Garrett 2556/2260 в 2.5 Tds

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 15.11.2017
Кара: Е39 Tds
Мечтае да кара: Е46 328
Детайли за колата: Кола която винаги ти оправя настроението

Garrett 2556/2260 в 2.5 Tds

Мнение от ToshkoSt24 » 15 Ное 2017, 3:12

Здравейте колеги.Както съм споменал в заглавието,целта ми е да монтирам garrett 2256 от 530д на 525Tds.
Та по същество - турбото от 530 ката е доооста по-сериозно от тд04 ката.Голямата му топла част опира в лапата на мотора.Другото нещо е,че турбото е с променлива геометрия.За нея едни колеги ми казват,че се използва клапан от Тдс-а а други да взема клапан от alfa 2.4jtd 136коня (защо да взимам от алфа като визуално ми се гледа същия...или пък има нещо което пропускам ?) Клапана се монтира някак на обратно а за да се накара да работи се прекарва маркуч от всмукателния колектор до клапана.
Много моля някой колега който е минал през този път да обясни как да я направим.Аз ще кача снимки за всяко едно нещо как кое е направено.
received_1786452848095840.jpeg

IMG_20171114_142726.jpg

IMG_20171114_142756.jpg

Предварително Благодаря на всички които ще помогнат.
Ако темата не е за тук,моля модератора да я премести :) :) :)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 187
Регистриран на: 30.07.2017
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)

Re: Garrett 2556/2260 в 2.5 Tds

Мнение от Хрuсто » 15 Ное 2017, 9:05

Колега за кой клапан говориш? Елрктроклапана, който управлява вакума или актуатора, който движи геометрията? Твоята кола ако не се лъжа е с вакумно управление на турбото?

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 15.11.2017
Кара: Е39 Tds
Мечтае да кара: Е46 328
Детайли за колата: Кола която винаги ти оправя настроението

Re: Garrett 2556/2260 в 2.5 Tds

Мнение от ToshkoSt24 » 15 Ное 2017, 10:26

Да колега тдс-а е с вакуумно управление,но има как да движим геометрията.Използва се клапан от тдс/алфа 2.4 jtd 136 и се монтира някак на обратно а за да го накараме да работи се взима налягане от всмукателния колектор.
На мене питането ми е как се монтира на обратно въпросния клапан и как да направим тая лапа на мотора.(Между другото има доста тдс-ки с 2556/2260,но колегите или ги няма или не споделят..Затова се навих да направя тема как точно става.)Намислил съм нещо такова за лапа на мотора
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 25.05.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 520i E39 98'

Re: Garrett 2556/2260 в 2.5 Tds

Мнение от zebo_ » 17 Ное 2017, 13:02

ToshkoSt24 написа:Да колега тдс-а е с вакуумно управление,но има как да движим геометрията.Използва се клапан от тдс/алфа 2.4 jtd 136 и се монтира някак на обратно а за да го накараме да работи се взима налягане от всмукателния колектор.
На мене питането ми е как се монтира на обратно въпросния клапан и как да направим тая лапа на мотора.(Между другото има доста тдс-ки с 2556/2260,но колегите или ги няма или не споделят..Затова се навих да направя тема как точно става.)Намислил съм нещо такова за лапа на мотора

Колега, доколкото съм запознат алфата е с променлива геометрия и единствената, която се управлява с налягане, а не с вакуум при всички други автомобили. Най-лесно можеш да вземеш налягане от колектора е като на кола с газ - дупчиш колектора с бормашина и навиваш един щуцер. Как обаче ще управляваш това налягане - не мога да ти кажа.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Garrett 2556/2260 в 2.5 Tds

Мнение от vladobate » 19 Ное 2017, 0:12

Явно ще чипваш колата , съвет монтирай си шунтиращ клапан за изгорелите газове , че ще запушиш мотора на оборот. С такова примитивно управление не е като да караш заводска променлива геометрия , тръгването от ниските не е чак толкоз ниско , но пък става весела. Вземи актуатор от Алфа и не питай . И пак по-трудно то е да изведеш излишните газове директно в изпускателната система вместо да се гъчат на недобре отворена още геометрия . Друго , на празен ход няма къде да отидат газовете щото геометрията е затворена , при заводско управление се отваря и ДВГ диша леко , но на този тдс тва му е проблема при такава интервенция. Друго , без шунт дига свръхналягане и не може да го поддържа щото еку реже нафтата . Предполагам разбираш защо , защото няма как адекватно да се разтовари турбината , която вече няма такъв вграден клапан , а геометрията не смогва с такова управление. Ето няколко неща които колегите не споделят пък са важни за да имаш очаквания "уау" ефект. Успех. ПС: Този актуатор от Алфа е регулируем и ще разбереш защо се слага той. Ще може да регулираш колко първоначално да ти е отворена геометрията щото тдс-а докато дигне налягане да я отвори ще ти трябват газове все пак да преминават....абе не е цапца-рапца работата както го описват някои ама айде ...да е тунинг :mhihi: .

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 15.11.2017
Кара: Е39 Tds
Мечтае да кара: Е46 328
Детайли за колата: Кола която винаги ти оправя настроението

Re: Garrett 2556/2260 в 2.5 Tds

Мнение от ToshkoSt24 » 19 Ное 2017, 2:10

Колега благодаря ти много за споделената информация.Все още правим лапата и не сме стигнали до монтажа на турбото.
Може ли временно да се кара с актуатор от тдс докато се намери от алфа ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Garrett 2556/2260 в 2.5 Tds

Мнение от vladobate » 19 Ное 2017, 20:43

ToshkoSt24 написа:Колега благодаря ти много за споделената информация.Все още правим лапата и не сме стигнали до монтажа на турбото.
Може ли временно да се кара с актуатор от тдс докато се намери от алфа ?

Не съм пробвал. Но ще е двойна работа да монтирате тдс-ов и след това от Алфа. Вземи си алфов намират се. Актуатора има мембрана която поема налягането и вероятно на двата е различна съответно и постъпателното движение на лоста при едно и също налягане ще е различно. Както писах по-горе много е важно актуатора да е лесно регулируем за да се настрои добре началното положение на геометрията .

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 15.11.2017
Кара: Е39 Tds
Мечтае да кара: Е46 328
Детайли за колата: Кола която винаги ти оправя настроението

Re: Garrett 2556/2260 в 2.5 Tds

Мнение от ToshkoSt24 » 19 Яну 2018, 17:03

Малко да съживим темата.Направихме 3 опита да изработим нова лапа от 0.8см желязо обаче все не можем да направим ъгъла както трябва да е.Изпратих оригиналната лапа да я преправи едно момче и сега я чакам да ми я върне готова.Купих си актуатор от alfa romeo 156 2.4jtd 136к.
Мислех си,че ще стане направо като го сложа,но явно има и при него нещо преправяне.Тепърва ще го разгледам и ще видя как се слага.
До 1 седмица си мисля,че колата ще е готова и ще кача инфо и много снимки.
9367e6f9ffa0e79af0efa072c0402ab7.0.jpg

27046356_1884569284950862_406844337_o.jpg

26982511_1884601924947598_73477028_o.jpg

Някой ако може да ми каже сега как се монтира,има ли някакъв чалъм или да пробвам сам да откривам начина :)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 24.06.2013

Re: Garrett 2556/2260 в 2.5 Tds

Мнение от extreme95 » 30 Яну 2018, 17:52

Здравейте , какво стана колега с лапата . На какво налягане мислиш да я караш , ще се чипосва ли , мап сензора ще се сменя ли ? Не че нещо ама ми е интересно , че мисля да правя същата гимнастика
Последна промяна extreme95 на 31 Яну 2018, 14:54, променена общо 1 път

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 15.11.2017
Кара: Е39 Tds
Мечтае да кара: Е46 328
Детайли за колата: Кола която винаги ти оправя настроението

Re: Garrett 2556/2260 в 2.5 Tds

Мнение от ToshkoSt24 » 10 Фев 2018, 1:38

Връщаме се с готова кола.Лапата е оригиналната,просто малко се преправя.Ето я какво представлява (и държи,няма проблем за сега)
27330074_1794409717293432_691733097_o.jpg

27330150_1794409953960075_105614122_o.jpg

27335534_1794410130626724_1159386273_o.jpg

По принцип трябва да се преправи и тръбичката за маслото.ОТ ТДС ОРИГИНАЛНАТА тръбичка НЕ СТАВА защото опира в топлата част на новото турбо.Вариант 1 - да се преправи на тдс тръбичката и да си стане
Вариант 2 - Оригиналната тръбичка от турбото на 530 ката се изкривява ВНИМАТЕЛНО,проверява се хубаво дали изпуска и става.Намирате си маркуч до картера и това е до тук.Не би било никакъв проблем за един заварчик да си преправи тръбичката,става супер лесно.
Актуатора ми беше една от най-гадните части за преправяне.Използва се от Alfa romeo 2.4 jtd 136к.На вид ужким влиза и всичко е точно.Да ама не.
Първо няма място заради лапата,второ на вилката дупката трябва да се разшири за да влезне в нащо турбо.Планката изобщо няма как да се хване за турбото...Изобщо беше ужас.Изрязах оригиналната планка защото не искаше да излезне.Сложих планка от 530 ковия актуатор там имаше дупчене,рязане,оформяне за да пасне на турбото.Сега съм я направил калъп и влиза много плътно.
Като цяло ако имате готова тръбичка за маслото,готова лапа,готов актуатор всичко става за 1 ден.
Ще направя снимки на всичко да видите как е що е за да може по-лесно да си направите и вие.
Ефекта е много положителен обаче има нещо което много много ме дразни.
Нали взимаме налягане от всмукателния колектор за да управляваме геометрията..Да обаче примерно като караш на 2ра и стъпнеш до долу имаме максимално налягане до 3к оборота и после от един път се едно забива муцуната защото нали надува колектора и веднага клапана разтоварва.Ефекта е много...Все едно как си караш на цялата газ някой да ти щракне климатика.На бууст метър имам пик 2.0 бар и от един път сваля на 1.5
Мап сензор сложих от 320 150к дизел.Малко се изпилват 2 те крачета отдолу и става.
Чип имам някакъв ама един господ знае какъв е и ако може някой колега който разбира от форума да го види ще съм му адски благодарен.
Ефекта е следния - 2 еднакви е39 тки с еднакви джанти и гуми другото бмв е 530 ка 184к.Преди турбото - 3 коли бягаше напред 530 ката а сега сме равни...Мисля,че може и още,но аз не мога да я настроя и явно ми липсват някой тънкости които не ги знам.
Ако има още нещо,пишете. :)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Garrett 2556/2260 в 2.5 Tds

Мнение от vladobate » 11 Фев 2018, 20:56

Бяга ама управление адекватно не може да се осъществи щото няма комп и периферия за да се управлява геометрията и да не влиза в свръхналягане и оттам еку да реже горивото ( затова ти забива) . На Е34 съм карал с такава и направо се вбесявах режеше ме и повече от 1.2 не можех докарам ( че и по-малко) ама вечно густо няма , ако не си го направиш де. Затова се прави байпас за да изведе част от изгорелите газове и да може турбото да получава толкова колкото му е необходимо за да не минава в свръхпълнене. Байпас с клапан и актуатор на който също второ управление с бустконтролер и да си го регулираш фино за да държи буст турбината .

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 15.11.2017
Кара: Е39 Tds
Мечтае да кара: Е46 328
Детайли за колата: Кола която винаги ти оправя настроението

Re: Garrett 2556/2260 в 2.5 Tds

Мнение от ToshkoSt24 » 13 Фев 2018, 2:58

Ехееее подробности колегаа,клапана от алфата го натегнах,сложих му и една пружина за да подсиля един вид неговата и сега ще пробвам какво става.Гориво има с мап сензор от 2.0 150к е46 съм и там до 3бар няма яд.На 1.7-1.8 мисля,че ще е супер тая турбинка.Още не съм я направил както трябва затова и не съм писал какво точно става.За сега съм доволен от вървежа,няма ядове.Само трябва да открия как да премахна това рязко спадане на налягането,дали пружинката ще помогне или ще правим щуцер..

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 15.11.2017
Кара: Е39 Tds
Мечтае да кара: Е46 328
Детайли за колата: Кола която винаги ти оправя настроението

Re: Garrett 2556/2260 в 2.5 Tds

Мнение от ToshkoSt24 » 25 Мар 2018, 3:45

Малко да събудя темата.Колата вече се кара 3 месеца без никакъв проблем.Нещо ми се върти в главата,че предишния собственик е пипал ограничителя на геометрията на турбото.Някой добър колега разбиращ може ли да ми обясни какво ще се получи ако развия малко ограничителя и има ли възможност лопатките да ударят в перката.Какво ще получа като резултат.Искам да докарам по-високо налягане в ниските обороти.Благодаря :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Garrett 2556/2260 в 2.5 Tds

Мнение от vladobate » 26 Мар 2018, 22:20

В случая ограничителя ограничава колко да е затворена геометрията . Ако го пипаш няма общо с отворени лопатки и съответно няма как да направиш така че да ударят в перката. Ако го развиеш ще затвориш геометрията като начално положение и съответно ще прави налягане с по-малко изгорели газове т.е. от по-ниски обороти. Но не трябва да се прекалява. Пробвай с по половин оборот и си следи данните от налягането кога и колко и намери златната среда . Не пишеш какво стана със задържане на налягането , постигна ли го , пружина тури ли му ....кога прави пик ( на какви обороти ) .

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 15.11.2017
Кара: Е39 Tds
Мечтае да кара: Е46 328
Детайли за колата: Кола която винаги ти оправя настроението

Re: Garrett 2556/2260 в 2.5 Tds

Мнение от ToshkoSt24 » 28 Мар 2018, 0:54

Мерси много колега.Не съм писал по темата защото все имам работа и нямам да заделя време.На актуатора му сложих една пружина и вече го няма тоя рязък спад на налягането.До последно си спомям,че налягането беше пик 1.7 и холд 1.6 или нещо такова.Проблема ми е,че счупих лапата на мотора от едни много брутални дупки.Чакам да ми направят новата лапа и ще видя какво става.Според мен някой си е играл с геометрията на турбото и искам малко да се намеша,че в ниските обороти я нямам никаква почти.Искам да попитам защо ми е мап сензора от 2.0 150коня който е до 3.14 бара а на тдс оригиналния е до 2.5 бара ? За налягането ще видя какво ще правя иначе за сега си държи едно налягане и ускорява плавно.Ако може някой да ми даде още някой съвет ще съм му много благодарен.Гледам,че има някаква модификация на мап сензора като му слагат съпротивление ии ако може нещо да се измисли с дебитомера ще ми е добре дошло.Благодаря :)

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook