от седалката към бушон13 в жабката.
Продължаваме с релето К72:
Пин 8 от К72 трябва да бъде свързан към 12 волта след контакт, които ще вземем от бушон19.
Също така пин 4 от релето свързваме към бушон13.
Остава ни един последен кабел, който трябва да свържем, а именно този от pin5 на реле K72.
Него го свързваме към pin19 от X254 буксата на GM модула (черната 20 пинова букса).
Вече и 5-те кабела на релето са свързани.
В тази точка аз бих тествал дали всички работи, но авторът на описанието продължава със следното:
сглобявата всичко и накрая монтирате:
един предпазител 30А за бушон10;
един предпазител 30А за бушон13;
един предпазител 5А за бушон19.
Свързвате си акумулатора. След това е добре да се промени SA кода на колата, за да разберат всички модули, че вече имаме ел. седалки с памет.
Тук пичът обяснява, че не бил доволен от жълтите шлаухи и поставянето на самото реле:
Сега седалките са като фабрично инсталирани, без мандахерзащи се кабели:
Последна промяна PeReZ на 04 Фев 2023, 7:12, променена общо 9 пъти
- ivailo0
- младши ентусиаст
- Мнения: 371
- Регистриран на: 13.04.2014
- Местоположение: Варна / Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530dA M-Tech ///M-Pack
Re: Ретрофит на ел. седалки в Е39 + снимки
Браво Светльо! Отдавна не се е качвало толкова полезна тема.
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Ретрофит на ел. седалки в Е39 + снимки
Браво, но това далеч не е изчерпателна тема на Raymond по инсталацията на ел. салон. Понеже салони има всякакви, най-малко и не си приличат също по окабеляването.
1. Първо, неговата инсталация е за салон преди фейса и без подгрев. При фейсов салон, с жълтите букси, нещата стоят по различен начин с пиновете.
2. Кутията с главните бушони, е под пасажерската седалка на нашите коли, някой да не я търси под шофьорската.
3. В темата и дума няма как се окабелява и връзва централната конзола, откъде се управлява подгрева. В тази връзка, една снимка по-долу
И последно, който се захваща с тази работа, или да се ограмотява персонално как да ползва WDS или да ползва услугите на някой друг. И гледайте сеченията на кабелите, както са дадени във WDS за съответния модул/връзка и ползвайте ако не такива, поне максимално близки като размер, ако не искате да се запалите един ден.
Успех.
1. Първо, неговата инсталация е за салон преди фейса и без подгрев. При фейсов салон, с жълтите букси, нещата стоят по различен начин с пиновете.
2. Кутията с главните бушони, е под пасажерската седалка на нашите коли, някой да не я търси под шофьорската.
3. В темата и дума няма как се окабелява и връзва централната конзола, откъде се управлява подгрева. В тази връзка, една снимка по-долу
И последно, който се захваща с тази работа, или да се ограмотява персонално как да ползва WDS или да ползва услугите на някой друг. И гледайте сеченията на кабелите, както са дадени във WDS за съответния модул/връзка и ползвайте ако не такива, поне максимално близки като размер, ако не искате да се запалите един ден.
Успех.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- CuMee
- Потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 10.07.2009
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E65
Re: Ретрофит на ел. седалки в Е39 *КОПИРАНА ОТ UK ФОРУМ*
Един въпрос седалки преди фейс могат ли да се монтират на фейс
Re: Ретрофит на ел. седалки в Е39 *КОПИРАНА ОТ UK ФОРУМ*
Могат, скоро го правихме с един приятел.
Просто човек трябва да следва WDS схемите и нещата се получават.
Просто човек трябва да следва WDS схемите и нещата се получават.
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Ретрофит на ел. седалки в Е39 *КОПИРАНА ОТ UK ФОРУМ*
И аз го правих наскоро, по facebook-a.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- CuMee
- Потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 10.07.2009
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E65
Re: Ретрофит на ел. седалки в Е39 *КОПИРАНА ОТ UK ФОРУМ*
ако може малко помощ ще съм ви благодарен проблем ми е подгрева
Re: Ретрофит на ел. седалки в Е39 *КОПИРАНА ОТ UK ФОРУМ*
Ако не си опишеш проблема и не зададеш въпрос, ще е много трудно някой да ти помогне.
- CuMee
- Потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 10.07.2009
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E65
Re: Ретрофит на ел. седалки в Е39 *КОПИРАНА ОТ UK ФОРУМ*
Проблема е че колата е фейс а седалките са ми преди фейс със черната букса и къде ли не търсих как да свържа подгрева инече всичко др работи интересува ме от централната конзола кой кабели са за подгрева и кой са на седалката
Как се свързва подгряването на седалките. Подгрев.
Ще опиша как стоят нещата фабрично и при кола с жълти букси, и при кола с черни букси.
Ще опиши и това, за което пита колегата по-горе.
1. Когато колата е с централна конзола с бутони и жълти букси за седалките, то ето кои кабели отговарят за подгрева:
Шоф. седалка:
Pin1 от централната конзола (БЯЛО-ЖЪЛТ) отива в pin25 от жълтата букса на шофьорската седалка.
Pin12 от централната конзола (БЯЛО-СИН) отива в pin23 от жълтата букса на шофьорската седалка.
Приемаме, че при жълтата букса на шофьорската седалка на pin14 (КАФЯВ) има МАСА.
Пасажерска седалка:
Pin13 от централната конзола (БЯЛО-ЗЕЛЕН) отива в pin25 от жълтата букса на пасажерската седалка.
Pin22 от централната конзола (БЯЛО-КАФЯВ) отива в pin23 от жълтата букса на пасажерската седалка.
Приемаме, че при жълтата букса на пасажерската седалка на pin14 имаме МАСА.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
2. Когато колата е с отделни бутони за подгрев и черни букси за седалките, то ето кои кабели отговарят за подгрева:
Шофьорска седалка:
Pin2 от бутона за шофьорския подгрев (БЯЛО-СИН) отива в pin2 на буксата под шофьорската седалка.
Pin5 от бутона за шофьорския подгрев (БЯЛО-ЖЪЛТ) отива в pin3 на буксата под шофьорската седалка.
Pin1 на буксата под шофьорската седалка трябва да е свързана към маса. Кабелът е кафяв, дебел.
Пасажерска седалка:
Pin2 от бутона за пасажерския подгрев (БЯЛО-СИН) отива в pin2 на буксата под пасажерската седалка.
Pin5 от бутона за пасажерския подгрев (БЯЛО-ЖЪЛТ) отива в pin3 на буксата под пасажерската седалка.
Pin1 на буксата под пасажерската седалка трябва да е свързана към маса. Кабелът е кафяв, дебел.
а) Ето описание на пиновете на шофьорския и пасажерския бутон за подгрев:
1. Описание на шофьорския бутон за подгрев:
Pin1 от бутона на шофьорския подгрев (СИВО-ЧЕРВЕН) се взима от който си харесате друг сиво-червен кабел наоколо (това е ILLUMINATION, т.е. 12V след габарити).
Pin2 от бутона за шофьорския подгрев (БЯЛО-СИН) отива в pin2 на буксата под шофьорската седалка.
Pin3 от бутона за шофьорския подгрев (ЗЕЛЕНО-ЧЕРЕН С ЖЪЛТИ ТОЧКИ) се взима от предпазител F32 в жабката.
Pin4 от бутона за шофьорския подгрев (КАФЯВО-ЧЕРЕН) трябва да се свърже към МАСА.
Pin5 от бутона за шофьорския подгрев (БЯЛО-ЖЪЛТ) отива в pin3 на буксата под шофьорската седалка.
2. Описание на пасажерския бутон за подгрев:
Pin1 от бутона на пасажерския подгрев (СИВО-ЧЕРВЕН) се взима от който си харесате друг сиво-червен кабел наоколо (това е ILLUMINATION, т.е. 12V след габарити).
Pin2 от бутона за пасажерския подгрев (БЯЛО-СИН) отива в pin2 на буксата под пасажерската седалка.
Pin3 от бутона за пасажерския подгрев (ЗЕЛЕНО-ЧЕРЕН С ЖЪЛТИ ТОЧКИ) се взима от предпазител F32 в жабката.
Pin4 от бутона за пасажерския подгрев (КАФЯВО-ЧЕРЕН) трябва да се свърже към МАСА.
Pin5 от бутона за пасажерския подгрев (БЯЛО-ЖЪЛТ) отива в pin3 на буксата под пасажерската седалка.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------
А сега, ето го отговорът на въпроса на колегата над моя пост, който ще е хубаво да обърне внимание и на червените неща в цитата:
3. Как да подкараме подгрев, ако колата ни е по-нова, т.е. с централна конзола, а сме сложили седалки с черни букси, т.е. от по-стара кола.
Шофьорска седалка подгрев:
На pin1 от буксата под шофьорската седалка (КАФЯВ) трябва да свържем маса, ако нямаме.
Pin1 от централната конзола (БЯЛО-ЖЪЛТ) отива в pin3 на буксата под шофьорската седалка.
Pin12 от централната конзола (БЯЛО-СИН) отива в pin2 на буксата под шофьорската седалка.
Пасажерска седалка подгрев:
На pin1 от буксата под пасажерската седалка (КАФЯВ) трябва да свържем маса, ако нямаме.
Pin13 от централната конзола (БЯЛО-ЗЕЛЕН) отива в pin3 от буксата на пасажерската седалка (БЯЛО-ЖЪЛТ).
Pin22 от централната конзола (БЯЛО-КАФЯВ) отива в pin2 от буксата на пасажерската седалка (БЯЛО-СИН).
Повечето от вас знаят, че когато нещо не е наред по подгряването на седалките, те изобщо не тръгват, т.е. направили са системата възможно най-безопасна.
От БМВ са направили много удобна система за диагностициране, която можем да ползваме, а именно - диагностика, посредством определен брой премигвания на индикатора до бутона за подгряване.
*Това не съм го тествал на кола с конзола, а само на такава с отделни бутони, така че за кола с конзола засега не мога да го потвърдя.
Ето го и описанието:
Ето и как работи:
1. Завъртате ключа до положение 0.
2. Натискате и задържате бутона за подгряване на седалката.
3. Завъртате ключа до контакт (положение2).
4. Отпускате бутона за подгрева и го натискате отново.
И какво ви показва светидиода на подгрева:
1. Ако мигне веднъж, системата ви показва, че проблемът е в бутона или окабеляването на бутона.
2. Ако мигне 2 пъти, ви показва, че температурният сензор е повреден (или окабеляването към него).
3. Ако мигне 3 пъти, ви показва, че всичките 4 нагревателни елемента са прекъснати или тяхното окабеляване
Ще опиши и това, за което пита колегата по-горе.
1. Когато колата е с централна конзола с бутони и жълти букси за седалките, то ето кои кабели отговарят за подгрева:
Шоф. седалка:
Pin1 от централната конзола (БЯЛО-ЖЪЛТ) отива в pin25 от жълтата букса на шофьорската седалка.
Pin12 от централната конзола (БЯЛО-СИН) отива в pin23 от жълтата букса на шофьорската седалка.
Приемаме, че при жълтата букса на шофьорската седалка на pin14 (КАФЯВ) има МАСА.
Пасажерска седалка:
Pin13 от централната конзола (БЯЛО-ЗЕЛЕН) отива в pin25 от жълтата букса на пасажерската седалка.
Pin22 от централната конзола (БЯЛО-КАФЯВ) отива в pin23 от жълтата букса на пасажерската седалка.
Приемаме, че при жълтата букса на пасажерската седалка на pin14 имаме МАСА.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
2. Когато колата е с отделни бутони за подгрев и черни букси за седалките, то ето кои кабели отговарят за подгрева:
Шофьорска седалка:
Pin2 от бутона за шофьорския подгрев (БЯЛО-СИН) отива в pin2 на буксата под шофьорската седалка.
Pin5 от бутона за шофьорския подгрев (БЯЛО-ЖЪЛТ) отива в pin3 на буксата под шофьорската седалка.
Pin1 на буксата под шофьорската седалка трябва да е свързана към маса. Кабелът е кафяв, дебел.
Пасажерска седалка:
Pin2 от бутона за пасажерския подгрев (БЯЛО-СИН) отива в pin2 на буксата под пасажерската седалка.
Pin5 от бутона за пасажерския подгрев (БЯЛО-ЖЪЛТ) отива в pin3 на буксата под пасажерската седалка.
Pin1 на буксата под пасажерската седалка трябва да е свързана към маса. Кабелът е кафяв, дебел.
а) Ето описание на пиновете на шофьорския и пасажерския бутон за подгрев:
1. Описание на шофьорския бутон за подгрев:
Pin1 от бутона на шофьорския подгрев (СИВО-ЧЕРВЕН) се взима от който си харесате друг сиво-червен кабел наоколо (това е ILLUMINATION, т.е. 12V след габарити).
Pin2 от бутона за шофьорския подгрев (БЯЛО-СИН) отива в pin2 на буксата под шофьорската седалка.
Pin3 от бутона за шофьорския подгрев (ЗЕЛЕНО-ЧЕРЕН С ЖЪЛТИ ТОЧКИ) се взима от предпазител F32 в жабката.
Pin4 от бутона за шофьорския подгрев (КАФЯВО-ЧЕРЕН) трябва да се свърже към МАСА.
Pin5 от бутона за шофьорския подгрев (БЯЛО-ЖЪЛТ) отива в pin3 на буксата под шофьорската седалка.
2. Описание на пасажерския бутон за подгрев:
Pin1 от бутона на пасажерския подгрев (СИВО-ЧЕРВЕН) се взима от който си харесате друг сиво-червен кабел наоколо (това е ILLUMINATION, т.е. 12V след габарити).
Pin2 от бутона за пасажерския подгрев (БЯЛО-СИН) отива в pin2 на буксата под пасажерската седалка.
Pin3 от бутона за пасажерския подгрев (ЗЕЛЕНО-ЧЕРЕН С ЖЪЛТИ ТОЧКИ) се взима от предпазител F32 в жабката.
Pin4 от бутона за пасажерския подгрев (КАФЯВО-ЧЕРЕН) трябва да се свърже към МАСА.
Pin5 от бутона за пасажерския подгрев (БЯЛО-ЖЪЛТ) отива в pin3 на буксата под пасажерската седалка.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------
CuMee написа:Проблемът е, че колата е фейс, а седалките са ми преди фейс, със черната букса и къде ли не търсих как да свържа подгрева, иначе всичко друго работи. Интересува ме от централната конзола кои кабели са за подгрева и кои са на седалката.
А сега, ето го отговорът на въпроса на колегата над моя пост, който ще е хубаво да обърне внимание и на червените неща в цитата:
3. Как да подкараме подгрев, ако колата ни е по-нова, т.е. с централна конзола, а сме сложили седалки с черни букси, т.е. от по-стара кола.
Шофьорска седалка подгрев:
На pin1 от буксата под шофьорската седалка (КАФЯВ) трябва да свържем маса, ако нямаме.
Pin1 от централната конзола (БЯЛО-ЖЪЛТ) отива в pin3 на буксата под шофьорската седалка.
Pin12 от централната конзола (БЯЛО-СИН) отива в pin2 на буксата под шофьорската седалка.
Пасажерска седалка подгрев:
На pin1 от буксата под пасажерската седалка (КАФЯВ) трябва да свържем маса, ако нямаме.
Pin13 от централната конзола (БЯЛО-ЗЕЛЕН) отива в pin3 от буксата на пасажерската седалка (БЯЛО-ЖЪЛТ).
Pin22 от централната конзола (БЯЛО-КАФЯВ) отива в pin2 от буксата на пасажерската седалка (БЯЛО-СИН).
Повечето от вас знаят, че когато нещо не е наред по подгряването на седалките, те изобщо не тръгват, т.е. направили са системата възможно най-безопасна.
От БМВ са направили много удобна система за диагностициране, която можем да ползваме, а именно - диагностика, посредством определен брой премигвания на индикатора до бутона за подгряване.
*Това не съм го тествал на кола с конзола, а само на такава с отделни бутони, така че за кола с конзола засега не мога да го потвърдя.
Ето го и описанието:
Ето и как работи:
1. Завъртате ключа до положение 0.
2. Натискате и задържате бутона за подгряване на седалката.
3. Завъртате ключа до контакт (положение2).
4. Отпускате бутона за подгрева и го натискате отново.
И какво ви показва светидиода на подгрева:
1. Ако мигне веднъж, системата ви показва, че проблемът е в бутона или окабеляването на бутона.
2. Ако мигне 2 пъти, ви показва, че температурният сензор е повреден (или окабеляването към него).
3. Ако мигне 3 пъти, ви показва, че всичките 4 нагревателни елемента са прекъснати или тяхното окабеляване
Последна промяна PeReZ на 06 Фев 2023, 12:54, променена общо 2 пъти
Re: Ретрофит на ел. седалки в Е39. Как се свързва подгрев
Някой от София ако може да удари едно рамо за връзването на ел.салон,че съм скаран с токовете
kamen
Re: Ретрофит на ел. седалки в Е39. Как се свързва подгрев
А ако имаме седалки с жълти букси, а салон оте фейса ?
- g_dobreff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 190
- Регистриран на: 23.04.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530I M sport
- Мечтае да кара: //M5
- Детайли за колата: Saloon Manual Transmission
Re: Ретрофит на ел. седалки в Е39. Как се свързва подгрев
Здравейте, колеги,
Реших да изтрия праха от тази тема. Имам нужда от малко помощ за инсталирането на ел. седалки с памет.
Ситуацията е следната: Колата е фейс, със механично рекаро с подгрев (жълти букси). Закупих си ел.рекаро фейс (още не знам дали е с подгрев, ако не е ще прехвърля от старите седалки) от кола с десен волан.
Набавих си окабеляването за вратата за кола с памет (`99 година), реле к72. Остава да намеря бутоните за паметта и да се въоръжа със сила и търпение за да извървя цялата процедура по ретрофита. Има ли разлика в инсталацията за вратата, бутона за памет и релето за моделите фейс и префейс?
Рових доста из форума и прочетох противоречиви мнения по казуса с паметта на лявата седалка от кола с десен волан. Интересува ме дали трябва да прехвърля моторите (с 3 кабела) от дясната седалка на лявата, за да работи паметта? Моторите на лявата седалка са с по 2 кабела.
Благодаря предварително.
Поздрави.
Реших да изтрия праха от тази тема. Имам нужда от малко помощ за инсталирането на ел. седалки с памет.
Ситуацията е следната: Колата е фейс, със механично рекаро с подгрев (жълти букси). Закупих си ел.рекаро фейс (още не знам дали е с подгрев, ако не е ще прехвърля от старите седалки) от кола с десен волан.
Набавих си окабеляването за вратата за кола с памет (`99 година), реле к72. Остава да намеря бутоните за паметта и да се въоръжа със сила и търпение за да извървя цялата процедура по ретрофита. Има ли разлика в инсталацията за вратата, бутона за памет и релето за моделите фейс и префейс?
Рових доста из форума и прочетох противоречиви мнения по казуса с паметта на лявата седалка от кола с десен волан. Интересува ме дали трябва да прехвърля моторите (с 3 кабела) от дясната седалка на лявата, за да работи паметта? Моторите на лявата седалка са с по 2 кабела.
Благодаря предварително.
Поздрави.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Ретрофит на ел. седалки в Е39. Как се свързва подгрев
За да ти е мирна главата прехвърли моторите с паметта от едната на другата седалка, както и самото окабеляване на седалката. Това може да се направи само за основите, защото гърбовете се демонтират и могат да се разменят целите.
Разлика в инсталацията на вратата няма, както и в релето.
Разлика в инсталацията на вратата няма, както и в релето.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- g_dobreff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 190
- Регистриран на: 23.04.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530I M sport
- Мечтае да кара: //M5
- Детайли за колата: Saloon Manual Transmission
Re: Ретрофит на ел. седалки в Е39. Как се свързва подгрев
Привет, разглобих едната седалка и смъкнах моторите с инсталацията. Скоро идва ред и на втората. Оказа се, че салонът, който съм взел няма подгрев и ще прехвърля подгрева от седалките, с които съм в момента. Ще направя и приложа снимков материал. Stony, рових из форума и попаднах на тема, в която си поръчал дунапрените на седалките. Интересува ме с какво привърза кожата към дунапрените. Оригиналните халки ли използва или кабелни превръзки?
В последствие си поръчах и ел.регулируема конзола за волана (с оригиналната инсталация), която предстои да бъде инсталирана когато подготвя новите седалки. За там ще имам нужда от няколко съвета по подмяната и подвързването.
Поздрави.
В последствие си поръчах и ел.регулируема конзола за волана (с оригиналната инсталация), която предстои да бъде инсталирана когато подготвя новите седалки. За там ще имам нужда от няколко съвета по подмяната и подвързването.
Поздрави.
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани