Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% решено!

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Клатене на заден мост при ускорение

Мнение от Dirty M5 driveR » 15 Окт 2017, 11:58

Покарах и това тупкане при смяна на предавка е минимално. Явно е било от карето. То си има ясни следи от износване, като го разглобих. Тези тласъци обаче явно са сборна хлабина от диф и кутия. Не смятам да сменям повече неща, тъй че в началото на темата ще пиша за карето и това е. Междувременно ако някой има какво да добави бих се радвал. :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: Клатене на заден мост при ускорение

Мнение от georgi_1986 » 15 Окт 2017, 13:54

Колега, номер 16 на схемата ли е въпросното каре? Ако да, колко пари го взе и каква е горе долу процедурата за смяната на карето?
http://www.realoem.com/bmw/en/showparts ... Id=26_0188

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от Dirty M5 driveR » 15 Окт 2017, 14:07

Да, номер 16 е. 100ина лв е цената. Процедурата по смяна при мен с 2.8 двигател беше сваляне на диференциала, за да се отвори място за работа, защото генерацията пречи. По-малките бензинови май нямат тази "глуха" част от генерацията и там не знам какво място има. Иначе смяната е елементарна - маха се загерката и карето излиза от шлиците на кардана. Аз успях да го изкарам със скобичка, с почукване не искаше. Монтажа на новото е по обратния ред.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от Dirty M5 driveR » 29 Сеп 2018, 12:24

След една година... вече съм решен този диференциал да си замине. Почва все повече да хрупа, а при първоначално потегляне след престой и смяна от 1ва на 2ра предавка трясъка отзад е нечовешки. Имам един диф, който е за 2.8 автомат и е с по-малко каре към кардана. Дифовете са както следват:
- моя на 2.8 ръчка - http://bmwfans.info/parts-catalog/33101428503/
- купения за автоматик - http://bmwfans.info/parts-catalog/33101428501/

Въпросът е дали фланците към кардана са взаимозаменяеми? Аз подозирам, че да, защото едва ли биха разработили два твърде различни дифа. А и номерата им са до последната цифра еднакви. Силно се надявам да чуя що горе сигурен отговор, че да знам дали да разглобявам. Трудоемко е и не искам да ангажира напразно човек да ми помага.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 100% реш

Мнение от Dirty M5 driveR » 10 Мар 2019, 9:25

Можеше и без диференциал да мине, но... :mhihi: "Новият" има същата хлабина, когато е на колата, а свален е също толкова стегнат, колкото стария... Накрая смених висящия лагер на кардана и оооо чудо - колата вече се кара нормално. :lalala: Фактът, че е скрит над топлинните щитове на генерацията (не го виждам) и нямаше как да го обвиня толкова лесно ме накара да го оставя за накрая... :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от Dirty M5 driveR » 26 Май 2019, 8:27

Сагата продължава... :mhihi: Това тупкане става все по-зле и на моменти чак нямам желание да я карам тая кола... Смених опорния лагер на кардана, тампоните на ск. кутия и левия тампон на ДВГ (десния още не знам как да вдигна толкова мотора...). Почвам да клоня към някакъв огрмен луфт в скоростната кутия, защото там усещам всичко. Вече абсолютно всяка сутрин паля и тръгвам по едно леко нагорнище, при изреждане на предавките до 4та натискането на съединителя причинява силно разтоварване под колата, горната предавка влиза с тласък, а като съм вече на 4та с малко под 2000рпм и пусна газта... отдолу се чува тъка-тъка-тъка няколко пъти и всичко се мести напред-назад... :dunno: Ще си закача камерата май да гледа, щото аз не знам за какво да се хвана вече. Ако имате идеи ще съм благодарен. Скоростна кутия ще купя, не е проблем, ама не ми се правят вече излишни смени.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от Kurtov » 26 Май 2019, 10:13

Здравей колега.
Аз съм с друг автомобил BMW e46 330xd и имам силно тупкане при потегляне и подаване и отпускане на газта в движение.
За сега съм нарочил каретата на карданите.
Ето едно видео - https://www.youtube.com/watch?v=kw2ULAVtQI0
Мисля след около 2 седмици да махам генерацията и да огледам.
Успех.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от Dirty M5 driveR » 26 Май 2019, 14:42

Свалял съм кардана и това кръстато каре ми е перфектно. Гуменото каре е здраво, крайното каре (което е като на полуоските) съм го сменил. Усещането е сякаш отскубваш предавката без съединител... така изтрясква отдолу. Седнах тия дни на друго е39 и там всичко е супер - отпускаш съединителя и усещаш момента на зацепване и потегляне на колата. При мен пускам съединителя и първо усещам едно обиране на хлабина (съответно тупкане) и тогава зацепване на съед. и потегляне.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 20.09.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от Dyakov » 26 Май 2019, 23:17

Dirty M5 driveR написа:Сагата продължава... .. отдолу се чува тъка-тъка-тъка няколко пъти и всичко се мести напред-назад... :dunno: Ще си закача камерата май да гледа, щото аз не знам за какво да се хвана вече. Ако имате идеи ще съм благодарен. Скоростна кутия ще купя, не е проблем, ама не ми се правят вече излишни смени.

Със същия мотор и кутия съм и при мен е същото и аз не мога да установя от къде идва проблема от доста време. Това така-такане си мисля, че е от маховика, аз съм го сменял с чисто нов, но пак го има при тласъците. Когато каза преди време, че си сменил висящия лагер и се е оправило се зарадвах, че и при мен е там, но явно не е. Остава като вероятност да са ни износени кутиите или диференциалите и аз не знам?! :conf:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от Dirty M5 driveR » 27 Май 2019, 17:00

Еми то... явно толкова силно искам да се оправи, че като сменя нещо и си внушавам, че е ок вече. :mhihi: И аз мислех за маховика, защото е демпферен, но... чак пък толкова. Като остане време ще закачам камерата да снима и ще направя 1 кръгче.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от Dirty M5 driveR » 22 Юни 2019, 8:59

Експериментирах с едни хоуммейд тампони на ск. кутия - по-твърди. Ефектът е доста добър - това лашкане напред-назад почти го няма, но тази хлабина си остава и тя за мен е в кутията или маховика. Засега карам така, като лекия страничен ефект е малко по-шумен двигател.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 20.09.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от Dyakov » 22 Юни 2019, 19:17

Тампоните съм ги сменял с нови, не е в тях проблема.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от Dirty M5 driveR » 22 Юни 2019, 22:05

То и аз ги смених... новите са 2 пъти по-меки от старите. :mhihi: Сега с тия, които измайсторих положението се трае, но за мен не е решение... Не мисля, че и с камерата отдолу ще се разбере къде е точно проблема.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 20.09.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от Dyakov » 24 Юни 2019, 12:49

Когато смених маховика (с чисто нов), общо взето почти нямаше промяна в блъскането. Наистина остава да е или кутията, или дифа, или комбинация от тях.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от Dirty M5 driveR » 31 Авг 2019, 17:49

Мисля да си поръчам оригинални тампони на ск. кутия, защото Мейлето, което взех е значително по-меко от старите оригинални, които обаче вече преправих на твърди... Някой да каже нещо по въпроса?

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook