Въпрос за автоматични фарове при Е39
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- LizarD
- ентусиаст
- Мнения: 894
- Регистриран на: 19.09.2008
- Местоположение: Burgas
- Пол: Мъж
- Кара: **** ми янко
- Мечтае да кара: CL65 AMG
Въпрос за автоматични фарове при Е39
Весела Коледа колеги!
Имам следния въпрос: Възможно ли е да се активира дългите на 30% през деня и да обръща на къси през нощта?
Автомобила е Е39 2002 03. Имам уж автоматични фарове (А символ), а така и не съм усетил ползата от тази опция.
До колкото прочетох в книжката на колата, тея автоматични фарове били, като влезна в тунел да пуска късите.
Имам и Rain Sensor ако това е от значение.
От Бургас съм.
Имам следния въпрос: Възможно ли е да се активира дългите на 30% през деня и да обръща на къси през нощта?
Автомобила е Е39 2002 03. Имам уж автоматични фарове (А символ), а така и не съм усетил ползата от тази опция.
До колкото прочетох в книжката на колата, тея автоматични фарове били, като влезна в тунел да пуска късите.
Имам и Rain Sensor ако това е от значение.
От Бургас съм.
Re: Въпрос за автоматични фарове при Е39
Възможно е! Ако лайт модула е съответното ниво обаче. Щом имаш автоматични светлини се предполага ,че трябва да е такъв(ако някой не го е подменил) и само да се кодира колата.
Re: Въпрос за автоматични фарове при Е39
LizarD написа:Възможно ли е да се активира дългите на 30% през деня и да обръща на къси през нощта? ...
Разбира се, че е възможно, ако колата е оборудвана с тази екстра (автоматични фарове). Това е една доста приятна функция и винаги си я добавям, дори когато колата няма автоматични фарове фабрично.
На едната ми Е39-ка си ретрофитнах фабричния комплект за автоматични фарове (врътка за фаровете, лайтмодул, сензор за дъжд + светлина (RLS)), а на другата ми Е39-ка си го направих с мой сензор и модул, но определено е функция, която е полезна и внася удобство.
- LizarD
- ентусиаст
- Мнения: 894
- Регистриран на: 19.09.2008
- Местоположение: Burgas
- Пол: Мъж
- Кара: **** ми янко
- Мечтае да кара: CL65 AMG
Re: Въпрос за автоматични фарове при Е39
PeReZ написа:LizarD написа:Възможно ли е да се активира дългите на 30% през деня и да обръща на къси през нощта? ...
Разбира се, че е възможно, ако колата е оборудвана с тази екстра (автоматични фарове). Това е една доста приятна функция и винаги си я добавям, дори когато колата няма автоматични фарове фабрично.
На едната ми Е39-ка си ретрофитнах фабричния комплект за автоматични фарове (врътка за фаровете, лайтмодул, сензор за дъжд + светлина (RLS)), а на другата ми Е39-ка си го направих с мой сензор и модул, но определено е функция, която е полезна и внася удобство.
Какво трвбва да проверя за да разбера дали автомобилът ми е оборудван с всичко нужно? Имам сензор за дъжд, ìАuto на врътката преди нулата, лайт сензор не съм напълно сигурен (rls). Колата е 2002 03 и има сравнително нов лайт модул (не съм сиг кой точно)
Re: Въпрос за автоматични фарове при Е39
Трябва да провериш дали:
лайтмодулът ти е 3B, 4 или 4B, т.е. .C19 или по-нов.
врътката за фарове има положение Auto.
сензорът за дъжд е само за дъжд или за дъжд и светлина (RLS). На него си пише дали е RLS или не.
Най-лесно би станало чрез диагностика, но може и визуално да провериш какъв е лайтмодула (все пак една кирлива пластмаса се сваля, за да видиш лайдмодула), както и сензора за дъжд (само сваляш пластмасите около огледалото и виждаш дали пише RLS).
За сензорът за дъжд може да се ориентираш и по лещата, която се вижда отвън.
Така изглежда обикновен сензор за дъжд (има 4 "очи"):
А ето как изглежда сензор за дъжд и светлина (има 8 "очи"):
лайтмодулът ти е 3B, 4 или 4B, т.е. .C19 или по-нов.
врътката за фарове има положение Auto.
сензорът за дъжд е само за дъжд или за дъжд и светлина (RLS). На него си пише дали е RLS или не.
Най-лесно би станало чрез диагностика, но може и визуално да провериш какъв е лайтмодула (все пак една кирлива пластмаса се сваля, за да видиш лайдмодула), както и сензора за дъжд (само сваляш пластмасите около огледалото и виждаш дали пише RLS).
За сензорът за дъжд може да се ориентираш и по лещата, която се вижда отвън.
Така изглежда обикновен сензор за дъжд (има 4 "очи"):
А ето как изглежда сензор за дъжд и светлина (има 8 "очи"):
- LizarD
- ентусиаст
- Мнения: 894
- Регистриран на: 19.09.2008
- Местоположение: Burgas
- Пол: Мъж
- Кара: **** ми янко
- Мечтае да кара: CL65 AMG
Re: Въпрос за автоматични фарове при Е39
RLS и LCM III B Пише зад двата модула. )))
И докато рових в колата за тоя лайт модул открих интересна джаджа а именно:
За какво мога да го ползвам това нещо? Колата ми има нетипична антена, телефонна слушалка без нищо по нея (Като радиостанция няква такава никва), това нещо и някаква глупост зад CD-то.
И докато рових в колата за тоя лайт модул открих интересна джаджа а именно:
За какво мога да го ползвам това нещо? Колата ми има нетипична антена, телефонна слушалка без нищо по нея (Като радиостанция няква такава никва), това нещо и някаква глупост зад CD-то.
- Хрuсто
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 187
- Регистриран на: 30.07.2017
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)
Re: Въпрос за автоматични фарове при Е39
Извинявам се ме пиша в темата на колегата. Как с експерта да подкарам дългите да палят на процент автоматично при контакт/запален мотор?
Re: Въпрос за автоматични фарове при Е39
LizarD написа:RLS и LCM III B Пише зад двата модула. )))
И докато рових в колата за тоя лайт модул открих интересна джаджа а именно:
За какво мога да го ползвам това нещо? Колата ми има нетипична антена, телефонна слушалка без нищо по нея (Като радиостанция няква такава никва), това нещо и някаква глупост зад CD-то.
Нещо не се отварят снимките, поне към настоящия момент, но за питанията от темата - ти имаш всичко необходимо, за да имаш автоматични фарове. Ако при положение АВТО на фаровете, когато затъмниш сензора за дъжд и светлина, не ти се включват късите, значи е добре да се види с диагностика и ако се налага - да се кодира лайтмодула.
Иначе аз съм с подобна на твоята конфигурация, само че съм активирал "дневни светлини на дългите" и така, когато съм на АВТО, през деня съм на дълги на процент, а когато стане тъмно, сама си включва късите.
Re: Въпрос за автоматични фарове при Е39
колега PeReZ какъв модул ползва,за сензора предполагам може да се сложи и най обикновен за светлина
Re: Въпрос за автоматични фарове при Е39
Модулът е мое производство, т.е. ползвах за основа един modLight2, към който закачих сензор (фоторезистор в моя случай) и си написах програмка, която следи сензора и управлява врътката за фаровете.
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Въпрос за автоматични фарове при Е39
Язе пък ми се наложи да си сменя пак предния джам, щото се чупи от хвръкнал камък на магистралата и този, дето го взех, е с RLS сензор, а стандартно колата е само с този за дъжд. Имам врътка за автоматични фарове, сега имам и сензор на джама, но едва ли има окабеляване до LCM-a, който трябва да сменя също с поне 3B. Та ще се отваря WDS-a и за тази операция, щото не може то да има някаква функция макар и в зачатък и да не работи.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
Re: Въпрос за автоматични фарове при Е39
То няма и нужда от окабеляване до ЛЦМ-а, така че може да минеш и без WDS-a.
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Въпрос за автоматични фарове при Е39
Май си прав, според тази схема. Даже до LCM-a няма нищо, като гледам.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Vik
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 114
- Регистриран на: 14.12.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: карам бавно 'щот ме кефи
- Детайли за колата: 520i touring 04/1999
M52b20TU - 20 6S 3/4
Re: Въпрос за автоматични фарове при Е39
"Скоро" - около коледа беше, на познат с Х5 2004-та пусках дневните на %.
Клата си имаше и автоматични светлини, като желанието на човека беше, при ключ в положение А постоянно, да светят дневните (дълги) и при влизане в тунел/гараж или като се стъмни, автоматично да си се включва ксенона (късите) и да гаснат дневните.
С НавКодер-а стана от раз, без никакви хардуерни интервенции и промени.
Единствено, при положение че са се активирали късите заради слаба светлина, ако стане нормално светло има едно забавяне от около минута преди да се самоизключат късите и да светнат дневните дълги светлини.
Успех.
Клата си имаше и автоматични светлини, като желанието на човека беше, при ключ в положение А постоянно, да светят дневните (дълги) и при влизане в тунел/гараж или като се стъмни, автоматично да си се включва ксенона (късите) и да гаснат дневните.
С НавКодер-а стана от раз, без никакви хардуерни интервенции и промени.
Единствено, при положение че са се активирали късите заради слаба светлина, ако стане нормално светло има едно забавяне от около минута преди да се самоизключат късите и да светнат дневните дълги светлини.
Успех.
- nightdriver
- ентусиаст
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Въпрос за автоматични фарове при Е39
Елезаре , имаш стандартно окабляване , в случая трябва ти само подходящия LCM 3В или 4 и това е .
Миналото лято колегата Иво Борисов ми монтира автоматични светлини , та все още ми е прясна цялата история ...
Миналото лято колегата Иво Борисов ми монтира автоматични светлини , та все още ми е прясна цялата история ...
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани