Бързи въпроси и отговори

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 20.10.2015
Пол: Мъж
Кара: мъсквич

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от 3186 » 07 Апр 2018, 18:23

Проблемът накратко - М54B25 вие като прахосмукачка при ускорение и ниски обороти. Подобен монотонен звук се чува и когато работи на едно място! Имам предположение за ваноси, vacuum leak, другото, което подозирам е диса клапата, но не съм я свалял за да тествам :oops: . На клипа се чува достатъчно ясно https://streamable.com/sh1c5
Някакви идеи?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 233
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от drifty » 07 Апр 2018, 20:05

на мен ми се струва нормално този звук честно казано.

Въпрос: Колко бързо ви загряват Е39-ките? Става дума за 528 двоен ванос. Днес ми направи впечатление, беше стояла колата сигурно 5-6 часа, а преди това я бях запалил за 2-3 минути да я преместя от гаража навън, че вкарвах други неща, та преди тва не беше карана от предния ден. Запалих и докато я прибера в гаража, стрелката беше вече близо до 12 часа. Стори ми се адски бързо. Вярно, изчаках я 30-40 секунди след старта, после докато завъртя насам натам да обърна са минали още 2 минути сигурно, ма пак ми се стори супер бързо. В движение си е окей, стрелката не ми е мърдала на никъде.

И още един въпрос - какво трябва да е маслото в скоростите. Загледах се днес във кутиите и шишетата от обслужването и гледам на маслото за скоростите - Castrol Dex III - пише за автоматични скорости, а колата е ръчка. Поразпитах съседа автомонтьор - той ми каза че при две негови коли, едната ръчка, другата автомат, по рама му излиза едно и също трансмисионно масло, та си карам с това за сега, но ми стана интересно. А и майстора ми каза, че също по рама купува частите.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 7.12.2016
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: E39 ALPINA B10

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Grozdanoff » 09 Апр 2018, 9:09

3186 написа:Проблемът накратко - М54B25 вие като прахосмукачка при ускорение и ниски обороти. Подобен монотонен звук се чува и когато работи на едно място! Имам предположение за ваноси, vacuum leak, другото, което подозирам е диса клапата, но не съм я свалял за да тествам :oops: . На клипа се чува достатъчно ясно https://streamable.com/sh1c5
Някакви идеи?


Незнам колега мен шума ми се струва нормален :dunno:
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 7.12.2016
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: E39 ALPINA B10

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Grozdanoff » 09 Апр 2018, 9:11

drifty написа:на мен ми се струва нормално този звук честно казано.

Въпрос: Колко бързо ви загряват Е39-ките? Става дума за 528 двоен ванос. Днес ми направи впечатление, беше стояла колата сигурно 5-6 часа, а преди това я бях запалил за 2-3 минути да я преместя от гаража навън, че вкарвах други неща, та преди тва не беше карана от предния ден. Запалих и докато я прибера в гаража, стрелката беше вече близо до 12 часа. Стори ми се адски бързо. Вярно, изчаках я 30-40 секунди след старта, после докато завъртя насам натам да обърна са минали още 2 минути сигурно, ма пак ми се стори супер бързо. В движение си е окей, стрелката не ми е мърдала на никъде.

И още един въпрос - какво трябва да е маслото в скоростите. Загледах се днес във кутиите и шишетата от обслужването и гледам на маслото за скоростите - Castrol Dex III - пише за автоматични скорости, а колата е ръчка. Поразпитах съседа автомонтьор - той ми каза че при две негови коли, едната ръчка, другата автомат, по рама му излиза едно и също трансмисионно масло, та си карам с това за сега, но ми стана интересно. А и майстора ми каза, че също по рама купува частите.


Моята кола е 528 с двоен ванос, попринцип колата загрява 3 пъти по-бързо от служебната ми Дачия докер(и тя е бензин), но така както ти го обясни наистина ми се струва че е загряла подозрително бързо... Щом си с ръчна скоростна кутия по-добре не пипай маслото.
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 233
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от drifty » 09 Апр 2018, 9:19

Благодаря за инфото. То маслото е в кутията вече. Просто като купих колата, не ми хареса как влизат скоростите, сега мисля, че е по-добре, но после видях самата тубичка с маслото.

Ще погледна днес да видя да отключа скритите менюта и да видя какви градуси държи. Колата е с нов термостат, антифриз и разширително казанче, но и тия дни си е топло. Като я палих за прибирането в гаража е било 20 и няколко градуса, а тя както е с тоя наблъскан кош и и всички кори отдолу са си там, може би затова толкова бързо загрява. Водната помпа също е нова и hepu. Термостатът също е във по-висок ценови клас и следва да е качествен. Ще я поразходя днес и ще гледам да видя какви градуси държи. Като я оставях за обслужване беше студено и карах на парно - отне и доста време да качи стрелката. Би трябвало всичко да е окей, просто ми се стори адски бързо, или може би съм свикнал на астрата, която с тоя малкия мотор загрява бавно, но сега в топлото и тя също вдига стрелката доста бързичко :)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 20.10.2015
Пол: Мъж
Кара: мъсквич

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от 3186 » 09 Апр 2018, 12:02

Grozdanoff написа:
3186 написа:Проблемът накратко - М54B25 вие като прахосмукачка при ускорение и ниски обороти. Подобен монотонен звук се чува и когато работи на едно място! Имам предположение за ваноси, vacuum leak, другото, което подозирам е диса клапата, но не съм я свалял за да тествам :oops: . На клипа се чува достатъчно ясно https://streamable.com/sh1c5
Някакви идеи?


Незнам колега мен шума ми се струва нормален :dunno:


Сравнявам я с друга 25-ца, която не свисти така. Сменял съм виско, перка, ремъци и ролки, та поне тях ги изключвам от подозрение. Шумът е точно като прахосмукачка и е в ниските обороти на 2 и 3 предавка. Понякога по-отчетлив, понякога го няма.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от FaceOff » 09 Апр 2018, 15:19

Една Е36-ца свиреше яко, оправи се от клапан картерни газове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 7.12.2016
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: E39 ALPINA B10

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Grozdanoff » 09 Апр 2018, 21:34

3186 написа:
Grozdanoff написа:
3186 написа:Проблемът накратко - М54B25 вие като прахосмукачка при ускорение и ниски обороти. Подобен монотонен звук се чува и когато работи на едно място! Имам предположение за ваноси, vacuum leak, другото, което подозирам е диса клапата, но не съм я свалял за да тествам :oops: . На клипа се чува достатъчно ясно https://streamable.com/sh1c5
Някакви идеи?


Незнам колега мен шума ми се струва нормален :dunno:


Сравнявам я с друга 25-ца, която не свисти така. Сменял съм виско, перка, ремъци и ролки, та поне тях ги изключвам от подозрение. Шумът е точно като прахосмукачка и е в ниските обороти на 2 и 3 предавка. Понякога по-отчетлив, понякога го няма.


Ако е след смяната на виското, "свистенето" може и да е от него, на моята(528) направих грешката да сложа евтино виско и сега почна да се чува,
нещо което мога да нарека "свистене", но аз си знам че е при мен е от виското!
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 233
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от drifty » 09 Апр 2018, 21:54

И така, днес беше топло - 23-4 градуса по борд комп, карах колата - макс 97 градуса в трафика, като цяло държи между 94-96 в повечето време в града. Мисля, че е перфектно.

Нови два въпроса обаче ми изникнаха:

1. Функцията rest - от 2-3 дни забелязвам, че не сработва - при мотор загрял на горепосочените градуси. Из форума прочетох, че функцията рест не работи при слаб акумулатор, студен мотор и над определени градуси на външната температура и трябва да е настроен на функция отопление. Но прочетох и че може да се ползва и лятото, така че малко съм във филма дали работи или просто електрониката не я пуска. Предполагам, че функция отопление включва, когато климатроникът е настроен на градуси над тези навън - така ли е или врътката между средните духалки има някакъв пръст в цялата работа? Под какво напрежение на акумулатора, няма да сработи функцията и има ли някакви градуси на външната температура, над които рест функцията няма да включи? Накратко, какви изисквания трябва да са спазени, за да работи

2. По някаква причина и аз /с един авер/ и майсторът имаме трудности да закачим колата на диагностика. При буксата в двигателния отсег, няма проблем /Е39 2.8ту/, когато я купувах преди известно време, в сервиз успяха да прегледат мотора, абс датчиците, беговете /по спомен карам/. Днес с авера я закачихме с кабел в буксата вътре в купето - само двигателя излиза, всички други модули не ги намира скенера, а на неговото Е46 няма никакъв проблем, всичко е достъпно. На моята и дава грешка - няма връзка с IKE ии още някакви си други грешки и не става. Майсторът, който я обслужва, също отначало ми звъня и ми каза, че не може да я подкара през диагностика, за да изчисти грешката за износени накладки, но после някак си успя. На талоните ми пише "нестандартен номер на рама", та се чудя да не би нещо да е преправяно и затова да не може да свърже диагностиката с колата...
Ще я карам на жичкаджия скоро, че има някои неща, които не работят както трябва и ще видя да погледне и там какво става, да не са омотане кабелаците нещо..
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 418
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от georgi_1986 » 10 Апр 2018, 12:01

drifty написа:

1. Двигателя трябва да е заграял в работен режим и външната температура да е под 15гр. Рест работи в режим отопление.
2. Закачал съм е60,е90 и е39(с букса при двигателния отсег) и никога не съм имал проблеми с който и да е модул. Но е39 с букса вътре в купето(по-новите е39) се свързвам само с двигателя, а с другите модули не. Четох някъде, че да стане работата трябва да се свързат пин 7 и 8 в буксата на кабела, но не съм го направил и не знам резултата какъв ще е.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 233
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от drifty » 10 Апр 2018, 12:48

Аз имам и двете букси и прочитам само мотора, значи явно трябва да потърся начин за диагностика, не че ми трябва, но в някакъв етап ще се наложи да я ползвам.. Благодаря за инфото :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Elesar74 » 11 Апр 2018, 8:55

georgi_1986 написа:
drifty написа:

1. Двигателя трябва да е заграял в работен режим и външната температура да е под 15гр. Рест работи в режим отопление.
2. Закачал съм е60,е90 и е39(с букса при двигателния отсег) и никога не съм имал проблеми с който и да е модул. Но е39 с букса вътре в купето(по-новите е39) се свързвам само с двигателя, а с другите модули не. Четох някъде, че да стане работата трябва да се свързат пин 7 и 8 в буксата на кабела, но не съм го направил и не знам резултата какъв ще е.

Това за 7 и 8 пин и при мене беше така. Като купих кабела, само двигателя достъпвах. Питах, попрочетох и се хванах за поялника. След 10-15 мин, колата лъсна в цялата си прелест :)
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 13.02.2018
Пол: Мъж
Мечтае да кара: maclaren P1 , bmw m3 e46

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Psychoz » 18 Апр 2018, 12:07

Колеги, бързо въпросче.. изгоря ми виско съединител пък ми предстои едно каране има няма 400км махнах перката и съединителя...дали ще прегрее? 525д е39

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 233
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от drifty » 18 Апр 2018, 22:28

Здравейте, за да не пускам отделна тема, пиша въпросчето тук:

Каква може да бъде причината за неточно отчитащ скоростомер. При нормални условия, всичко работи добре, при плавно и по-рязко ускорение в движение, янма проблем, километражът отчита. На няколко пъти забелязах, че при рязко ускорение от място, при подаване на повече газ и рязко отпускане на съединителя и последващо изреждане на предваки, километражът показва ускорение, но определено показва много по-ниска от реалната стойност. При потегляне на първа плавно и след това рязко смачкване на газта, си отчита нормално. Нямам светещи лампи по таблото, къде да потърся причината?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 27.04.2018
Пол: Мъж

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от devilbd » 27 Апр 2018, 16:27

Зравейте. Нов съм във форума. На скоро си закупих BMW e39 Touring с двигател M57D30. Мисля, че имам проблем с горивната помпа и по скоро нещо свързано с поплавъка(или датчика за него). Проблемът е, че светна лампата за горивото и отидох да заредя и не успях да сипя дори за 90 лв и резервоарът беше пълен(някъде около 35+ литра успях да дозаредя). В този ред на мисли исках да попитам, къде евентуално бих могъл да реша проблема си(като сервиз) и някой познава ли културен майстор който да ми свърши работа.
П.С. Не съм пускал нова тема тъй като тук ми се стори подходящо.
П.П.С. Не открих теми из форума, които да ми свършат работа. Ако сте тръгнали да ми пишете коментари от типа "Има теми из форума прочети ги." още от сега коментарът ми е окей - дай линкове. В противен случай мисля, че не е необходимо да отговаряте на поста.
Благодаря!

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook