Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% решено!

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 20.09.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от Dyakov » 04 Сеп 2019, 10:13

Според мен това няма да ни реши проблема, само ще го смекчи, но освен да пробваш. Аз сложих Лемфьордер и също не бяха много твърди, мисля че така и трябва да са.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от Dirty M5 driveR » 05 Сеп 2019, 8:17

Не знам... обаче в тия моменти на тупкане сякаш и мотора смъква обороти по-бързо, като му пуснеш газта. :roll: Тези дни карах голф 4 с много заминал тампон на ск. кутия и е същото нещо, но там е предно предаване и много различна позиция на всичко по колата. Ще му излезе някъде края, но кога... :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от bioz » 13 Сеп 2019, 13:49

Колега не можах да разбера кое точно ти реши точно този проблем?

Код: Избери целия код
Здравейте! Умувам над един проблем с е39, ръчна кутия. Ускорявам рязко на първа предавка, пускам газта и след това усещам няколко последващи тласъка напред-назад


При мен се появи същото нещо...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от georgi_1986 » 14 Сеп 2019, 18:13

Dirty M5 driveR написа:Не знам... обаче в тия моменти на тупкане сякаш и мотора смъква обороти по-бързо, като му пуснеш газта.

Точно така, от бързото падане на оборотите студена се усеща най-изразено, като загрее нещата малко се омекотяват. Проблема както се знае и е от луфтове по задвижването и най вече в ск. кутия. Решението чрез замазване на проблема поне при мен е газовата уредба, на газ оборотите падат по-бавно и от там всички шумове изчезват.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от Dirty M5 driveR » 16 Сеп 2019, 5:56

Нищо не реши тези тласъци... От ден на ден става по-зле, като има моменти на подобрение главно като е карана дълго време извънградско (т.е. по-загрети механизми). На място като почнеш да си играеш със съединителя на 1ва ясно се усеща тази хлабина. Същото е и на задна. Започна да се усеща много гадно и като по лек наклон надолу се движиш на 1ва и решиш да натиснеш съединителя, за да спреш - рязко разтоварване под колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от bioz » 16 Сеп 2019, 9:14

Dirty M5 driveR написа:Нищо не реши тези тласъци... От ден на ден става по-зле, като има моменти на подобрение главно като е карана дълго време извънградско (т.е. по-загрети механизми). На място като почнеш да си играеш със съединителя на 1ва ясно се усеща тази хлабина. Същото е и на задна. Започна да се усеща много гадно и като по лек наклон надолу се движиш на 1ва и решиш да натиснеш съединителя, за да спреш - рязко разтоварване под колата.


При мен е обратно, на студена кола сутрин го няма проблем, като покарам малко и загрее почва да придърпва. Това което подозирах вчера беше тампони на мотора, обаче ги тествах мотора не мърда и милиметър. Има 30% шанс да е маховик въпреки, че няма никакви симптоми. Не знам дали може да е нещо в мотора, но тия дни може да зануля адаптациите и да покарам без дебитомер.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 17.09.2013
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: е39 525д

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от Dimitar_VN » 16 Сеп 2019, 13:09

Колега,не прочетох цялата тема,хубаво е да провериш дали всички гайки и болтове са затегнати отдолу.Може кутията да е хлабава откъм мотора и да лашка оттам.Успех с решаването на проблема ще излезе нещо дребно най вероятно но иска време.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от bioz » 16 Сеп 2019, 13:22

Аз лично вчера я сложих на скорост и я залашках та и ако има нещо разхлабено трябва да играе при това положение. Отдолу се чува метално чукане само, че нямам канал да погледна. Водих я на сервиз там казаха, че всико е пефектно по трансмисията, не знам чесно казано.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от Dirty M5 driveR » 26 Сеп 2019, 10:33

Започна да се усеща ускоряване на тласъци вече... но не винаги. Също и когато намалям на скорост (без спирачка) при по-ниски обороти, 1500 примерно, започва лееееко да прилашква напред-назад като правозъба скоростна кутия. На крачка съм да свалям всичко долу вече и да сменям каквото не ми хареса. :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Варна/Ст. Загора
Пол: Мъж
Кара: e39 520i
Детайли за колата: М52B20TU

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от sedd » 26 Сеп 2019, 11:00

Здравейте, и аз имам същия проблем със лашкането и усещането за рязко разтоварване при отпускане на газта. Аз подозирам, че проблема ще е... или от гуменото каре на кардана или от висящия лагер. Тях подозирам защото тези тласъци се появиха по едно и също време и със тресенето(вибрации) при рязко ускорение на 2-ра предавка. Вибрациите са силно изразени след 3500 оборота до 4500 да кажем. До колкото ми е известно гуменото каре е причината за тях. Та ако не знаете в какво състояние са карето и висящия лагер на кардана - вижте и тях.

Sent from my BLN-L24 using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 23.04.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530I M sport
Мечтае да кара: //M5
Детайли за колата: Saloon Manual Transmission

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от g_dobreff » 26 Сеп 2019, 11:31

И при мен ги има тласъците и съм набедил тампоните на задния мост. Със сигурност са за смяна, защото като потеглям на наклонен терен припукват.

Ще пиша като ги сменя.

Поздрави.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от Dirty M5 driveR » 26 Сеп 2019, 16:45

Аз тръгнах да ги сменям преди време... но се оказаха перфектно здрави и ги изключвам като причина. Кажи все пак какво е станало.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от bioz » 26 Сеп 2019, 17:47

Няма да са тампоните. Карето и висящия лагер трябва да се видят. Ако не са те е маховика.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от georgi_1986 » 26 Сеп 2019, 18:00

Голям луфт в скоростната кутия е. Имам симптомите на всички колеги писали тук и причината е луфт в кутията.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от bioz » 28 Сеп 2019, 17:44

georgi_1986 написа:Голям луфт в скоростната кутия е. Имам симптомите на всички колеги писали тук и причината е луфт в кутията.
Днес качих колата на канал и гледах за луфтове. Единствения луфт беше във ск кутия. Май колегата е прав.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook