530D гасне в движение- РЕШЕН

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 23.06.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e-36 вече и е39
Мечтае да кара: х6 ама има време

Re: 530D не топли парното и гасне в движение.

Мнение от jorfii » 20 Ное 2017, 21:04

Ми може и да си обрал всички боклуци от ре зервоара, които явно отдавна си събирал. Пробвай с горивния филтър.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

Re: 530D не топли парното и гасне в движение.

Мнение от ivopicha » 24 Ное 2017, 14:02

Днес както е студен мотора дадох на контакт и отворих капака. Някъде около рейката и под всукателните колектори се чиваше едно свистене все едно че издиша въздух. До сега не се бях заслушвал дали го имаше, когато си палеше от раз. Така ли трябва да бъде. Утре ще махам кори, колектори и ще пеегледам всичко. По маркучетата след филтъра няма мехурчета.
Как да използвате щеката за масло на БМВ:
Вадите я и я забучвате в снега. Ако нивото на снега е над показанието МАХ, оставяте колата в гаража до пролетта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 23.06.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e-36 вече и е39
Мечтае да кара: х6 ама има време

Re: 530D не топли парното и гасне в движение.

Мнение от jorfii » 24 Ное 2017, 21:03

И така и така ще разглабяш вземи направи теста с колбите. Вероятноста някоя дюза да ти бута налягането в рейла е 90 процента според мен. Преди година имах същия проблем. Оказа се дюза на пети цилиндър. След като я оправих установих че цяла година не съм имал на представа как трябва да пали тази кола а именно от четвърт. Преди това въртене от порядъка на две три секунди го имах за нормално. Ако имаш някакви въпроси относно самият тест пиши. Или потърси в форума има много хубава тема по въпроса.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

Re: 530D не топли парното и гасне в движение.

Мнение от ivopicha » 28 Ное 2017, 1:23

Нещо интересно ми се вижда, че има при мен. На мястото на клапана- номер 20 на схемата, който го дават на помпата за високо налягане има щуцер и от там излиза тръбичка, която отива в рейла. На самия рейл отзад има нещо като клапан- номер 8, на който като откача буксата и колата гасне на празен ход. Може ли при мен да го няма този клапан или нещо не съм гледал като хората. Като почнат проблемите и направо се кучат. Вчера като спрях за малко я оставих да работи на място. Беше си загряла нормално. И след 3-4 минути гледам изпод резервоара капе нафта, ама си капе като за световно. Оказа се от гърловината на помпата под задната седалка. Някъде под бялата пластмаса, която се явява и външна резба за голямата гривна. Уплътнението е здраво, гривната е стегната. Един познат вика, че може да ми се е запушил отдушника на резервоара и да надувала връщащата нафта. Тези дни пак ще свалям колектора, за да го изчистя, че е много зацапан. Тогава ще направя и теста с колбите.
ПП За кой от двата клапана иде реч в грешката от втория ми пост 8 или 20? Благодаря Ви!
diag_3owf.png
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Как да използвате щеката за масло на БМВ:
Вадите я и я забучвате в снега. Ако нивото на снега е над показанието МАХ, оставяте колата в гаража до пролетта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: 530D не топли парното и гасне в движение.

Мнение от Z3Ro* » 28 Ное 2017, 7:53

Ако уплътнението е здраво и кошницата на помпата е поставена на място, колкото и да прави налягане обратната нафта, няма да изтича оттам. При мен течеше така и го видях при първото пълнене догоре - някой в немско ми беше сменил помпата, но беше прищипал уплътнението.
Грешката ти е за регулатора номер 20 от схемата, но аз бих опитал и с друг софт...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

Re: 530D не топли парното и гасне в движение.

Мнение от ivopicha » 02 Дек 2017, 17:08

Ето какви грешки има в Engine

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
а това дава при живите данни.

Изображение
Изображение

Не зная как трябва да са. И положението и гасненето се влошава. Преди 2 години се случваше 1-2 пъти в месеца, понякога не се случваше, а ноември месец тази година е ужас. Нито мога да изпреварвам, нито да карам като хората. Върнах си моята помпа под шофьорската седалка днес и е едно и също. Явно не е от тази помпа. Остава още 1 помпа, 2 клапана е 6 дюзи :mhihi:
Ще пусна и клип със живите данни на дюзите, ако правилно съм разчел програмата.
Как да използвате щеката за масло на БМВ:
Вадите я и я забучвате в снега. Ако нивото на снега е над показанието МАХ, оставяте колата в гаража до пролетта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: 530D не топли парното и гасне в движение.

Мнение от Z3Ro* » 02 Дек 2017, 17:48

Грешката е за сензорът за налягане на рейла - номер 8 от схемата, която си дал по-напред в темата. Другите грешки са за подгревни свещи/реле и за клапана за управление на тампоните на мотора - може да му е извадена буксата или има проблем с кабелите...
Само това "leakege"в пояснението на грешката за сензора на рейла ме притеснява малко - ако не е сензорът, може някоя дюза да ти тече. Виж как са корекциите от аналог 4 на празен ход.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

Re: 530D не топли парното и гасне в движение.

Мнение от ivopicha » 02 Дек 2017, 19:25

Ето клипа с теста на някой неща в INPA.

https://www.youtube.com/watch?v=qy-FzWl ... e=youtu.be

Между другото един колега ми отправи една оферта- помпа за високо налягане с клапана, който е на нея, клапана или регулатора, който е на рейла и 6 дюзи, които според него са перфектни (имал диаграми от теста) за 850 лв. Как е като цена? След смяната на тези неща би трябвало да се оправи вече. Да взема и една нова помпа под седалката ли...?
Как да използвате щеката за масло на БМВ:
Вадите я и я забучвате в снега. Ако нивото на снега е над показанието МАХ, оставяте колата в гаража до пролетта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: 530D гасне в движение.

Мнение от Z3Ro* » 02 Дек 2017, 23:45

Сензорът на рейла е 40 лева втора ръка. Ако не е от него, сваляш дюзите и на стенд, гледаш коя е бау и втора ръка за 80/100 лева се намират читави. Ако ти се дават 900, ти си решаваш... Но с тези корекции е добре да провериш и дюзите, ако не си го правил досега. Направи един скрийншот на корекциите, на загряла кола...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

Re: 530D гасне в движение.

Мнение от ivopicha » 03 Дек 2017, 9:09

Ще направя. Никога до сега не съм ги проверявал дюзите. Днес ще правя и теста с колбите (чашите) и ще сменя горивния филтър. Тези стойности на корекциите мисля, че бяха на позагрял мотор, около 75 градуса по борд.
Как да използвате щеката за масло на БМВ:
Вадите я и я забучвате в снега. Ако нивото на снега е над показанието МАХ, оставяте колата в гаража до пролетта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

Re: 530D гасне в движение.

Мнение от ivopicha » 03 Дек 2017, 15:00

Ето какво показват чашките. Теста е при температура на охлаждащата течност около 35-40 градуса и за 2 минути. Нямах търпение да го направя и не я изчаках да загрее и до гаража толкова стана.

Изображение

Смених филтъра, сега върви до 3000 оборота, нито на место нито в движение ги минава тези обороти. Пак пали трудно като позагрее.Нормално ли е по магистралата за излишната нафта да има въздух?

https://youtu.be/jBle79BgmVU

Това са малко живи данни от днес при загрял мотор.

https://youtu.be/ivE3jrGjJGk
Как да използвате щеката за масло на БМВ:
Вадите я и я забучвате в снега. Ако нивото на снега е над показанието МАХ, оставяте колата в гаража до пролетта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: 530D гасне в движение.

Мнение от Z3Ro* » 04 Дек 2017, 13:25

Премери количеството на обратната - моите дюзи след стенд връщаха точно 15мг. за минута. Като гледам две от дюзите ти са върнали видимо по-малко, та аз бих ги проверил на стенд...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

Re: 530D гасне в движение.

Мнение от ivopicha » 07 Дек 2017, 21:56

Такааа, днес смених датчика за налягане на рейката. Колата взе да пали маалко по добре, като и подавам плавно газ набира и не гасне. Но когато подам рязко и колата пак изгасва. Датчика, който взех е чисто нов на BOSCH, но е с по къс корпус. Не зная дали има значение, дават го че е за Е39 M57D30 и други.Някой знае ли как действа този датчик.

Изображение

Четохме колата е Делфи преди няколко дни и ето какво излезе
Изображение

Тази вечер нямаше време да я закачам за INPA да видя какво ще излезе сега. Какво друго да гледам за това гаснене?

Колектора е малко мръсничук спроред мен. Или си внушавам?
Изображение
https://www.youtube.com/watch?v=msbB4EfmYGc&feature=youtu.be
Как да използвате щеката за масло на БМВ:
Вадите я и я забучвате в снега. Ако нивото на снега е над показанието МАХ, оставяте колата в гаража до пролетта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

Re: 530D гасне в движение.

Мнение от ivopicha » 08 Дек 2017, 20:16

Дали може да е от този датчик? Защото един майстор ми каза да сменя гумичките на датчика за налягане, а този на рейката няма никакви гумички.
https://www.avtochastionline24.bg/febi-bilstein/7019402
Как да използвате щеката за масло на БМВ:
Вадите я и я забучвате в снега. Ако нивото на снега е над показанието МАХ, оставяте колата в гаража до пролетта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: 530D гасне в движение.

Мнение от racing_team_vidin » 08 Дек 2017, 22:32

Гнп или дюза- на няколко 39ки ми се случва гнп, особено ако е ремапната.
Провери дюзите, както ти каза Зеро и се ориентирай, я към дюза, я към гнп

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook