М52Б20 Дига темепература ,надува маркучи и не работи на газ

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 18.01.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 530i E39

Re: М52Б20 Дига темепература ,надува маркучи и не работи на

Мнение от kener » 29 Окт 2017, 20:12

sean-john написа:
kkanev написа:смени си капачката на радиатора и си готов след обезвъздушаването.Клапана в капачката не отваря като се повиши налягането в системата и затова ти са твърди водните съединения


Sent from my iPhone using Tapatalk


Добре съгласих се,нека вземе за проба от някъде,вариант е.


Колега kener,става и на студен двигател,разбира се,че без да работи мотора.Прави се по следния начин https://www.youtube.com/watch?v=JOnnepAUrCM , аз лично съм с газ и съм пробвал хиляди начини описани тук и в нет-а като цяло... за сега от този съм най доволен! Единствено след първото каране на колата доливам 100-200мл.


И като има въздух в радиатора кво става - като почне да кара, колата загрява, отваря се термостата и въздуха от радиатора прави тапа и колата прегрява. И аз като обезвъдушавам почвам първо на студено, на контакт с пуснато на макс парно, но след след това я паля и оставам да загрее, да отвори термостата, отварям пак пробката да излезе въздуха и като зацепи два три пъти виското и всичко останало е наред съм готов.

Иначе за тези, които нямат допълнителна електрическа помпа, трябва да не я обезвъздушават само на празен ход ами от време на време да задържат на около 2000---3000 оборота. На по високи обороти помпата има по-добър дебит и по лесно искарва въздуха от по-високите места. Електрическата помпа прави точно това(освен, че се ползва за печката) - подобрява циркулацията на течността на празен ход.

За капачката бях чел някъде в един форум, че взимат такава за по-стар модел(е30 мисля), която е на 1.2 бара, докато нашите оригинално са на 1.5 бара. На по ниско налягане се случвало много по-рядко проблеми - течове, пукания на пласмасови казанчета, смяна на пръстени. Дори на по-новите модели били върнали капачките пак на 1.2 бара ама това са само писаници по форумите.
40653

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Re: М52Б20 Дига темепература ,надува маркучи и не работи на

Мнение от sean-john » 29 Окт 2017, 22:00

Да започна с това,че не обичам да споря грам и да влизам в пререкания,но за доста неща,не мисля,че си прав.Капачката на M52B20 е на 2 бара Radiator cap 2,0BAR 1 07/2013 17117639022 от RealOem-a...

Отделно това да замениш капачката с по ниски барове само и само да "прикриеш" нередности по охладителната си система не мисля,че е ОК...за да избие,някой маркуч или съединение си има причина... аз лично мисля,че тя трябва да се изясни и реши.

Като има въздух в радиатора незнам какво става...знам какво правя аз и,че по посочения начин АЗ лично никога не съм имал грам проблеми.Дори като съм сменял радиатор и термостат и съм източил системата напълно,правил съм обезвъздушаването (баси думата :mhihi: ) точно по клипа и след това газта ми се е включвала около 4-5 мин след запалването...което за мен е показател,че системата е наред.

Както казах пробвал съм много начини за обезвъздушаване,но лично за мен този ми е най лесен и ефективен... не казвам,че е най-добрия!!!


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Re: М52Б20 Дига темепература ,надува маркучи и не работи на

Мнение от dbanchev » 30 Окт 2017, 9:47

На мен ми е интересно някой дали кара с капачка на 1.4 бара м52 и по- меки ли са маркучите? На мойта са си доволно твърди. Всичко по охлаждането ми е ок, ама нещо не ме кефи да са на дръвце маркучите. :dummy:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: М52Б20 Дига темепература ,надува маркучи и не работи на

Мнение от ildivvy » 30 Окт 2017, 11:25

Какво значи,че може да се откажеш от колата? Какво ще я правиш? Пробвайте нещо друго: Махни маркучите на изпаритела и си възстанови оригиналното свръзване/схема на водното охлаждане! Пробвайте да я обезвъздушите така,както си е в заводски вид! Имам предвид,работа само на бензин! Това ще отговори на въпроса,дали проблема е в изпарителя и маркучите към него,както и дали има изпускане на газ във водната система! Капачката на бензиновите мотори е на 2 бара! На дизелите е на 1,4 бара! Може да се провери на хиляди места... Ако всичко е наред,маркучите са твърди,но не съвсем на "камък"!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: М52Б20 Дига темепература ,надува маркучи и не работи на

Мнение от bioz » 30 Окт 2017, 11:45

Само искам да отбележа, че оригиналнката капачка на м52/м54 е на 2 бара, но това далеч не означава, че охладителната система работи на 2 бара или нещо подобно, работи малко под 1 бар. Капакачка на 2бара означава единствено, че когато налягането достигне 2бара тогава почва да изпуска. При старите изпечени водни съединения познайте кое първо ще гръмне много преди 2 бара :mhihi:

За това хората ползват от е30ка капачки на 1.4 бара та дори има специални на 1.2 бара и те не се ползвват за да прикрият проблеми, а за да се предпазят от по-скъпи ремонти.

https://www.amazon.com/BMW-e30-Radiator ... B00FPCVPFC

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 16.06.2013
Местоположение: СО
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: без пари

Re: М52Б20 Дига темепература ,надува маркучи и не работи на

Мнение от Tyrboto » 30 Окт 2017, 12:42

Колеги дайте някой сигурен сервиз в софия обл или град и да знам,че ще се провери всичко а не веднага гарнитура или глава.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: М52Б20 Дига темепература ,надува маркучи и не работи на

Мнение от ares2 » 30 Окт 2017, 14:18

как го обезвъздушаваш?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 25.05.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 520i E39 98'

Re: М52Б20 Дига темепература ,надува маркучи и не работи на

Мнение от zebo_ » 31 Окт 2017, 10:57

Колега, при отваряне на капачката на разширителния съд при загрял мотор веднага дърпа въздух. Повярвай ми, от личен опит ти казвам да не я отваряш при топъл мотор. Гарнитура на главата е малко вероятно, защото щеше да изхвърля водата през капачката или от някое съединение. (малка дупчица в гарнитурата за отрицателно време става голяма) Маркучите е нормално да са твърди. Ако напълниш вътрешна гума на колело с вода и надуеш вътре 1.8-1.9 бара ще може ли да я стиснеш? (Това е образно казано, но дава представа колко трябва да са твърди) Основната причина да не работи на газ е въздух в системата. Провери за теч някъде, дори само да сълзи леко пак дърпа въздух. Особено внимателно опипай тройниците за отопление на изпарителя зад радиатора.

Колата я обезвъздушавай на студен мотор (стрелката да не е излязла от синия сектор), предницата трябва да е на високо и парното на 32 градуса на първата степен. След като напълниш системата и затвориш - покарай 10тина минути, чуй дали виското се включва, дали има парно. (ако не включи виското или няма парно, то имаш сериозна дупка в системата от където дърпа въздух.) След това я остави на равно и изчакай докато изстине двигателя до външната температура и чак след това виж нивото на охладителна течност до къде е. Нормално е нивото да е под cold/kalt линията. Допълни до линията и наблюдавай дали спада нивото след каране.
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=558386 ето и линк, където е копирана информацията от TIS
Колегите вече са ти казали, че ако се съмняваш в изпарителя, просто му откачи двата маркуча и ги съедини чрез съединение (аз съм ползвал Г-образно, струва 3-4 лв в кварталния магазин за авточасти).

Другия съвет е ако имаш борд. комп. да влезеш в скритото меню и да наблюдаваш температурата. Писано е във форума как става. Виското трябва да се включи на пълна сила когато показва 96-98 градуса.

Много-много не се доверявай на майстори, защото като чуят проблем с охладителната система и веднага решават да свалят главата и да сменят гарнитура, докато проблема може да бъде на друго, доста по-евтино място.

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 16.06.2013
Местоположение: СО
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: без пари

Re: М52Б20 Дига темепература ,надува маркучи и не работи на

Мнение от Tyrboto » 01 Ное 2017, 19:33

Мерси колега за изчерпателния отговор.Изолирах изпарителя тръгнах да обезвъздушавам ,долях на не работеща кола антифриз до COLD запалих колата с отворена капачка и зачаках да загрее е колата дигна средата на градусите но долния маркуч си беше студен тръгнах 10 м напред и 10 назад така няколко пъти и стопли и долния ,не глътна грам антифриз затворих капачката и отвъртях пропката за обезвъздушаване и греда нито антифриз нито въздух нищо явно не върти водата ама защо така идея си нямам .По лошото е ,че като по разгледах водната помпа е нова също и изпарителя (за него знаех де) отделно и при термостата е отваряно а и явно и главата е сваляна понеже е мита поне така изглежда .Та ме притеснява и гарнитурата да е ако я сменя да не надува пак.Специалист истински си ми каза ,че е възможно да се превъртяли болт на главата майсторите които са я правили и с алуминиеви блок било много лошо .Май май ще я пускам за цяла за части и това е за това време в което съм я имал да съм я карал общо 2 часа . :kuku:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: М52Б20 Дига темепература ,надува маркучи и не работи на

Мнение от ildivvy » 02 Ное 2017, 8:55

Много бързо се отказваш! Какво значи "не върти водата"? Виждаш ли струйката в казанчето? Тя трябва да се увеличава,когато подадеш газ! Ако има струйка,значи има и циркулация! Като се стопли долния маркуч,радиатора топъл ли е целия? На студено може да развиеш пробката и да напълниш и през нея до горе радиатора,но е излишно де...Правиш всички проби с вода (докато времето позволява все още) и не губиш нищо (като пари)! Ще се разбере какво и има! Няма ли някой по-запознат около теб,за да я погледне и обезвъздуши хубаво?
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: М52Б20 Дига темепература ,надува маркучи и не работи на

Мнение от bioz » 02 Ное 2017, 9:39

Tyrboto написа:Мерси колега за изчерпателния отговор.Изолирах изпарителя тръгнах да обезвъздушавам ,долях на не работеща кола антифриз до COLD запалих колата с отворена капачка и зачаках да загрее е колата дигна средата на градусите но долния маркуч си беше студен тръгнах 10 м напред и 10 назад така няколко пъти и стопли и долния ,не глътна грам антифриз затворих капачката и отвъртях пропката за обезвъздушаване и греда нито антифриз нито въздух нищо явно не върти водата ама защо така идея си нямам .По лошото е ,че като по разгледах водната помпа е нова също и изпарителя (за него знаех де) отделно и при термостата е отваряно а и явно и главата е сваляна понеже е мита поне така изглежда .Та ме притеснява и гарнитурата да е ако я сменя да не надува пак.Специалист истински си ми каза ,че е възможно да се превъртяли болт на главата майсторите които са я правили и с алуминиеви блок било много лошо .Май май ще я пускам за цяла за части и това е за това време в което съм я имал да съм я карал общо 2 часа . :kuku:


Колега ти първо не си разбрал как се обезвъздушава, ама изобщо. Хората ти казаха, че на загрял мотор капачаката не се отваря, линк ти дадоха с точната процедура ти пак си знаеш своето. И в други теми е писано, но няма кой да чете...

Най-добре я почвай на части и да се свършва :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 16.06.2013
Местоположение: СО
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: без пари

Re: М52Б20 Дига темепература ,надува маркучи и не работи на

Мнение от Tyrboto » 02 Ное 2017, 9:46

Въобще не върти водата за да се обезвъздуши.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Re: М52Б20 Дига темепература ,надува маркучи и не работи на

Мнение от sean-john » 02 Ное 2017, 11:42

Той колегата си знае неговото и това е :mhihi: . Почвай я на части,че и без това са големи боклуци тия BMW-та :mhihi: .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: М52Б20 Дига темепература ,надува маркучи и не работи на

Мнение от ildivvy » 02 Ное 2017, 13:23

Ако НАИСТИНА не върти водата,то това си е сериозен проблем! Съответно и няма как да се обезвъздуши! Сега трябва да разбереш дали проблема е в помпата или има нещо запушено,което силно ме съмнява! Щом радиатора се загрява по някое време все пак,значи има някаква циркулация,термостата отваря и т.н.!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: М52Б20 Дига темепература ,надува маркучи и не работи на

Мнение от Dirty M5 driveR » 02 Ное 2017, 18:13

Отваряй на студен мотор капачката и пробката и наливай вода, докато спре да изкарва мехурчета от отвора за обезвъздушаване. Изтегли излишната вода до чертата и върви карай. Няма нищо сложно. А и не знам как досега не се хвана един майстор да я прегледа от-до, да смъкне ако трябва водната помпа и термостата, да сглоби наново, да обезвъздуши и да си каже тежката дума.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook