528i e39 или 530d e39
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- dimitar92_db
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 72
- Регистриран на: 16.01.2015
- Пол: Мъж
528i e39 или 530d e39
Здравейте мисля да минавам от тройка към петица но нз още каква да е двоумя се между 528i и 530d може ли да ми кажете предимства и недостатъци на двата мотора и разход на гориво при нормално каране градско и извънградско
- vladurcheto
- Потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 4.10.2016
Re: 528i e39 или 530d e39
Като вървене 528i малко по-бърза. Аз съм с такава и от към мотор заявявам, че е изключително здрав мотор добре балансиран и с голям ресурс. 528i също така е по-евтина за поддръжка и не е толкота капризна колкото дизела. Идеално става на газ, аз съм така и среден разход е 10л/100км .. Като 8л. извънградско до 120-130 км/ч. а в градът 11-12-13 л.
Sent from my HUAWEI Y625-U51 using Tapatalk
Sent from my HUAWEI Y625-U51 using Tapatalk
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: 528i e39 или 530d e39
По-безпроблемната е 528. По-икономичната също, ако караш на газ. Единствено 530 е по-динамична, ако сравняваме коли с автомат. Аз съм с 530д, но сега бих взел 528, ако изпадне запазено, защото и това е проблем...
П.С. - при мен разходът е 10-12 градско и 6-7.5 извън, според трафик и колко натискам. Средният е 8.5, откакто колата е при мен - вече 5-та година...
П.С. - при мен разходът е 10-12 градско и 6-7.5 извън, според трафик и колко натискам. Средният е 8.5, откакто колата е при мен - вече 5-та година...
Последна промяна Z3Ro* на 22 Окт 2017, 20:46, променена общо 1 път
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: 528i e39 или 530d e39
+1 за 528i, като по-безпроблемна. Аз наскоро смятах колко харча отгоре заради това, че карам на бензин, сравнено с 530д. Равносметката на годишна база беше към 500лв, което звучи кофти. Но това е при сценарий "528и без проблеми" и "530д без проблеми". Е, 28цата вече над година само й се сипва бензин и се кара, а с тия дизели на 500к км бих треперил доста - я някоя дюза (с повече късмет всичките ), я турбина, я демпферна шайба, я някоя от 15-те помпи под, зад, над седалката и прочие... Зимата й мислиш нафтата, да не замръзне... Всеки си преценява. Аз не искам да накланям везните, тъй като е въпрос на вкус и възможности. Ако обмисляш да е автомат определено 530д доставя повече удоволствие.
Иначе като разход на гориво мога да обобщя при мен как седят нещата:
- градско каране по 4км в посока - 14.2л;
- градско каране постоянно топла 13-13.5л;
- извънградско второстепенен път с 90-100км/ч - 7.5л на климатик;
- магистрала 140-150км/ч - 9.5л на климатик.
Иначе като разход на гориво мога да обобщя при мен как седят нещата:
- градско каране по 4км в посока - 14.2л;
- градско каране постоянно топла 13-13.5л;
- извънградско второстепенен път с 90-100км/ч - 7.5л на климатик;
- магистрала 140-150км/ч - 9.5л на климатик.
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: 528i e39 или 530d e39
Може да се поспори малко за това коя кола е по-добра!
Дизеляка има доста по-голям ресурс като цяло.И ако колата се използва предимно за дълги пътувания и голям пробег съм за него.
6бр дюзи = на 6бр бобини
Да смениш ламбда сондите си е на цената на рециклиране на турбото...
Дебитомерите са си еднакви пари.
Свещите са и те еднакви пари.
Хубав газов инжекцион ще се избие след години,а ако се кара на бензин,пак сметката е в полза на дизела.Също така и нафта има на 1.40 и надолу и цената става като на бомбите в багажника.
Разхода когато ходя предимно до работата е 11-12,но това е на 5км в посока.Извън градско най-малко ми е давала 5.6,а най-много 6.8,но това е с каране 160-200 до морето и обратно с малко развозване там.
Та общо взето аз винаги бих взел 530/25д пред 528.
Дизеляка има доста по-голям ресурс като цяло.И ако колата се използва предимно за дълги пътувания и голям пробег съм за него.
6бр дюзи = на 6бр бобини
Да смениш ламбда сондите си е на цената на рециклиране на турбото...
Дебитомерите са си еднакви пари.
Свещите са и те еднакви пари.
Хубав газов инжекцион ще се избие след години,а ако се кара на бензин,пак сметката е в полза на дизела.Също така и нафта има на 1.40 и надолу и цената става като на бомбите в багажника.
Разхода когато ходя предимно до работата е 11-12,но това е на 5км в посока.Извън градско най-малко ми е давала 5.6,а най-много 6.8,но това е с каране 160-200 до морето и обратно с малко развозване там.
Та общо взето аз винаги бих взел 530/25д пред 528.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: 528i e39 или 530d e39
Аз от 10 години четене на форума + опита на мои приятели съм останал с впечатлението, че собствениците на дизелови коли дават значително повече за поддръжка. Ресурсът е голям, но машините на много километри, а някои компоненти просто не са вечни. Докато една бобина може да кара цял живот без дефект, + това никой не си купува нова, а взема за 15лв от моргата и в 99% от случаите работи още 10 години без ядове. Всеки да купува и слага каквото реши за добре, де. Аз просто се забавлявам като кажете "Сложи си само оригинални маркучи на антифриза" и тем подобни. Аз 4 години с маркуч на Мейле за 15лв. не съм имал проблеми, явно съм късметлия.
А за нафтата от 1.40 - явно наистина имате пари за ремонти.
А за нафтата от 1.40 - явно наистина имате пари за ремонти.
- ceco_kd
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318i
- Мечтае да кара: На челна стойка.
- Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.
Re: 528i e39 или 530d e39
И с какво тази от 1,40лв. е по-рискова от другата дето е от същата дизелчийница на Л****л или Е*о или О*В или П****л? Отговор: с нищо, ама всеки сам си решава. Аз имам колега дето прави заключение за горивото от 2 км каране и имам усещането, че не е адекватно(просто е предубеден лайк по отношение на автомобилите).
Според мен по-евтино от нафтата на 1,3-1,4 лв/л. няма как да се докара. Ама всеки си решава. Аз карам на газ, щото не съм мислил с главата си ами с "Газ-а" си
Според мен по-евтино от нафтата на 1,3-1,4 лв/л. няма как да се докара. Ама всеки си решава. Аз карам на газ, щото не съм мислил с главата си ами с "Газ-а" си
Карам бавно! Стигам Бързо!
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: 528i e39 или 530d e39
Ако някой може да ти гарантира за качеството на тая нафта наливай, лошо няма. Покрай мен разни хора наливаха евтин бензин и резултата беше завишен разход с 3-4 литра на 100км.
Re: 528i e39 или 530d e39
Твърдо за бензина през дизела Такива филми от рода на има нафта на черно на 1.4 , а газта е 1.1 на бензиностанции няма, защото као автора можеше да намери нафта на черно сигурно нямаше да пита. Ламбдата е 100-150лв х2 в най-лошия случай е 300лв , незнам къде и как се рециклира турбо за 300лв и колко ще изкара след това
Много е важно и на какъв екземпляр ще се попадне, защото и на бензин и на дизел без начение може да се отчаяш от ремонти Успех и късмет с избора
Много е важно и на какъв екземпляр ще се попадне, защото и на бензин и на дизел без начение може да се отчаяш от ремонти Успех и късмет с избора
- Cyberloner
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: 528i e39 или 530d e39
На тия години, на които ще я взимаш аз бих си взел по-просто направения мотор
Дезела е чудесен - много тяга, нисък разход, печка и т.н, благини, ама като е минал през Х собственика, и всеки е бил на принципа "следващия да му мисли" не е оферта.
Аз карам 528, не е газифицирана и да чукна на дърво всичко си и е ОК. Сменял съм неща, които не зависят от мотора - тампони, амортисьори, биалетки и т.н.
След първоначалното обслужване, когато купих колата(ремъци, свещи, антифриз, течности и т.н.), единствено е сменян 1 път термостат, защото се беше спукал пласмасовия корпус и така и така беше разглобена, сменихме и това да ми е мирна главата и една водна помпа пак тогава.
Дезела е чудесен - много тяга, нисък разход, печка и т.н, благини, ама като е минал през Х собственика, и всеки е бил на принципа "следващия да му мисли" не е оферта.
Аз карам 528, не е газифицирана и да чукна на дърво всичко си и е ОК. Сменял съм неща, които не зависят от мотора - тампони, амортисьори, биалетки и т.н.
След първоначалното обслужване, когато купих колата(ремъци, свещи, антифриз, течности и т.н.), единствено е сменян 1 път термостат, защото се беше спукал пласмасовия корпус и така и така беше разглобена, сменихме и това да ми е мирна главата и една водна помпа пак тогава.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: 528i e39 или 530d e39
При около 20 хил км годишно, разликата в парите е около 1500 на година в полза на дизела. За пример моята кола и на брат ми предната 328-ца при едни и същи маршрути, разлика около 4л надолу за дизела. Вярно не е Е39, ама не гори повече от Е39. Та при 1500 на година, имам я от 3 години и съм сменил само една дюза за 200 лв. Не съм правил нищо друго специфично за дизелов автомобил. Все пак въпрос на личен избор е дизел или бензин.
Re: 528i e39 или 530d e39
Тая тема стана - всеки хвали своето.
Ако си ок да караш на газ м52 ако ли не - дизел и се примиряваш с тракане и вибрации. Ако пък парите не са проблем не мисля, че ще има тема изобщо
Като цяло безмислена тема.
Ако си ок да караш на газ м52 ако ли не - дизел и се примиряваш с тракане и вибрации. Ако пък парите не са проблем не мисля, че ще има тема изобщо
Като цяло безмислена тема.
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: 528i e39 или 530d e39
По запазената вземаш. Ако 528i няма газ, разхода е в полза на дизела. Дизела има повече nm, в доускорение е по-еластичен, бензина бие на максимална скорост. Дизела има по-голям ресурс на желязото, вече периферията се явява проблемна заради калпава или ненавременна поддръжка. Нафтата в България е с много сяра, съответно е калпава и съсипва дюзите. Въпрос на вкус бих казал, не само на сметки, какво ще избереш. Колата трябва да ти харесва, а дали е бензин или дизел, това е на второ място.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: 528i e39 или 530d e39
don_gori написа:Твърдо за бензина през дизела Такива филми от рода на има нафта на черно на 1.4 , а газта е 1.1 на бензиностанции няма, защото као автора можеше да намери нафта на черно сигурно нямаше да пита. Ламбдата е 100-150лв х2 в най-лошия случай е 300лв , незнам къде и как се рециклира турбо за 300лв и колко ще изкара след това
Много е важно и на какъв екземпляр ще се попадне, защото и на бензин и на дизел без начение може да се отчаяш от ремонти Успех и късмет с избора
Не виждам да съм казвал,че нафтата е на черно
Газта е 1.1лв ама газовата е 2000лв А и бензин се сипва и като сложиш карането на близки разстояния...страшна далавера
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: 528i e39 или 530d e39
Аз също споменах, че вероятно бензиновата е по-безприблемна. Но гледам, че говорите за дизела все едно всеки ден се дават по няколкостотин лева за ремонти. Аз за пичти 5 години и близо 150к.км. съм сменил една помпа под седалката/ италиянска за 110 лева/, свалял съм дюзите за реглаж и проверка, един дебитомер Бош за 190 лева, и това е. Демпферни шайби, турбини, кутии засега не съм пипал. Другото са масла и други консумативи. Карал съм бензинови VW, дизелово Ауди, Опел Омега, но тази ми кола е най-безпроблемна досега откъм мотор и скорости. По-голям проблем ми е окачването, което по тия лунни пейзажи кара по година...
33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани