Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% решено!
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
55 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% решено!
Здравейте! Умувам над един проблем с е39, ръчна кутия. Ускорявам рязко на първа предавка, пускам газта и след това усещам няколко последващи тласъка напред-назад, което ясно идва от задницата на колата. Прегледал съм:
- тампони на кутията - ОК са;
- тампони на дифа - ОК са;
- луфтове на дифа - допустими;
- луфтове в полуоски - незначителни;
- тампони заден мост - съвсем леко омекнали, но нямат дори наченки на закъсване.
Вече възнамерявам да сложа камера под колата и да карам, за да вия кое по дяволите мърда толкова много. Съответно при смяна на предавка, най-често 1ва-2ра, при натискане на съдинителя се чува и усеща страшно разтоварване от към задния мост, все едно има нещо откачено. Като се замисля не съм проверил единствено тампони на мотора и висящия лагер на кардана, което ще направя след няколко дни. Някакви идеи имате ли? Виждал съм коли със заминали тампони на моста и положението видимо е трагично. При мен не се забелязват дефекти.
едит: Забравих да спомена, че почнах понякога да усещам и помръване на скоростния лост при потегляне... което не смятах, че е възможно при БМВ. Почвам да си мисля да не е някой тампон на двигателя.
ИЗВОД: Смених крайното каре на кардана и тупкането при смяна на предавки на 99% изчезна. Другото явно е сборен луфт от диф и кутия. По думите на мой познат майстор това каре е основен причинител за биенето/тресенено около 100км/ч при е39. Аз имах такъв проблем, който се реши от самосебе си. Вече до каква степен това е основната причина не мога да кажа.
Ще променя и заглавието на темата, че не го измислих добре.
- тампони на кутията - ОК са;
- тампони на дифа - ОК са;
- луфтове на дифа - допустими;
- луфтове в полуоски - незначителни;
- тампони заден мост - съвсем леко омекнали, но нямат дори наченки на закъсване.
Вече възнамерявам да сложа камера под колата и да карам, за да вия кое по дяволите мърда толкова много. Съответно при смяна на предавка, най-често 1ва-2ра, при натискане на съдинителя се чува и усеща страшно разтоварване от към задния мост, все едно има нещо откачено. Като се замисля не съм проверил единствено тампони на мотора и висящия лагер на кардана, което ще направя след няколко дни. Някакви идеи имате ли? Виждал съм коли със заминали тампони на моста и положението видимо е трагично. При мен не се забелязват дефекти.
едит: Забравих да спомена, че почнах понякога да усещам и помръване на скоростния лост при потегляне... което не смятах, че е възможно при БМВ. Почвам да си мисля да не е някой тампон на двигателя.
ИЗВОД: Смених крайното каре на кардана и тупкането при смяна на предавки на 99% изчезна. Другото явно е сборен луфт от диф и кутия. По думите на мой познат майстор това каре е основен причинител за биенето/тресенено около 100км/ч при е39. Аз имах такъв проблем, който се реши от самосебе си. Вече до каква степен това е основната причина не мога да кажа.
Ще променя и заглавието на темата, че не го измислих добре.
Последна промяна Dirty M5 driveR на 15 Окт 2017, 12:06, променена общо 2 пъти
- shlosera
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: Клатене на заден мост при ускорение
Колега на е36 последно имах същите симптоми и се оказаха тампоните в прага на задния носач, но при теб незнам дали има такива, и между другото като извадих старите бяха само напукани нямаше никакви скъсвания, да не би и при теб от годините и омекването да го прави?
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Клатене на заден мост при ускорение
При мен окачването е коренно различно и не е от него. А за омекването на тампоните искам да чуя мнения, защото не ми се слагат нови просто ей тъй, за пробата. По-добре ако може да изхарча парите за друго.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Клатене на заден мост при ускорение
Как се усеща клатенето - настрани или напред-назад? Ако е настрани, огледай носачите. Ако са наред, тампоните на моста са, нищо че няма скъсано. Като ги свалиш, може и да се появи такова...
При мен клатеше настрани от перпендикулярните носачи, малките, на които са шарнирните втулки.
При мен клатеше настрани от перпендикулярните носачи, малките, на които са шарнирните втулки.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Клатене на заден мост при ускорение
Напред-назад е. Днес откачих моста от едната страна, смъкна се достатъчно и огледах идеално тампоните. Няма нито скъсване, нито напукване, просто каучука е леко омекнал. Ама не е нищо фрапиращо. Като напъна с отвертка старите и новите разликата е малка и не мога да си представя с новите да спре. Май наистина ще закача камерата и ще гледам какво се случва.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Клатене на заден мост при ускорение
Карето на скоростите как е - маховика ? При закъсано каре ми се е случвало на е36
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Клатене на заден мост при ускорение
Амортисьорите са сменени, а гуменото каре е супер.
едит: Ей сега отворих капака, лашках я и гледаш за мръдване на мотора - не трепва, но отзад си се мести стабилно.
едит2: дневниците на едно е39, ден 3ти Снимах при неподвижна кола и нищо не мърда - дифа дори не трепва, но вътре чувам и усещам ударите. Набедих диференциала, но и вътрешните карета на полуоските. Откачих едната и карето направо хрупа... Обаче пак не мога да си представя, че това клатене напред-назад е от тях. Отделно забелязах, че при наклон надолу, при неподвижна кола и лашкане със съединителя на 1ва лоста на скоростите помръдва всеки път. Кутията и тя има малко луфт и почвам да си мисля, че е сборен от всичко по предаването.
едит: Ей сега отворих капака, лашках я и гледаш за мръдване на мотора - не трепва, но отзад си се мести стабилно.
едит2: дневниците на едно е39, ден 3ти Снимах при неподвижна кола и нищо не мърда - дифа дори не трепва, но вътре чувам и усещам ударите. Набедих диференциала, но и вътрешните карета на полуоските. Откачих едната и карето направо хрупа... Обаче пак не мога да си представя, че това клатене напред-назад е от тях. Отделно забелязах, че при наклон надолу, при неподвижна кола и лашкане със съединителя на 1ва лоста на скоростите помръдва всеки път. Кутията и тя има малко луфт и почвам да си мисля, че е сборен от всичко по предаването.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Клатене на заден мост при ускорение
Един познат майстор днес категорично ми каза, че проблемът ми е в крайното каре на кардана - където се захваща за диференциала. Обаче... то е на чудесната цена от 500лв оригинално. За заместители още не съм търсил. Някой разправял ли се е с него?
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Клатене на заден мост при ускорение
Ти за 500лв ще си купиш скорости,кардан и диф
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Клатене на заден мост при ускорение
Идеята е, че надали ще намеря кой знае колко по-здраво каре втора ръка от моето... Утре ако остане време ще разкача всичко, да усетя аз луфт има ли, няма ли.
едит: Има луфт във въпросното каре. Намерих някаква алтернатива - полско, за 100ина лв. Като го сменя ще споделя. Нещо важно - биенето около 100км/ч също уж било от него - почвало да блокира и бие, като спре да бие почва да хлопа Аз имах биене около 110, което изчезна и сега като че ли хлопането е по-силно. Това във връзка с всеизвестното биене при е39, което не много хора успяха да си разрешат.
едит: Има луфт във въпросното каре. Намерих някаква алтернатива - полско, за 100ина лв. Като го сменя ще споделя. Нещо важно - биенето около 100км/ч също уж било от него - почвало да блокира и бие, като спре да бие почва да хлопа Аз имах биене около 110, което изчезна и сега като че ли хлопането е по-силно. Това във връзка с всеизвестното биене при е39, което не много хора успяха да си разрешат.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Клатене на заден мост при ускорение
Уж имаше луфт, като го откачих от дифа луфта е минимален. Обаче дифът е ужас... и ще го сменя. Пък карето ще реша на момента дали да остане.
- georgi_1986
- младши ентусиаст
- Мнения: 418
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
Re: Клатене на заден мост при ускорение
В диф-а ли има луфт? Може ли да се разбере ако не е разкачено нищо по него?
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Клатене на заден мост при ускорение
Между пиньона и короната ми е луфта на мен и е много голям. Викнах си друг диф и при него липсва хлабина. Докато беше закачен кардана трудно успявах да преценя колко е зле положението. Разкачих го заради въпросното каре и тогава като въртиш на ръка вала на пиньона се усеща много добре. Сега остава да намеря време да сложа новия диференциал и да споделя, но вярвам, че това ще е развръзката. Че ми се кара вече истински.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Клатене на заден мост при ускорение
Такааа... Тука работата отива към мнение на човек, който се занимава с диференциали. Свалих аз моя и се глася да слагам новия. То се оказа, че новият му е по-малък фланеца към кардана, по незнайни причини. Чашките към полуоските съвпадат. Ядосах се малко, но после хващам стария диф и при напъване с ръце луфт не мога да усетя, точно както трябва. Обаче на колата при откачен кардан ясно се усеща хлабина, и то притеснителна. Някой има ли идея така ли трябва да бъде, за да знам моя диф да го хвърлям ли или да си го карам?
После... карето на кардана на ръка има лек луфт и го смених с новото, така или иначе разглобявам всичко. Тук драмата беше, че новото с марка Pascal (друга алтернатива на оригиналното не намериха) е с около 6-7мм по-ниско от старото. Което значи, че сачмите със сепаратора вътре ще работят с леко изместване по посока дифа (сърцевината си е фиксирана за шлиците на кардана). Ходих до магазина с кутията и ги помолих да видят какво излиза -
вътрешно каре на полуоска... Мен ми светна, че може би е същото като тези на полуоските и в тоя момент жената ми вика "Чакай, то излиза и за кардана". Успокоих се. Сглоби се, няма проблеми, и при каране не виждам да има ядове с това. Ефектът е доста задоволителен - при смяна на предавки това удряне значително намаля, обаче като я изрязкам на 1ва и пуска рязко газта отново усещам тези остатъчни тласъци. Иии... сега ще чакам за още акъл, преди да правя каквото и да било. Трябва и да покарам повече, за да преценя резултата.
После... карето на кардана на ръка има лек луфт и го смених с новото, така или иначе разглобявам всичко. Тук драмата беше, че новото с марка Pascal (друга алтернатива на оригиналното не намериха) е с около 6-7мм по-ниско от старото. Което значи, че сачмите със сепаратора вътре ще работят с леко изместване по посока дифа (сърцевината си е фиксирана за шлиците на кардана). Ходих до магазина с кутията и ги помолих да видят какво излиза -
вътрешно каре на полуоска... Мен ми светна, че може би е същото като тези на полуоските и в тоя момент жената ми вика "Чакай, то излиза и за кардана". Успокоих се. Сглоби се, няма проблеми, и при каране не виждам да има ядове с това. Ефектът е доста задоволителен - при смяна на предавки това удряне значително намаля, обаче като я изрязкам на 1ва и пуска рязко газта отново усещам тези остатъчни тласъци. Иии... сега ще чакам за още акъл, преди да правя каквото и да било. Трябва и да покарам повече, за да преценя резултата.
55 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани