Шпер диференциал как и колко?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4699
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: Шпер диференциал как и колко?

Мнение от Bavarcho » 12 Мар 2018, 19:31

Да отметна няколко неща дето имам за правене по бараката и преди лятото слагам и аз на сто процента щом го удобряваш.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 8.07.2013
Пол: Мъж
Кара: E46 320d Touring и E21 316
Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател

Re: Шпер диференциал как и колко?

Мнение от E.Alexandrov » 16 Мар 2018, 19:13

Ако това нещо работеше надеждно, производителите щяха да го слагат на всичките си коли. Дори и да дава някакъв минимален процент на прехвърляне на въртящият момент, едва ли се доближава до 25-те процента на заводските шперове. Контактната площ е видимо по-малка от тази на нормален шпер със съединители, което би следвало да доведе и до по-бързо загряване и износване при големи натоварвания. Все пак ако колата не се кара твърде душмански е интересен експеримент. Дано проработи, че да сложа такова на отворения диф на Е21-цата. А иначе Е46-цата ми е със шпер на колегата от Бургас и вече 2 години нямам никакви оплаквания. Изминал съм 42 000 километра от както е инсталиран шпера и определено е тестван при високи натоварвания и най-различни настилки.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Шпер диференциал как и колко?

Мнение от PeReZ » 16 Мар 2018, 19:30

Ако можеше с 2 плочки нещата да станат като с шпер касета, всички коли щяха да са с плочки, прав си, и аз така мисля.
След съвсем малко дни ще измеря с динамометричен ключ на колко нютона ще превърти и ще го сравним с 55-те nm на Е36-цов оригинален шпер (поне според интернет писанията е толкова, аз нямам как да замеря, понеже нямам на разположение такава кола).

Мисля, че си напълно прав за процентите и след повече каране, определено не бих заложил, че е 25%-тов и лека полека разбирам какво аджеба означават тези проценти и защо повече процентовите са толкова по-скъпи (40, 60%). Дотук съм доволен, усещането с колата се промени тотално и ако можех да върна времето пак си ги купил и сложил.
Но пък от друга страна се и убеждавам, че на сух асфалт трябва по-сериозно заключване, може би. Демек не е баш като с читав фабричен истински шпер.

След замерването ще знаем ориентировъчно колко по-мизерно е от фабричен шпер.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 8.07.2013
Пол: Мъж
Кара: E46 320d Touring и E21 316
Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател

Re: Шпер диференциал как и колко?

Мнение от E.Alexandrov » 16 Мар 2018, 19:53

Виж, Е39-ката има тежка задница и това й позволява да има повече сцепление на задните колелета, и от там по-висок максимален въртящ момент който да се предаде до асфалта.

Всеки е опитвал с отворен диф да върви настрани с вратите и знае , че е възможно при определени условия. (Кръгово кръстовище с обратен вираж). Аз усещам липсата на шпер най-вече по обратни завои в баир. Тогава голяма част от тежестта се прехвърля на външните колела и вътрешните почват да пушат :smoke: . Но да ти кажа и нещо друго, Е46-цата е на 40% направена, но въпреки това на 1-ва се случва да не заключва винаги. Просто заключването става по-здраво колкото е по-голяма скоростта. Затова зимата ако случайно имам проблем с потегляне в дълбок сняг, вкарвам втора, заварявам газта и след 2-3 секунди копане потеглям :mrgreen: Няма логика, няма финес, но действа. :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Шпер диференциал как и колко?

Мнение от Dirty M5 driveR » 16 Мар 2018, 20:04

Който знае устройството на оригиналните шперове на БМВ знае защо като ритнеш съединителя с много газ и дифа веднага заключва. Това ми е по-трудно да си го представя при варианта на колегата Перез. Дори би следвало да е обратното, защото при конусната предавка се получава сила на задвижваното зъбно колело навън + натяга от плочите, който също е насочен навън. Иначе зимата на сняг и лед съм убеден, че ефекта ще е абсолютно достатъчен, за да е проходима колата като с фабричен шпер.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Шпер диференциал как и колко?

Мнение от PeReZ » 20 Мар 2018, 20:18

ТОТАЛНО СЪМ РАЗОЧАРОВАН ОТ ТОЗИ "ШПЕР" КИТ.,
което се и очакваше де. Евтиното винаги излиза скъпо!

Ползвам кита от не повече от седмица, като за тази седмица съм "дрифтнал" не повече от 15 пъти по за 1 минута, но в един момент просто спря за заключва. Дали нещо в него се е разпаднало, дали шайбата се е износила, няма как да разбера (а и не ми се сваля диференциал, само за да видя какъв аджеба е проблемът).
Поначало не заключва 25%, но щях да съм доволен, ако не беше приключил курса толкова бързо. Толкова педантично затворихме всичко, че почти изключвам проблемът да е в монтажа, но пък и ми е все тая, въпросът е, че моето търпение към тази джаджа се изчерпа и вече знам, че не бих помислил за такава втори път.

Качвам едно видео от деня преди да спре да заключва, беше хубаво за 3-те дни, в които що годе заключваше:


Иначе вършеше работата си, но просто не бих го нарекъл надеждно, а то си губи смисъла, когато не знаеш в кой момент целия ти труд ще отиде на вятъра.

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Шпер диференциал как и колко?

Мнение от Lenco » 21 Мар 2018, 11:50

Като гледам клипа, даже и там не заключи както трябва в началото, може би виновни са килограмите на е39, но 3-а серия тръгва и с изправен волан, като има истиски шпер.
Жалко за труда и парите, но потенциални купувачи трябва да са благодарни за отзивите.
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Шпер диференциал как и колко?

Мнение от vld » 23 Мар 2018, 9:38

Трагедия, същото се вижда и на клипа с Е46цата на сайта им.
Аз си мислех, че нещо колата не е достатъчно силна, ама тая 540ка няма как да не и стига сила :lol:
Дефакто нищо не става от този шпер кит. :confused:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Шпер диференциал как и колко?

Мнение от PeReZ » 23 Мар 2018, 14:27

Дефакто е дори по-зле, отколкото изглежда на клипа.
Това, че тотално е спрял да заключва се оказа заблуда. Пак си заключва отвреме навреме, но... Явно процентът на заключване е доста по-малък и мисля, че това е недостатъчно, за да може да се разчита, че имаш шпер.
Последна промяна PeReZ на 23 Мар 2018, 21:39, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: Шпер диференциал как и колко?

Мнение от Vanqu1sh » 23 Мар 2018, 18:05

За съжаление за пореден път се убеждавам, че евтиното излиза скъпо. Жалко за труда и парите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6141
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Шпер диференциал как и колко?

Мнение от ares2 » 12 Мар 2019, 19:28

има ли как да се намести шпер от е34 на е39?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 320 is turbo
Мечтае да кара: М42Б20 turbo, E92 turbo

Re: Шпер диференциал как и колко?

Мнение от electrick » 14 Дек 2019, 18:46

Здравейте, група. От месец насам разработвам такава касета с променени ъгли и по голям натяг.
До момента постигнах 70 нютона на динамометричен ключ, което според данни е повече от шпер с нови дискове. Евентуално утре ще кача единия от готовите дифове за проба, да видя как се представя в различни условия.
Хубавите работи стават бавно... Освен ако нямаш парите на куп.. :ok: :driving:

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 16.12.2015

Re: Шпер диференциал как и колко?

Мнение от braat01 » 20 Дек 2019, 9:40

electrick написа:Здравейте, група. От месец насам разработвам такава касета с променени ъгли и по голям натяг.
До момента постигнах 70 нютона на динамометричен ключ, което според данни е повече от шпер с нови дискове. Евентуално утре ще кача единия от готовите дифове за проба, да видя как се представя в различни условия.
Колега, какво стана с пробата? Има ли развитие?

Изпратено от моят A0001 с помощта на Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 320 is turbo
Мечтае да кара: М42Б20 turbo, E92 turbo

Re: Шпер диференциал как и колко?

Мнение от electrick » 31 Дек 2019, 9:46

Здравейте, от 2 дни дифа е качен и го тествах в различни условия.
Едната гума на трева, другата на асфалт, кал и бетон, само на асфалт.
Дифа бачка доста добре, на асфалта остава 2 черти.
Като съм в тревата с едната гума се усеща как колата се изтегля без да върти много в тревата, което значи че работи.
На кал е пак така.
Ще се кача тези дни до Шипка да го пробвам на снега, но от пробите до тук нещата изглеждат много добре. :mhihi: :yes:
Щом има доста доволни от сръбската версия, очаквах че и при мен ще работи.
Поздрави от Стара Загора.
Хубавите работи стават бавно... Освен ако нямаш парите на куп.. :ok: :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 233
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Шпер диференциал как и колко?

Мнение от drifty » 18 Фев 2020, 21:30

Стоя си и си мисля с какво предавателно число да си направя шпера за 2.8-цата, та викам да попитам тук по-опитни колеги.

В интернет намирам противоречива информация, но се предполага, че моята е с 2.93 предавателно число на диференциала. Така излиза и в realoem, докато някъде из нета пишеше, че късните 528 са с 3.07, а моята е от последните :dunno:

Та на въпроса - имам възможност в момента да си избера реално дали да запазя оригиналния 2.93 диф, или да взема по-къс диф 3.07 /има възможност и за по-къс, но няма смисъл според мен/ .

Та как реално се отразява шпера върху мощността на колата при нормално шофиране и ускорение, когато и двете гуми не превъртат? Има ли истина в това, че отнема от мощността на колата и каква е причината?. Ако е така, значи е добра идея дифът да е една идея по-къс?
В момента при около 140км/ч съм на 3350 оборта грубо, според калкулатора за скорост / обороти, който намерих в 39 подфорума, с 3.07 при същата скорост би следвало да е малко над 3500 оборота, или 150-160 оборота разлика. При по-ниска скорост е дори по-ниска разликата, така че не би трябвало да се отрази на комфорта на колата при пътуване, но се очаква да е малко по-жива в градски условия, което сега и е минус с тези дълги скорости.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook