Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% решено!

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от bioz » 09 Окт 2019, 8:42

Проблема при мен се реши. След като сложих здрав абс модул предърпването изчезна напълно.
Ако трябва да съм честен почнах да го усещам когато свалих абс модула за ремонт, може и преди защото той ту работеше ту не, но не вярвах, че може да е от него все пак какво общо има.

Ако всичко по трансмисията ви е здраво може да погледнете в тази посока.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от Dirty M5 driveR » 09 Окт 2019, 17:17

То изглежда здраво, но луфта е много ясно изразен точно там. Сутрин понякога като си на 2ра и пуснеш рязко газта прави "туп" в обратна посока. :mhihi: Имам един здрав Гетраг от е34 и ще търся има ли измислени варианти да я ползвам. Бях се навил и за тия "магически" добавки Хадо... с обещание за възстановяване на износени елементи с до 1.6мм... но съм скептично настроен, а и цената от 55лв ме спира.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от drifty » 09 Окт 2019, 21:14

bioz написа:Проблема при мен се реши. След като сложих здрав абс модул предърпването изчезна напълно.
Ако трябва да съм честен почнах да го усещам когато свалих абс модула за ремонт, може и преди защото той ту работеше ту не, но не вярвах, че може да е от него все пак какво общо има.

Ако всичко по трансмисията ви е здраво може да погледнете в тази посока.


Какво точно е това придръпване при теб колега? Смисъл на скорост/свободна/ускорение - как точно се изразява.

Питам защото при мен от известно време има нещо много странно, при каране с лека газ, имам усещането, че 4те гуми не са на едно ниво, сякаш някоя е по-надолу, друга по-нагоре и се усеща съвсем леко в купето как се позаклаща. При ускорение няма никакви проблеми. Като спомена за абс-а ми стана интересно, че при мен пък един от датчиците се ебава нещо и се замислих, че може да прави чалъми по цялата кола.

Иначе при мен на студен мотор от скоро се появи съвсем глухо туп при вкарване на първа предавка. Като изляза от улицата и вкарвам втора винаги влиза странно, или може би оборотите падат много бързо и нещо не нацелвам като хората кога да пусна съединителя. Оттам нататък си е наред колата. Отдавам го на смяна на много ниски обороти, че винаги като е студена я коткам. Но това клатушкане ме дразни.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от bioz » 10 Окт 2019, 10:12

drifty написа:
bioz написа:Проблема при мен се реши. След като сложих здрав абс модул предърпването изчезна напълно.
Ако трябва да съм честен почнах да го усещам когато свалих абс модула за ремонт, може и преди защото той ту работеше ту не, но не вярвах, че може да е от него все пак какво общо има.

Ако всичко по трансмисията ви е здраво може да погледнете в тази посока.


Какво точно е това придръпване при теб колега? Смисъл на скорост/свободна/ускорение - как точно се изразява.

Питам защото при мен от известно време има нещо много странно, при каране с лека газ, имам усещането, че 4те гуми не са на едно ниво, сякаш някоя е по-надолу, друга по-нагоре и се усеща съвсем леко в купето как се позаклаща. При ускорение няма никакви проблеми. Като спомена за абс-а ми стана интересно, че при мен пък един от датчиците се ебава нещо и се замислих, че може да прави чалъми по цялата кола.

Иначе при мен на студен мотор от скоро се появи съвсем глухо туп при вкарване на първа предавка. Като изляза от улицата и вкарвам втора винаги влиза странно, или може би оборотите падат много бързо и нещо не нацелвам като хората кога да пусна съединителя. Оттам нататък си е наред колата. Отдавам го на смяна на много ниски обороти, че винаги като е студена я коткам. Но това клатушкане ме дразни.


Еми аз описах по назад в темата, придъпва в момента в който отпусна педала на газта и влезе в ППХ. Това което ми направи впечатление като разлика е, че сега оборотите падат по бавно когато отпусна педала, има около секунда задържане на оборотите а не падат веднага и може би това се повлиява плания ход при отпускане на газта.
Ама аз бях свалил целия блок на абс-а, а той излежда отоговаря и за други неща освен за датчиците..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 23.04.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530I M sport
Мечтае да кара: //M5
Детайли за колата: Saloon Manual Transmission

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от g_dobreff » 10 Окт 2019, 11:58

Dirty M5 driveR написа:То изглежда здраво, но луфта е много ясно изразен точно там. Сутрин понякога като си на 2ра и пуснеш рязко газта прави "туп" в обратна посока. :mhihi: Имам един здрав Гетраг от е34 и ще търся има ли измислени варианти да я ползвам. Бях се навил и за тия "магически" добавки Хадо... с обещание за възстановяване на износени елементи с до 1.6мм... но съм скептично настроен, а и цената от 55лв ме спира.


:D :D :D :D Тия добавки сигурно и зъби лепят :D :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от Dirty M5 driveR » 12 Окт 2019, 14:06

При вас явно е слабо изразено. При мен усещането е сякаш отскубваш предавката, без да си пуснал газта още... Разтоварването се усеща в цялото купе, сякаш отеква в таблото чак. :banghead:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 20.09.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от Dyakov » 12 Окт 2019, 21:10

И при мен е така. Явно най–накрая ще трябва да прежаля оригиналните семеринги и масло на кутията, които ми струваха една несимпатична сума и да я разцепя, да проверя какво се случва.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от drifty » 13 Окт 2019, 7:01

Потърси друга кутия за проба? Аз подобно разтоварване имам единствено при спирането в края на улицата сутрин, докато съм на първа. Често, като натискам съединителя, нещата не се случват плавно. Не съм пробвал да я натиря студена и да видя какво се случва, ако натисна съединителя, но според мен не е изключено при вас да е маховик или нещо, свързано със съединителя.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от Dirty M5 driveR » 27 Окт 2019, 8:59

Един майстор около мен потвърди подозрението ми - лагерите на кутията на 99% причиняват проблема. Засега се оглеждам за друга кутия, но в краен случай може и да отворим моята. Имам и един Гетраг от е34 М50. Още не съм сравнявал номера и прочие. Ако някой на прима виста може да каже нещо ще се радвам. Също и дали само от е39 да търся, или става от е36.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 20.09.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39

Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше

Мнение от Dyakov » 27 Окт 2019, 20:41

Ако намериш друга кутия, отвори я тази да видим веднъж за винаги къде е проблема и да му намерим решението накрая.

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook