530D гасне в движение- РЕШЕН

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

530D гасне в движение- РЕШЕН

Мнение от ivopicha » 16 Окт 2017, 19:02

Здравейте колеги! Миналата година декември имах едно пътуване и забелязах, че парното бачка примерно 15-20 минути с започва да духа студено. Нагласил съм го на 24 гладуса и двете зони. Когато се прибрах му долях 150-200 грама антифриз и стана баня. Цяла зима бачка перфектно. Сега като позастудя пак същата история- до 30 градуса няма никой. като го дам на мах и започва да духа горещо. Намаля ли на 31 и духа хладно и после студено. Антифриза е в нормални граници. Някой има ли идея къде е проблема? Приемам всякакви съвети. Имам печка, която не работи. Дали може нещо да е запушена и да не циркулира системата както трябва. Термостата е перфектен- по борд дава 87-88 градуса.
Другия проблем е, че колата касне понякога в движение. Както си карам примерно с 60 на пета и подам газ до долу повнякога мотора изгасва. Връщам ключа до 0 и после давам на втори контакт и колата поема. Няма някаква закономерност кога гасне. Понякога я юркам до 5500 оборота и не гасне. Понякога гасне. Гасне и на 1700-1800 оборота при подаване на пълна газ. Сменил съм помпата под шофьорската седалка. Колата при под 15 литра в резервоара не иска да запали, затова я държа на минимум 30 литра (в най лошия случай). Помпата в резервоара не работи, но дали това е причината и да гасне в движение. Имам BMW Scenner, но не зная какво да гледам и дали може да се разбере с тази програма.
Благодаря Ви!
Колата е 530D 184 к.с. юли 1999г. ръчни скорости.
Последна промяна ivopicha на 16 Яну 2018, 21:48, променена общо 2 пъти
Как да използвате щеката за масло на БМВ:
Вадите я и я забучвате в снега. Ако нивото на снега е над показанието МАХ, оставяте колата в гаража до пролетта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: 530D не топли парното и гасне в движение.

Мнение от Elesar74 » 17 Окт 2017, 8:18

Не й стига гориво според мен. Трябва да се прочете на диагностика. За парното, почни от клапите при мотора.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

Re: 530D не топли парното и гасне в движение.

Мнение от ivopicha » 17 Окт 2017, 17:54

Днес направих един експиримент и ето какво с BMW Scanner, изчиствам грешките на DDE, паля и тръгвам. От 2-ра бутам на 4-та и подавам газ до долу. Колата започва да набира полека и по едно време изгасва. Връщам ключа и пак давам на контакт и запалва. Спирам, проверявам за грешки и ето какво излиза.

Изображение

Ако спра без да паля, както е изгаснала излиза същото, но червено.

Изображение

Ще взема един сензор за налягане втора ръка да пробвам. Ако някой колега има работещ, да свирка.
Как да използвате щеката за масло на БМВ:
Вадите я и я забучвате в снега. Ако нивото на снега е над показанието МАХ, оставяте колата в гаража до пролетта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 722
Регистриран на: 11.06.2006
Местоположение: София бате центъра на....
Пол: Мъж
Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза

Re: 530D не топли парното и гасне в движение.

Мнение от RORO » 17 Окт 2017, 19:04

Защо ти е датчик ? Грешката е че няма налягане в дизеловата рейка ! Търси проблема защо няма налягане ! Горивен филтър сменян лие някога ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

Re: 530D не топли парното и гасне в движение.

Мнение от ivopicha » 17 Окт 2017, 19:10

Еее, сменям го с всяка смяна на маслото. Но и с чисто нов филтър пак така. Ще сменя помпата в резервоара, за проба.
Как да използвате щеката за масло на БМВ:
Вадите я и я забучвате в снега. Ако нивото на снега е над показанието МАХ, оставяте колата в гаража до пролетта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: 530D не топли парното и гасне в движение.

Мнение от Ivo_Borisov » 17 Окт 2017, 20:00

Ти нея трябва да си я смениш не само за проба. От нея тръгват много проблеми.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

Re: 530D не топли парното и гасне в движение.

Мнение от ivopicha » 17 Окт 2017, 20:11

Ще я сменя :D И дано се се оправи, че е кофти така като взема да изпреварвам и се изравня с колата- бам и изоставам. Добре, че съм бърз с ключа и наваксвам :lol:
Как да използвате щеката за масло на БМВ:
Вадите я и я забучвате в снега. Ако нивото на снега е над показанието МАХ, оставяте колата в гаража до пролетта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: 530D не топли парното и гасне в движение.

Мнение от Z3Ro* » 19 Окт 2017, 20:43

Грешката, която прочиташ този софт, е за регулатора на налягането, който е на помпата за високото налягане - rail pressure control. Най-добре прочети колата с друг софт, защото вероятно ще видиш и пояснение към тази грешка, което ще те насочи къде да търсиш проблема...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

Re: 530D не топли парното и гасне в движение.

Мнение от ivopicha » 20 Окт 2017, 18:13

Едно нещо не ми е ясно. как се прехввърля горивото от лявата половина в дясната половина в резервоара? Помпата е в дясната, и е свързана само с тръбата за към двигателя.Някой би ли ми обяснил! Благодаря!
Как да използвате щеката за масло на БМВ:
Вадите я и я забучвате в снега. Ако нивото на снега е над показанието МАХ, оставяте колата в гаража до пролетта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

Re: 530D не топли парното и гасне в движение.

Мнение от ivopicha » 06 Ное 2017, 19:25

Проблема с прехвърлянето на гориво е решен. Смених преливника, който тръгва от лявата част на резервоара, минава през горната вътрешна част и слиза до кошницата на помпата. След 5- 6 до 10 минути горивото е прехвърлено- по паказанаия на скритото меню и при проверка с отваряне на левия капак на резервоара. Но след 4-5 часа при престой на колата горивото пак се връща в лявата част (не всичкото).След запалване започва да се прехвърля отново.
Остана проблема с гасненето в движение. Смених помпата в резервоара, няма никакъм ефект. Тези дни ще пробвам да вържа колата с INPA да видя живите данни.
Как да използвате щеката за масло на БМВ:
Вадите я и я забучвате в снега. Ако нивото на снега е над показанието МАХ, оставяте колата в гаража до пролетта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

Re: 530D не топли парното и гасне в движение.

Мнение от ivopicha » 19 Ное 2017, 11:59

Z3Ro* написа:Грешката, която прочиташ този софт, е за регулатора на налягането, който е на помпата за високото налягане - rail pressure control. Най-добре прочети колата с друг софт, защото вероятно ще видиш и пояснение към тази грешка, което ще те насочи къде да търсиш проблема...

Колега, може ли да ми го покажеш на схема къде се намира и номера на тази джаджа, че нещо не се ориентирам. Благодаря!
Как да използвате щеката за масло на БМВ:
Вадите я и я забучвате в снега. Ако нивото на снега е над показанието МАХ, оставяте колата в гаража до пролетта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 77
Регистриран на: 30.03.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW 530d

Re: 530D не топли парното и гасне в движение.

Мнение от vanko0504 » 19 Ное 2017, 17:36

Колега,имах го този проблем с парното, провери върти ли вентилаторчето на управлевието на климатроника.Като се качиш в колата преди да си запалил заслушай се,то се чува.Защото ако не върти,след 10-15 мин в управлението става топло и датчика отчита че вътрешната температура е достигнала зададената.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: 530D не топли парното и гасне в движение.

Мнение от FaceOff » 19 Ное 2017, 22:10

ivopicha написа:
Z3Ro* написа:Грешката, която прочиташ този софт, е за регулатора на налягането, който е на помпата за високото налягане - rail pressure control. Най-добре прочети колата с друг софт, защото вероятно ще видиш и пояснение към тази грешка, което ще те насочи къде да търсиш проблема...

Колега, може ли да ми го покажеш на схема къде се намира и номера на тази джаджа, че нещо не се ориентирам. Благодаря!
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DP01-EUR-03-2001-E39-BMW-525d&diagId=13_0802

Номер 20

А за парното колегата е прав, и при мен беше същото. На автомивка подръж прахосмукачка на отвора на датчика, после може да го продухаш и с въздух. Ако събира прах по решетчиците, значи вентилаторчето работи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: 530D не топли парното и гасне в движение.

Мнение от Elesar74 » 20 Ное 2017, 10:13

Вие ако си чувате вентилатора, значи е време да го смажете. Този вентилатор не трябва да се чува, това не значи, че не работи. Когато започне да се чува, значи е налице някакъв проблем.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

Re: 530D не топли парното и гасне в движение.

Мнение от ivopicha » 20 Ное 2017, 20:15

Моето вентилаторче работи. Свалих управлението, почистих го и като го смързах вентилаторчето си въртеше. Може да се е оправило вече.
Обаче възникна друг проблем. Въртя по 3- 4 секунди докато запали. Преди като не ми работеше прехвърлянето на гориво, като понамалее нафтата и започваше да пали пак така с въртене по 3-4 секунди. Като му сипя 10 литра гориво и пак започваше да пали от четвърт. Сега реших да си направя експеримент като си оправих прехвърлянето на гориво. Исках да видя кога ще ми светне резервата. Е, светна и покарах така, но започва да пали трудно. Вечерта налях 30 литра нафта, но проблема с паленето остана. От какво стана така и какво да погледна?
Как да използвате щеката за масло на БМВ:
Вадите я и я забучвате в снега. Ако нивото на снега е над показанието МАХ, оставяте колата в гаража до пролетта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение
Изображение

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook