Проблем с подгрева на шофьорска седалка
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
74 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6141
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Проблем с подгрева на шофьорска седалка
по скоро ако е изтънял там реотана се напича повече. не зная какво става, но и намоята седалка понапича здраво от ляво.
не съм сигурен ако скъсиш реотана или го спреш дали бутона ще заработи коректно. имаше някакво съпротивление определено което търси
не съм сигурен ако скъсиш реотана или го спреш дали бутона ще заработи коректно. имаше някакво съпротивление определено което търси
- mirko0
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 88
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E91 320A
Re: Проблем с подгрева на шофьорска седалка
ares2 написа:по скоро ако е изтънял там реотана се напича повече. не зная какво става, но и намоята седалка понапича здраво от ляво.
не съм сигурен ако скъсиш реотана или го спреш дали бутона ще заработи коректно. имаше някакво съпротивление определено което търси
Здравей,
и аз така си го представях, но днес разговарях с втори тапицер, според когото проблемът си е в прекъснат реотан, който опира някъде и било опасно да се включва. За жалост нищо не разбирам от електроника.
Поздрави
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6141
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
- PeReZ
- старши ентусиаст
- Мнения: 1573
- Регистриран на: 5.11.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Проблем с подгрева на шофьорска седалка
При мен подгревът на шофьорския гръб не работи, вероятно е прекъснат още преди да купя колата (преди 7-8 години).
Докато бях със старите бутони (врътки) за подгрев, нямаше проблем, но в момента, в който сложих конзола с бутони, вместо отделни бутони, шофьорският подгрев спираше в момента, в който го активирам (светодиодите до бутона гаснеха моментално).
Свързах един резистор с достатъчна мощност и нещата се "оправиха". Подгревът продължи да си работи, както беше преди - топли само седалката, но не и гърба. Пиша "оправиха" в кавички, защото съм пределно наясно, че това е циганския начин да си оправиш проблема, вместо да си разглобиш седалката, да разшиеш подгрева й и да сложиш нов подгрев.
Докато бях със старите бутони (врътки) за подгрев, нямаше проблем, но в момента, в който сложих конзола с бутони, вместо отделни бутони, шофьорският подгрев спираше в момента, в който го активирам (светодиодите до бутона гаснеха моментално).
Свързах един резистор с достатъчна мощност и нещата се "оправиха". Подгревът продължи да си работи, както беше преди - топли само седалката, но не и гърба. Пиша "оправиха" в кавички, защото съм пределно наясно, че това е циганския начин да си оправиш проблема, вместо да си разглобиш седалката, да разшиеш подгрева й и да сложиш нов подгрев.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Проблем с подгрева на шофьорска седалка
ares2 написа:по скоро ако е изтънял там реотана се напича повече. не зная какво става, но и намоята седалка понапича здраво от ляво.
не съм сигурен ако скъсиш реотана или го спреш дали бутона ще заработи коректно. имаше някакво съпротивление определено което търси
Ако се скъси реотана, ще понижиш съпротивлението му и ще грее още повече.
mirko0 написа:ares2 написа:по скоро ако е изтънял там реотана се напича повече. не зная какво става, но и намоята седалка понапича здраво от ляво.
не съм сигурен ако скъсиш реотана или го спреш дали бутона ще заработи коректно. имаше някакво съпротивление определено което търси
Здравей,
и аз така си го представях, но днес разговарях с втори тапицер, според когото проблемът си е в прекъснат реотан, който опира някъде и било опасно да се включва. За жалост нищо не разбирам от електроника.
Поздрави
Нали не вярваш, че тапицер, които си вади хляба с игла и конец ще ти даде отговор или ще те насочи правилно по въпроси, свързани с електротехниката и електрониката.
Причината за по-силното нагряване на даден елемент от погрева на седалката е понижено съпротивляние на този елемент. На какво се дължи това и какво е реалното състояние на подгрева може да се каже след като се свали тапицерията и се огледа щателно.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- sa_hellrot
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 25.07.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е53
Re: Проблем с подгрева на шофьорска седалка
А , ако се наложи да се скъси нагревателя, примерно с 1/4 , не може ли да се сложи подходящо съпротивление
и да стане като на цял нагревател ?
и да стане като на цял нагревател ?
Последна промяна sa_hellrot на 02 Дек 2018, 23:58, променена общо 1 път
- Grozdanoff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 186
- Регистриран на: 7.12.2016
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: E39 ALPINA B10
Re: Проблем с подгрева на шофьорска седалка
Здравейте колеги, искам и аз да Ви попитам за моя подгрев. Нагревателите са ми изгорели(не знам кои) замерихме ги с мултицета. Въпросът ми е разглобява ли се седалката по нормален начин, за да се изкарат нагревателите или ми трябва тапицер, за да я разшие. Другият ми въпрос е ремонтират ли се старите нагреватели и как, или ми трябват нови. Благодаря предварително за отговорите.
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Проблем с подгрева на шофьорска седалка
Grozdanoff написа:Здравейте колеги, искам и аз да Ви попитам за моя подгрев. Нагревателите са ми изгорели(не знам кои) замерихме ги с мултицета. Въпросът ми е разглобява ли се седалката по нормален начин, за да се изкарат нагревателите или ми трябва тапицер, за да я разшие. Другият ми въпрос е ремонтират ли се старите нагреватели и как, или ми трябват нови. Благодаря предварително за отговорите.
Какво означава да се разглобява седалката по нормален начин? Като ги замерихте с мултицет как точно го направихте? Подгревът на седалищната част и на гърба ли е изгорял? Подгревът е зашит към тапицерията.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Grozdanoff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 186
- Регистриран на: 7.12.2016
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: E39 ALPINA B10
Re: Проблем с подгрева на шофьорска седалка
stony1 написа:Grozdanoff написа:Здравейте колеги, искам и аз да Ви попитам за моя подгрев. Нагревателите са ми изгорели(не знам кои) замерихме ги с мултицета. Въпросът ми е разглобява ли се седалката по нормален начин, за да се изкарат нагревателите или ми трябва тапицер, за да я разшие. Другият ми въпрос е ремонтират ли се старите нагреватели и как, или ми трябват нови. Благодаря предварително за отговорите.
Какво означава да се разглобява седалката по нормален начин? Като ги замерихте с мултицет как точно го направихте? Подгревът на седалищната част и на гърба ли е изгорял? Подгревът е зашит към тапицерията.
Мой приятел замери двете седалки с мултицета и каза, че нагревателите на шофьорската седалка са изгорели, не давала съпротивление... Друг мой колега ми каза, че си поправил неговия подгрев(не е БМВ) и аз се чудя каква е процедурата като цяло, от какъв материал са тия нагреватели, как се поправят, запояват ли се, как става? Значи все пак ще ми трябва тапицер да зашие седалката накрая...
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6141
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Проблем с подгрева на шофьорска седалка
прави се, но разправията е да отвориш седалката. дори с кабел може да се запоят и да се ползва като мост където е изтъняло. не вярвам да окаже голяма разлика в общото съпротивление.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Проблем с подгрева на шофьорска седалка
Grozdanoff написа:stony1 написа:Grozdanoff написа:Здравейте колеги, искам и аз да Ви попитам за моя подгрев. Нагревателите са ми изгорели(не знам кои) замерихме ги с мултицета. Въпросът ми е разглобява ли се седалката по нормален начин, за да се изкарат нагревателите или ми трябва тапицер, за да я разшие. Другият ми въпрос е ремонтират ли се старите нагреватели и как, или ми трябват нови. Благодаря предварително за отговорите.
Какво означава да се разглобява седалката по нормален начин? Като ги замерихте с мултицет как точно го направихте? Подгревът на седалищната част и на гърба ли е изгорял? Подгревът е зашит към тапицерията.
Мой приятел замери двете седалки с мултицета и каза, че нагревателите на шофьорската седалка са изгорели, не давала съпротивление... Друг мой колега ми каза, че си поправил неговия подгрев(не е БМВ) и аз се чудя каква е процедурата като цяло, от какъв материал са тия нагреватели, как се поправят, запояват ли се, как става? Значи все пак ще ми трябва тапицер да зашие седалката накрая...
Поредните уточняващи въпроси. Подгревът от кога не работи? Какво точно е замерил? Къде е направил замерването, на коя букса, клема или кабел? Много е важно защото при БМВ подгревните елементи на гърба и седалищната част са свързани в паралел, като на седалищния подгрев има един термо елемент. Ако при замерването, уредът не е показал никава стойност (съпротивляние), това означава, че има прекъсване и на двата подгряващи елемента, този на гърба и тизи на седалищната част, като има и вариант да са разкачени от буксите на инсталацията на самата седалка.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Grozdanoff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 186
- Регистриран на: 7.12.2016
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: E39 ALPINA B10
Re: Проблем с подгрева на шофьорска седалка
stony1 написа:Grozdanoff написа:stony1 написа:Grozdanoff написа:Здравейте колеги, искам и аз да Ви попитам за моя подгрев. Нагревателите са ми изгорели(не знам кои) замерихме ги с мултицета. Въпросът ми е разглобява ли се седалката по нормален начин, за да се изкарат нагревателите или ми трябва тапицер, за да я разшие. Другият ми въпрос е ремонтират ли се старите нагреватели и как, или ми трябват нови. Благодаря предварително за отговорите.
Какво означава да се разглобява седалката по нормален начин? Като ги замерихте с мултицет как точно го направихте? Подгревът на седалищната част и на гърба ли е изгорял? Подгревът е зашит към тапицерията.
Мой приятел замери двете седалки с мултицета и каза, че нагревателите на шофьорската седалка са изгорели, не давала съпротивление... Друг мой колега ми каза, че си поправил неговия подгрев(не е БМВ) и аз се чудя каква е процедурата като цяло, от какъв материал са тия нагреватели, как се поправят, запояват ли се, как става? Значи все пак ще ми трябва тапицер да зашие седалката накрая...
Поредните уточняващи въпроси. Подгревът от кога не работи? Какво точно е замерил? Къде е направил замерването, на коя букса, клема или кабел? Много е важно защото при БМВ подгревните елементи на гърба и седалищната част са свързани в паралел, като на седалищния подгрев има един термо елемент. Ако при замерването, уредът не е показал никава стойност (съпротивляние), това означава, че има прекъсване и на двата подгряващи елемента, този на гърба и тизи на седалищната част, като има и вариант да са разкачени от буксите на инсталацията на самата седалка.
Март месец купих колата с неработещ подгрев на шофьорската седалка, незнам къде точно е замерил седалката на кои букси, но помня че замери двете и каза, че на шофьорската няма съпротивление, до толкова разбирам, за да уточня 2019 като се стопли времето планувам да дам на тапицер да ми разшие седалката, а после ще видим какво ще стане...
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.
- mirko0
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 88
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E91 320A
Re: Проблем с подгрева на шофьорска седалка
Здравейте,
аз реших пробелма при мен със закупуване на пасажерска седалка в сравнително добро състояние, от която взех кожата със зашитя за нея подгрев и я сложих на моята седалка. Благодарности на всички, които се включиха и специално на колегата Stony1. От ровене във форума, включително в немския, установих следното:
При текстилния салон самият подгрев е отделна част и може да се смени само той, като там твърдяха, че не скъп.
При кожения салон подгревът е зашит за кожата и можело да се поръча само с нея. Обсъждаше се и вариант да се купи само подгрев предназначен за текстилен салон и да се сложи под кожата.
Кожата на пасажерската и на шофьорската седалка е еднаква и взаимозаменяема.
Може да се разшие работещ подгрев от кожена седалка и да се зашие за друга /така каза тапицера/
На моята седалка така или иначе трябваше да сменя изгорения детайл, а според колегата Stony1 ремонтът на моя подгрев е трудоемка и съмнителна работа, затова реших да купя седалка с работещ подгрев и да разменя кожената част с тази на моята. Купих пасажерска седалка, т.к. принципно са в по - добро състояние и отидох при тапицер, който свръши същинската работата.
Поздрави
аз реших пробелма при мен със закупуване на пасажерска седалка в сравнително добро състояние, от която взех кожата със зашитя за нея подгрев и я сложих на моята седалка. Благодарности на всички, които се включиха и специално на колегата Stony1. От ровене във форума, включително в немския, установих следното:
При текстилния салон самият подгрев е отделна част и може да се смени само той, като там твърдяха, че не скъп.
При кожения салон подгревът е зашит за кожата и можело да се поръча само с нея. Обсъждаше се и вариант да се купи само подгрев предназначен за текстилен салон и да се сложи под кожата.
Кожата на пасажерската и на шофьорската седалка е еднаква и взаимозаменяема.
Може да се разшие работещ подгрев от кожена седалка и да се зашие за друга /така каза тапицера/
На моята седалка така или иначе трябваше да сменя изгорения детайл, а според колегата Stony1 ремонтът на моя подгрев е трудоемка и съмнителна работа, затова реших да купя седалка с работещ подгрев и да разменя кожената част с тази на моята. Купих пасажерска седалка, т.к. принципно са в по - добро състояние и отидох при тапицер, който свръши същинската работата.
Поздрави
- sa_hellrot
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 25.07.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е53
Re: Проблем с подгрева на шофьорска седалка
Значи кожите на седалките са взаимозаменяеми т.е. еднакви това е супер новина. Остава и на Е53 да става от
пасажерската или от англичанка за шофьорската, някой знае ли ?
пасажерската или от англичанка за шофьорската, някой знае ли ?
74 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани