Ламбда сонди М52Б28 - адаптиране и работа

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Ламбда сонди М52Б28 - адаптиране и работа

Мнение от Dirty M5 driveR » 03 Ное 2017, 20:19

Привет! Колата е 528и 1996г. През Inpa без да искам изтрих адаптациите при работещ двигател. Четох, четох... не разбрах до колко е фатално. Хронологията е следната:
- чета с Инпа живи данни при току що запален студен двигател;
- охладителната течност стига ~50 градуса и двете ламбди започнаха да работят (не е ли малко късно!?);
- гледам си аз показателите и всичко е ок, иии...
- ... натискам F7;
- моторът леко промени работата си, но нищо фатално. Обаче гледам двете ламбди забили на 4.83V и не мърдат нито на празен ход, нито при подаване на газ.

Ходих, карах, колата върви без забележки. След 15ина километра закачих пак, на вече хубаво стоплен двигател - не работят. Fuel control status и на двете е OFF. Откачих акумулатора за 20 мин и карах 2-3 дни. Никакви забележки към поведението. Тази вече я закачих пак при почти напълно загрял двигател и отново не работеха. И хоп - след 2 минути едната започна, а втората седи забила на 4.83V, но при най-малкото подаване на газ се събужда и работи ок. Подгревът го дава еднакъв за двете - 75%. На engine roughness цилиндри 4, 5 и 6 (тези на 2ра сонда) работят с отклонения, останалите три цилиндъра коват на 0.

Въпросът ми е - имат ли сондите нужда от повечко каране, за да се адаптират? Мисля да покарам тези дни малко повече, при по-разнообразни режими на двигателя и да гледам показанията отново. Не искам да бързам да сменям, че всичко е оригинално още по тая кола и ако има ресурс да работи - нека работи. :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Ламбда сонди М52Б28 - адаптиране и работа

Мнение от bioz » 03 Ное 2017, 22:30

Dirty M5 driveR написа:Привет! Колата е 528и 1996г. През Inpa без да искам изтрих адаптациите при работещ двигател. Четох, четох... не разбрах до колко е фатално. Хронологията е следната:
- чета с Инпа живи данни при току що запален студен двигател;
- охладителната течност стига ~50 градуса и двете ламбди започнаха да работят (не е ли малко късно!?);
- гледам си аз показателите и всичко е ок, иии...
- ... натискам F7;
- моторът леко промени работата си, но нищо фатално. Обаче гледам двете ламбди забили на 4.83V и не мърдат нито на празен ход, нито при подаване на газ.

Ходих, карах, колата върви без забележки. След 15ина километра закачих пак, на вече хубаво стоплен двигател - не работят. Fuel control status и на двете е OFF. Откачих акумулатора за 20 мин и карах 2-3 дни. Никакви забележки към поведението. Тази вече я закачих пак при почти напълно загрял двигател и отново не работеха. И хоп - след 2 минути едната започна, а втората седи забила на 4.83V, но при най-малкото подаване на газ се събужда и работи ок. Подгревът го дава еднакъв за двете - 75%. На engine roughness цилиндри 4, 5 и 6 (тези на 2ра сонда) работят с отклонения, останалите три цилиндъра коват на 0.

Въпросът ми е - имат ли сондите нужда от повечко каране, за да се адаптират? Мисля да покарам тези дни малко повече, при по-разнообразни режими на двигателя и да гледам показанията отново. Не искам да бързам да сменям, че всичко е оригинално още по тая кола и ако има ресурс да работи - нека работи. :)


Колега сондите не се адаптират, те или работят или не.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 187
Регистриран на: 30.07.2017
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)

Re: Ламбда сонди М52Б28 - адаптиране и работа

Мнение от Хрuсто » 03 Ное 2017, 23:22

Ламбда сондата както казаха не се адаптира. Тя или работи или не. Друг е въпроса дали ЕЦУ ще следи показанията й и ще коригира сместа или не, но това се прави чрез бъзикане на ЕЦУ, което едва ли можеш да правиш с инпа. Ако не ти работи ламбда сондата ЕЦУ минава в режим на работа по зададена карта и бичи някакви смени, работата не е опримална и може да се наблюдават аномалии(завишен разход, черно пропушване, неравномерна работа), но трябва да си познаваш много добре колата за да ги усетиш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Ламбда сонди М52Б28 - адаптиране и работа

Мнение от Dirty M5 driveR » 04 Ное 2017, 6:46

Наясно съм какво правят сондите и какъв е ефекта от неработещи такива. ;) И аз смятам, че няма какво да им се обучава, но реших да питам. Знам ли - може да съм пропуснал нещо. Но фактите са такива - изтрих адаптациите и двете ламбди просто спряха. Ще ги наблюдавам известно време и ще реша какво да правя.
Иначе това, което наблюдавам при мен е лееееееко завишен разход при по-студено каране. Като се кара само топла е чук. Интересното за мен беше, че не записва никакви грешки нито за бедна, нито за богата смес.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 601
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: Ламбда сонди М52Б28 - адаптиране и работа

Мнение от don_gori » 04 Ное 2017, 7:41

Адаптациите нямат нищо общо със забиването на сондите. Може самото ECU на колата да иска повече минати км докато започне да подава сигнал към тях и съответно да взима информация.Странно е обаче защо едната е сработила, а другата не. Не си спомням как бяха буксите, но може да пробваш да ги смениш и след това да видиш на компютъра какво става.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 418
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: Ламбда сонди М52Б28 - адаптиране и работа

Мнение от georgi_1986 » 04 Ное 2017, 8:58

Колега, всичко е нормално, просто иска повече каране за да дойде всичко в норми.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1130
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Re: Ламбда сонди М52Б28 - адаптиране и работа

Мнение от Hristo » 04 Ное 2017, 10:20

Можете ли да кажете към колко градуса е нормално ецу да почне да взема данни от сондите и да спре обогатяването на сместа.

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1528
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Ламбда сонди М52Б28 - адаптиране и работа

Мнение от ildivvy » 04 Ное 2017, 13:11

Според мен,това са различни неща! Еку-то си следи температурата на двигателя и определя сместа,а сигнала от сондите започва да следи след известно време (за да се загреят достатъчно)! Ако те по някаква причина не заработят както трябва,то пак заработва по други карти,но те не са като за студен двигател! Разбира се има известно обогатяване,просто за да не стане беля с двигателя!

Към колегата с въпроса: В "он-лайн"-режим не следва ли да се показва сигнала от сондите постоянно,а дали ще се взима впредвид при смесообразуването,да зависи от някакъв период на следене/адаптиране (на ЕКУ-то към сигнала) и т.н.?
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Ламбда сонди М52Б28 - адаптиране и работа

Мнение от Dirty M5 driveR » 04 Ное 2017, 15:10

georgi_1986 написа:Колега, всичко е нормално, просто иска повече каране за да дойде всичко в норми.


Е колко повече каране? Едната ясно се вижда, че на празен ход НЕ работи. Заработва веднага при подаване на газ, което е ок като шофираш. Ама като висиш по задръствания не е готино. И отделно това леко тръпнете в мотора, което чувствам според мен е точно заради това. Съвпада си по цилиндри с неактивната сонда.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Ламбда сонди М52Б28 - адаптиране и работа

Мнение от zvetiko » 05 Ное 2017, 10:02

Dirty M5 driveR написа:
georgi_1986 написа:Колега, всичко е нормално, просто иска повече каране за да дойде всичко в норми.


Е колко повече каране? Едната ясно се вижда, че на празен ход НЕ работи. Заработва веднага при подаване на газ, което е ок като шофираш. Ама като висиш по задръствания не е готино. И отделно това леко тръпнете в мотора, което чувствам според мен е точно заради това. Съвпада си по цилиндри с неактивната сонда.


Колега, необходимо е да смениш сондата. И преди изобщо да спре да работи на празни обороти, не е работила както трябва, но с това, с което си я гледал, не си можел да го видиш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Ламбда сонди М52Б28 - адаптиране и работа

Мнение от Dirty M5 driveR » 05 Ное 2017, 10:22

Аз не съм я гледал никога преди. ;) Сега си взех Инпа и почнах да човъркам. Иначе и според мен тая сонда не работи добре от самото начало (откакто имам колата), защото това тръпнене в мотора не се промени за година и отгоре, а разхода от време на време варираше с по един, та близо 2 литра. И аз го отдавах на зареденото гориво. Ще я сменя тази сонда и ще кажа какво е станало.

Гледам, че ги дават еднакви двете сонди - нали не бъркам?

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook